22. april, 2015
Odprto pismo FIJET Slovenija glede izjav Snežane Škerbinc o slovenskem turizmu

Fijet Slovenija

 

FIJET Slovenija

 

 

Naslovnik:

Turistično gostinska zbornica Slovenije

Dimičeva 13,

1000 Ljubljana

 

 

Datum: 22. 4. 2015

 

 

 

Zadeva: Odprto pismo glede izjav Snežane Škerbinc

 

 

Spoštovani,

 

V sredo, 15. 4. 2015, je bil na radijski postaji Val202, v sklopu oddaje »Kje pa vas čevelj žuli?«, objavljen prispevek novinarja Gorazda Rečnika z naslovom – Na Prešernovem trgu stoji spomenik Marca Pola[1], ki se dotika vprašanj vodniške službe in licenc tujih in domačih vodnikov.

V oddaji je kot sogovornica sodelovala tudi gospa Snežana Škerbinc iz Turistično gostinske zbornice Slovenije (v nadaljevanju besedila: TGZ). Ker je gospa Škerbinc zaposlena na TGZ in je na v oddaji govorila v imenu TGZ, gre sklepati, da je njeno stališče tudi stališče TGZ. V prispevku navaja:

»Predvsem ne ocenjujemo, da smo tako turistično močna, tako turistično prepoznavna država kot naše sosede. Mislim, ne vem, mi lahko mislimo, da Ljubljana je enako pomembna in pozicionirana na svetovnem turističnem zemljevidu kot je Dunaj ali Benetke, ampak realno temu ni tako.«V nadaljevanju dodaja: “….smo mlada država, niti nimamo dosti sredstev za promocijo turizma, to je velik problem. Še ime…mnogi nas zamenjujejo s Slovaško, ne vem…. A bomo se obnašali tko, da bomo mi to zahteval…« ter »Hrvaška seveda ščiti svoje turistične vodnike. V hrvaški državi turizem pomeni nekaj več kot v Sloveniji.«

»Ni treba, da jih posiljujemo z našo zgodovino, umetnostno zgodovino in tko naprej….«

 

Vprašanja, ki se ob tem porajajo, tako o stališčih zbornice in njenih zaposlenih do Slovenije in slovenskega turizma kot tudi do vrednotenja vodniškega poklica, so tako rekoč retorična. Najbolj pa nas zanima naslednje:

 

– Zakaj ima TGZ kot eden ključnih organov v državi za spodbujanje razvoja turizma takšen odnos do lastne dežele in turizma?

 

– Zakaj TGZ ob številnih mednarodnih turističnih potrditvah in nominacijah naše dežele, glavnega mesta in drugih krajev podcenjuje njene nesporne turistične atribute in zmanjšuje njihovo vrednost in pomen v odnosu do drugih dežel?

 

– Zakaj ste na TGZ mnenja, da slovenska kultura in zgodovina nista dovolj bogati in zanimivi ter pomembni, da bi turiste z njo »posiljevali« in zakaj ste mnenja, da jih naša zgodovina in umetnostna zgodovina ne zanimata?

 

– Kakšno je stališče TGZ do deregulacije vodniške službe, o kateri se govori? TGZ sama izobražuje turistične vodnike, v isti sapi pa očitno zagovarja stališče, da posiljevati tujcev z našo zgodovino pač ne gre. Kako opravičuje dejstvo, da ob tem izobraženi in usposobljeni vodniki, ki bi tujim skupinam lahko posredovali točne informacije in Slovenijo predstavili v kar najlepši luči, sedijo križem rok in brez dela? Mar ne bi bilo prav, da tudi Slovenija ščiti svoje vodnike, tako kot Hrvaška?

 

– V Sloveniji turizem predstavlja 13 % celotnega BDP in raste. S 40 % izvoza je največji izvoznik storitev ter zagotavlja več kot 12 % vseh delovnih mest. Ker verjamemo, da želimo vsi skupaj in vsak na svoj način prispevati k nadaljnjemu razvoju slovenskega turizma, nas zanima, ali boste kakorkoli ukrepali, da se stališče vaših zaposlenih do dežele in našega turizma izboljša.

 

Člani FIJET (Fédération Internationale des Journalistes et Ecrivains du Tourisme[2]) Slovenija, ter laična in strokovna javnost, ki je s pismom prav tako seznanjena, bomo veseli vaših pojasnil.

 

Verjamemo, da gre za slučaj in da bomo s skupnimi močmi vsi še naprej prispevali k turističnemu razvoju in prepoznavnosti Slovenije kot turistično atraktivne dežele.

 

 

Drago Bulc,

predsednik FIJET Slovenija

 

 

Podpisani: Peter Močnik, 1. Program Radia Slovenija in 66 članov Društva turističnih novinarjev FIJET Slovenija