10. marec, 2018
Hymer ML I 570: Premijski integrirec v »lahkem« razredu

Redki avtodomi premijskega razreda se lahko pohvalijo z največjo dovoljeno maso treh ton in pol. Še manj jih je na osnovi Mercedesa Sprinter. Hymer ML I 570 združuje oboje, hkrati pa razvaja z vrhunsko tehniko in bogato opremo, vključno s samodejnim menjalnikom.

Mercedes Benz in Hymer tesno sodelujeta od leta 1971, ko je Hymer predstavil integriranega Hymermobil 550. Serija ML I s prvencem razen imena znamke nima nič skupnega, saj gre za tehnološko in oblikovno dovršen avtodom, ki si ga je mogoče omisliti celo s štirikolesnim pogonom.

 

MERCEDES BENZ SPRINTER


Sprinter velja v »lahkem« razredu premijskih avtodomov za vrh ponudbe osnovnih vozil. Predstavnik znamke s trikrako zvezdo na nosu, ki so ga prvič predstavili leta 1995, velja za zanesljivo in kar se tiče serijske opreme bogato založeno vozilo. Leta 1995 predstavljena prva generacija Sprinterja je nasledila nekoliko zastarelo kombinirano vozilo TN1, ki so ga proizvajali vse od leta 1977. Proizvajalci počitniških vozil so hitro zaznali priložnost v prestižnejši osnovi z znamenito značko na nosu in na trgu se je pojavilo kar nekaj avtodomov na osnovi Sprinterja, med njimi tudi prestižnejša serija naše domače znamke. S predstavitvijo nove generacije Sprinterja leta 2006 je Mercedes ponudil še prestižnejšo in bolje opremljeno osnovo, ki je bila tudi dražja od predhodnika. S prenovo leta 2014 so poleg kozmetičnih popravkov uspešnici dodali varnostne sisteme, ki so še izboljšali udobje pri vožnji – stabilizacijski sistem v primeru bočnega vetra, sistem za preprečevanje trka, opozorilo za primer mrtvega kota, opozorilo za primer nenadne spremembe smeri -, vsi motorni agregati pa od takrat ustrezajo standardu EURO6.
Pod motornim pokrovom se vrtijo štirje dizelski motorji, trije s prostornino 2143 kubičnih centimetrov, najmočnejši pa se ponaša s skoraj tremi litri prostornine (2987 ccm). Najšibkejši z oznako 210 BlueTEC/310 BlueTEC/510 BlueTEC ponuja 95 »konjev« (70 kW) in 250 Nm navora, sledi 213 BlueTEC/313 BlueTEC/513 BlueTEC s 129 »konji« (95 kW) in 305 Nm navora. Najmočnejši med 2,1-litrskimi dizelskimi agregati nosi oznako 216 BlueTEC/316 BlueTEC/513 BlueTEC, ponaša pa se s 163 iskrimi »konjiči« (120 kW) in 360 Nm navora. Vrh ponudbe predstavlja trilitrski dizelski agregat V6 z oznako 219 BlueTEC/319 BlueTEC/519 BlueTEC s kar 190 »konji« in tovornjaškimi 440 Nm navora.
Prenos se vedno prenaša na zadnji kolesni par, na voljo pa je tudi štirikolesni pogon (za doplačilo na voljo tudi v seriji ML I!)
Sprinter je na voljo z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, za doplačilo pa s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom 7G Tronic, s kakršnim je voznika razvajal tudi preskusni Hymer ML I 570.

 

UŽITEK PRI VOŽNJI


Velikokrat se mi zapiše, da je vožnja z nekim avtodomom resnično v užitek. K temu pripomorejo dodatna oprema, udoben sedež z imenitnim oblazinjenjem in močan pogonski sklop. A pri Hymerju ML I 570 je vse skupaj nadgrajeno s tišino v bivalnem delu in eno od najboljših možnih kombinaciji, kar se pogona avtodoma tiče – močnim agregatom s 163 »konji«, vrhunskim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom in, resnično češnjico vrh torte, pogonom na zadnji kolesni par. Na mogočnih 16-palčnih platiščih skorajda ne boste potrebovali snežnih verig, saj je zaradi specifike gradnje avtodomov, kjer zadnja os nosi občutno več bremena kot prednja, prenos moči na podlago tako rekoč idealen. Enako bo na mokrem cestišču ali blatni podlagi v kampu. Ko k temu dodamo še menjalnik, ki svojo vlogo opravlja z odliko, potem je izbira (ki sicer ni poceni) povsem logična.
Hymer ML I 570 voznika in sovoznika razvaja s kakovostnimi pilotskimi sedeži Aguti, ki ponujata nastavljivo sedalo in lepo oprimeta telo tudi v ledvenem predelu. Volanski obroč in ročica menjalnika sta za doplačilo oblečena v usnje, stikala so tam, kjer jih boste pričakovali. Nekaterim bi znala delati nekaj preglavic edino odsotnost desne obvolanske ročice, saj ima Sprinter le dve na levi strani. Z gornjo nadzorujete tempomat in omejevalnik hitrosti, s spodnjo pa smernike in brisalce vetrobranskega stekla.
Preglednost naprej in vstran je dobra, pogled nazaj pa omogočata odlični vzvratni ogledali, ki sta obešeni zvrha in deljeni. Obe sta električno nastavljivi in ogrevani. Vožnja je nadvse prijetna predvsem zaradi tišine v kabini, ki jo »prekinja« le zvok radijskega sprejemnika ali pa predvajalnika glasbe. Ta je znamke Zenec, poleg radijskega sprejemnika in predvajalnika glasbe pa ponuja še navigacijsko napravo in vzvratno kamero.
Za brezskrbnejšo vožnjo sta Hymer in Mercedes Benz serijo ML I opremila s sistemom za pomoč pri vožnji z bočnim vetrom. Ta je za večino voznikov avtodomov nočna mora, saj onemogoča udobno vožnjo, mnogokrat pa je tudi razlog za nesrečo. Sistem se samodejno aktivira pri hitrosti vetra nad 80 km/h in vklopi stabilizacijski program ESP. Potem spremlja vožnjo in prepozna valove med sunki. Z izmeničnim zaviranjem koles glede na stran vetra umirja vozilo, s čimer vozniku pomaga »loviti« smer vožnje. Kdor je že vozil v močnem bočnem vetru, po možnosti v sunkoviti burji, bo že prepoznal vrednost novega sistema! Avtodom je opremljen tudi s sistemom za opozarjanje pri nenadni menjavi voznega pasu in premajhno varnostno razdaljo.
Daleč največ veselja pa vozniku nudi samodejni sedemstopenjski menjalnik 7G Tronic, ki se odlično ujame z dizelskim motorjem s 163 »konji«, voznika (in potnike) pa razvaja z nežnim, skorajda nečutnim pretikanjem. Menjalnik sicer ponuja tudi ročno pretikanje (v položaju D v smeri levo in desno), a je to skorajda povsem odveč. Še celo pri daljših spustih menjalnik odlično opravi z nalogo.

 

60 LET HYMERJA

Hymer velja za eno najstarejših znamk počitniških vozil na svetu, ustanovitelj, gospod Erwin Hymer, sicer že pokojen, pa velja za enega najpomembnejših ljudi v »branži«. Ob 60-letnici so pri Hymerju pripravili bogat paket opreme, ki med drugim zajema močnejši 2,1-litrski motor s 120 kilovati, samodejni menjalnik 7G Tronic, satelitsko anteno, televizijski zaslon diagonale 32 palcev, brezžično spletno povezavo znotraj vozila, kakovostno multifunkcijsko napravo Zenec, 16-palčna lita platišča in še … V primeru testnega ML I stane mnogo manj, kot pa je vreden …

 

SERIJA ML I

Hymer je serijo ML razvil v sodelovanju z velikanom nemške avtomobilske industrije, Mercedes Benzom, rezultat pa so polintegrirci in integrici, ki ponujajo kopico varnostnih sistemov za vožnjo, na voljo pa so celo s štirikolesnim pogonom.
V seriji ML I so na voljo štirje avtodomi, dolgi med 639 in 780 centimetri, vsi pa so široki kompaktnih 222 centimetrov. Najkrajši nosi oznako 540, v zadku pa ponuja veliko dvojno ležišče. Modela 580 in 620 ponujata ločeni ležišči (slednji tudi ločeno kopalnico), model 630 pa centralno posteljo in ločeno kopalnico.

 

KLASIČNA ZUNANJOST

Zunanjost ML I je zasnovana nadvse klasično, a ravno klasičnost je tista, ki se mu nadvse poda. Spredaj in zadaj na osnovo opozarjata veliki Mercedesovi zvezdi.
Bivalni del se ponaša s stenami in streho debeline 35 milimetrov, pod je debel 46. Zasnova je brez lesa, izolacija predvidena za zimsko uporabo. Vgrajena okna in line so višjega cenovnega razreda, vsa vrata (voznikova, bivalna in dvoje garažnih) pa se zaklepajo centralno in daljinsko.

 

DVOJNO DNO

Kot se za prestižnejši avtodom spodobi, so avtodomi seriji ML I opremljeni z dvojnim dnom po vsej dolžini. Prostor je ogrevan, v njem pa se poleg vseh inštalacij nahajajo rezervoarja za čisto in odpadno vodo, baterija bivalnega dela in vsa električna oprema. V dvojnem dnu je nekaj uporabnih skladiščnih prostorov, dodatni predal, prostor za jeklenki pa je v zadnjem delu in dostopen tako od zunaj (skozi ožja vrata) kot tudi od znotraj, iz garaže, kjer so dodali velika vrata za dostop do obeh jeklenk. Z vsem naštetim, toplozračnim ogrevanjem Truma Combi 6 in dobro izolacijo Hymer ML I 570 omogoča celoletno uporabo.

 

KOMPAKTNI BIVALNIK

Hymer ML I 570 je dolg 675 centimetrov, na tej dolžini pa ponuja zahvaljujoč kompaktni kopalnici, ki jo ponuja tudi serija Exsis, dovolj prostora za štiri potnike. V prednjem delu so uredili udoben salon za štiri, ki se bodo lepo razporedili okrog sredinsko postavljene mize, ki je pomična v vse smeri. Sedežna klop v obliki črke L je dovolj velika za dvojico, saj se sedežni del ob desnem kraju razširi za več kot 10 centimetrov, s čimer ponuja veliko prostora tudi za sedečega ob robu. Sedežna klop je dovolj ergonomsko oblikovana tudi za daljša potovanja.
Nad mizo so obesili visečo omarico, ki se proti kopalnici predčasno zaključi. Tudi so predvideli prostor za izvlečni televizijski zaslon, v našem primeru znamke Alphatronics, ki ga lahko pomikamo diagonalno navzdol, s tem pa omogočimo udoben pogled predvsem sedečima na prednjih vrtljivih sedežih.
Kuhinjski blok je na videz kompakten, dober meter meri v dolžino, a podrobnejši pregled razkrije, da ponuja veliko prostora. Predali, štirje so in segajo prek vse širine pulta, lahko nosijo do 15 kilogramov, tudi viseča omarica nad kuhinjskim blokom je nadvse prostorna in opremljena s poličkama. Absorbcijski hladilnik znamke Thetford je kompaktnih mer, a ponuja kar 142 litrov prostornine. Pod njim je uporaben predal, nad njim pa manjša omarica. Pohvaliti moramo dodano osvetljeno (!) poličko za začimbe, pozabili pa niso niti na električno vtičnico (230V) za priklop gospodinjskih aparatov.

 

KOPALNICA

Tudi za kopalnico bi zlahka že v naslovu zapisali, da je kompaktna, a potem bi se preveč ponavljali. Gre za nadvse inovativno zasnovano kopalnico, veliko 125 x 86 centimetrov, poznano že iz drugih hišnih modelov, ki kljub »majhnosti« razvaja z obiljem prostora. Stranišče ni vrtljivo, temveč klasično »prikoličarsko«, nameščeno pa je na udobni višini za razbremenitev mišic …
Prvi pogled skozi lamelna vrata, ki zapirajo kopalnico, zlahka prezre tuš kadico na tleh. Ta je namreč edina, ki razkriva inovativno zasnovo, s katero v eni potezi kopalnico z odsunom umivalnika in ogledala »spremenimo« v kabino za prhanje. A tu se snovalci z idejami niso ustavili – dodali so še nadvse uporabno poličko, ki jo lahko poveznemo preko stranišča, pod umivalnikom je držalo straniščnega papirja, v omaricah pa bo dovolj prostora za kozmetiko.

 

SPANJE ZA ČETVERICO

V Hymerju ML I 570 bo zlahka prespala četverica. V prednjem delu so namestili dvižno dvojno ležišče, nad katerim za osvetlitev in prezračevanje skrbi strešno okno velikosti 40 x 40 centimetrov. Ležišče je veliko 188 x 150 centimetrov, spusti pa se zelo nizko, kar doda k občutku prostornosti. Za dostop so dodali leseno lestev.
V zadku so namestili ločeni ležišči, ki sta široki 80 centimetrov, dolgi pa 194 in 187. Dodali so blazine, s katerimi ju povežemo v veliko ležišče. Kljub velikosti bo ležišče udobno za dva, trije bi se že drenjali. Nad posteljama so namestili štiri viseče omarice, v katerih bo dovolj prostora za perilo in oblačila.
Pod levo posteljo so vgradili večjo garderobno omaro, ki je dostopna tudi od zgoraj, saj lahko del ležišča dvignemo. Pod desno posteljo je manjša omarica, saj večji del prostora pod njo zavzema prostor za jeklenki (ter garaža). V podu med posteljama je vgrajena loputa za dostop do rezervoarja.

 

GARAŽA

V zadku 675 centimetrov dolgega ML I 570 so uredili večjo garažo, ki lahko sprejme dve kolesi ali večjo količino prtljage. Servisna vrata so velika 100 x 121 oziroma 100 x 95 centimetrov, dno pa je opremljeno z uporabnimi pritrdilnimi očesci. In še sladkorček za konec: kljub temu, da garaža ni med večjimi v razredu, znaša nosilnost kar 350 kilogramov. 350!

 

ZAKLJUČEK

Hymer ML I 570 je zagotovo eden najboljših predstavnikov v razredu prestižnih integrircev z največjo dovoljeno maso 3500 kilogramov. Ko k brezhibni izdelavi, brezčasnemu oblikovanju in tehnološki dovršenosti prištejemo še Sprinterjevo podvozje, močan motor in sedemstopenjski samodejni menjalnik 7G Tronic, potem dvomov o nakupu ne bi smelo biti …