12. april, 2021
Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Pred več kot četrt stoletja je Carthago predstavil svoj prvi model na osnovi Mercedesa Sprinter. Šlo je za avtodom s spalnim nadstreškom serije Mondial, vozilom z zvezdo na nosu pa so sledili integrirci, med njimi Opus in M-Liner. Nekaj dolgih let Carthagov niso več proizvajali na osnovi Mercedesa, najprestižnejši modeli pa so bili postavljeni na osnovi Iveco Daily. To se je s prihodom novega Sprinterja v sezoni 2019 spremenilo, danes pa se na Mercedesu vozijo tri modelne serije Carthagov: C-Tourer, Chic C-Line in Chic E-Line.

Na daljšem testu smo se družili s Chic E-Line I 51 QB DA, prestižnim integrircem na treh oseh.

 

 

SERIJA CHIC E-LINE

Serija Chic E-Line je leta 2019 doživela korenito prenovo, s katero se je spet zavihtel v sam vrh ponudbe prestižnih avtodomov na osnovi Mercedesa Sprinter in Fiata Ducato s skupno maso med 4500 in 5500 kilogramov. Prefinjeno oblikovani integrirci po večini ponujajo izbiro med obema osnovnima voziloma, dva modela pa sta na voljo samo na osnovi Fiata Ducato. Modeli z zvezdo na nosu so vedno 16 centimetrov daljši od brata na osnovi Fiata Ducato, gre pa za prirastek v prednjem delu vozila (motorni prostor), medtem ko so bivalni deli pri istem modelu na obeh osnovah identični. Na voljo so le modeli z ločenima ležiščema in centralno posteljo, vsi pa imajo veliko garažo.
Ponudba se prične z najkrajšim modelom I 50 LE, ki ponuja ločeni ležišči v spalnici. Dolg je 789 (Fiat Ducato) in 805 centimetrov (Mercedes Sprinter). I 50 LE je identičen bratrancu, le da ima zadaj dve osi, kar pomeni več stabilnosti in tudi nosilnosti.
I 51 LE ima podobno zasnovo spalnice, na voljo je le na osnovi Fiata Ducato (788 centimetrov). Tudi ta je na voljo tudi s tremi osmi.
I 51 QB ima v zadku centralno ležišče, dolg je 791 centimetrov (na MB Sprinterju 807). Na voljo je tudi v izvedbi DA.
Vrh ponudbe predstavljata dva modela: I 61 XL LE z ločenima ležiščema (859 oz. 875 centimetrov) ter I 64 XL QB s centralno posteljo (884 oz. 899 centimetrov dolžine). Oba najdaljša modela sta na voljo le s tremi osmi.

 

 

NA VOLJO NA DVEH OSNOVAH IN DVEH IZVEDBAH

Model Chic E-Line 5.1 QB je na voljo v dveh izvedbah, testirani DA z dvojno osjo zadaj in v »normalni« izvedbi z dvema osema, a z enako dolžino.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Razlika je le v največji dovoljeni teži, ki pri »normalnem« znaša 4500 kilogramov, pri bratu s tremi osmi pa 5000 oziroma 5500 s povečano nosilnostjo.

Medtem, ko se dva modela še vedno vozita zgolj na osnovi Fiata Ducato, ki šteje že šestnajst let (z nekaj pomladitvenimi kurami), so preostali na voljo tudi na osnovi Mercedesa Sprinter.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA - na Fiatu Ducato Carthago Chic E-Line I 51 QB DA - na Mercedesu Sprinter

Širina in višina je pri obeh osnovah enaka, v dolžini pa se razlikujeta. Mercedes Sprinter ima za 16 centimetrov daljši nos.

 

 

MERCEDES SPRINTER ZA OSNOVO

V osnovi je 143-»konjski« štirivaljni turbodizelski motor precej podhranjen, zato nujno posezite po močnejšem, ki ponuja 177 »konjičev«. Na žalost zaradi prednjega pogona in podvozja Al-Ko ni možno izbrati močnega V6 z 200 »konji«.
Menjalnik je v serijski opremi šest stopenjski, za doplačilo pa si lahko omislite devet stopenjski avtomatski menjalnik, ki je odličen. Ob ravno prav odebeljenem volanskem obroču sta v primeru avtomatike dve lopatici v slogu športnih vozil, s katerimi boste lahko ročno pretikali kar ob volanskem obroču.

Če boste sploh občutili željo, saj avtomatika prestavlja neverjetno gladko. Z vsem zgoraj naštetim si pri Mercedesu obetajo večji tržni delež na trgu počitniških vozil.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA
Armaturna plošča je v najimenitnejši različici povsem avtomobilska, prilagojena času, v katerem živimo, na njej pa kraljuje velikanski, skorajda enajst palcev veliki zaslon na dotik, prek katerega upravljamo z elektronskimi sistemi osnovnega vozila in multimedijskim sistemom MBUX.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Večina ukazov se vrši preko zaslona, pogrešal sem okrogli vrtljivi gumb za glasnost, ki ga je zamenjal malce neposrečeni gumb, ki ga upravljamo v navpični smeri. A to je le moja kaprica.
Posebej za trg počitniških vozil so pri Mercedes Benzu razvili še nekaj sladkorčkov: brezstični vžig motorja preko stikala »start-stop« in sistem hibernacije, ki je namenjen zimskemu počitku vozila, v tem času pa skrbi za »zdravje« vitalnih delov vozila in baterije.
Vozilo je polno opremljeno z asistenčnimi sistemi, med drugim s sistemom za nadzor varnostne razdalje Distronic (viden v predelu maske hladilnika), sistem za pomoč pri bočnem vetru in seveda sistem za zaviranje v sili. Dodani so asistenčni sistemi svetil, senzor za dež in celo sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika. Vse sisteme nadzorujemo preko stikal na v usnje oblečenem volanskem obroču. Tu so tudi stikala tempomata, upravljala radijskega sprejemnika in telefona, kot smo to navajeni iz avtomobilov.
Medosna razdalja med prvo in drugo osjo meri 392 centimetrov, med zadnjima dvema pa še dodatnih 80. Skupaj torej 472, kar vozilu zagotavlja veliko stabilnost in nosilnost.
Nizkopodna šasija Alko je razvita posebej za Mercedes Sprinter, gre pa za podobno rešitev, kot smo je vajeni pri Fiatu Ducatu zadnjih dvajset let. Poleg nizkega težišča omogoča gradnjo dvojnega dna. Na šasiji pri Carthagu »zgradijo« 22 centimetrov visoko dvojno dno, ki omogoča vgradnjo vitalnih delov opreme in predvsem znižuje težo in težišče celotnega vozila. Zahvaljujoč šasiji je visoka tudi nosilnost garaže v zadku, ki je v vseh modelih namenjena prevozu večjega skuterja ali motornega kolesa.

 

 

ZUNANJOST

Zunanjost je za doplačilo obarvana srebrno. Stranske stene vozila so iz gladke aluminijaste pločevine, streha pa iz kombinacije pločevine in GfK, tako da je odporna na udarce toče. Ker gre za sendvič iz aluminija in kakovostne izolacije, je notranjost zaradi preprečevanja kondenza oblečena v pliš, sama konstrukcija nadgradnje pa zagotavlja tudi odpornost proti udaru strele, saj je zasnovana kot Faradayeva kletka. Dvojno dno je od zunaj dostopno preko številnih loput, za doplačilo pa si lahko omislimo tudi izvlečna vodila in plastične zaboje, s katerimi postane nalaganje prtljage in zalog še preprostejše.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA
Prednji del z zvezdo na nosu v primerjavi s Fiatom Ducato nekoliko bolj štrli naprej, saj je prednji del 16 centimetrov daljši. Tudi nekoliko višji je, zato je vetrobran dvignjen za 13 centimetrov, kar sicer ne omogoča enake preglednosti naprej kot pri Fiatu Ducato (tam povprečno visok voznik vidi cestišče že po 277 centimetrih), a je dvignjeno navzgor, kar omogoča boljši pregled na primer pred semaforji.
Motorna maska ima pet vodoravnih linij s kromiranimi letvicami, luči so v tehniki Led (razvite posebej za Carthago) in odlično služijo vozniku. Tudi smernik je v tehniki LED, na zadnji steni celo v dinamični tehniki, kot smo navajeni pri nemških premijskih avtomobilskih znamkah.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DACarthago Chic E-Line I 51 QB DA

Vhodna vrata imajo trojno zaklepanje, vrata garaže se odpirajo navzgor.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DACarthago Chic E-Line I 51 QB DA

Zatemnjena okna so Dometicova, kasetna, na strehi je več panoramskih oken in kakovostnih strešnih lin. Dvojno dno je visoko 22 centimetrov, v predelu skladiščnega prostora pa 46.

 

 

TEHNOLOŠKA DOVRŠENOST

Kar se tehnike tiče, je vrh ponudbe Carthago identičen. Seznam serijske opreme je kar obsežen, za doplačilo so na voljo še lažje litij-ionske baterije, ki zmanjšajo težo za 10 kilogramov. Vsa tehnika je »skrita« v dvojnem dnu vozila, kjer se nahajata rezervoarja za čisto (235 litrov prostornine) in sivo vodo (145/185 litrov), električna oprema z dvema baterijama v tehnologiji gel s kapaciteto 80 Ah (z možnostjo dokupa tretje baterije) ter vse instalacije. Plinski jeklenki sta dve, še raje bi v vozilu tega tipa videl plinski rezervoar. Za ogrevanje poskrbi toplovodni sistem Alde Compact, s katerim so vozila z dvojnim dnom ogrevana kot domača stanovanja – sevalniki so povezani med seboj s cevmi, topel zrak pa v prostor ni poslan preko šob in s pomočjo ventilatorja, temveč se sam dviguje oziroma seva v prostor.

 

PRESTIŽNI SALON

V bivalni del se povzpnemo po dveh stopnicah, že prvi stik z notranjostjo pa obiskovalcu da vedeti, da je vstopil v avtodom višjega razreda, kateremu pridih prestižnosti še povečuje svetleča Mercedesova zvezda na volanskem obroču. Tudi armaturna plošča je v avtodomu z zvezdo na nosu zelo imenitna.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Salon sestoji iz vrtljivih prednjih sedežev znamke Aguti, sedežne klopi v obliki črke L in večjega divana ob vhodu.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Preskušeni model je imel oblazinjenje izvedeno v usnju kremne barve, ki je še dodalo tisto češnjico vrh torte. Zelo všečna je tudi okrogla jedilna miza, ki prinese pridih navtike. Osvetlitev je v tehniki LED, večina luči pa je opremljena z zatemnilniki, s tako imenovanimi »dimerji«, s katerimi uravnavamo nivo osvetlitve v bivalnem delu.

 

KUHINJSKI DEL

Kot bi v vozilu tega razreda pričakovali, je kuhinja oblikovana in opremljena po okusu najzahtevnejših uporabnic in uporabnikov. Predali imajo električno zaklepanje, vodila so vrhunska. Delovna površina je iz kerrocka, kuhalnik ima električni zagon in deljeni pokrov.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Carthago Chic E-Line I 51 QB DACarthago Chic E-Line I 51 QB DA

Vitrina v prehodu v dnevno sobo je oblikovana v obliki črke C, ki nas v stilizirani obliki spremlja tudi na letvicah pohištva. V omarah je dovolj prostora za vse zaloge, hladilnik, ki je nameščen nasproti kuhinje, ima prostornino 153 litrov. Namesto nape so dodali ventilatorsko okno, s katerim lahko dovajamo svež zrak ali izsesavamo toplega.

 

LASTNIŠKA SPALNICA

V zadku se nahaja lastniška spalnica z velikim dvojnim ležiščem, ki je postavljeno sredinsko. Široko je 150 centimetrov in dolgo skoraj dva metra.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Nanj udobno sedemo, saj ni nameščeno previsoko. Novi so pohištveni elementi, ki objemajo posteljo, snovalci pa so jim namenili sodobne linije, kakršnih v Carthagih doslej nismo bili vajeni. Nosilec televizorja je vgrajen na drsno steno, s katero zaslon ob zaprtem prostoru pomaknemo na sredino. Kontakti napajanja so drsni, tako da ni vidnih kablov.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DACarthago Chic E-Line I 51 QB DA

 

DVIŽNO LEŽIŠČE SPREDAJ

Dodatni dve ležišči se nahajata spredaj, kjer so vgradili klasično Carthagovo dvojno ležišče velikosti 195 x 160 centimetrov, ki po širini sodi med največje v razredu integriranih avtodomov.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Pomika jo elektrika, stikalo je pod visečo omarico nad klopjo. Za prezračevanje poskrbi strešna lina velikosti 40 x 40 centimetrov.

 

PREHODNA KOPALNICA

Na prehodu do spalnice se nahaja velika ločena kopalnica. Na levem boku vozila so namestili veliko kabino za prhanje, s kadico »One level«, ki je ugreznjena v pod in omogoča eleganten vstop. Za prhanje si lahko za doplačilo poleg klasične prhe omislite še večjo stropno prho, ki je integrirana v strešno okno velikosti 40 x 40 centimetrov.

Carthago Chic E-Line I 51 QB DA

Carthago Chic E-Line I 51 QB DACarthago Chic E-Line I 51 QB DA

Kopalnica na desnem boku je velika, stranišče klasično, kasetno in na pravi višini. Umivalni pult z vgrajenim umivalnikom je iz kerrocka, omaric je veliko. Nežnejši spol bo navdušen nad ogledali, ki so tako rekoč povsod. Tudi nosilec toaletnega papirja, kozarci in milnik so v vozilu tega razreda samoumevni.


GARAŽA IN PRTLJAŽNI PROSTORI

Garaža ponuja dve mesti za kolesi in eno za skuter, na voljo pa je tudi s sistemom za prevoz dveh električnih koles. Na obeh bokih so servisna vrata velikosti 115 x 128 centimetrov. Za varovanje tovora so dodali letve s pritrdilnimi ušesci, v garaži pa sta tudi dve vtičnici – ena z napetostjo 230 voltov, druga avtomobilska, napetosti 12 voltov.
V dvojnem dnu, ki je visoko 22 centimetrov, je nekaj prtljažnih prostorov, ki so dostopni skozi velike odprtine v bokih vozila ali pa v tleh avtodoma. Dostopni je tudi skozi dvojno dno v notranjosti vozila v hodniku med kopalnico in kabino za prhanje.

V predelu vhoda je večji talni predal, kakor smo navajeni že pri manjših bratih, visok pa je 46 centimetrov. Dvojno dno ima v poglobljenem delu kar 77 centimetrov višine.