10. september, 2013
Caravan Salon 2013: Glavne novosti sezone 2014

Caravan Salon velika večina proizvajalcev izkoristi za predstavitev glavnih novosti za prihajajočo sezono. 

Tu bomo omenili le najpomembnejše novosti.

 

Gneča na Caravan Salonu 2013

 

Novosti med avtodomi

 

Tisti, ki ste navajeni glamuroznih predstavitev iz avtomobilske industrije, kjer skoraj vsa nova vozila z velikim pompom odkrijejo na prireditvi (saj veste: najprej govor o uspehih, potem pompozen jingle in vlečenje »rjuhe« in na koncu še malce govora o novosti), boste na Caravan Salonu kar malce razočarani. Večina novosti je skritih med preostalimi modeli, še najbolj pompozne predstavitve pa so vsako leto na razstavnem prostoru slovenske Adrie Mobil.

 

Adria Mobil na Caravan Salonu 2013 - Govor Matjaž Grm


Ko smo že ravno pri Novomeščanih; letos je Adria Mobil predstavila dve povsem novi seriji, Coral pri avtodomih in Alteo pri počitniških prikolicah. Nov je tudi mali Compact SPX, ki je kompakten, a hkrati prostoren. Nova pa sta še dva predelana kombija: Twin 540 SPT in 640 SPX.
Veliko novega je pri Bürstnerju, kjer so prenovili seriji Viseo in Brevio, povsem prenovljen je tudi predelani kombi City car. Pri Challengerju so uvideli, da je imel integrirec Sirius malce neposrečen »obraz«, zato so mu prenovili masko hladilnika z lučmi vred. Od Forda Transita so se poslovili v velikem slogu – namenili so mu posebno izvedbo Birthday (rojstni dan). Novost je tudi nov logotip, ki bo odslej kraljeval na maski Ducata namesto Fiatovega logotipa.
Južnonemški Carthago ponuja množico novosti, med katerimi izstopa novi C-Compactline, o katerm bomo letos obširneje še poročali. Zanimiva rešitev kompaktnega avtodoma se ponaša z ožjimi omaricami, tako da ožjega interiera na prvi pogled sploh ni zaznati. Nova je maska polintegriranih modelov, najbolj odmevna pa je vrnitev modelne serije Malibu, s katero so pri Carthagu pred desetletji začeli pisati zgodbo o uspehu.
Lani so pri Caradu zamenjali barvo zunanojosti, s katero je znamka dostopnih avtodomov pridobila na samozavesti. Letos so prenovili pohištvo in dodali posredno osvetlitev, število polintegrircev z dvižno posteljo pa je poraslo na pet. Concorde, proizvajalec prestižnih avtodomov, je prestavil Centuriona v integrirani, liner izvedbi. Nov je Carver, mali credo, ki se pelje na osnovi Fiata Ducato, pa se ponaša s prenovljeno notranjostjo.
Dethleffs je je presenetil s serijo Trend, ki pomeni vstop v svet te znamke, cene pa se bodo tudi pri nas pričele pod 50 tisočaki. Gre za kanibalizem znotraj znamke, kjer bodo skušali »odgrizniti« del kolača, ki pripada hčerinski znamki Sunlight?
Italijanski Elnagh je predstavil na novo zasnovano serijo Baron (pred letom so jo umaknili s trga), ki je zasijala na novo. Priznati moramo, da avtodomi s ceno pod 50 evrskimi tisočaki sploh ne izgledajo poceni. Pri ostalih modelnih serijah so se lotili zgolj kozmetičnih popravkov.
Eura Mobil, ki je lani presenetila s predstavitvijo serije Integra Line v Parmi, je letos omenjeno serijo razširila še z dodatno osjo, serijo pa poimenovala Integra Line LS. Zanimiva je študija (!) Chalet, ki povzema občutek bivanja v alpski koči. Gre za predelano Integro Line, ki so jo odeli v »jodlarske« barve in v notranjosti dodali kopico dodatkov, ki pričarajo vzdušje kot v pravi »Alpenhütte« na smučišču. Tako v notranjosti ne manjka niti kamin!
Ena največjih zvezd sejma je bil novi Ford Nugget, ki ga proizvaja Westfalia. Vozilce se pelje na osnovi novega Forda Transit Custom, dodali pa so mu visoko kapo, v kateri je dodatno ležišče. Simpatični Nugget je komaj kaj daljši od družinskih enoprostorcev, pod motornim pokrovom pa čaka 125 »konjičev«.
Frankia, ki je del Gruppe Pilote, ima kaj pokazati. Novi so integrirci na Fiatu in Mercedesu Sprinter, novost pa je tudi možnost dokončanja vozila po željah kupcah, kar pomeni večjo prilagodljivost potrebam posameznika. Vozilom sestrskih znamk, ki so pri nas slabše poznane, so izboljšali izolacijo in in dodali osvetlitev v tehniki LED.
Forster. Forster? Kaj pa je to, boste rekli. No, na kratko smo o njem že pisali, gre pa za cenovno dostopnejšo znamko avtodomov pod okriljem Eure Mobil. Ker je znamka del koncerna Trigano, so avtodomi Forster plod sodelovanja s proizvajalci s Škornja. V ponudbi, zaenkrat je znano le, da se bodo za sedaj prodajali samo v Nemčiji, je sedem različnih modelov, trije so s spalnim nadstreškom, štirje pa so polintegrirani.
Hobby je ponudil cenovno dostopnejšo serijo Siesta na osnovi Fiata Ducato, nov je tudi Hobby Siesta Van .
Pri Hymerju je glavna novost zagotovo novi oziorma prenovljeni B, ki se je znebil škatlastega videza. Novi je tudi Exsis-t, serija, ki je do sedaj še niso nudili. Gre za ožji polintegrirani model, nekakšen kompakt, v ponudbi pa so trije modeli. Serijo Hymercar so razširili še na VW T5 –enaki notranji postavitvi imata tako Cape Town in Sydney, s tem, da je slednji nekiloko prostornejši.
Karmann, pravijo mu tudi Eura mobil v srebrni preobleki, ponuja razširjeno serijo predelanih kombijev Dexter in Davis, medtem ko so serijo Colorado omejili le na avtodome s spalnim nadstreškom.
Knaus, večni Feniks karavaninga, je predstavil dva nova modela serije Sky-Ti, povsem nova je serija Sky I Plus.
Italijanska Laika, ki bi si pri ans zaslužila mnogo več pozornosti, je predstavila novo serijo polintegrircev Ecovip, ki jo odlikujejo kakovostna izdselava in simpatični tlorisi, omembe vredna pa je tudi dostopna cena Laike Ecovip – krepko pod 60 tisočaki zahtevajo zanjo. Pohvalno!
Tudi pri Mobilvetti niso počivali. Serija Kea ponuja tri nove modele, novi je tudi K-Yacht s centralno posteljo v zadku in prostorno kopalnico. Pri LMC, ki pri nas trenutno ni v ponudbi, so razširili ponudbo polintegrircev, alkovni pa se po novem ponašajo z brezlesno konstrukcijo. Novost je tudi Breezer Van s prečnim dvojnim ležiščem in dolžino šestih metrov.
Morelo, znamka, ki j pri nas nekoč že bila prisotna, je ponudil novo serijo Home, ki se ponaša z izredni simpatičnim oblikovanjem zunanjosti. Nov je tudi obraz serije Palace. Povsem na novo je zasnovana serija Palace-Liner na osnovi MAN TGL.
Niesmann+Bischoff je predstavil na novo zasnovano serijo Arto. Nov je tudi model Flair i 800 FBW z barskim omizjem in centralno posteljo.
Kapljasto oblikovani avtodomo PLA so dobili novega člana, model Plasy H 58 z dvižno posteljo in dolžino pod šestimi metri.
Pri francoskem Rapidu so ponudili dno iz Gfk, kar pomeni še večjo varnost pred gnitjem od spodaj. V seriji vanov pa so veliki hladilnik ponudili serijsko.
Pri Roller Teamu so na novo zasnovali predelani kombi, ki pomeni povsem nov koncept med vani. Gre za tloris z ločeno kopalnico v prehodu do prečne postelje v zadku – in to v predelanem kombiju na dolžini 636 centimetrov. Sunlight se kiti z novo grafiko zunanjosti, prenovili pa so tudi notranjsot vozil. V vozilih s kompaktno kuhinjo v obliki črke L, si lahko s seznama doplačil izberete velik 166-litrski hladilnik.
Pri Weinsbergu je izstopal novi predelani kombi 601 MQH z veliko nadgradnjo iz umetne mase, v kateri se skriva dodatno ležišče.
Največja novost Westfalie je zagotovo novi Nugget, ki ga trži Ford, zato tu omenimo še novo serijo Amundsen, v kateri ponujajo dva različna modela.

 

 

CSD 2013CSD 2013CSD 2013CSD 2013 - Dethleffs Evan
CSD 2013 - Fiat Panda MonsterTruckCSD 2013 - Novi Niesmann+ Bischoff ArtoCSD 2013 - Hymerjeva kombi ofenzivaCSD 2013 - Novi Sun Living
CSD 2013 - Phoenix Midi LinerCSD 2013 - Carthago SuperLightWeightCSD 2013 - Novi Ford NuggetCSD 2013 - MB 300 SL
CSD 2013 - Forster - svetovna novostCSD 2013 - Novi Concorde CarverCSD 2013 - MB Sprinter 2013 - FrankiaCSD 2013 - Novi Hymer B


Novosti med počitniškimi prikolicami

 

Caravan Salon v Düsseldorfu večina proizvajalcev izkoristi za predstavitev glavnih novosti za prihajajočo sezono. Začnimo kar pri našem domačem proizvajalcu, novomeški Adria Mobil, kjer je bila glavna zvezda povsem na novo zasnovana Altea, ki smo jo na naših straneh že izdatno predstavili. Altea je bila tudi ena od nagrajenk med prikolicami, ki so prejele prestižno nagrado za inovativnost - EIA 2013.

 

CSD 2013 - EIA - Adria Altea ena izmed nagrajenih prikolic

 

Tudi serija Aviva je doživela prenovo, dodali pa so tudi nov model Aviva 300 DT, ki meri tri metre v dolžino.
Pri Bürstnerju so prenovili serije Premio, Averso in Averso Top, ter jim dodali nekaj novih modelov.
Dethleffs je korenito prenovil svojo floto. Tako so spremenjene serije New Line s tremi modeli, Tourist s prav tako tremi in Camper s kar enajstimi modeli. Pri slednjem sta sedaj serijska sistem ATC in streha, odporna na točo. Serija Nomad je dobila sedem novih modelov, serijo Beduin pa so lepotno »popravili«.
Eriba, znamka pod katero koncern Hymer trži počitniške prikolice, letos ne ponuja revolucionarnih novosti, a ne smemo mimo novega modela Feeling, ki ponuja kar šest ležišč. Linija Touring ponuja devet modelov, v sezoni 2014 pa ponujajo novost: v različici GT si lahko omislite zunanjost iz gladke pločevine. Paket vas bo olajšal za 1990 evrov. Serija Nova S predstavlja vrh ponudbe, v njej pa je sedem modelov za dva razvajena kampista.
Pri Fendtu so predstavili prenovljeni seriji Bianco in Tendenza, seriji Saphir so dodali tri nove modele, od katerih se 650 SKM vozi na dveh oseh, namenjen pa je večjim družinam.
Pri Hobbyju, ki tudi v Sloveniji drži prvo mesto med prodanimi počitniškimi prikolicami, so povsem na novo zasnovali serijo De Luxe, ki malo povzema zunanje linije prestižnejše Prestige, ponuja pa sedem različnih modelov. Po novem je zasnova gradnje skoraj povsem brez lesa, kar prinaša daljšo življenjsko dobo prikolic.
Knaus je letos požel daleč največ zanimanja s futurističnim modelom Caravisio, s katerim skušajo prikazati, kako naj bi bila videti počitniška prikolica prihodnosti. Tako zunaj kot znotraj vozilo povzema poteze iz navtike, nadvse simpatična pa je terasa na zadnji steni prikolice, ki deluje kot kopalna ploščad jahte. Tudi v notranjosti prevladujejo temno-svetli odtenki, značilni za navtiko.
LMC, ki se v sezono 2014 podaja brez sestrske T.E.C., je prenovil serijo Musica (11 modelov), nova je modelna serija Maestro, ki predstavlja osnovo za zimsko Scandico. V prvi seriji se pelje 8 modelov, prestižnejša Scandica pa jih ima pol manj.

 

CSD 2013 - Knaus CaravisioCSD 2013 - Knaus Caravisio - TerasaAdria Astella Glam
CSD 2013 - Fendt TendenzaCSD 2013 - Hobby De LuxeCSD 2013 - Bürstner

 

Novosti pri opremi

 

V dvoranah 13 in 15 se zlahka zadržite ves dan in se pasete med razstavljeno opremo, ki je v prvi dvorani na razkošnih razstavnih prostorih še lepo predstavljena.
Veliko novosti so predstavili med opremo za kampiranje. Novih je kar nekaj modelov stolov za kampiranje, pa ostalih drobnjarij in opreme. Dometic je predstavil novi kompresorski hladilni boks z 61 litri prostornine, od katerih jih 19 zavzema zamrzovalnik. SOG je predstavil novi »odjemalnik smradu«, ki je namenjen uporabi v počitniškem vozilu (na primer za priklop na prenosno stranišče Porta Potti). Kljub temu da deluje na baterije, proizvajalec zagotavlja dolgo delovanje.
Goldschmitt je predstavil nove podporne nogice za počitniške prikolice, ki imajo nosilnost 1000 kilogramov (vsaka!), prikolico pa lahko dvignejo na višino 275 milimetrov.
Mnogo novosti je pri moverjih, premikalnikih počitniških prikolic, ki postajajo čedalje bolj priljubljeni. Tu so novosti prikazali LG Freizeitwelt s samohodnim sistemom z gosenicami Campertrolley, pa Linnepe, ki je predstavil Caramotion, Reich Eco Easy, Truma pa je predstavila Mover XT, ki bo vaš žep olajšal za slabe tri tisočake, kolikor želijo za komplet z baterijo vred.
Veliko novega je tudi pri opremi za »lovljenje kanalov«, saj so nove sisteme prikazali prav vsi pomembni ponudniki satelitskih sistemov in proizvajalci televizijskih sprejemnikov.
Na koncu ne smemo mimo predprostorov, saj so ti za prikolico nepogrešljiv del opreme. Tudi tu proizvajalci niso spali, zato lahko govorimo o množici novosti. Nam se je najbolj vtisnil v spomin novi predprostor znamke Thule, zelo zanimiv pa je novi predprostor znake DWT, ki ga preprosto napihnemo.

 

CSD 2013 - Novosti DometicCSD 2013 - Truma Mover XTCSD 2013 - ThuleCSD 2013 - 3Dog in Ford Ranger

 

Zaključek (rezime letošnjega CSD)


Veliko novosti nakazuje, da se večina evropskih trgov počasi pobira. Upajmo, da jim kmalu sledi tudi slovenski!