15. julij, 2018
Tourne Mobil: Predelani kombi po želji kupca

Ko me je poklical znanec in mi na kratko opisal zgodbo predelanih kombijev Tourne Mobil, se nisem mogel upreti skušnjavi. Že naslednji dan sem bil v prodajnem salonu, kjer so na prodaj in bil navdušen. Zakaj, preberite na naslednjih straneh.

Predelani kombiji Tourne Mobil so v celoti plod slovenskega znanja, pri njihovem rojstvu pa je sodelovala ekipa, ki ima v svetu počitniških vozil bogate izkušnje. 

 

Tourne Mobil

 

PEUGEOT BOXER ZA OSNOVO

Za osnovo predelanim kombijem Tourne Mobil služi preverjeni Peugeot Boxer. Dvojček PSA - Citroën Jumper in Peugeot Boxer se od lani pelje s prenovljeno paleto motorjev, ki v celoti ustreza normativu EURO 6. Novi 2-litrski dizelski motor je na voljo s tremi različnimi močmi: 110, 130 in 160 »konji«, ki so opcijsko opremljeni tudi s tehnologijo Start-Stop. Glede na predhodne motorje s prostornino 2,2 litra, ti agregati ne zmanjšujejo samo deleža CO2 in NOx, temveč tudi porabo goriva, ki naj bi bila po navedbah tovarne celo za liter nižja. Ker so nekoliko manjši, pa so tudi lažji. Novi motorji so tudi nekoliko tišji, saj so zaradi manjše prostornine bolj kultivirani in imajo mirnejši tek. Za doseganje normativa EURO 6 je potrebno dodajanje aditiva Ad Blue na osnovi sečnine, kar pa ne bo skrb uporabnika temveč servisa.


Dvojček PSA – Peugeot in Citroën – motorni agregati

Prostornina (l)2,0 z AdBlue2,0 z AdBlue2,0 z AdBlue
Normativ EURO 6 Diesel EURO 6 Diesel EURO 6 Diesel 
Moč (kW) 8196118
Moč (KM)110130160
Navor (Nm) 304350370

 

Tourne Mobil

 

160 »KONJIČEV« IN OBČUTKI PRI VOŽNJI

Testno vozilo je imelo pod motornim pokrovom močnejši motor s 160 »konji« in ročni šeststopenjski menjalnik, za pomoč pri vožnji sta bila dodana še nadzor oprijema gnanih koles in pomoč pri vožnji navzdol, s katero »šparamo« zavore, vozilo pa zavira z motorjem, ki hkrati preprečuje, da bi vozilo ušlo izpod nadzora voznika. 
Motorni agregat s prostornino dveh litrov, ki mu do moči 160-ih »konjev« pomaga turbina, je odličen sopotnik, ki se izkaže z vozno dinamiko podobno osebnim vozilom, hkrati pa navduši z nizko porabo goriva. Ta se lahko giblje tudi pod devetimi litri na sto prevoženih kilometrov, kar predelani kombi uvršča že skoraj med osebna vozila.
Vožnja s 160 »konjskim« motorjem je vozniku v veliko veselje. Volanski obroč je oblečen v usnje in ravno prav odebeljen, vozilo je opremljeno tako s tempomatom kot tudi omejevalnikom hitrosti (limitatorjem). Z motorno klimatsko napravo upravlja elektronika, šipe poganja elektrika. Sedeži so prijetni za sedenje in oblečeni v blago bivalnega dela

 

KAKOVOSTNA OPREMA

Predelani kombiji so namenjeni zimski uporabi na severu Evrope, zato so izdatno izolirani. Stene so izolirane z 32 milimetrov debelim neoprenom, tam, kjer so jeklene ojačitve karoserije pa z vsaj 10 milimetri. Vsa okna so kasetna, izstavljiva, tudi na strehi so kakovostna strešna okna znamke Dometic Seitz, od katerih sta kar dve (nad salonom in spalnico) veliki 70 x 50 centimetrov.
Za ogrevanje skrbi dizelski toplozračni grelec, že serijsko pa ima vozilo dva akumulatorja kapacitete 100 Ah. Da bosta ta dva vedno polna, poskrbi strešna fotovoltaična celica moči 100 vatov. Še češnjica vrh torte – da bo pozimi toplo »v tačke« so dodali še talno ogrevanje EBECO, ki deluje na napetostih 230 in 24 voltov.

 

BIVALNIK ZA ŠTIRI

Za štiri? Kako, če pa je dolg le šest metrov, pa še predelani kombi za povrh? Gre za to, da je bivalni del premišljeno opremljen s štirimi ležišči – zadaj je dvojno prečno ležišče, spredaj pa dodatno, sicer ne fiksno, ležišče za dva, ki je narejeno nadvse bistroumno. Gre za sistem Dream4 System, ki omogoča preprosto sestavljanje dodatnega ležišča iz sestavnih delov salona – sedežne klopi in jedilne mize, dodatne dele pa dodajamo kot koščke sestavljanke.


DNEVNI PROSTOR

Dnevni prostor je namenjen štirim osebam. Čeprav lahko iz sedežne klopi sestavimo dodatno, tretje ležišče, se na njej sedi relativno udobno. Ponavadi so pene naslonjala povsem ravne, tu pa so ji dodali klinasto podlogo, ki doda pravi naklon za udobnejše sedenje. Preglednost naprej in vstran je dobra. Miza je dovolj velika, vpeta pa je v steno.

 

Tourne Mobil


KUHINJA

Kuhinjski blok je zelo kompakten in postavljen na desni bok ob vhodu v vozilo. Z dodano poličko se razširi v veliko kuhinjo, kakršne se ne bi sramovali niti v mnogo večjih avtodomih. Predali so odlični, opremljeni s plastičnimi košarami, in imajo kakovostna vodila z mehkim zapiranjem. Kuhalnik in korito sta ločena in vsak s svojim pokrovom. Kuhali boste lahko na dveh »ognjih«, zagon je samoumevno električni.
Hladilnik s prostornino malo čez sto litrov zadostuje za posadko, nameščen pa je desno od kuhinje skoraj pod strop. Tako je preprosto dosegljiva prav vsa njegova vsebina. Nad kuhinjskim blokom se začenja linija visečih omaric, prekinja jo sicer hladilnik, ki ga se konča šele pri zadnjih krilnih vratih. Tudi na levem boku je linija »potegnjena« od voznikove kabine pa vse do zadka, z vmesnim »premorom«, ki ga tvori kopalnica. Vozilo tako ponuja dovolj prostora v visečih omaricah, na voljo pa je še kopica drugih odlagalnih prostorov in odprtin.

 

Tourne Mobil

Nadvse navdušijo tri viseče poličke, nekakšne lesene košarice za drobnjarije, ki so obešene pod visečo omarico.
Pod hladilnikom je velika garderobna omara s prečko za obešanje jaken in bund, v dnu pa so »skrite« police, ki jih lahko po potrebi namestimo v omari. Nadvse uporabna rešitev!


KOPALNICA

Kopalnica, ki je postavljena za sedežno klopjo, je simpatično kompaktna. Vrata so lamelna, drsna in se lepo zapirajo. Vgrajeno je kasetno stranišče znamke Thetford, dno kopalnice pa je hkrati kadička za prhanje. V prednjem kotu so vgradili manjšo omarico, ki nosi umivalnik, navduši pa veliko obešalnikov za brisače, ki jih proizvajalci ponavadi kar pozabijo dodati. Tourne Mobil je tako tudi v kopalnici že pripravljen na uporabo.

 

Tourne Mobil

 

SPALNI SISTEM DREAM4

Tourne Mobil je kljub majhni dolžini namenjen četverici. Snovalci so štiri ležišča dosegli z nadvse inovativnim sistemom Dream4 System (patentiran), s katerim dele sedežne klopi in mize uporabimo za podlogo ležišču, ležalno podlogo pa sestavimo iz blazin sedežne klopi. Podvig, ki vzame vsega nekaj minutk, izgleda kot igra z velikimi koščki sestavljanke, ki pa se odlično ujemajo med seboj, tako da zadrege pri sestavljanju ne bo. Nastalo ležišče je veliko 180 x 115 centimetrov, pri vznožju, kjer s zajeda vanj kuhinjski blok pa je široko 75 centimetrov. Tako dvojno ležišče bo povsem dovolj za dve nekoliko nižji odrasli osebi, če pa bo namenjeno otrokom, pa brez težav gosti še kakšno osebo več. Še to – zaradi sistema Dream4 System je ležišče nadvse stabilno, tako da je primerno tudi za sveže zaljubljeni par …

 

Tourne Mobil - System Dream4

 

LASTNIŠKA SPALNICA

V zadku vozila se nahaja lastniška spalnica, v kateri je veliko dvojno ležišče velikosti 190 x 137 centimetrov. Povečini tekmeci navajajo večje vrednosti, a ker smo omejeni s širino vozila in ker je vgrajena kakovostna izolacija, je vrednost nekaj centimetrov nižja. A nič zato, gre za realno mero, izmerjeno z metrom.

 

Tourne Mobil


Pri Tourne Mobil v serijski opremi ponujajo tudi posteljnino za vsa štiri ležišča (!), tako da odpade mrzlično iskanje pravih dimenzij v trgovinah z blagom.

Spalnični prostor je prijetno svetel, do stropa pa je dober meter višine, kar doda k občutku zračnosti in prostornosti. Še pika na i: na stropu se nahaja panoramsko okno Midi Heki dimenzije 70 x 50 centimetrov.

 

PRTLJAŽNI PROSTOR

Pod posteljo je večja garaža, ki je lepo obdelana.

 

Tourne Mobil

 

Na levi strani so namestili ogrevan prostor za plinski jeklenki, pred njim je praktično izdelan velikanski predal, ki lahko služi za hrambo vse dodatne opreme za kampiranje. Na desnem boku je nameščen rezervoar za čisto vodo, rezervoar za odpadno vodo pa je pod podom vozila.


NA PRAVI POTI

Predelani kombiji Tourne Mobil se v Skandinaviji odlično prodajajo zaradi inovativne zasnove in odlične opremljenosti, pri nas pa bo odločilna tudi cena. Tourne Mobil v osnovni različici, a s kopico serijske opreme (tenda, samodejna klimatska naprava, vlečna kljuka, …), je lahko vaš že za 49 990 evrov, preizkusni primerek, ki ga je poganjal najmočnejši Peugeotov dvolitrski agregat s 160 »konji«, pa je nekaj tisočakov dražji, a še vedno cenovno nadvse konkurenčen.

 

Tourne MobilTourne MobilTourne Mobil - Tloris