1. december, 2017
Novi Sun Living A 70 DK

Podjetje Adria Mobil je prvič predstavilo blagovno znamko Sun Living pred slabimi desetimi leti, leta 2008, kot sestrsko znamko znamke Adria. Sprva je bila mišljena kot cenovno ugodnejši vstop v svet Adrie, z vsemi prednostmi osnovne znamke, sčasoma pa je krog ljubiteljev prerasel do te mere, da je bil čas za temeljito prenovo oziroma samostojno zasnovo. Rezultat je novi Sun Living, znamka, ki je namenjena mladim po srcu in aktivnim ljudem. Ter vsem drugim, seveda …


NA NOVO ZASNOVANA LINIJA


Avtodomi Sun Living so narejeni v tovarni v Novem mestu in so nadvse inovativno zasnovani. Predvsem pri zasnovi kopalnice in spalnih prostorov so razvojni inženirji naredili velik korak naprej kar se tiče uporabnosti in tudi oblikovanja. Kopalnica je tako prvič del bivalnega prostora, saj z rolo vrati kopalniško steno ločimo od preostalega prostora, pod pa postane del dnevne sobe. Pogled iz voznikove kabine proti zadku vozila tako še nikoli ni bil tako neoviran. Tudi spalnice so doživele pomembne spremembe, njihova največja odlika pa je uporabnost tudi podnevi, ko ležišča ne bodo namenjena le poležavanju temveč tudi druženju.

 

MODELNA PALETA SUN LIVING

Blagovna znamka počitniških vozil Sun Living v sezoni 2018 se ponaša z novim logotipom in zajema ponudbo v treh različnih segmentih počitniških vozil. V ponudbi so predelani kombiji (serija V), polintegrirci (serija S) in avtodomi s spalnim nadstreškom (serija A). Vsi so opremljeni z najnovejšimi dizelskimi agregati, ki brnijo pod motornimi pokrovi Fiata Ducato in ustrezajo normativu EURO6 (Zaenkrat še brez aditiva AdBlue). Kot rečeno, je na voljo 14 različnih modelov.

 

BOGATA OPREMA


Novi Sun Living je zasnovan z mislijo na uporabnika, zato je tudi bogato opremljen. Že pogled na serijsko opremo razkrije razsvetljavo v tehniki LED, Truma Combi ogrevanje, kakovostno izolacijo za uporabo tudi pozimi in velika garažna vrata na obeh bokih pri avtodomih. S seznama dodatne opreme lahko posežemo po ogrevanem podu, panoramskem oknu v alkovnu (serija A), panoramskem oknu nad dnevnim prostorom in komarnikih na vhodnih vratih. Razveselijo tudi isofix pritrdila za otroške sedeže v klopeh dinete, kar serijo Sun Living povsem približa tudi družinam. Najbolj zahtevni pa si bodo lahko že ob nakupu omislili tudi dve bateriji bivalnega dela ali pa parkirne senzorje.

 

SERIJA V


Na novo razvija serija V s sestrskimi modeli Adrie Mobil nima prav nič skupnega, saj gre za inovativno oblikovane predelane kombije, ki so izdelani na kombijih dolžine 599 in 636 centimetrov. Na voljo sta dva modela, V60 SP, ki je dolg 599 centimetrov in je namenjen dvema ter V65 SL za četverico. Oba odlikujejo sveže oblikovanje, prečiščena notranjost in možnost izbire oblazinjenja. V65 SL se ponaša še z inovativno oblikovano spalnico, ki je lahko tudi dnevna soba, opcijsko pa jo lahko dopolnimo s pogradom. Kuhinjski blok je pri obeh zasnovan na novo.

 

SERIJA S

Črka s je pri modelih Sun Living tradicionalno namenjena polintegrircem. Na voljo je pet modelov (SP/SL/SC/DF/DK) v štirih različnih dolžinah (5,9, 6,7, 6,9 in 7,4 metra, dvižna postelja pa je pri vseh na voljo za doplačilo. Skupaj je tako na voljo kar 16 možnosti. Notranjost je zahvaljujoč novi zasnovi kopalnice zračna in prehodna, stojna višina pa meri kar 210 centimetrov!

 

SERIJA A

Če je Sun Living v preteklosti tako zunaj kot znotraj sledil starejšim modelom sestrske znamke Adria, se v sezono 2018 pelje ne samo prenovljen, temveč povsem na novo zasnovan. Zunaj navduši spalni nadstrešek, ki je odličen tako po oblikovni kot uporabni plati (ležišče je široko 155 centimetrov, nadstrešek pa seže še 15 centimetrov dlje), opcijsko panoramsko okno pa ga naredi še lepšega (in bolj zračnega). Na voljo so trije modeli (SP/DK/DP) v treh dolžinah (5,9, 6,9 in 7,4 metra), v njih pa lahko prespi do največ sedem oseb. Hladilnik ima 133 litrov prostornine, kot v seriji S pa je tudi tu kuhinjski blok zasnovan na novo in ponuja obilje delovne površine in odlagalnih prostorov.
Številka v nazivu modela vozila odslej pomeni dejansko dolžino modela, kar bo možno olajšalo prepoznavnost modelov le po imenu, s čimer smo doslej včasih imeli nemalo težav.

 

PRESKUS A 70 DK

Na daljši premierni test smo se popeljali z najbolj »prostornim« Sun Livingom, modelom A 70 DK, ki ponuja kar sedem homologiranih mest in prav toliko ležišč. Sedem milimetrov manj kot sedem metrov (pravljična sedmica se pojavlja prav povsod) dolgo vozilo je klasični alkoven, ki je zasnovan povsem na novo. Četudi je sedmica pravljična številka, so sedeži in ležišča resnični ter namenjeni odraslim in ne palčkom. V dnevnem prostoru so namreč namestili dve sedežni skupini – ob levem boku večjo, za četverico, ob desnem pa manjšo za dva potnika. Tako je v A 70 DK kar sedem sedežev opremljenih z varnostnimi pasovi, prednja dva pa sta del voznikove kabine in, kot smo pri tako zasnovi navajeni, nista vrtljiva. Salon je razkošno odmerjen in se ponaša z dvema mizama. Leva je večja, njena površina meri 100 x 60 centimetrov, desna je manjša in meri 57 x 60 centimetrov. Enako je s klopmi – na levi sta široki 106 centimetrov, na desni točno 60. Iz miz in blazin sedežnih skupin lahko sestavimo skupno tri ležišča, a o tem v nadaljevanju. Snovalci so namreč šli še korak dlje (tu jih je treba posebej pohvaliti) in kupcem omogočili dokup dveh blazin – ena služi kot udoben, skorajda 160 centimetrov dolg naslon klopi, manjša pa za »pokritje« mizice, ki so postavimo v nižjo lego. Tako pridobimo velikansko zofo, dobrih 180 centimetrov veliko, ki bo zlahka sprejela tri člane posadke. Sicer je malce preveč oddaljena od jedilne mize (te ni moč podaljšati), a je vseeno nadvse udobna.

 

OBILJE OMARIC


Večino bo navdušilo število omar, omaric in odlagalnih prostor(čk)ov. Zdi se, da so kar malce pretiravali s številom (seveda se šalim), saj so nad levo dineto nanizali pet visečih omaric, še tri pa so nad desno dineto. Skupaj torej osmerica omaric samo v salonu! Pod zofo in pod sedežno klopjo v dineti sta dve omarici za čevlje, ob pogradu pa velikanska, kar 210 centimetrov visoka garderobna omara, ki je široka približno 60 centimetrov. Da bo navdušenje popolno, poskrbi še velika stojna višina, ki znaša 210 centimetrov, bivalnik pa je zato zračen in hkrati prijetno svetel. K temu pripomore tudi veliko panoramsko okno nad jedilnim kotom.

 

PREPROSTA VHODNA VRATA


Za vstop v bivalnik so dodali slabega pol metra široka vhodna vrata, ta so preprosta, z enotočkovnim zapiranjem, a odeta v blago, ki so mu dodali dva žepa. Nad njimi je osrednja kontrolna točka v avtodomu, kjer so nanizali kontrolno ploščo avtodoma (ta je sila preprosta), kontrolko toplozračnega ogrevanja Truma in dve vtičnici – 12V in 230V. Preskusni avtodom je imel tu še daljinec klimatske naprave, ki pa je seveda s seznama dodatne opreme.

 

PROSTORNA KUHINJA

 

Levo od vhoda so namestili kuhinjski blok. Če smo nekoč govorili kar o Adrijinem preverjenem bloku, ki smo ga poznali iz serije Sport, je v novem Sun Livingu tudi ta zasnovan povsem na novo. Še vedno gre za zelo prostorno kuhinjo z obilo odlagalnih mest in veliko delovno površino (ta meri 105 x 60 centimetrov) ter dvema visečima omaricama. Pod pultom so štirje veliki predali, tudi tu pa navdušijo na novo oblikovana odpirala z velikimi odprtinami in trdnim zapiranjem. Kuhalnik je združen s koritom in razvit posebej za novi Sun Living. Ponuja tri gorilce, razveseli pa tudi z električnim zagonom, ki v tem cenovnem razredu ni samoumeven.

 

REVOLUCIJA V KOPALNICI

A največja inovacija v novem Sun Livingu nista novi spalni nastrešek, ki je nadvse prostoren, ali kuhinjski blok, temveč povsem na novo zasnovani koncept kopalnice, ki bo koga morda spomnil na zasnovo nekaterih prehodnih kopalnic v predelanih kombijih. Tako imenovani »Flex Bath« je revolucionarna nova kopalnica, ki, ko je posadka ne potrebuje, zaseda zelo malo prostora ter nudi bogato odmerjen prehod v zadnji del. Če smo navajeni, da so prehodi v tem delu le redkokdaj širši od 60 centimetrov, prehod v Sun Livingu meri kar 95 centimetrov ali dobrih 50 odstotkov več. Kopalnica je od bivalnega prostora ločena z lamelnimi vrati, sicer pa ponuja vse udobje klasične kopalnice: stranišče (to je sicer s 57 centimetri nameščeno zelo visoko), omarice in umivalnik, uporabna pa je tudi kot kabina za prhanje. Pipa je sicer ena, izvlečna, a navduši z tipko, s katero lahko ustavimo tok vode. Za prezračevanje so dodali strešno okno velikosti 40 x 40 centimetrov.

 

SEDMERICA LEŽIŠČ

Sun Living A 70 DK je eden najprostornejših avtodomov s spalnim nadstreškom dolžine manj kot sedem metrov. Ponuja namreč kar sedem ležišč, od katerih jih je nekaj namenjenih otrokom oziroma »drobižkom«. Tri ležišča največje dolžine 180 centimetrov sestavimo iz male dinete na desnem boku, to je veliko 180 x 60 centimetrov, ter iz večje dinete, iz katere sestavimo dvojno ležišče velikosti 180 x 106 centimetrov.
V zadku je pograd ležišče z dvema posteljama velikosti 80 x 210 centimetrov. Ker je pod njima prtljažni prostor, sta nekoliko dvignjeni. Do prtljažnega prostora vodijo manjša vrata (Pohvalno!), spodnje ležišče pa lahko tudi dvignemo in s tem iz prtljažnika naredimo garažo. Prvo ležišče je nameščeno na višini 66 centimetrov (ob vznožju je tudi šoba toplozračnega ogrevanja), drugo še 76 centimetrov višje. Medtem ko prvo ponuja 58 centimetrov višine za glavo, jih zgornje točno 70. Do gornjega dostopamo po lestvi. Dodali so veliko okno na zadnji steni (to lahko med vožnjo služi za pregled dogajanja za vozilom), ter lino velikosti 40 x 40 na strehi.
Spalni nadstrešek, alkoven, mansarda. Nekaj sopomenk za najpomembnejši del vsakega družinskega avtodoma. Novi Sun Living zahvaljujoč ekipi snovalcev izstopa tudi na tem področju. Alkoven je prostoren (v globino meri 170 centimetrov) in zračen (dobrih 63 centimetrov je do stropa), ležišče pa veliko 210 x 150 centimetrov. Postelja je od poda bivalnika oddaljena dobrih 165 centimetrov, zato so za dostop dodali lestev, za varno spanje pa varovalno mrežo.

 

KAJ PA VOŽNJA?

Preskusni avtodom, ki predstavlja enega prvih izdelanih Sun Livingov nove generacije, se je peljal na osnovi Fiata Ducato s 130-»konjskim« motorjem in močnejšo šasijo s 16-palčnimi kolesi. Vožnja je prijetna in neutrudljiva, nekoliko glasnejša postane zaradi spalnega nadstreška pri višjih hitrostih. Sedeža sta odeta v enako blago kot bivalni del (v našem primeru kombinacijo Neptun – na voljo sta še Saturn in Merkur), preglednost v desno pa je malce okrnil nosilec pliseja za zagrinjanje stekel kabine (s seznama dodatne opreme). 130 »konjev« je načeloma dovolj za dobrih 2900 kilogramov težko vozilo.

 

ZAKLJUČEK

Novi alkoven Sun Living je svež in nadvse uporaben, tri modelne različice pa bodo zadostile večini okusov in potreb. Navduši predvsem z revolucionarno zasnovo kopalnice, ki je med avtodomi ni para, ter simpatično zunanjostjo, kupčev žep pa razvaja z zmerno ceno.