8. november, 2012
Bocklet Dakar 650 narejen za puščavo

Ker v tokratni številki revije govorimo o ekspedicijskih vozilih in pustolovščinah po brezpotjih, je tokratni novinec kot nalašč. Dakar 650 je postavljen na zmogljivega Mercedesa sprinter 519 CDI s pogonom na vsa štiri kolesa znamke Iglhaut. Šestvaljnik s turbinskim polnilnikom razvije 190 »konje«, navor pa znaša tovornjaških 440 njutonmetrov. Pogonski sklop je tehnološki biser, dodana pa je tudi popolna zapora diferenciala, tako da lahko Bocklet dakar 650 »prepleza« marsikatero prepreko. Vozilo ima največjo dovoljeno maso 5300 kilogramov in dovolj nosilnosti za udobno popotovanje. Slednje zagotavljajo tudi 180-litrski rezervoar za gorivo, 230-litrski za pitno vodo in skoraj pol manjši za odpadno. Akumulatorji imajo kapaciteto 220 Ah, dodan je tudi dvokilovatni razsmernik. Za osvetljavo skrbijo luči v tehniki LED.


Bivalni del je izdelan iz GFK. Stene in streha so debele 50 milimetrov, pod še centimeter več. Kot smo pri bockletu že navajeni, je konstrukcija brez toplotnih mostov, servisne odprtine pa imajo špranje dodatno zatesnjene. Bivalna nadgradnja je široka 205 centimetrov in dolga 3,9 metra, stojna višina pa po vsej dolžini znaša dva metra. Vozilo je visoko 310 centimetrov, kar je še dovolj kompaktno za vožnjo po brezpotjih. Notranjost je zmes svetlih in temnih površin pohištva, ki je delno izdelano iz teaka. Za ogrevanje skrbi toplovodni Alde, oblazinjenje je iz kakovostnega usnja.


Postavitev je nekoliko posebna: za voznikom so namestili kopalnico, za njo prostorno sedežno skupino in nasproti kompaktno kuhinjico. Homologirana sedišča so štiri, prav toliko je ležišč. Dve sta na dvižnem ležišču, ki ga spustimo s sstropa, še dve pa pridobimo z zlaganjem sedežne skupine.


Kaj pa cena? Glede na to, da je narejen za bolj razvajene pustolovce, bo slabih 206 tisočakov, kolikor hočejo zanj, najbrž kar pravšnjih.