28. marec, 2020
Roller Team Kronos 287 Integral

V sezoni 2018 predstavljena serija Kronos je sprva ponujala le polintegrirce in avtodome s spalnim nadstreškom, lani so jim dodali še integrirce. Teh je šest, na voljo pa so tako rekoč vse notranje postavitve, vključno z nekoč zelo priljubljenim prečnim dvojnim ležiščem in s pogradi. Popeljali smo se z modelom 287 INT, ki ponuja trenutno zelo priljubljeni nasproti si ležeči klopi in ločeni ležišči v zadku.

 

Pri Roller Teamu imajo v ponudbi dve integrirani seriji – cenejši model Kronos in nekaj dražji Zefiro. Na prvi pogled se Zefiro in Kronos ne ločita preveč, zato si, preden se posvetimo modelni paleti integrircev Kronos, oglejmo tiste temeljne razlike med serijama. Teh je zelo malo, še posebej zunaj, saj je v letošnji sezoni Zefiro »dobil« enak zadek kot cenejši Kronos. Malce nerazumljivo, bolj logično bi bilo v obratni smeri …

Roller Team Kronos 284 Integral
Če je še lani Kronos imel naležna okna, ima letos kakovostna, kasetna, ki so celo diskretno zatemnjena. Glede na to, da stane Kronos, ki smo ga preizkusili tokrat, nekaj manj kot 69 tisočakov, bo kupec za svoj denar dobil veliko. V osnovi je bivalna nadgradnja, ki se, kot je dandanes že skorajda samoumevno, ponaša z brezlesno sestavo, bolj ali manj enaka pri obeh modelnih serijah. Jamstva na njeno vodotesnost je šest let, kar je povsem dovolj.
Več razlik je znotraj, ne samo pri opremljenosti, temveč tudi pri barvnih tonih. Medtem, ko ima Zefiro svetlo rjave površine pohištva kombinirane z belimi vrati omaric, je pohištvo v Kronosu temno rjavo, skoraj črno. Okrasja v salonu okrog okna ni, tako da snežno belo steno zakrivata le zavesi (v Zefiru maska iz umetnega usnja). Tudi hladilnik je v cenejšem modelu nekoliko manjši in ima 140 litrov prostornine, a se ponaša z nadvse uporabnim predalom za devet 1,5-litrskih plastenk pijače.

 

SERIJA KRONOS

Serija Kronos je ime dobila po grškem bogu časa, ki je v grški mitologiji drugi najpomembnejši bog. Hja, v 21. stoletju je čas vsekakor naš vrhovni bog … Šalo na stran – za svojo ceno Kronos ponuja veliko. Že v osnovi je Kronos opremljen z ročno klimatsko napravo, motorjem s 140 »konji«, komarnikom na vhodnih vratih, fotovoltaičnim panelom na strehi in dobro vzvratno kamero, ki je v slogu prestižnejših, predvsem nemških modelov, vgrajena levo od volanskega obroča.

Roller Team Kronos 284 Integral

Med sedenjem za volanskim obročem sem pogrešil le usnje na njem, potem roke lepše »sedejo« na obroč. V osnovi so kolesa 15-palčna, saj je šasija lažje izvedbe (Fiat Ducato Light), a slovenski zastopnik vsa vozila naroča z večjimi, 16-palčnimi kolesi (razmak med vijaki 5 x 118), kar prinaša večjo nosilnost pnevmatik.
V sezoni 2020 integrirana serija Kronos Integral ponuja šest modelov, po dva s centralno posteljo in dva z ločenima ležiščema, ter dva nekaj manj običajna modela. Prvi ponuja pograd ležišče, drugi nekoč zelo priljubljeno dvojno ležišče in kompaktno kopalnico.
Najkrajši je model 295 INT s prečno postavljenim dvojnim ležiščem, kompaktno kopalnico in sedežno skupino v obliki črke L. Ta je dolg vsega 697 centimetrov. 733 centimetrov je dolg model 274 INT s šestimi sedišči in, malce manj razumljivo, le štirimi ležišči. Zadaj je pograd, spredaj dvižno ležišče, iz sedežne skupine pa ni mogoče sestaviti ležišča.
Preostali štirje modeli so dolgi 745 centimetrov. Med seboj se razlikujejo v salonu (dva modela z L sedežno skupino, dva z nasproti si ležečima sedežnima klopema), v izvedbi kuhinje, v kopalnici in v spalnicah. Model 265 INT ponuja centralno posteljo, ločeno kopalnico, klasično kuhinjo v obliki črke L in klasični salon. Zelo podobno je zasnovan model 284 INT, le da ima v zadku ločeni ležišči. Oba ponujata pet homologiranih sedišč in štiri ležišča.
Modela 267 INT in 287 INT ponujata v salonu »face-to-face« klopi, notranjo razporeditev, ki je trenutno v Evropi velik hit, kateremu sledi s ponudbo čedalje več proizvajalcev. V teh vozilih je drugačna tudi zasnova kuhinjskega bloka (obrnjena črka L z ožjim delom pri salonu), nekoliko se od preostalih dveh razlikujeta tudi v zasnovi kopalnice.

 

ExPS EVO TECHNOLOGY

Skrbi glede vlage in gnitja nadgradnje so pri avtodomih znamke Roller Team že nekaj let odveč, saj so vsi avtodomi znamke Roller Team zgrajeni po posebni tehnilogiji. Gre za tehnologijo Roller Teama, ki so jo poimenovali ExPS EVO. Vsem je skupno, da v stenah ni lesenih ojačitev, dodali so profile iz umetne mase, v katerih so kovinske ojačitve. Gladke stene, streha in dno bivalnega dela so izdelani iz sendviča, ki je izdatno izoliran. Pod je debel 54 milimetrov, stene in streha 31, za izolacijo povsod skrbi styrofoam, s čimer so težave z gnitjem postale le še oddaljen spomin.

 

BOGATA SERIJSKA OPREMA

Kljub relativno dostopni ceni se serija Kronos Integral pohvali s kakovostno vgrajeno opremo. Vhodna vrata so opremljena z oknom. Nad salonom je vgrajeno panoramsko okno z odpiranje z ročico (na polža in ne z odsunom), ki v bivalni prostor prinaša svetlobo in poskrbi za prezračevanje prednjega dela. V voznikovi kabini razvaja kamera za vzvratno vožnjo, ki imam zaslon vgrajen levo od volanskega obroča, slika je jasna, dodane črte ob pomiku ročico v vzvratno prestavo pomagajo pri razumevanju prostora za nami. Kamera je vgrajena v plastično ohišje vrh zadnje stene in se lepo sklada z oblikovanjem zadka. Serijsko je dodan fotovoltaični panel.

 

OBČUTKI ZA VOLANOM

Roller Team Kronos 287 Integral je dolg skoraj sedem metrov in pol, kar pri medosni razdalji 404 centimetre pomeni, da zadek rad »pomete« v nasprotni smeri zavoja. Pogled naprej je zelo dober, saj sta A stebrička relativno kompaktna (beri: ozka), armaturna plošča pa kratka in rahlo padajoča. Vzvratni ogledali sta nameščeni zgoraj, dodani sta tudi za ta cenovni razred neobičajni ogledali za odpravo mrtvega kota. Volanski obroč je serijsko v plastični izvedbi. Drsno okno sovoznika je opremljena z odlično zamišljenim zapiralom, ki omogoča enoročno odpiranje celo nežnejšemu spolu, okno pa lepo drsi po vodilu.

Roller Team Kronos 284 Integral
140-»konjski« motor, ki je od letošnje sezone pri večini proizvajalcev v serijski opremi, je v osnovi povsem dovolj za prijetno vožnjo. Škripanje pohištva je v mejah normale, nekaj malega se je slišalo dvižno posteljo in omarico zadaj desno, drugače pa se je Kronos peljal zelo tiho za ta cenovni razred. Tekmeci so povečini glasnejši sopotniki.

Roller Team Kronos 284 Integral

V bivalni del vstopimo skozi čvrsta vhodna vrata z oknom in koškom za smeti.

 

DNEVNI PROSTOR

Pri Roller Teamu razvajajo s stojno višino. Ta je po vsej dolžini (razen zadaj pri ležiščih) visoka bogatih 208 centimetrov, V prednjem delu se nahaja dnevni prostor z nasproti si ležečima sedežnima klopema, ki sta široki dober meter.

Roller Team Kronos 284 Integral

Vsi sedeži imajo sedalno površino na višini 55 centimetrov. Mizica je velika 100 x 61 centimetrov, noga je nameščena sredinsko in je zelo stabilna. Površina mize se nahaja na višini 76 centimetrov. Ploskev mize z enim pritiskom vzvoda brez večjih težav premikamo enoročno v vse smeri, za boljšo prehodnost prostora pa jo lahko tudi preklopimo.

Roller Team Kronos 284 Integral

Na prehodu iz voznikove kabine v bivalni del na potnike preži majhna stopnica. Roller Team 287 INT je namenjen štirim. Dva bosta sedela spredaj, dvojica pa v dnevnem prostoru, kjer iz vzdolžnih klopi sestavimo dva sedeža s tritočkovnim varnostnim pasom. Pasova sta odlično izvedena, zasnova sedežev malce manj, saj bosta za daljše poti manj udobna.

 

KUHINJA V OBLIKI ČRKE L

Kuhinjski blok je oblikovan v obliki črke L. A ne v klasični zasnovi s širšim delom za sedežno klopjo, temveč v narobe obrnjeni, ki prinaša zračnost prostora, kuhinja pa je še vedno prostorna in uporabna. Pult je dokaj velik in ponuja kuhalnik s tremi gorilniki in veliko okroglo korito.

Roller Team Kronos 284 Integral

Kuhalnik ima steklen pokrov, korito je brez njega. Pod pultom sta dva predala, od katerih ima gornji vgrajen predelek za jedilni pribor, oba pa se pohvalita z mehkim zapiranjem. Pod njima je omarica z varovalkami. Levi del kuhinjskega bloka ponuja omarico z dvema policama. V viseči omarici nad kuhinjskim pultom je dovolj prostora za hrambo lažjih kosov posodja, začimb in hrane. Nasproti so namestili hladilnik s prostornino 140 litrov in velikim predalom za pijačo. Vanj boste zlahka »stlačili« devet velikih plastenk. Nad njim je kontrolni center bivalnika s kakovostno kontrolno ploščo avtodoma, ki prikazuje celo napetost baterij (!), kontrolka Truma je vgrajena poleg, zraven je še stikalo ogrevanja rezervoarja odpadne vode.

 

LOČENA KOPALNICA

Ker je vozilo dolgo skoraj sedem metrov in pol, so si snovalci lahko dali duška tudi v kopalnici. To so ločili v dve enoti.

 

Roller Team Kronos 284 IntegralRoller Team Kronos 284 Integral

Na desnem boku je večja umivalnica s straniščem, ki se nahaja na tovarniško določeni višini in omogoča prijetno sedenje. V kopalnici sta dve omarici, dodali so stensko okno, na stropu pa je prezračevalna »gobica«.
Na levem boku vozila je večja kabina za prhanje, ki je sicer okrnjena z blatniškim košem levega zadnjega kolesa, a hkrati nadvse prostorna. Pohvali se s kakovostno armaturo in dvema odtokoma, tudi tu je na stropu »le« gobica. Lučka se prižge z dotikom.

 

SPANJE ZA ČETVERICO

V zadku se nahaja »lastniška spalnica« z ločenima ležiščema, ki ju lahko skoraj v celoti povežemo. Namenjeni sta nadpovprečno velikim (dolgim) potnikom, saj sta dolgi 215 in 200 centimetrov, široki pa po 80.

Roller Team Kronos 284 Integral

Do njiju dostopamo po dveh stopnicah, ki sta visoki po četrt metra, tretja pa je visoka 75 centimetrov. Postelja je tako od tal oddaljena dobrih 125 centimetrov, s čimer ostane do stropa dobrih 80 centimetrov prostora za glave. Na zadnji steni so dodali viseče omarice, pod posteljama pa dve garderobni omari. Pohvalno je, da so dodali še dve viseči omarici pri vznožju, kar je pri tej notranji postavitvi prej izjema kot pravilo, omar in omaric pa nikdar ni preveč.

Roller Team Kronos 284 Integral
Dvižno ležišče nad voznikovo kabino pomikamo ročno, veliko pa je 189 x 135 centimetrov. Morda ni med največjimi, a se odkupi z lepo obdelavo in kakovostno vzmetnico. Dodali so luč (ta je slabše primerna za branje) in varovalno mrežo, za dostop pa lahko služi lestev. Bolj spretni boste na posteljo zlezli prek klopi.

 

GARAŽA IN PRTLJAŽNI PROSTORI

Garaža v zadku je prostorna in dovolj velika za prevoz koles, saj meri v višino 120 centimetrov.

Roller Team Kronos 284 Integral

Dodali so kakovostna kovinska ušesa za pritrjevanje tovora. Vrata na obeh bokih so dovolj velika za udobno nameščanje tovora in merijo 117 x 82 centimetrov. Pogrešal pa sem lani pohvaljen manjši prtljažni prostor ob sovoznikovem sedežu, dostopen od zunaj. Letos je ob sovozniku velik notranji predal, ki pa od zunaj ni več dostopen.

 

ZAKLJUČEK

Že lani sem bil zelo navdušen nad integrirano serijo Kronos, saj vozilo za svojo ceno ponuja resnično veliko. Tako vgrajena oprema kot tudi izgled sta nad pričakovanji v tem cenovnem razredu, vozilo pa razvaja tudi z udobjem in veliko prostora v omarah in omaricah.