17. december, 2018
Adria Sonic Plus I 700 DC: Odprti salon navdušuje

Leta 2016 predstavljeni Adria Sonic je integrirani avtodom, katerega zasnova temelji na uporabnosti in zadovoljstvu kupca. Avtodom ima, predvsem prednji del z masko in lučmi, zelo avtomobilske poteze, oblika je všečna, bivalni del pa stavi na funkcionalnost. Tokrat smo se popeljali z modelom I 700 DC, ki ponuja ta trenutek zelo priljubljeno postavitev nasproti si ležečih sedežnih klopi.

 

Adria Sonic Plus I 700 DC

 

Lansko leto je prineslo še eno dinamično, zahtevno in tudi uspešno obdobje za družbo in skupino Adria Mobil, ki ga je zaznamovala predvsem velika sprememba v lastniški strukturi. Francoska družba Trigano je postala večinski lastnik družbe Adria Mobil in družb v skupini, z vstopom pa je Adria Mobil pridobila izjemno pomembnega strateškega lastnika in partnerja, ki ponuja skupini Adria Mobil veliko možnosti za rast v evropski in globalni industriji vozil za prosti čas.
Leta 2017 je skupina Adria Mobil dosegla rekordne prodajne rezultate: s preko 14 300 prodanimi enotami in 417 milijoni evrov ustvarjenega prihodka je skupina dosegla 7-odstotno povečanje obsega prodaje in več kot 18-odstotno rast prihodkov v primerjavi z enakim obdobjem leta 2016, konec leta 2017 pa je skupina Adria Mobil zaposlovala več kot 1700 ljudi.
V izjavi za javnost je gospa Sonja Gole, generalna direktorica skupine Adria Mobil, povedala naslednje: »Zaradi povečanega povpraševanja in odziva trga smo se odločili za izvedbo nove naložbe v razširitev naše proizvodnje in hkrati začeli izvajati zahteven projekt, ki bo predvidoma končan do konca leta 2018. Z vključitvijo dodatnih proizvodnih kapacitet in nove sodobne proizvodne tehnologije se bo podjetje Adria Mobil v prihodnjih letih še naprej krepilo v proizvodnem in prodajnem smislu. Naš strateški cilj je doseči več kot 7-odstotni tržni delež blagovne znamke Adria na evropskem trgu.«
Adria Mobil je v zadnjih letih prejela množico pomembnih nagrad na različnih trgih, med drugim tudi evropska priznanja za inovativnost, ki potrjujejo odlično poslovanje, ena od pik na i pa je tudi nagrada Republike Slovenije za poslovno odličnost za leto 2016, ki jo je podelil predsednik Republike Slovenije.
»Leto 2017 je bilo prestižno v mnogih pogledih. Ponosni smo na uspešno prehojeno pot in z optimizmom vstopamo v novo obdobje,« je še povzela generalna direktorica družbe Adria Mobil, gospa Sonja Gole.

 

AXESS, PLUS IN SUPREME

Uspešno podjetje in blagovna znamka kot je Adria Mobil si zasluži, da njihovo paradno vozilo sodi v sam vrh v svojem cenovnem razredu. Tretja generacija Adrijinega integriranega avtodoma (prvi je bil sredi prejšnjega desetletja predstavljeni Vision na osnovi Renaulta Master, drugi pa leta 2010 predstavljeni Sonic na osnovi Fiata Ducato) je tako še boljša od predhodnikov, ponuja več razkošja in udobja, na voljo pa je v opremskih in dolžinskih različicah Axess, Plus in Supreme.
Sonic Axess pomeni vstop v svet integriranih avtodomov dolenjskega proizvajalca, a zato ni nič manj imeniten. Na voljo sta dva modela, ki se vozita na klasičnem podvozju Fiata Ducato, dolg pa sta 699 centimetrov. I 600 SC ponuja v zadku centralno posteljo, I 600 SL pa ločeni ležišči. Oba se ponašata z garažo, za ogrevanje poskrbi toplozračni Truma grelec.
Modelna linija Plus pomeni sredino v opremljenosti in zato ponuja še več udobja kot linija Axess. Vsi avtodomi Sonic Plus so dolgi 752 centimetrov (podvozje je Ducatovo), na voljo pa so štirje modeli. I 700 SL ponuja ločeni ležišči in prav tako ločeno kopalnico, I 700 SLT ločeni ležišči in kopalnico v zadku (ta je brez garaže in z nekaj prtljažnimi prostori pod ležiščema in v zadku), I 700 SC ima centralno posteljo, I 700 SBC pa centralno posteljo z lepotilnim kotičkom pred spalnico. Novi je model DC, ki ga predstavljamo tokrat, ki ponuja zanimivo rešitev odprtega salona spredaj in lastniško spalnico v zadku.
Najimenitnejša serija Sonic Supreme predstavlja sam vrh ponudbe Adrijinih avtodomov. Imenitni materiali, dodelana tehnika, zunanjost v aluminiju (obarva v srebrno ali belo), nizkopodno podvozje Al-Ko in ogrevanje Alde so aduti, ki jo postavljajo nad seriji Sonic Axess in Plus.
Na voljo je šesterica modelov, od teh so štirje dolgi 752 centimetrov, dva pa 880. I 710 SBC ponuja centralno ležišče z lepotilnim kotičkom pred njim, I 710 SC centralno ležišče, I 710 SL ločeni ležišči, I 710 SLT pa ločeni ležišči s kopalnico v zadku. Vrh ponudbe modelne serije Supreme sta dva 880 centimetrov dolga razkošno opremljena velikana, pravi jahti na treh oseh. Sonic Supreme I 810 SC ponuja centralno posteljo v zadku in velik salon spredaj, I 810 SL pa ločeni ležišči.
Kot zanimivost dodajam dejstvo, da nekoč priljubljenih notranjih postavitev s prečnim dvojnim ležiščem in veliko garažo pod njim v seriji Sonic, ni na voljo.

 

3000 KILOMETROV UŽIVANJA V VOŽNJI

Sedeži v preizkusnem Sonicu Plus so bili Agutijevi in zelo udobni, oblazinjenje pa trpežno in v kombinaciji imitaciji usnja in blaga črne barve. Sedenje za volanskim obročem je klasično Ducatovo, preglednost, kot rečeno, zgledna. Voznik bo takoj opazil boljšo vidljivost naprej v primerjavi s predhodniki, saj se Sonic ponaša z izboljšanim A stebričkom spredaj, ki omogoča večjo preglednost predvsem v levo stran. Vzvratni ogledali sta nameščeni »po avtobusno« zgoraj, kar še izboljša preglednost nazaj, pohvaliti moram tudi dodano konveksno ogledalo, ki je mnogo bolj uporabno gor gornje, klasično. Nadvse navduši desno drsno okno, ki ima odličen sistem upravljanja z eno roko, za doplačilo pa ga lahko poganja celo elektrika. Klimatska naprava ima elektronski nadzor.
Preskusnega Sonica Plus I 700 DC je poganjal 150-»konjski« agregat, menjalnik je bil robotiziran. Res je, slednji zahteva nekaj doplačila, a je vožnja z njim v kombinaciji s pravim agregatom (2,3-litrski s 150 ali 180 »konji«, manj nikakor ne!) prava poezija, 3129 kilogramov težki integrirec pa z njima odlični sopotnik. Poraba na preskusu se je ves čas gibala pod dvanajstimi litri na sto prevoženih kilometrov, na koncu in po 2904-ih prevoženih kilometrih pa se je ustalila pri 11,7 litra. Veliko? Niti ne, upoštevajoč dva dejavnika: površina prednjega dela meri 2,3 x 2,9 metra (skupaj slabih 7 kvadratnih metrov), noga preskusnega voznika pa ni med najlažjimi v naših koncih …

 

VGRAJENA TEHNIKA


Preskusni Sonic Plus I 700 DC je imel vgrajeno preskušeno tehniko. Za ogrevanje je poskrbelo toplozračno gretje Truma Combi 6, za hlajenje v vročih poletnih dneh pa so dodali še strešno klimatsko napravo iste znamke. Rezervoar za čisto vodo s prostornino 140 litrov je nameščen pokončno pod ležiščem v zadku, odprtina za nalivanje je na levem boku dokaj visoko. Rezervoar za odpadno vodo je pod podom vozila in ogrevan, cev za izpust pa je prav tako na levem boku z zunanjo ročico, ki pa se hitro umaže. Sam bi tu veliko raje videl rešitev, ki je vgrajena v imenitnejšem modelu Sonic Supreme (stikalo za izpust v garaži).
Nadzorna plošča je vgrajena nad hladilnikom, v kuhinji so dodali plinsko pečico.
Vsa okna so znamke Dometic Seitz. Na strehi čepita dve veliki panoramski okni Midi Heki, spredaj pa se bohoti panoramsko okno v črni barvi. Kopalnica ima dve strešni lini – sam bi tu raje videl Mini Heki.

 

BIVALNI DEL

 

Skozi vhodna vrata italijanske znamke Metalarte s serijskim oknom in koškom za odpadke, ki so široka 60 centimetrov, vstopimo brez muke, saj se vhodna stopnica globoko zajeda v dno vozila, dodana je električna pomična stopnica. Stojna višina v salonu meri 204 centimetre, zadaj je zaradi dvojnega dna nekoliko nižja in meri 192 centimetrov.
Če smo se nekoč smejali Francozom, ki so že pred desetletjem prisegali na notranjo postavitev z dvema klopema ob bokih vozila, se danes ne več. Postavitev, ki jih drugod pravijo »Vis-a-Vis«, »Face-to-Face«, so pri Adrii Mobil nadeli ime »Open Salon«. Velik dnevni prostor je zahvaljujoč dvema, med seboj vzporednima klopema in preklopni mizi nadvse prostoren. Samo prostor med klopema meri bogatih 90 centimetrov v širino, medtem ko je prehod proti zadnjemu delu še malenkost širši.
Klopi sta široki 100 in 110 centimetrov, iz obeh pa v nekaj preprostih potezah sestavimo homologirani sedišči s tritočkovnim varnostnim pasom. Naš podmladek se je odločil, da prednjega dela sedišča ne odstrani, s čimer sta nastala dva počivalnika, ki v smeri vožnje omogočata udobno vožnjo in iztegnjene noge. Prednja sedeža sta vrtljiva, skupaj s klopema in veliko mizo pa tvorita enega bolj udobnih salonov v avtodomih. Miza ima ploskev veliko 75 x 85 centimetrov, za lažji prehod pa jo lahko »prepognemo« v slogu pizz calzonne. S tem pridobimo več prostora za čas, ko ne potrebujemo mize, prehajanje po vozilu pa je preprosto, če že ne kar elegantno. Oblazinjenje v blagu Jeanin je prijetno na otip in tudi za oči.
Pohištvo v barvnem odtenku Tempo Brown deluje nadvse prestižno, menjavanje temnih in svetlih ploskev pa se spogleduje z navtiko. Pod stropom se zaključi s pasom posredne osvetlitve. Zapiranje je izvedeno s potisnimi ključavnicami (»push lock«). Nad hladilnikom so vgradili multimedijski center, kjer lahko popotniki nadzorujejo stanje avtodoma. Na levi steni si sledijo omarice po vsej dolžini dnevnega prostora in se v isti liniji nadaljujejo nad kuhinjo. Tudi nad desno klopjo so namestili večjo omarico.
Vsa osvetlitev je izdelana v tehniki LED, veliko luči se prižge z dotikom, kar olajša vklop, ko, na primer, uživamo udobno zleknjeni na zofi. Prostor je prijetno svetel kljub dejstvu, da sta na stropu le dve veliki okni Midi Heki (ter panoramsko nad dvižno posteljo). Dnevni prostor je nadvse svetel, nad kuhinjo pa so dodali tri usmerjene luči. Zelo nas je navdušilo upravljanje z osvetlitvijo, ki omogoča ugašanje in prižiganje večine luči tudi iz spalnice, četudi smo prve dni kar nekajkrat zmotili spanec mladeži spredaj, ko smo nad posteljo pritisnili napačno stikalo …

 

KOMPAKTNA KUHINJA


Za kuhinjo lahko rečem, da ni nič od tistega, kar smo bili navajeni do sedaj. Oblikovana je vzdolžno, do sedaj pa smo bili bolj kot ne navajeni le kuhinjskih blokov v obliki črk L in V. Kuhinjski pult meri 85 x 75 / 55 centimetrov, nameščen pa je na 96 centimetrih.
Kuhalnik s tremi gorilniki in pomivalno korito sta bila razvita posebej za Adrio (slednje ima lesen, deljen pokrov). Vsi predali se odpirajo samo s pritiskom (push lock tehnika), v najvišjem je dodan predelek za jedilni pribor. Predali so opremljeni z mehanskim centralnim zapiranjem. Kot se za Sonic spodobi, se je kuhinja lahko pohvalila s pečico in napo za prezračevanje, četudi je pečica »odžrla« enega od predalov, ki smo ga močno pogrešali. Prav tako gre manjša zamera premajhni »ograjici« med kuhinjo in salonom, saj je zaščita prenizka, oblazinjeni vzglavnik pa je le nekaj centimetrov oddaljen od kipeče vode ali olja. Viseča omarica bi lahko bila bolj globoka, pohvaliti pa moramo dve polički za začimbe na levi steni proti kopalnici.

 

LOČENA KOPALNICA

 

Kopalnica je deljena, kar pomeni kabino za prhanje na desnem in kopalnico s straniščem in z umivalnikom na levem boku vozila. Ves zadnji del vozila pa je dvignjen za 12 centimetrov, s čimer so pridobili servisni prostor in v pod poskrili vso vodovodno napeljavo in cevi ogrevanja. Dodali so še dva manjša predal v tleh spalnice, kamor lahko poskrijemo dokumente ali vrednejše predmete.
Kopalnica na levem boku je nepravilnih oblik. Zunanja stena tako meri 125 centimetrov, stranski sta postavljeni diagonalno. Kakovostna lesena kopalniška vrata širine 55 centimetrov služijo tudi kot vrata spalnice. Kopalniški blok je lepo oblikovan – na steni se na primerni višini, ki omogoča brezskrbno pršenje z vodo med umivanjem, bohoti veliko ogledalo, na desni steni pa je večja viseča omarica. Stranišče je nameščeno na višini pol metra, ob zaprtih vratih pa kaj hitro zmanjka prostor za kolena.
Kabina za prhanje na desnem boku meri 80 x 60 centimetrov in je prijetno velika, s kakovostno prho in dodano prečko za obešanje brisač ali mokrih oblačil. Na steni s spalnico so dodali veliko trikotno poličko, tako da se v kabini zlahka oprhata dve osebi (še posebej, če se imata radi …).
Prezračevalna lina oziroma strešno v prhi in tudi kopalnici bi lahko bili kakovostnejši.

 

SPANJE

 

Spalnica v zadku je kompaktna, a z veliko centralno posteljo, ki meri 160 centimetrov. Širino postelje so zagotovili s posebno obliko garderobnih omar, kar lahko snovalcem štejemo v velik plus. Spalnico od kopalnice ločimo z drsnimi lesenimi vrati, na steni pa so dodali še nekaj obešal.
Postelja je pomična po višini, stikalo so vgradili v garaži, kar pa sploh ni napak – z njim namreč uravnavamo potrebno višino garaže in ne postelje. V najnižji poziciji je ležišče 80 centimetrov nad tlemi, v najvišji pa točno 18 centimetrov višje. V vsakem primeru je razdalja od postelje do stropa večja od metra. Letveno ogrodje, dvižno vzglavje in kakovostna penasta vzmetnica poskrbijo za prijetno spanje.
Pod ležiščem sta dva predala in manjša omarica, ob vzglavju pa dve večji nočni omarici. Na stranskih stenah sta veliki okni, na strop pa so dodali veliko panoramsko okno, tako da bo počutje v spalnici nadvse ugodno.
Nad voznikovo kabino so obesili klasično dvižno posteljo, široko poldrugi meter, ki jo pomika elektrika. Spalni prostor je lepo obdelan, navduši predvsem veliko panoramsko okno na stropu. Dodali so dve lučki, ki jih upravljamo na dotik. Za lažji dostop pa poskrbi lestev, brez težav pa na ležišče »zlezemo« tudi prek obeh sedežnih klopi.

 

GARAŽA

 

Garaža je glede na notranjo razporeditev zgledno prostorna, sploh zaradi dejstva, da se pod ležiščem nahaja tudi rezervoar čiste vode. Ta v Sonicu meri 140 litrov, v garaži pa lahko tudi vizualno spremljamo nivo čiste vode. Ob rezervoarju je nameščena lahko dostopna tlačna črpalka vodovodnega sistema, poleg so namestili tudi raztezno posodo. Do garaže dostopamo skozi velika vrata na obeh bokih, za pritrjevanje tovora pa so dodali nekaj ušesc. Dve luči v tehniki LED sta vgrajeni ob obeh vratih.
Višina garaže je nastavljiva od 94 pa vse do 112 centimetrov, kar omogoča tudi prevoz koles ali manjšega motorčka.

 

ZAKLJUČEK

 

Marsikdo bo ob omembi postavitve sedežnih klopi skomignil z rameni, a sam lahko rečem, da je tovrstna razporeditev salona nadvse primerna za vse, ki v avtodomu preživimo veliko časa. Salon je namreč prostoren, a hkrati udoben, jedilna miza pa dovolj velika za četverico. Ko k temu prištejemo opremo Plus, sodoben agregat z robotiziranim menjalnikom in kopico podrobnosti, ki Sonica naredijo enega bolj avtomotivnih avtodomov, potem odločitev ne bo težka.