17. april, 2013
Erwin Hymer: Legenda živi naprej

Erwin Hymer, pionir karavaninga v evropskem in svetovnem merilu je umrl 11. aprila, v starosti 82 let. Lastnik in ustanovitelj koncerna Hymer, ki je danes sinonim za kakovostna počitniška vozila, je bil velikan v vseh pogledih, tako poslovnem kot tudi osebnostnem - slednje lahko potrdimo vsi, ki smo kdajkoli bili v stiku z njim.

 

Pionir karavaninga

 

Po končanem študiju inženirstva in prvih izkušnjah pri proizvajalcu letal Dornier, se je Erwin Hymer hitro osamosvojil. Prvo počitniško prikolico je razvil že leta 1957. Poimenoval jo je Ur-Troll, malčica zanimivega videza pa je imela vgrajeno dvižno streho. Ur-Troll je prababica današnje serije Touring, hkrati pa temelj današnjega imperija, ki pod okriljem koncerna Hymer združuje množico zvenečih znamk.

Leta 1961 je predstavil prvi predelani kombi - Caravano -, ki je bil izdelan na osnovi Borgwarda. Slabih deset let kasneje, leta 1971, je nastal prvi pravi avtodom, takoj zatem pa že prvi integrirci, saj je Hymer že zgodaj prepoznal potencial tega segmenta in predstavil seriji B in S. Bivalna nadgradnja je že od leta 1978 izdelana v PuAl tehniki.

 

Imperij raste

 

Istočasno z razvojem modelov, razvili so predvsem množico avtodomov s spalnim nadstreškom, polintegrirce in predelane kombije, je rasel tudi imperij. Leta 1980 je ustanovil CMC, ki mu je pripojil znamki TEC in Dethleffs. Desetletje kasneje je Hymer že kotiral na borzi, koncern pa se je nenehno večal. Pripojili so LMC, pa Niesmann+Bischoff, Bürstner in Laiko. Uspeh so poželi tudi z leta 2005 odprto tovarno Capron, kjer izdelujejo cenovno dostopnejša vozila Carado in Sunlight.

 

Hymer pa ni razvijal samo vozil, temveč tudi spremljevalne produkte. Leta 1994 so trgu ponudili Hymer Card, štiri leta kasneje še lastno znamko dodatne opreme Movera, ki se je razvila v največjega kataloškega ponudnika v Evropi.

 

Leta 2001 proizvodnjo preselijo v lastne prostore v Bad Waldsee, šest let kasneje pa dodajo še 24 000 m2 veliko novo proizvodno dvorano iz katere prihajajo uspešnice kot B-Klasse, B SL, Exsis in druge, ki so v letih razvoja postale sinonim za kakovostna vozila tudi pri nas.

 

Hymer AG kljub nekaterim spremembam, ki bodo sledile žalostni novici, ostaja družinsko podjetje.