9. januar, 2014
Robeta Mobil Exclusive

Veliko »pravih« avtodomarjev je svojo avtodomarsko pot začelo kot lastnik predelanega kombija, izdelanega doma ali pa serijskega. Govoriti, da je predelani kombi le ena od stopenj na evolucijski lestvi razvoja avtodomarja, ni na mestu. Ravno nasprotno: predelani kombiji nudijo povsem drugačne užitke kot klasični avtodomi, zahvaljujoč svojim meram včasih celo malenkost več ...

 

Pri predelanih kombijih gre za življenjski slog!

 

Tradicija izdelave predelanih kombijev je dolga toliko kot prvi kombiji za prevoz tovora, prvi med njimi pa je bil že sredi 50 let prejšnjega stoletja izdelan na osnovi Volkswagnovega Transporterja. Zakaj, ni težko dognati – kompakten, prostoren in cenovno dostopen je prepričal veliko ljudi, še danes pa je zelo priljubljen med ljubitelji in velja za nekakšno legendo predelanih kombijev.

 

Zakaj predelani kombi?

 

Najbolje je to vprašanje zastaviti nekomu, ki je »vanar« po srcu in duši. Takšen vam bo v nekaj trenutkih natresel kopico razlogov za, ki so po večini povsem stvarni. Mednje zagotovo sodijo kompaktnost (manjša dolžina in širina), okretnost, višja potovalna hitrost, manjša poraba in, no, priznam, ta mi je »malo mimo«, manjša opaznost na parkiriščih, plažah ...
A to je le delček zgodbe o predelanih kombijih. Tu gre namreč za nekaj več. Gre za življenjski slog.

 

Udobna vožnja, značilna za predelane kombije

 

Citroën Jumper se v voznikovi kabini komaj kaj razlikuje od Fiata Ducato, ki drži primat med osnovnimi vozili v svetu karavaninga. Pravzaprav je drugačen le volanski obroč, kjer se na pokrovu zračne blazine blešči Citroënov znak. Vse drugo je takšno, kot smo navajeni iz Ducata, skupaj z zamerami vred. V nosu se je vrtel 130-»konjski« motor, ki kombi zlahka premika v vseh režimih vožnje. Dovolj močan je bil tudi pri daljši vzvratni vožnji navkreber.

 

Robeta Mobil Exclusive

 

Marsikdo se priduša, da so si predelani kombiji podobni kot jajce jajcu. Po eni strani se moramo strinjati, saj je kar težko (predvsem pa drago) osnovno vozilo »zamaskirati« v lastne linije oziroma so se tega lotili le redki. Večina jih poskuša s samosvojo grafiko, tu pa so se snovalci pri Robeti d.o.o., ki izdeluje predelane kombije Robeta Mobil, izkazali z domiselnostjo in s kakovostno folijo v obliki karbona. Izbiramo lahko med več barvnimi izvedbami zunanjosti, delno pa jo lahko prilagodimo lastnim željam.
Od modela Basic se Exclusive loči ravno v vidnih dodatkih, ki jih osnovni model nima: platiščih iz lahke zlitine, strešnem prtljažniku, vrsti oblazinjenja in še nekaj podrobnostih, ki ga naredijo ekskluzivnega. Pri obeh modelih sta serijska prtljažnik za kolesa in 377 centimetrov dolga tenda. Pohvaliti moramo tudi zunanje priklope za prho in plin. Tega v tem cenovnem razredu resnično nismo vajeni.

 

Udobje za tri

 

Vozilo ima registrirana štiri homologirana sedišča, a v njem se bosta najbolje počutila dva, z malo truda tudi trije, kolikor ponuja ležišč. Čeprav se v predelanih kombijih vozijo tudi štiričlanske družine, pa si upam zatrditi, da šestmetrski kombi vseeno zahteva preveč odrekanja zaradi manjše prostornosti. Ravno zato v prihodnosti načrtujejo izdelavo nove serije na osnovi najdaljšega Jumperja z dolžino 636 centimetrov.
V bivalni del vstopimo skozi drsna vrata, ki se na široko odpirajo, dodana električno pomična stopnica pa omogoča udoben dostop. Zasnova je klasična, a so pri Robeti d.o.o. posegli po boljših materialih pohištva in oblazinjenja, kar daje ob vstopu občutek ekskluzivnosti. Barve pohištva se zgledujejo po premijskih izdelkih tujih znamk in so tople, oblazinjenje je kakovostno in trpežno. Čeprav iz sedežne klopi sestavimo dodatno, tretje ležišče, se na njej sedi relativno udobno. Ko smo ravno pri klopi: preglednost naprej in vstran je dobra, hrupnost dokaj majhna, tako da sedenje na daljših potepih ne bi smelo biti mučno. V sedežno klop so vgradili rezervoar za čisto vodo, v prihodnjih modelih (mi smo vozili eno prvih vozil) pa bodo dodali še izvlečni predal, ki bo izkoristil dobrih deset centimetrov višine, ki še ostane v klopi. Dva manjša predala sta tudi v dvojnem dnu pod mizo. Ta je stabilna in zadošča za potrebe posadke. Prednja sedeža sta vrtljiva in oblečena v enako blago kot bivalni del.
Kuhinjski blok je kompakten, razveselijo dvojna krilna vrata omarice, ki so v avtodomih redkost, omogočajo pa preprost dostop do »piskrov« in zalog. Kuhalnik je integriran pod isti pokrov skupaj s koritom in ima dva gorilnika. Pogrešali smo električni zagon iskre. Hladilnik zadostuje za tričlansko posadko, nameščen pa je desno od kuhinje in malenkost privzdignjen. Nad kuhinjskim blokom se začenja niz omaric, ki se konča šele pri zadnjih krilnih vratih. Vozilo tako ponuja šest večjih visečih omaric in dve manjši nad dnevnim prostorom. Zelo zanimiv je prehod nad hladilnikom, kjer so vgradili dve uporabni polici.
Kopalnica je kompaktna. Vgrajeno je kasetno stranišče znamke Thetford, dno kopalnice pa je hkrati kadička za prhanje. V prednjem kotu so vgradili manjšo omarico, ki nosi umivalnik. Ker je šlo za prototipno vozilo v kopalnici, še nista bili vgrajeni ogledali. Vrata so kakovostna, vgrajena kljuka dovolj stabilna tudi ob daljši uporabi.
Robeta Mobil dolžine 599 centimetrov je prvenstveno namenjen trem, četudi je prednje ležišče zasilne sorte. V spalnici pa vas čaka pravo ljubezensko gnezdece. Gnezdece zato, ker ga na prednji strani omejujeta stena kopalnice in hrbtišče polic, ki se od hladilnika dvigajo proti visečim omaricam. Prehod je dovolj širok tudi za močnejše osebe, plezanje na posteljo pa zna biti zagatno. Ležišče meri 140 x 195 centimetrov. Pena je prijetne trdote in višine, dno pa je dvižno – morda boste kdaj potrebovali kombi za selitev ali prevoz motornega kolesa, četudi v avtodom sledenje zagotovo ne sodi. Pod posteljo je večja garaža, ki je lepo obdelana. Na levi strani so namestili ogrevan prostor za plinski jeklenki, pred njim je praktično izdelan dostop do plinskega ogrevanja Truma Combi 6 (vgrajujejo kar najmočnejšo različico, kar je pohvalno), na desni je dodatni predal nad kolotekom. Garaža ni zagrajena v smeri bivalnega dela, kar je lahko nevarno ob prevozu tovora, ki ga ne bi dovolj dobro zaščitili pred premikanjem.

 

Podjetje Robeta d.o.o. je s serijama Basic in Exclusive na osnovi Citroëna Jumper pokazalo, da se na področju razvoja predelanih kombijev še lahko predstavi izvirno in cenovno dostopno vozilo. Kljub vsej našteti opremi namreč cena za popolno različico Exclusive znaša 43 990 evrov.