12. februar, 2021
Ford Ranger Raptor

Trg počitniških vozil je v zadnjih letih doživel pravi boom. Še lansko leto, ki je bilo za večino nekaj posebnega in predvsem v negativnem smislu neponovljivega, je postreglo z boljšimi prodajnimi številkami kot leto 2018. A mnoge izmed nas klasična počitniška vozila omejujejo, saj nam ne omogočajo dostopa do tistih kotičkov, ki niso za vsakogar. Divja plaža, razgledna točka v visokogorju ali peščena sipina nekje v toplih krajih so kraji, kamor s klasičnim avtodomom ne moremo. Lahko pa s terencem in dodanim snemljivim bivalnikom ali strešnim šotorom. Zakaj vam potem kot delovno živinče ne bi služil postavni Ford Ranger Raptor?

Ford Ranger Raptor

 

RAZLIČICE

Ford Ranger je dokaj pogosto vozilo na naših cestah. Simpatičnega delovnega pomagača imamo Slovenci radi, saj že v osnovni različici ponuja veliko udobja in uporabnosti. Že osnovna različica XL ponuja elektronski preklop med pogonoma 4x2 in 4x4, reduktor, pomočnika pri zaviranju v sili in vzdrževanju smeri ter klasične asistenčne sisteme, med njimi tudi ESC. V voznikovi kabini je poleti vedno prijetno hladno, pozimi pa zagotovo navduši serijsko ogrevano vetrobransko steklo. Ta model je na voljo s 130 in 170 »konjskim« motorjem, vleče pa lahko kar 3500 kilogramov težek priklopnik. Tega dobite v vseh treh izvedbah: enojna, podaljšana in dvojna kabina.
Imenitnejši je XLT s kromirano prednjo masko, lahkimi platišči in brisalci s tipalom za dež, v notranjosti pa razvaja usnje na volanskem obroču.
Limited je še bolj dopadljiv, noč razsvetljujeta HID ksenonska žarometa, pri vzvratni vožnji je v veliko pomoč vzvratna kamera, na sredinski konzoli je velik, 8-palčni zaslon. Ranger z opremo Limited ima lahko tudi motor z 213 »konji«, ki jih v dir poženemo brez ključa.
Wildtrak je bil nekoč vrh ponudbe, od izvedbe Limited pa se razlikuje tako vizualno, kot tudi po uporabnosti. Zapora diferenciala se zaklepa elektronsko, v kabini je oblazinjenje delno v usnju, zunanjost je še bolj zaščitena (motor, diferencial). Na strehi kabine sta uporabna strešna nosilca (ki pa bosta moteča pri uporabi snemljivega bivalnika).
Vrh ponudbe pa predstavlja tokrat preizkušeni Raptor, ki je pravi plenilec pogledov.

 

FORD RANGER RAPTOR

 

Raptor je izdelek inženirjev oddelka Ford Performance, ki so s svojim tehničnim in estetskim dotikom že pred leti oplemenitili model F150. Ta je bil namenjen udeležbi na eni najzahtevnejših dirk, tisoč milj po puščavah mehiškega polotoka spodnje Kalifornije (Baja California). Ranger Raptor so sicer napovedovali že dlje časa, lani pa je končno zapeljal tudi na naše ceste in brezpotja.

Od »navadnega« Rangerja ga loči agresiven videz: bolj je oddaljen od tal in širši. V širino se je potegnil za 44 milimetrov, dolžino 168, v višino 52. Od tal je dno vozila oddaljeno 281 milimetrov, izboljšana sta vstopni in izstopni kot (32,5-stopinjski pristopni kot in 24-stopinj izstopni kot), kar pomeni, da je Raptor prava terenska zverina. Z Raptorjem lahko prečkate tudi do 85 centimetrov globoko vodo.

Ford Ranger Raptor
 

Keson je velik 1560 x 1575 milimetrov, serijsko je pokrit z rolojem Mountain Top, s katerim zaščitimo tovor pred krajo. Približna prostornina prtljažnika je tako dobrih 900 litrov.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

 

PLENILSKE ZMOGLJIVOSTI

Večina kupcev ga bo najbrž imela za plenjenje pogledov mimoidočih in mimovozečih, vseeno pa je Ranger Raptor. Dvolitrski turbodizel z 213 »konji« je serijsko opremljen z deset stopenjskim samodejnim menjalnikom. Da se velikan varno ustavi poskrbijo diskaste zavore (spredaj dva bata premera 51 milimetrov) s premerom koluta 332 milimetrov, ki so prisilno hlajene.

Ford Ranger Raptor

Navdušijo atraktivna kolesa s pnevmatikami dimenzije 285 70 R 17 s terenskim profilom, zaradi katerih so na bokih vozila nameščene plastične obrobe kolotekov, ki so tako nekaj centimetrov širši od serijskih. Pnevmatike imajo 20 odstotkov močnejše boke (med hitro spremembo smeri se na asfaltu vseeno čuti velika višina pnevmatike).

Ford Ranger Raptor
Namesto klasičnega podvozja, kakršnega smo navajeni pri preostalih modelih Ford Ranger, ima Raptor zmogljivejše vzmetenje. Zadnje listnate vzmeti so zamenjali z vzmetenjem podobnim kot jih ima Ford Fiesta WRC. Zadaj ima vijačne vzmeti in paralelno vzmetenje, na vseh štirih obesah za blaženje poskrbijo blažilniki Fox Pro z možnostjo prilagoditve glede na zaznani položaj. Bolj togi so od klasičnih (32% spredaj, 18 zadaj), pa še hudo dobo izgledajo.

Ford Ranger Raptor
Podvozje je izdatno zaščiteno z zaščitno ploščo iz 2,3 milimetrov debelega jekla, dodani sta dve masivni vlečni zanki. Ti lahko skupaj preneseta več kot štiri in pol tone obremenitve! Tudi zadaj sta dve zanki, obremenitev pa je tono nižja. Integrirana vlečna kljuka omogoča, da lahko Raptor vleče priklopnik težak do 2,5 tone (navadni Ranger celo 3,5 tone).

Pod motornim pokrovom, ki ga spredaj zaznamuje agresivna črna maska z velikim napisom znamke, se vrti 2,0-litrski turbodizelski stroj z dvema turbopuhaloma, ki ponuja 157 kW (213 KM) moči in 500 Nm navora, ta pa se preko desetstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa. Voznik ima na voljo šest izbirnih načinov prilagajanja vožnje podlagi (Terrain Management System), ki spremenijo karakteristike vozila. Najzanimivejši je zagotovo način Baja (zapuščina slovite dirke), ki je namenjen hitri vožnji izven urejenih cest.

 

VOZNO UDOBJE

Znotraj dvojne kabine Raptor razvaja s skorajda limuzinskim udobjem. Ob vstopu v vozilo vas na pragu pozdravi napis »Ford Performance«, zaradi širine stranskih pragov in višje oddaljenosti kabine od tal pa je vstopanje kar podvig.

Ford Ranger Raptor

Še posebej, če imate sopotnico v krilu in visokih petah … Kabina je lepo obdelana, armaturna plošča, sredi katere kraljuje 8-palčni zaslon informacijskega in zabavnega sistema, je črna, odeto v usnje in z lepo zaključenimi modrimi šivi.

Ford Ranger Raptor

Sedeži so odeti v črno usnje, šivi v modro, naslon krasita napisa Raptor. Sprednja sedeža sta ogrevana in električno nastavljiva. Volan je športen, prijetno majhen in debel, njegovo sredino na vrhu označuje dirkaški rdeči vstavek. Navdušita zajetni obvolanski lopatici v stilu Formule 1, ki omogočata še bolj dinamično pretikanje med prestavami.

Ford Ranger Raptor
Voznik lahko izbira med več voznimi profili: osnovni je za običajno vožnjo, s poudarkom na udobju, zmanjšani porabi goriva in voznosti.

Športni profil je za dinamično vožnjo po običajnih cestah. Profil Grass/Gravel/Mud je namenjen vožnji po travnatih površinah, makadamu in blatu. Profil Mud/Sand omogoča najboljše napredovanje po globokih in mehkih podlagah. Z njim bi se lahko izkopali iz mivke na dopustu na kakšni divji plaži … Profil Rock nima povezave z glasbo, temveč je namenjen vožnji čez skalnate površine in omogoča obvladljivo plezanje. Profil Baja, ki sem ga že omenil, pa omogoča zelo hitro vožnjo po terenu, na kakršnega naletijo vozniki pri podobni uporabi, kot je tista na dirki Baja California ali Rally Dakar.

 

POČITNIŠKA UPORABNOST

Ford Ranger je eden bolj priljubljenih poltovornjačkov, ki služijo kot počitniška vozila. Lahko mu nadenete strešni šotor ali pa mu oprtate snemljivi bivalnik (»Tišer«), Ranger in njegov pogonski sklop vas bosta vedno udobno in varno pripeljala na cilj. V modelni različici Raptor pa bosta poskrbela še za pravi imidž …

 

ČE BI GA IMEL?

Prav vsak izmed znancev, ki sem ga srečal, me je na koncu povprašal, če ga bom imel. Ranger Raptor, pri Fordu so ga označili za »Ultimate Adventure Pick-Up«, je zagotovo najatraktivnejši poltovornjak (Pick-Up) na našem trgu, ki ga poleg dinamične zunanjosti odlikujejo še uporabnost, zmogljivost in v primerjavi s tekmeci tudi cena. Ta znaša 56 950 evrov (trenutno ponujajo 2000 EUR popusta).