12. december, 2017
Morelo Palace 88 LB

Če avtodomom rečemo tudi hiške na kolesih, saj povečini nudijo udobje kot doma, potem naziv palača na kolesih zagotovo pristaja tokratnemu preskušancu. Ne samo zaradi zunanjega izgleda, saj je vozilo resnično mogočno, temveč predvsem zaradi udobja, ki uporabnike čaka znotraj. Morelo Palace 88 LB je bil resnično ustvarjen, da bi vas razvajal.

 

Morelo Palace 88 LB


Morelo Palace 88 LB navduši že na prvi pogled: Mogočne zunanje mere vozila in skrbno izbrane barvne kombinacije poskrbijo za vtis prestižnosti. V soncu svetlikajoči se Morelo v spomin prikliče snežnobeli mavzolej Taj Mahal na obrežju reke Yamuna, ki ga je svoji največji ljubezni Mumtaz Majal ob njeni smrti namenil šah Jahan.
Če ji je mugalski vladar namenil mojstrovino iz belega marmorja šele posthumno, bi ji dandanes že za časa življenja privoščil počitnice v Morelu Palace.

 

ZNAMKA MORELO

Preden se posvetimo zgodovini znamke, razjasnimo dve pomembni dejstvi: Morelo morda zveni italijansko, a izvira iz Nemčije. Drugo še bolj pomembno dejstvo pa je, da je znamka mlada, stara še ne desetletje, a nadvse uspešna v svetu prestižnih počitniških vozil. Kljub tradicionalnemu trgu prestižnežev so kupci poleg všečnega oblikovanja hitro prepoznali tudi kakovost vozil tako, da se je maja 2016 na cesto zapeljal že tisoči avtodom Morelo. Leta 2015 so pričeli z gradnjo nove sodobne tovarne v Schlüsselfeldu s kapaciteto 500 avtodomov letno in že naslednje leto proizvedli 316 vozil. Med drugim so avtodomi Morelo ponosni lastniki priznanj König Kunde 2017 in Avtodom leta 2018.

Ime Morelo je nastalo iz začetnic črk ustanoviteljev podjetja: MOTORHOME REIMANN LOHNER. Oba ustanovitelja in hkrati direktorja sta vse življenje tesno povezana s proizvodnjo avtodomov, saj je prav Reimannov oče eden pionirjev avtodomarstva v Evropi in nekdanji lastnik ter ustanovitelj tovarne avtodomov Concorde. Ko so pred nekaj več kot desetimi leti tovarno Concorde prodali, je Jochen Reimann nekaj let še ostal direktor prodaje, potem pa se je odločil, da zapusti Concorde in stopi na novo pot z vizijo ustvariti povsem svojo linijo avtodomov. Pridružil se mi je Reinhard Löhner, takratni tehnični direktor Concorde in z ekipo vrhunskih strokovnjakov jima je uspelo ustvariti novo blagovno znamko.

Več informacij na spletni strani proizvajalca.

 

SEDEM MODELNIH LINIJ

Znamka Morelo ponuja sedem različnih modelnih linij. Cenovno najdostopnejša se imenuje Home, na voljo pa je pet modelov v dolžini med 739 in 819 centimetri. Vsi se peljejo na osnovi Iveco Daily 50 C 16, ki že v osnovni izvedbi prinaša 156 »konjev« in 380 njuton metrov navora. Vseh pet v garaži ponuja dovolj prostora za prevoz skuterja.
Nekoliko višje je postavljena modelna serija Loft z deseterico modelov, ki so dolgi med 758 in 888 centimetri. Tu lahko kupci izvirajo med dvema osnovama: Iveco Daily 60 C 18 in 70 C 18, kjer prvi oznaki pomenita največjo dovoljeno maso 6000 oziroma 7200 kilogramov. Tu pod motornim pokrovom v osnovi rezgeta 180 konjičev, kupci pa si lahko seveda omislijo tudi močnejši agregat.
Seriji Palace in Palace Liner sodita v železni repertoar znamke, vozila pa so dolga med 823 in 973 centimetri (Palace) ter med 900 in 1105 centimetri (Palace Liner). Modeli Palace 90 LO in 95 MO ter Palace Liner 90 LO, 95 MO, 97 GO in 107 GSO imajo v predelu salona in kuhinje vgrajen izvlečni modul, ki še dodatno poveča prostornost bivalnega dela. Modeli Palace so na voljo na osnovah Iveco Daily70 C 18 in Iveco Eurocargo 75 E 21, Palace Liner pa na osnovah Iveco Eurocargo 100 E 25, Mercedes Benz Atego 923 oziroma 924.
Kot vse premijske znamke, tudi Morelo ponuja avtodom s spalnim nadstreškom. Seveda ne gre za klasični družinski alkoven, ki razvaja z veliko potniškimi mesti in garažo za kolo, temveč za prestižni liner, ki so mu dodali še spalni nadstrešek. V ponudbi je šesterica modelov, kupci pa lahko izbirajo med osnovami Iveco Eurocargo 75 E 21 in Mercedes Benz Atego 923. Trije krajši modeli ponujajo garažo za prevoz skuterja, model 95 GB s seboj popelje še malega Smarta,103 GB Fiata 500, največji 108 GSB pa ima v zadku prostora za osebni avtomobil dolžine do 385 centimetrov, denimo Mini ali Renault Twingo ali podobnega (prestižnejšega) malčka.
Vrh ponudbe predstavljata pravi cestni križarki – modela Empire in Empire Liner. Krajše različice so postavljene na osnovo Iveco Daily 70 C 21 (Empire 90 L, 94 LS in 94 M), daljši in tudi težji pa na osnovo Mercedes Benz Atego 924 in 1230 L. Modeli Empire Liner 93 LO, 98 MO, 100 GO in 110 GSO so opremljeni z izvlečnim modulom v predelu kuhinje in salona. Vsi modeli z oznako 100 in navzgor imajo v zadku garažo za manjši avtomobil. Cena takšnega lepotca? Povprašajte slovenskega zastopnika.


TEHNIČNA DOVRŠENOST

Kupec lahko izbira pri naročilu MorelaPalace med več osnovnimi vozili (Ivecova Daily in Eurocargo), preskušancu pa je kot osnova služila šasija Iveca Daily, ki jo pri znamenitem predelovalcu šasij FahrzeugBau Meier nekoliko predelajo. Ojačali so vzmetenje in razširili oba koloteka, s tem pa zagotovili odlične vozne lastnosti, kar je testna vožnja v celoti potrdila. Na ta način se še dodatno poveča prostornost notranjosti, saj sta tudi sedeža razmaknjena za dodatnih 30 centimetrov. Dvojna zadnja kolesa skrbijo za večjo stabilnost in boljši oprijem, vozilo pa ima vgrajeno tudi zaporo diferenciala.
Dodan je bil osemstopenjski samodejni menjalnik ZF (doplačilo 4950 evrov).
Stranske stene vozila so iz gladke aluminijaste pločevine, streha pa iz kombinacije pločevine in GfK, tako da je odporna na udarce toče. Stene in strop so debeli 42 milimetrov, izdelani iz aluminijastega sendviča, ki je izoliran z RTM peno. V dvojnem ogrevanem dnu višine 420 milimetrov, so nameščeni vsi vitalni deli, kot so rezervoarji, talno gretje, vse vodovodne in druge cevi, akumulatorji itd. in so tako zaščiteni pred zmrzaljo. Seveda so ogrevani tudi vsi predali in garaža.
Okna so Dometicova, letos predstavljenim vhodnim vratom za zaklepanje služi elektronska ključavnica.
Tehnično dovršena pa nista samo pogonski sklop in školjka vozila, tudi tehnična oprema bivalnega dela je nadvse sofisticirana.
Vgrajeni elektro sistem Energie 420 Premium z dvema 210 Ah gel akumulatorjema, 80 A polnilcem in 1800 W izmenjevalcem, v kombinaciji z dvema 240 W sončnima paneloma poskrbi, da je vedno na razpolago dovolj energije.
Vodovodna napeljava je iz trdih cevi, vodna črpalka je večprekatna, rezervoarji pa seveda ogrevani. Za splakovanje rezervoarja za fekalije lahko prečrpamo odpadno vodo, tako da vozilo skrbi tudi za manjšo porabo vode. Vgrajeni rezervoar sveže vode sprejme 380 litrov, za odpadno vodo in fekalije pa sta vgrajena dva 250-litrska rezervoarja. Izpust fekalij in odpadne vode je omogočen samodejno iz kabine.
Vozilo je serijsko opremljeno s toplovodnim ogrevanjem Alde, ki mu je dodan izmenjevalec toplote motorja za ogrevanje med vožnjo. Za ogrevanje, kuho in hlajenje hladilnika skrbi velik rezervoar za plin, ki je vgrajen v dno vozila. Ogrevamo se lahko tudi na elektriko. Za zunanjo zaščito pred soncem skrbi šestmetrska markiza Thule Omistor z električnim pogonom in vgrajeno razsvetljavo v tehniki LED, notranjost pa hladi strešna klimatska naprava Dometic.

 

Morelo Palace 88 LB


Še sladkorček na torti: vozilo ima vgrajen sistem izravnavanja EP Levelsystem s hidravličnimi podporami, ki vozilo s pritiskom na gumb samodejno izravnajo v vodoravno lego. Nasvidenje »kajlam«, torej!

 

UŽITEK PRI VOŽNJI

 

Še nikoli nisem s takšnim užitkom vozil 7,5-tonske »pošasti«, najsi bo po zavitih podeželskih cestah ali pa po avtocesti. V serijski opremi je kopica elektronskih pomagal, med drugimi zavorni dodatek ABS, sistem za samodejno preprečevanje zdrsa pogonskih koles (ASR) in seveda nepogrešljivi tempomat, ki naredi počitniško vožnjo še prijetnejšo.
Trilitrski turbodizelski agregat z močjo 205 »konjev« (na voljo za doplačilo dobrih 2500 evrov) navduši z obiljem navora in je povsem kos dobrih sedem ton težki »cestni križarki«. Menjalnik ZF razvaja z nezaznavnim pretikanjem med vsemi osmimi stopnjami, voznika pa ne bo utrudila niti dolga, večurna vožnja.

 

Morelo Palace 88 LB

 

Morelo Palace 88 LBMorelo Palace 88 LB


Sedenje v voznikovi kabini je zahvaljujoč odličnim pilotskim sedežem in ergonomiji armaturne plošče udobno, vse je tako rekoč na dosegu roke. Prednje steklo je ogrevano, zaradi njegove velikosti pa skoraj ni ovir pri pogledu naprej. Nekoliko moteče zna biti v levih ovinkih le levo ogledalo, saj v ostrih zavojih ovira pogled v ovinek. Za pomoč pri vzvratni vožnji poskrbi dvojna kamera znamke Waeco.


PALAČA NA KOLESIH

Bivalni prostor je zahvaljujoč veliki zunanji širini, Palace serijsko meri v širino 240 centimetrov, nadvse prostoren. A komur to ne bo dovolj, lahko naroči tudi poltretji meter širok bivalnik (doplačilo petih tisočakov).
Za vstop služita dve stopnici, po katerih se povzpnemo v bivalni del avtodoma. Ker Morelo nima voznikovih vrat, bo tu vstopal tudi voznik. V prednjem delu je velika dnevna soba s klopjo v obliki črke L in dodanim sedežem. Mizo so postavili desno, pred tretji pilotski sedež. Prostornost dnevnega prostora, kjer se lahko na sedežih s homologiranimi pasovi udobno namesti pet oseb, so dosegli s posebno zasnovo klopi in stenskih oblog, rezultat pa je resnično veličasten. Dnevna soba v Morelu Palace 88 LB je med največjimi v tem razredu. Zahtevnejši bomo navdušeni nad detajli, kot so predali v sedežni klopi, nosilec televizijskega zaslona z diagonalo 32 palcev, ki je skrit za omarico, ali pa vitrina za kozarce.

 

Morelo Palace 88 LB

Morelo Palace 88 LB

Morelo Palace 88 LB

 

 


Kot se za pravo palačo spodobi, je tudi kuhinja velika in dobro založena z gospodinjskimi aparati. Hladilnik je velik, s seznama dodatne opreme pa si lahko omislite avtomat za kavo, pomivalni stroj ali mikrovalovno pečico. Tako bo kuhinja v Morelu nudila povsem enako udobje kot vaša domača. Delovna površina je izdelana iz kerrocka, kuhalnik ima tri gorilnike. Pečica z žarom in učinkovita kuhinjska napa sta serijski. Omare so globoke, prostora v njih in predalih pa je več kot dovolj tudi za zahtevnejšo gospodinjo. Aparat za pripravo kave je skrit v omarici, za njegov premik pa poskrbi elektrika.

 

 

Morelo Palace 88 LBMorelo Palace 88 LB


Kopalnico so razdelili v dva dela: na levem boku je udobno velika kabina za prhanje, poleg njej je keramično stranišče (rezervoar za fekalije meri četrt kubičnega metra!). Nasproti, ob desni steni vozila pa so namestili kopalniški element z velikim umivalnikom, množico odlagalnih mest in predalov ter ogledalom.

 

Morelo Palace 88 LBMorelo Palace 88 LB
Morelo Palace 88 LBMorelo Palace 88 LB

 

Navdušujejo podrobnosti, kot je denimo grelni element ob stranišču, ki je točno tak kot v domači kopalnici, tudi greje enako prijetno. Kopalniški prostor je mogoče od preostalega bivalnega dela ločiti in tako zagotoviti potrebno intimo.

 

KRALJEVSKO SPANJE

Spalnica v zadku je velika, postelja v obliki črke V je sicer zamišljena kot ločeno ležišče, a jo raje opišem kot štiri kvadratne metre veliko »mečkalnico«, kjer bosta lastnika zlahka preživela deževne dni. Ležišči namreč merita 2x 200 x 106 centimetrov in sta vzdolžno združeni skorajda do vznožja. Dostop je preprost in udoben. Kakovostno ležišče z dvigom vzglavja je samoumevna oprema takšnega vozila.

 

Morelo Palace 88 LB

Morelo Palace 88 LB
Drugo dvojno ležišče se nahaja spredaj, nad voznikovo kabino. Tu so obesili električno pomično dvižno ležišče, ki je doplačljivo in meri 140 x 200 centimetrov. Tudi tu bo spanje nadvse udobno, malo pa me je zmotilo dejstvo, da v predelu prednje postelje ni bralnih luči. Dodali so le dve statični luči za osvetlitev.

 

Morelo Palace 88 LB

 

GARAŽA

Nekateri modeli Palace so opremljeni z garažo za prevoz osebnega avtomobil, testno vozilo pa je imelo »le« garažo za prevoz skuterja. Le je v navednicah zato, ker že klasični prtljažni prostor pomeni toliko skladiščnih kubičnih metrov kot klet v stanovanjskem bloku. Vanj brez težav pospravimo vso opremo za kampiranje, športne rekvizite in seveda kolesa ter skuter. Če vam to ne bo dovolj, so na voljo še dodatni prtljažni prostori v dvojnem dnu vozila.

 

ZAKLJUČEK

 

Morelo Palace 88 LB je nedvomno eno boljši prestižnih vozil v svojem razredu. Odličen pogonski sklop, dobra ergonomija in izbrani materiali so zagotovilo, da bo lastniku vedno in povsod le v užitek.

 

Morelo Palace 88 LBMorelo Palace 88 LB
Morelo Palace 88 LBMorelo Palace 88 LB