22. februar, 2013
Mobilne hiške v hrvaških kampih: Hotelsko udobje pod drevesi

 Pred dobrim stoletjem se je začelo s šotori in prvimi prikolicami. Pred pol stoletja so se pojavili avtodomi in urejeni kampi. Komur šotorjenje ni prijalo, prikolice ali avtodoma pa ni imel ali želel imeti, je željo po dopustovanju v naravi potešil najprej v bungalovih, kasneje pa tudi v mobilnih hišicah. Bivanje v njih je namreč še najbolj podobno klasičnemu kampiranju. Nudi pa lahko mnogo več.

Prednosti bivanja v kampu v primerjavi z betonskimi apartmajskimi naselji, turističnimi središči in hoteli so znane vsakemu bralcu te revije. Tudi v velikih in dobro zasedenih kampih smo še vedno v naravi, otroci lahko brez skrbi razgrajajo naokoli, ne da bi stopili na prometno cesto, animatorji razbremenijo starše, ki končno lahko v miru preberejo kako knjigo. Tudi odrasli lahko kaj hitro najdejo sproščeno družbo ali pa se v iskanju miru zavlečejo na bolj odmaknjeno parcelo., Sredi poletja pa z nekaj sreče, izven glavne sezone pa smo vsekakor lahko celo tik ob morju.
Lastniki avtodoma ali prikolice se bodo udobju lastne gajbice gotovo težko odrekli. Najemniki avtodomov pa so dveh vrst. Veliki raziskovalci, ki vsak dan prespijo drugod, bodo seveda izbrali mobilnost avtodoma. Bolj umirjeni, ki pa popotovanje raje kombinirajo z nekajdnevnimi počitki v istem kraju, pa lahko razmislijo o alternativi. Tako glede udobja in praktičnosti, kot s finančnega vidika.

 

Udobje in praktičnost


Mobilne hišice, pa tudi bungalovi in apartmaji, nudijo vsaj dva- do trikrat več notranje površine od počitniškega vozila. Udobje je večje, saj so na voljo ločeni spalni prostori in kopalnica ter WC, prava kuhinja, dnevna soba in (pogosto pokrita) terasa. In še nekaj travnate parcele ostane. Vsa oprema, pribor in posteljnina so vključeni v ceno, zato poleg osebne prtljage in koles ne rabimo voziti s seboj skoraj ničesar. Zaloge živeža pa lahko nakupimo v lokalnih supermarketih, po podobnih cenah kot doma. Osebni avto med potovanjem tako ne bo prenaložen, dokupiti si moramo le prtljažnik za kolesa. Čeprav ne bo nudila udobja avtodoma, bo pot veliko hitrejša in cenejša. Ker vozilo v kampu ne bo hkrati tudi hiša z izvlečeno tendo, bo mobilnost popolna in raziskovanje okolice ali skok v bližnje mesto ne bosta več »projekt«.
Običajno je v visoki sezoni hišico ali bungalov mogoče najeti za najmanj teden dni, predvsem pa je potrebna pravočasna rezervacija, saj kapacitete hitro poidejo. V bistvu teden dni v istem kraju za letni oddih niti ni tako veliko, sploh, če sta glavni namen počitek in kopanje, ne pa raziskovanje novih krajev. Spomladi in jeseni pa je zasedenost kampov nižja, cene tudi, najem pa je mogoč tudi samo za 2 ali 3 dni, odvisno od kampa. Tako kratki najemi pa po eni strani omogočajo prijetne podaljšane vikende ob morju, kjer ne izgubljamo dragocenega časa z najemom, pripravo in s počasnejšo vožnjo avtodoma. Po drugi strani pa nekajdnevna bivanja v posameznem kampu omogočajo tudi pravo potovanje, na primer vzdolž celotnega Jadrana. Tako lahko v 9 prvomajskih počitniških dneh iz treh različnih tridnevnih »baz« raziščemo dobršen del jadranske obale. In zares raziščemo, kar osebni avto omogoča, večji avtodom pa pogosto ne.

 

 

   

 

Nič dražje, celo ceneje!


Tako na Hrvaškem kot v drugih evropskih turističnih destinacijah stane najem mobilne hišice za 4 do 6 oseb približno toliko, kot najem cenejšega avtodoma, če ne celo manj. Izven glavne sezone od 50 do 80, v visoki sezoni pa od 90 do 130 evrov. In ta cena poleg bivanja v kampu vključuje tudi vso opremo, posteljnino in pribor. Torej več kot najem avtodoma, s katerim je potrebno v kampu seveda plačati parcelo in bivanje (za 4 osebe 20 do 30 evrov dnevno v nizki sezoni, dvakrat več v visoki), poraba goriva pa je vsaj 5 litrov/100 km višja od običajnega avtomobila. Pri enotedenskem dopustu v kampih in s prevoženimi 1500 kilometri tako prihranek znaša vsaj 200 do 400 evrov, odvisno od sezone in cen v izbranih kampih.

 

Kampi na Hrvaškem s ponudbo najema mobilnih hišk.