2. avgust, 2018
Challenger Genesis 287 GA Special Edition: Ford, pa še avtomatik za povrh!

Če smo pred desetletji rekli, da so legendarni Fički poskrbeli motorizacijo za Jugoslavije, potem lahko zlahka zatrdimo, da so avtodomi Challenger tisti, ki so poskrbeli za popularizacijo karavaninga v Sloveniji. Nenazadnje so jih pred dobrim desetletjem prodali skorajda po 60 na leto! Tokrat smo se popeljali s odlično opremljenim modelom Genesis 287 GA.

 

Modeli Genesis so se globoko ukoreninili v zavest slovenskih ljubiteljev karavaninga kot zanesljivi in lepo izdelani avtodomi v razredu cenovno dostopnih avtodomov in tako je še danes. Za ceno okrog 60 tisočakov prejme kupec veliko avtodoma za svoj denar, v posebni izvedbi Special Edition pa razvaja z močnejšim agregatom in obiljem dodatne opreme, ki vas bi pri tekmecih stala cene avtomobila nižjega razreda.

 

BOGATA PONUDBA SERIJE GENESIS

V seriji Genesis je na voljo kar 20 različnih modelov, med katerimi je trojica krajša od šestih metrov, osmerica daljša od sedmih, preostali pa so med obema magičnima dolžinama.
Med krajšimi modeli serije Genesis so na voljo: model 170 s kopalnico in garderobo v zadku, 194 s prečno posteljo ter 195 z vzdolžno francosko posteljo in kopalnico ob njej.
Sledijo modeli dolžine med 646 in 699 centimetri: 260 s kopalnico v zadku, 270 s kopalnico v zadku in dvižno posteljo z vzdolžnima ločenima ležiščema, 275 s francosko posteljo, 277 z ločenima ležiščema zadaj, 278 EB s centralno posteljo, 284 s prečnim dvojnim ležiščem, 287 GA (tega smo preizkusili tokrat) z ločenima ležiščema, 288 EB s centralno posteljo ter model 290 z velikim salonom in kopalnico ter garderobo (in manjšo garažo) v zadku.
V razredu nad sedmimi metri dolžine so na voljo: 357 z v Franciji nadvse priljubljeno notranjo postavitvijo z ločenima ležiščema in kopalnico v zadku, 367 GA z ločenima ležiščema in ločeno kopalnico, 368 EB s centralno posteljo in lepotilnim kotičkom pred spalnico, 378 XLB s centralno posteljo, 387 GA z ločenima ležiščema, 391 Cruise Edition z dvojimi vrati bivalnega dela in sredinsko postavljenima pilotskima sedežema, 396 z otroško sobo zadaj ter 398 XLB s centralno posteljo.
Od dvajseterice jih je šestnajst na voljo na Fiatu Ducato, 18 na podvozju Forda Transit, a kar je najpomembnejše: kar štirinajst (!) jih je na voljo na obeh osnovah, kar pomeni, da lahko kupec izbira ne samo med notranjimi postavitvami, temveč tudi med obema osnovama. Tako ostane še več možnosti!

 

FORD ALI FIAT?

Challenger omogoča izbiro med Fiatom Ducatom ali Fordom Transitom skorajda pri vseh modelih Genesis ali Mageo.
Mnogi izmed vas boste sicer ob omembi Forda Transit zastrigli z ušesi, a dejstvo je, da je Transit nove generacije mnogo zanesljivejši od predhodnika, motorji pa delujejo brez večjih napak. Strah pred ponavljanjem zgodovine je torej povsem odveč, Transit z najmočnejšim motorjem in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom pa je prava igračka v rokah voznika. Na žalost se nisem imel možnosti popeljati še z enakim modelom na osnovi Fiata Ducato, a upam si trditi, da je vožnja s Fordom vozniku v večje veselje, samodejni menjalnik pa mnogo boljši kot pri tekmecu. Predvsem kar se tiče gladkosti pretikanja, ki je tu komajda čutna.
Sedenje za volanskim obročem Transita je nadvse podobno kot v Fordovih osebnih avtomobilih, predvsem enoprostorcih te znamke. Volanski obroč je majhen in lepo odebeljen, ročica avtomatskega menjalnika je točno tam, kjer jo išče roka. Klimatska naprava je v vozilih Special Edition serijska, ogledala so električno pomična in ogrevana.
Pri izbiri med 130 ali 170 »konji« ne bi smelo biti pomisleka. Resda je motor podvržen višji stopnji DMV (18 namesto 15 odstotkov), a se 40 dodatnih poskočnih »konjičev« še kako pozna pri vožnji. Vozilo kljub skoraj trem tonam lastne teže deluje zelo poskočno, pospeški pa so, predvsem pri nižjih hitrostih, primerljivi z vozili nižjega razreda. Ker je Forda Transit postavljen na pravo tovorno podvozje s 16-palčnimi kolesi, bo tudi skrb o podhranjenosti zavor povsem odveč.
Kot dolgoletni avtodomar nadvse nerad govorim o porabi goriva, saj zagovarjam tezo, da je ta eden od manjših faktorjev ugodja, predvsem pa ne bi smela biti pogoj pri odločitvi o nakupu. No, pri Transitu, kljub močnemu motorju (ali pa ravno zato), ta znaša okrog deset litrov, k čemur poleg močnega motorja z obilo rezerve doda še polintegrirana oblika s posrečeno aerodinamično kapo nad voznikovo kabino. Tudi teža pripravljenega na vožnjo je pod tremi tonami, tako da lahko kljub dolžini centimeter pod sedmimi metri in štirimi ležišči govorimo o lahkem avtodomu.

 

SERIJSKA OPREMLJENOST

Vsi avtodomi Challenger Genesis se lahko pohvalijo z bogato serijsko opremo, med katero izstopajo izgradnja v tehniki i.R.P (inovacija, odpornost in zaščita), sedemletno jamstvo na vodoodpornost nadgradnje (ob vsakoletnih pregledih pri pooblaščenem serviserju),veliko panoramsko steklo nad voznikovo kabino, dvojni USB priklop, osvetlitev v tehniki LED, kakovostna okna znamke Seitz z okvirjem, v vse smeri in višino nastavljiva jedilna miza, tritočkovni varnostni pasovi na vseh sedežih, ogrevanje bivalnega prostora tudi med vožnjo, posredna osvetlitev poda, električno pomično dvižno ležišče nad salonom, garaža z vsaj dvojimi vrati … Streha je debela 54 milimetrov in pol, pod še devet več.
Opremski paket Special Edition po posebni ceni je na voljo pri le šesterici modelov: 287 GA, 288 EB, 290, 357, 387 GA in 398 XLB. Poleg vseh prednosti Genesis opreme prinaša še dodatke kot so klimatska naprava voznikove kabine, aluminijasta platišča, komarnik na vratih bivalnika, ogrevana vzvratna ogledala in veliko panoramsko okno. Dodana sta ohranjevalnik in omejevalnik hitrosti, v megli nam bodo pot kazale meglenke, v barvi karoserije je tudi prednji odbijač. Pohištvo je v dveh barvah.
Vsi avtodomi Genesis imajo na zunanji steni odprtino Technibox, kjer je zbrana vsa tehnična oprema vozila – tu sta priklopa za čisto vodo in električno energijo, izpust odpadne vode pa je izveden na rezervoarju.

 

GENESIS 287 GA SPECIAL EDITION

Preizkušeni model je bil postavljen na osnovo Forda Transit, ki se lepo »vklaplja« v nadgradnjo. Vozilo je skladno in zahvaljujoč veliki višini kompaktnega videza. Vanj vstopimo skozi kakovostna vhodna vrata z dodanim oknom.
V prednjem delu je velik salon, ki ga sestavljajo velika sedežna klop v obliki črke L, dodani enosed ter vrtljiva sedeža voznikove kabine. Miza je dovolj velika za potrebe štiričlanske posadke in nastavljiva tudi po višini. Nad voznikovo kabino je veliko panoramsko okno, ki v salon vnaša obilo svetlobe, tako da mnogi sploh ne boste opazili, da se nad glavo nahaja veliko dvojno ležišče. Sedenje na v umetno usnje oblečeni sediščih je udobno.
Ob vhodu so namestili kompaktni kuhinjski blok, ki pa ponuja dovolj delovne površine ob poklopljenem pokrovu kuhalnika. Ta ima tri gorilnike. Korito je okroglo in brez pokrova. Pod pultom bo dovolj prostora za hrambo kuhinjskih potrebščin, zaloge hrane pa bodo našle mesto v viseči omarici. Ob kuhinji so postavili ozki hladilnik .

 

KOPALNICA

Za sedežno klopjo so namestili kopalnico, ki ponuja »vse v enem«. V enotnem prostoru se tako nahajajo stranišče, umivalnik z omarico in prha. Pod je hkrati kadica za prhanje, prho pa od preostalega prostora ločimo s plisirano zaveso. Na steni je malo okno, na stropu dodatna lina. Kopalnica nima klasičnih vrat, temveč lamelna drsna vrata.

 

SPANJE ZA ČETVERICO

V Genesisu 287 GA zlahka prespi četverica. V zadku so namestili veliki ločeni ležišči, ki ju je mogoče združiti v večje ležišče. Ležišči sta veliki in dovolj dolgi tudi za dolgine. »Nasajeni« sta dokaj visoko, s čimer so zagotovili veliko garažo pod njim, ki lahko sprejme dve kolesi.
V prednjem delu, nad salonom, je nameščeno, veliko dvojno ležišče, ki ga pomika elektrika. Opremljeno je z varovalnima mrežama, dodana je bralna luč.

 

ZAKLJUČEK

Kupec bo pri odločitvi za opremo Special Edition dobil veliko. Zelo veliko. Sam bi se odločil za Transita, že zaradi odličnega samodejnega menjalnika in položaja za volanskim obročem, ki je v Fordih mnogo bolj avtomobilski kot pri tekmecih.