30. november, 2013
Adria Matrix Supreme M 687 SL: Z Dakarja na Dansko!

Bila je ideja. Nora ideja. Avtodomi na najtežjem reliju sveta? Na tekmovanju, ki se odvija v Južni Ameriki; začne se v perujski prestolnici Lima, nadaljuje v Argentini in konča v čilskem Santiagu. Na Dakarju 2013.

 

dakar 2013 - Cyiril Despress

 

Od leta 2001 naprej je moštvo KTM v motociklistični kategoriji zmagalo na čisto vsakem Dakarju, razen leta 2008, ko so ga odpovedali zaradi varnostnih razlogov. Zadnja zmaga samo še potrjuje premoč avstrijskega podjetja, ko gre za off-road motocikle. Adria Mobil je tovarniški ekipi Red Bull KTM priskrbela tri avtodome Matrix kot spremljevalne bivalne enote in s tem ekipi pomagala na poti do zmage.

 

Dakar velja za najtežjo reli preizkušnjo na svetu

 

Dolžina celotne proge, ki se vije skozi puščavo in težaven teren, znaša preko 8000 kilometrov, nemalokrat se dvigne krepko nad vrh najvišje evropske gore Mont Blanc in nato hitro spusti na obalo Tihega oceana. Proga obsega vse možne vrste terena; najprej prečka najobširnejše peščene sipine na kontinentu, se povzpne na Ande in spusti navzdol; na progi se vijejo dolgi kilometri vseh vrst kamnitega in blatnega terena in neizogibnih vodotokov.
Dirka traja 15 dni, letos pa se je končala v nedeljo, 20. januarja. Letošnji reli je bil že 35. po vrsti in kot ponavadi je bilo tudi tokratno tekmovanje nabito z adrenalinom in dramo.

Brez dvoma najtežja reli preizkušnja na svetu. Letos se je Dakar prvič pričel sredi ogromnih perujskih peščenih sipin. Relija Dakar se je leta 1977 domislil Thierry Sabine, ki se je v libijski puščavi izgubil med prvim afriškim vztrajnostnim relijem Abidjan–Nica. Ko so ga rešili iz puščave, se je zaobljubil, da bo organiziral lastno vzdržljivostno tekmovanje in tako je nastal Dakar.

Dogodek je z leti rasel in pridobival na pomembnosti vse do leta 1986, ko je Thierry tragično preminil v helikopterski nesreči med tedanjim relijem. Leta 1993 je na reliju sodelovalo kar 600 tekmovalcev na motociklih, v avtomobilih in tovornjakih.

Organizacijo dogodka je prevzelo podjetje Amaury Sport Organization. Dakar je postal eden največjih športnih dogodkov na svetu.

Južna Amerika je bila prizorišče za zadnjih petih tekmovanj Dakar. Dogodek sedaj privabi pred ekrane več kot milijardo ljudi v 190 državah. Preko 4,5 milijona gledalcev si ogleda reli v živo. Uradna spletna stran dogodka www.dakar.com pa privabi preko 4,3 milijone obiskovalcev.


Povsem »navadni« avtodomi

 

Trije avtodomi, narejeni iz redne serije vozil brez kakšnih posebnih dodatkov ali predelav za tekmo, so spremljali ekipo na vseh etapah te ekstremno zahtevne vzdržljivostne dirke.

Med drugim so vozniki in ostali člani ekipe uživali tudi v udobju in zasebnosti, ki sta bila nujno potrebna za okrevanje po sedmih ali osmih urah naporne vožnje na motorjih.

Tudi kuhinja v avtodomu je prišla še kako prav, saj si vozniki radi sami pripravijo hrano, ki mora biti posebej pripravljena, da se izognejo morebitnim zdravstvenim težavam. Prav tako so bile Matrixove kabine za prhanje zelo cenjen luksuz po napornem dnevu polnem umazanije in peska.

 

dakar 2013Dakar 2013Dakar 2013Dakar 2013
Dakar 2013Dakar 2013Dakar 2013Dakar 2013

 

Adria Matrix M680 SP

 

Dva avtodoma Matrix M680 SP sta dirkačem nudila bivalni prostor na vseh etapah relija. Ti avtodomi, ki so narejeni na Fiatovem podvozju, nudijo udobno namestitev največ šestim ljudem. Avtodom se ponaša s prostornim bivalnim delom in veliko sedežno skupino, uporabno kotno kuhinjo, kopalnico s kabino za prhanje in straniščem  in z aerodinamičnim zunanjim profilom, ki pripomore k bolj učinkoviti porabi goriva in daje vozilu zapeljiv videz.

 

Adria Matrix Supreme M 687 SL


Avtodom Matrix Supreme je vodstvu in spremljevalni ekipi KTP Red Bull nudil bivalni prostor skozi celoten reli. Avtodom, ki je osvojil prvo mesto na ADAC-ovem testu varnosti avtodomov leta 2011, je narejen na Renaultovem podvozju in zagotavlja udobno namestitev največ šestim ljudem. Avtodom se ponaša z prostornim bivalnim delom in veliko sedežno skupino.

Ta avtodom ima sistem toplovodnega ogrevanja Alde, dvojna panoramska strešna okna, uporabno kotno kuhinjo, ločeno kabino za prhanje s straniščem in aerodinamičen zunanji profil, ki pripomore k bolj učinkoviti porabi goriva in daje vozilu zapeljiv videz.

 

In potem je prišel v roke članom uredništva revije Avto-Dom in Portala karavaning ...

 

Podoben avtodom je bil na straneh revije predstavljen pred nekaj meseci, tokrat pa se bomo poskusili Matrixu Supreme SL s 776 centimetri dolžine in krepkimi 257 centimetri previsa preko zadnje osi posvetiti na drugačen način. Manj suhoparno in bolj družinsko.

 

Miki poriva ...


Prva stvar, ki mi je padla na misel, je bila, da je avtodom huuuuudo dolg. Vprašanje, kako bom to vozil, je splahnelo tisti hip, ko sem sedel za volanski obroč. A vseeno – že takoj sem pogrešal vzvratno kamero. Le kako bom vozil vzvratno, če pa je zadek tam daleč zadaj? S prvimi kilometri se je izkazalo, da zadek ni problematičen pri vzvratni vožnji, temveč manevriranje v ožinah. Še mitnice na avtocesti so se mi zdele presneto ozke in težavne.
Za volanom se sedi odlično. Sedeži znamke ISRI so izvrstni. Mogoče so videti malce »kilavo«, tako tanki in rahitični so, a je sedenje na njih odlično, kljub temu da spadam med višje in večje. Malo težko se jih zavrti k mizi, kar nam v dobrem tednu druženja niti ni šlo tako na živce. Volan je prijetno majhen, na stikala in ročice sem se moral privaditi. A sva z Matrixom do Karavanškega predora postala že dobra kolega.

 

Adria Matrix Supreme M 687 SL

 

Slaboten pri višjih hitrostih

 

Marsikdo bo zavil z očmi, a moram reči, da me je vgrajeni 2,5-litrski dizelski motor s 125 »konji«, ki ustreza normi Euro 5, malo razočaral. Pospeševanje z mesta in vožnja do tretje prestave nista problematična, težave se pojavijo kasneje pri hitrostih nad 60, morda 70 kilometrov na uro, ko vgrajeni mlinček polnemu vozilu preprosto ni več kos. Predvsem na avtocesti se je pri prehitevanjih to še posebej dobro videlo ...

 

Udobno bivanje za družino

 

V bivalniku je dovolj prostora za štiričlansko družino. Zadaj je velika postelja z ločenima ležiščema, ki povezana pomeni ogromno ležišče za dva ali pa za kar celo družino. Če seveda vaši otroci niso višji od metra in pol ...

 

 

Kopalnicadvižna posteljaSpalnicaUčilnica


Ob prehodu v zadnji del sta dve nižji omari in pa ena velika garderobna omara.
Kopalnica je velika, z ločeno kabino za prhanje. Ko se človek moje velikosti zapre vanjo, pa postane majhna. Sedenje na stranišču pa podobno tistemu na letalu. Saj veste – presneto ozko je tam gori in tu ni nič drugače. Umivalnik je dokaj velik, pipa kakovostna.
Kuhinja je velika, narejena v obliki črke L, delovna površina pa na pravi višini, da ne bo bolečin v predelu hrbta. Naša dama jo je takoj posvojila. Dometicov kuhalni set s pečico ima baje premajhno razdaljo med gorilniki, vsaj tako sem zasledil na teh straneh, a nam se je vse skupaj zdelo prima. Z velikim veseljem smo dnevno pekli kruh in kuhali preprosto hrano. Hladilnik je nameščen ob kuhinjo in je za nas povsem zadoščal. Po mojem mnenju bi zadoščal, tudi če bi šli na kako dirko štirje moški ...

 

KuhinjaHladilnikdnevna soba in jedilnica

 

Najbolj pa nas je navdušila dnevna soba. Dovolj velika je, da se imaš kam umakniti. Za pravo mero zasebnosti naše najstnice pa smo spustili prednjo posteljo, da si je lahko vzela malo časa zase. Drugače pa je sedenje v salonu čisti užitek: velika klop v obliki črke L, vrtljiva sedeža in preko meter široka zofa bodo dovolj za družbo šestih ...

 

Na pol poti na sever in nazaj

 

Osnovni smoter druženja z Adrio Matrix Supreme ni bil suhoparen test, temveč potepanje do Copenhagna in nazaj. Dobrih tri tisoč kilometrov Evropske unije je vmes, nekaj držav, še več kultur in jezikov. Da bo stvar zanimivejša, smo jo mahnili preko Berlina in Rostocka. Zakaj? Ker je Berlin lep in ker ima poseben čar. Če ne drugega, vas vsaj Checkpoint Charlie, ostanki zloglasnega zidu in spomenik holokavstu ne bodo pustili hladnih. In da ne pozabim omeniti mogočne kupole Reichstaga. Kljub dežju je bilo vredno ponovitve.

 

 

BerlinaCheckpoint CharlieMala morska deklica


Nemčija je poznana po lepo organiziranih postajališčih in tudi Berlin ni izjema. Pot smo nadaljevali proti Rostocku, kjer nas je čakal trajekt za Dansko. V neposredni bližini je velik diskont alkoholnih pijač, kamor se splača vsaj pokukati, če ne že nakupiti nekaj hektolitrov antifriza.

 

Svetovno prvenstvo v hip-hopu

 

Peti na svetovnem!

 

Skupina se je v konkurenci pionirjev odlično izkazala in na koncu zasedla peto mesto. Kar za svetovno prvenstvo sploh ni slabo, kajne? Mi smo si v prestolnici Kraljevine Danske ogledali še središče mesta, pa znamenito malo morsko deklico in preklinjali dejstvo, da so PZA za letos že zaprli. In kam naj »stisnemo« osemmetrsko kravo? Še to: brez koles bi bili na Danskem mrzli ...

 

Konec druženja


Vse lepe stvari se enkrat končajo in tako se je tudi naše druženje z Adrijinim Matrixom Supreme. Avtodom, ki je na začetku leta služil tudi legendarnemu Cyrilu Despresu na reliju Dakar 2013, nam je služil več kot odlično, zato upamo, da bomo druženje lahko še kdaj ponovili.

Vozilo se je odlično izkazalo, tako za voznika kot ekipo, ki je med dolgo vožnjo na sever po svoje požirala kilometre.