10. december, 2014
Carthago C-Compactline: 15 centimetrov ožji

Kompaktni Carthago C-Compactline I 138 na testu, ki smo ga opravili na predstavitvi junija 2014 v okolici Aulendorfa, kjer se nahaja sedež tovarne.

 

Tudi C-Compactline je napreden


Serija, ki je bila predstavljena lani, v razred kompaktnežev prinaša vse prednosti dražjih in prestižnejših modelov te znamke. Tako že v osnovi ponuja dvojno dno višine 17 centimetrov, ki je letos doživelo revolucionarno izboljšavo – v njem ni več lesa, za togost in odlično izolacijo pa poskrbi posebna RTM pena, ki je vpeta v robustni sendvič iz poliestrske plošče in lesenega poda, namesto lesenih ojačitev v njem pa so dodali kovinske »nadomestke«. Takšno dno ni občutljivo na vremenske vplive in sol, vozilu pa zagotavlja dolgo življenjsko dobo. Ker je dosegljivo tudi iz notranjosti, omogoča natovarjanje kar iz toplega »doma«.
Že serijsko je v vozila te serije vgrajeno ogrevanje Truma Combi 6, ki bo zlahka kos svoji nalogi tudi v najhladnejših zimskih dneh.
Edina vidna sprememba v primerjavi z lansko sezono, ki jo je doživel C-Compactline za letošnjo sezono, so nova ogledala, ki še bolje služijo vozniku in dobro »pokrijejo« dogajanje ob vozilu in za njim.

 

Preprosto upravljanje

Carthago C-Compactline I 138


Za dolgočasnim naslovom se skriva veselje do vožnje, saj se kompaktni I 138 vozi kot klasični predelani kombi. Preprosto ga je voziti v mestih in strnjenih naseljih, kjer ožine predstavljajo nočno moro večine voznikov avtodomov. Tu se 15 centimetrov manj izkaže v vsej svoji veličastnosti. Ker je vozilo kratko, ga lahko parkiramo skoraj povsod (dolgo je toliko kot najdaljši Fiat Ducato, a le malce širše), ravno prava medosna razdalja pa se izkaže pri manevriranju. Dodaten »užitek« prinaša še odlično podvozje Al-Ko s širino 212 centimetrov in z nižjim težiščem od serijskega.

 

Carthago C-Compactline I 138 - Pogled z voznikovega sedeža


Tudi C-Compactline se ponaša z odličnim pogledom naprej, saj tako kot pri drugih vozilih serij C-Tourer in Chic C-Line voznik vidi cesto že po 277 centimetrih. To omogoča padajoča armaturna plošča, o kateri smo obširno pisali že pozimi v okviru supertesta. Serija C-Compactline je serijsko opremljena z dvema varnostnima zračnima blazinama, dodatkom ESP in motorjem s prostornino 2,3 litra in 130 »konji«. Če vam to ni dovolj, lahko posežete po močnejših agregatih z močjo 150 in 180 »konjskih« sil, najzahtevnejši pa si lahko omislijo tudi robotizirani menjalnik, s katerim postane vožnja še za odtenek udobnejša.

 

Na voljo so trije modeli

 

V seriji C-Compactline so na voljo trije modeli, s katerimi zlahka zadovoljijo večino okusov. Prvi je tokratni preskušanec I 138 s prečno posteljo v zadku, ki je dolg samo 640 centimetrov, sledita pa daljša modela I 143 z ločenima ležiščema (za sezono 2014 nekaj daljši ležišči) ter I 145 QB s središčno posteljo v zadku. Najmanjši model tehta pripravljen za vožnjo le 2760 kilogramov, zato serijo pri Carthagu promovirajo kot vozila s pod tremi tonami skupne teže. To bomo znali ceniti predvsem tisti, ki veliko časa preživimo v avtodomih, v njih pa imamo popolno opremo in garderobo kot doma.


Družinski model z veliko garažo


Zakaj družinski? Družine praviloma iščejo kompaktna vozila z dovolj ležišči, ki naj bi jim omogočila aktivno preživljanje prostega časa. Tem kriterijem povsem ustreza tokratni preskušanec, ki je pravi družinski avtodom, namenjen štirim potnikom.

 

Garaža v Carthago C-Compactline I 138

 

Prijeten dnevni prostor

Carthago C-Compactline I 138 - Dnevni prostor

 

Pod prednjo dvižno posteljo so namestili dnevni prostor, ki v osnovi sprejme pet oseb, a se bodo tu najbolje počutili štirje. Nov je peti, dodatni sedež ob desnem boku, ki je mnogo udobnejši kot prej (v sezoni 2014). Prednja sedeža sta Agutijeva in naravnost odlična, sedežna klop v obliki črke L pa zadošča potrebam povprečno grajenih potnikov. Miza je enaka kot v dražjih bratih, premična je v vseh smereh, a je ni mogoče povečati. V dnu je večji predal, tudi nad sedežno klopjo je viseča omarica. Le na desni strani ni omarice ne pod sedežem in ne nad njim. Novost sezone 2015 je nova omarica za LCD zaslon, ki je namenjen modelom brez petega sedeža oziroma fotelja ob desnem boku. Je nad glavo levega od obeh potnikov na sedežni klopi, LCD zaslon pa se diagonalno spusti navzdol in je nastavljiv v več smeri.

 

Kompaktna kuhinjica

Ob vhodu nas pozdravi kompaktna kuhinjica, ki pa sploh ni tako kompaktna, kot se zdi na prvi pogled. Kuhinjski pult je dolg skoraj meter in lepo obdelan. Površina je enaka kot na jedilni mizi. Pod pultom je dovolj predalov za zaloge in posodo, 150-litrski hladilnik pa so postavili med kuhinjo in dvojnim ležiščem.

 

Carthago C-Compactline I 138 - Kompaktna kuhinjica

 

Presenetljivo je, da so se pri tako kratki dolžini odločili za velikega in še bolj presenetljivo je, da so ga brez velikih »žrtev« vgradili. Zelo pohvalno. Kuhalnik ima tri kuhalna mesta in, kot je danes že samoumevno, električni zagon plamena, okroglo pomivalno korito pa leseni pokrov, ki je hkrati lahko tudi rezalna deska. Ali pa podloga za vročo posodo na jedilni mizi. Navduši viseča omarica nad pultom, ki je lahko dostopna in premišljeno zasnovana. Tudi zapiranje je povsem na ravni znamke, čeprav gre za najcenejši integrirani model.

 

Kopalnica, kot se šika

Razen ... stranišča. Sicer je vse točno tam, kot mora biti. Kopalnica, v katero vstopimo skozi prava vrata s pravo kljuko in, kako uporabno, ključavnico, je prostorna in kljub kompaktnosti prav nikjer utesnjena. Tudi prhanje v kabini, ki jo sestavimo z vrati iz umetne mase, je povsem prijetno. Pod umivalnikom in nad njim je dovolj odlagalnih mest, tudi pult je prostoren. Za prezračevanje poskrbi veliko strešno okno.

 

Kopalnica v Carthagu C-Compactline I 138

A pridih grenkobe ostane zaradi resnično previsoko nameščenega stranišča, za kar pa gre »zahvala« koloteku oziroma blatniškemu košu pod njim. Vendar – kot rečeno – splošni vtis v kopalnici je tako dober, da »premaga« zadrego z visokim sedenjem na stranišču.

 

Kaj pa spanje?

 

V zadku je nameščeno dvojno ležišče, ki je dovolj široko za dva, saj ponuja 147 centimetrov širine. Glede na dolžino 640 centimetrov resnično veliko. Veselje pa nekoliko skazi skromnejša dolžina, saj meri »le« 196 centimetrov. Dovolj zame (ki merim kompaktnih 170 centimetrov) in meni podobne, kakšen višji pa bi znal »pojamrati« nad kompaktnostjo ležišča. A to se odkupi z lahkotno dostopnostjo in obdelavo. Nad njim so viseče omarice in poličke, na zadnji steni pa je veliko okno. Koga bi znale zmotiti še luči, ki niso primerne za branje. Pod posteljo je garderobna omara, skoznjo pa dostopamo tudi v garažo.

 

Dvojno ležišče v zadku - Carthago C-Compactline I 138

 

Dodatno ležišče za dvojico so namestili spredaj nad voznikovo kabino. Upravljamo ga ročno, kar pa seveda ni prav nič narobe. Ravno nasprotno – ležišče je dostopno tudi v primeru, ko zmanjka elektrike ... Zelo lepo je obdelano, a zadošča le za naraščaj. Široko je 160 centimetrov, a dolgo le 180 centimetrov.


Kam s prtljago?


S prtljago v C-Compactlinu I 138 res ne bo zadrege. V zadku je velika garaža, v katero boste zlahka spravili vso »robo«, hkrati pa je v tleh še nekaj predalov za doseganje največje dovoljene mase 3500 kilogramov. Ne nazadnje ima avtodom nosilnost 740 kilogramov!


Splošni vtis?


Moramo priznati, da je kompaktni Carthago med boljšimi modeli na trgu počitniških vozil. Dobra opremljenost, udobje in odlične vozne lastnosti pa imajo svojo ceno. A navsezadnje gre za pravega Carthaga!