13. marec, 2017
Niesmann+Bischoff Arto 88F Clou Line Design: Najboljši Ducato do sedaj ...

Novi Arto je bil predstavljen na sejmu Caravan Salon v Düsseldorfu konec poletja 2013 in od tedaj je v uredništvu gorela želja preskusiti ga. Ne toliko zaradi znamke, ki tudi v cenovno najdostopnejši izvedbi Arto sodi v prestižni razred, temveč zaradi dejstva, da so vozilo temeljito prenovili. Povsem na novo so razvili zunanjost, ki zdaj ni prav nič konzervativna, enako se je zgodilo tudi z bivalnim delom.
Pred tem so avtodomi znamke N+B veljali za zadržane in vgrajeni vrhunski tehniki navkljub so le stežka navdušili množico. S prihodom novega Arta (in tudi modela Flair) se je to povsem spremenilo. Zunanjost je nadvse atraktivna, zelo seksi, novi Arto pa se je znašel na spisku želja marsikaterega avtodomarja.
Da bi »vdihnili« tisti pravi »Nibi« občutek, bi bil dovolj preskus najmanjšega v družini, modela Arto 64 GL, a so nam namenili enega od najprestižnejših iz družine Arto, model 88F Clou Line Design, ki se vozi na treh oseh, v notranjosti pa je prostora kot v manjši garsonjeri.


SERIJA ARTO - 16 RAZLIČNIH MODELOV

V seriji Arto je na voljo 16 različnih modelov, s katerimi želijo pri Niesmann+Bischoff (podjetje spada pod okrilje koncerna Erwin Hymer Group), zadovoljiti kar najširši krog kupcev. Filozofija je nadvse preprosta – namesto, da bi s peščico modelov poskušali ugajati vsem, je v seriji na voljo več različnih modelov, ki jih razdelimo v dve osnovni skupini. Prva je namenjena uspešnim in aktivnim družinam, v njej pa je na voljo devet modelov. V drugi so modeli, ki se vozijo na treh oseh, namenjeni pa so (to si kar upam trditi) dvema razvajencema, ki jima klasični integrirec ni dovolj in želita še več. To, več, namreč, ponuja tudi tokratni preskušanec.


VOZNO UDOBJE

Preskušanca je poganjal trilitrski turbodizelski agregat s 177 »konji«, in robotoziranim šeststopenjskim menjalnikom. Dodano je imel zračno vzmetenje znamke VB na vseh treh oseh, torej tudi spredaj, kar je še dodalo k popolnosti voznega udobja. Nizkopodna šasija Al-Ko, ki edina omogoča Fiatu Ducato dodano tretjo os in največjo dovoljeno maso 5000 kilogramov (pet ton!), je že desetletja pojem stabilnosti in veselja pri vožnji avtodoma. Odlični pilotski sedeži lepo držijo telo na svojem mestu, drža za volanskim obročem pa je enaka kot v vseh Ducatih – tu bi si zagotovo želel manj navpičnega pritiskanja na stopalki.
Zaradi zgoraj naštetega se velikan lepo pelje tako po zavitih podeželskih cestah kot magistralkah, brez težav pa opravi tudi z vožnjo po avtocesti. Nagibanja skoraj ni, pospeševanje je kljub veliki končni teži spodobno. Poraba ni nizka, a še vedno v mejah normale. Če želite varčevati z gorivom, potem si omislite potovalnik!
Še beseda, dve, o vožnji avtodoma na treh oseh. Seveda je vožnja drugačna kot z »navadnim« avtodomom. Tretja os, ki doda k nosilnosti in stabilnosti ter vsaj malo omili previs preko zadnje osi, zahteva dodatno pazljivost pri vožnji. Pri manevriranju na serpentinah bo treba ovinek tudi zaradi velike dožine (in medosne razdalje) vzeti bolj po avtobusarsko, pa tudi v ožinah kampov, kjer tako radi »razvajajo« s pravokotnimi ovinki med potmi, bo treba kdaj »popravljati«.


VGRAJENA TEHNIKA

Novi Arto ni samo oblikovno všečen, vanj je vgrajena tudi kakovostna tehnika. Pri oblikovanju so mislili tudi na uporabnika. Prednji odbijač je zaradi do denarnice prijaznejših menjav (da, tudi zavarovalnice dandanes stiskajo pri izplačilu odškodnin) sestavljen iz petih delov, zadnja stena iz dveh. Nadgradnja je izdelana iz aluminijskega sendviča (alu - izolacija - alu) in obarvana v prestižno srebrnem odtenku. Dodana je grafika z logotipom znamke, ki lepo zaokroži celoto.
Stene so izolirane z izolacijo styrofoam (trdna izolacijska pena) in brez lesenih delov, kar je za Niesmann+ Bischoff značilno že dlje časa. S tem se izognejo pojavu toplotnih mostov. In gnitju, če bi, bog ne daj, v vozilo vdrla voda.

 

Niesmann+Bischhoff Arto 88 F Clou Line Edition

Niesmann+Bischhoff Arto 88 F Clou Line Edition

Za gretje poskrbi toplovodni grelec Alde, ki še doda k občutju domačnosti. V zadku se nahaja velika garaža, ki zlahka »požre« vso prtljago popotniškega para in kolesi. Slednji nikakor ne sodita na zadnjo steno vozila, ki je brez dvoma ena najlepših med avtodomi.

 

876 CENTIMETROV PRESTIŽA

Četudi mi življenjski slog (še) ne dovoljuje dolgih avtodomov, se udobja Arta 88 F nikakor ne bi branil. Kako le, ko pa je znotraj še imenitnejši kot zunaj. Notranjost lahko že serijsko delno prilagodite svojemu okusu (beri poživite), za kar poskrbijo pisani dodatki priznane umetnice Judith Milberg. Sam bi se raje odločil za športno zadržani slog, ki je zaznamoval tudi preskušanca. Notranjost je namreč opremljena v slogu superjaht, menjujejo se temne in svetle površine, piko na i doda usnjeno oblazinjenje v kremnem odtenku.

 

Niesmann+Bischhoff Arto 88 F Clou Line Edition

Niesmann+Bischhoff Arto 88 F Clou Line Edition


V prednjem delu se nahaja velik salon, ki ga zaokrožujeta velika sedežna klop v obliki črke L in sofa. Miza je vpeta sredinsko in dovolj velika za večerno partijo pokra. Dvižna postelja v prednjem delu je lepo skrita, dodanih bralnih lučk pa se bosta razveselila predvsem voznik in sovoznik med vožnjo, saj ju je moč premikati v vse smeri. Ker ima vozilo dvojno dno po vsej dolžini, lahko toplovodno gretje deluje tako kot mora, pod pa je prijetno topel. Ker so rezervoarji »nadstropje nižje«, lahko posadka izkoristi tudi skladiščne prostore v sedežnih klopeh.

 

SALON S KUHINJO

V notranjost 876 centimetrov dolge križarke vstopimo skoraj na sredini avtodoma. Zato je občutek prostornosti, predvsem v smeri prednjega dela, še močnejši. Nasproti vhoda so namestili velik kuhinjski blok v obliki črke L in mu dodali delovno površino iz kerrocka. Glede na veliko nosilnost vozila bi ta lahko bila tudi iz granita ...

 

Niesmann+Bischhoff Arto 88 F Clou Line Edition

 

No, šalo na stran; pod delovnim pultom so vgradili predale in uporabno izvlečno košaro za shranjevanje steklenic. Nad kuhinjo je velika viseča omarica, ki ima deljena vratca. Kuhalnik s tremi kuhalnimi mesti in električnim zagonom se na veliki površini kar izgubi. Korito ima pokrov iz umetne mase, ki ga bodo nekateri uporabljali tudi kot rezalno desko. Pečica je nameščena nad velikim hladilnikom.

 

LASTNIŠKA SUITA

Ves zadnji del je namenjen udobni spalnici za dva (mega)razvajenca. Gre za pravo lastniško suito z veliko sredinsko nameščeno posteljo, ločeno kopalnico in omarami. Postelja je velika 190 x 140 centimetrov. Široka je morda že dovolj, za višjerasle pa bo hitro prekratka. Vzmetnica je udobna, ravno prav trda. Pod posteljo so dodali dva predala za perilo, ob vzglavjih sta še dve omari. Ko sem ravno omenil vzglavje – bralni lučki sta odlični, samo oblikovanje s kričečim »vstavkom« z motivom trave pa me ni navdušilo (gre za dodatke linije Clou Line Design). Ampak to je seveda le moje subjektivno mnenje ...

 

KOPALNICA

Kopalnica ob prehodu v spalnico je prostorna in klasično zasnovana. To pomeni, da sta stranišče in umivalnikv eni, kabina za prhanje pa na drugi strani. Ob stranišču je dovolj prostora za udobno pozicioniranje, tudi umivalnik je dovolj velik. Vrata spalnice so hkrati vrata kopalnice, kar ni najbolj posrečena rešitev, če vas je v vozilu več, saj je s tem okrnjena intima spalnega prostora. Kabina za prhanje je takšna kot doma, dodali so leseno talno rešetko. Prha je povsem preprosta, brez kakšnih masažnih dodatkov, ki bi morda sodili v vozilo tega cenovnega razreda.

 

SPANJE SPREDAJ

Dvojno ležišče, ki v takšnem vozilu resnično velja za dodatno, je nameščeno nad voznikovo kabino. Veliko je 191 x 132 centimetrov in med manjšimi v tem razredu (še posebej, če upoštevamo dolžino vozila). Upravljamo ga ročno, do njega pa lahko dostopamo po lestvi ali pa splezamo preko zofe. Spalni prostor je lepo obdelan, za prezračevanje poskrbi strešna lina. Pogrešali smo bralno lučko, ki bi služila namenu ...


ZAKLJUČEK

Arto zagotovo sodi med najlepše integrirane avtodome na trgu. Gre za oblikovno skladno vozilo tako zunaj kot znotraj, ki navduši s podrobnostmi. Preskušani Arto 88F Clou Line Design predstavlja vrh ponudbe te serije in nedvomno sodi med najboljše v svojem cenovnem razredu. Ko smo ravno pri ceni – redki si ga bodo lahko privoščili, a tistim bo odlično služil!