8. marec, 2018
Sun Living S 70 SL

Pred dvema mesecema smo se popeljali s prenovljenim avtodomom s spalnim nadstreškom, tokrat pa nam je na daljšem preskusu, dolgem slabih 2500 kilometrov, delal družbo polintegrirani Sun Living S 70 SL.

Podjetje Adria Mobil je prvič predstavilo blagovno znamko Sun Living pred slabimi desetimi leti, leta 2008, kot sestrsko znamko znamke Adria. Deset let kasneje je govora o uspešni in od letošnje sezone povsem na novo zasnovani liniji avtodomov, ki se v sezoni 2018 ponaša z novim logotipom in zajema ponudbo v treh različnih segmentih počitniških vozil. V ponudbi so predelani kombiji (serija V), polintegrirci (serija S) in avtodomi s spalnim nadstreškom (serija A). Vsi so opremljeni z najnovejšimi dizelskimi agregati, ki brnijo pod motornimi pokrovi Fiata Ducato in ustrezajo normativu EURO6 (Zaenkrat še brez aditiva AdBlue). Na voljo 14 različnih modelov, najbolj množično pa so zastopani polintegrirci.

 

14 MODELOV SUN LIVING

Pri Sun Livingu odslej številka v nazivu modela vozila pomeni dejansko dolžino modela (merjeno v decimetrih), kar bo možno olajšalo prepoznavnost modelov. Na voljo so tri modelne serije:

 

SERIJA A


Če je Sun Living v preteklosti tako zunaj kot znotraj sledil starejšim modelom sestrske znamke Adria, se v sezono 2018 pelje ne samo prenovljen, temveč povsem na novo zasnovan. Zunaj navduši spalni nadstrešek, ki je odličen tako po oblikovni kot uporabni plati (ležišče je široko 155 centimetrov, nadstrešek pa seže še 15 centimetrov dlje), opcijsko panoramsko okno pa ga naredi še lepšega (in bolj zračnega). Na voljo so trije modeli (SP/DK/DP) v treh dolžinah (5,9, 6,9 in 7,4 metra), v njih pa lahko prespi do največ sedem oseb. Hladilnik ima 133 litrov prostornine, kot v seriji S pa je tudi tu kuhinjski blok zasnovan na novo in ponuja obilje delovne površine in odlagalnih prostorov.

 

SERIJA S


Črka s je pri modelih Sun Living tradicionalno namenjena polintegrircem. Na voljo je devet modelov (SP/SL/SC/DF/DK) v štirih različnih dolžinah (5,9, 6,7, 6,9 in 7,4 metra), dvižna postelja pa je pri vseh na voljo za doplačilo. Dva modela ponujata prečno dvojno ležišče, trije ločeni ležišči, dva se ponašata s sredinsko posteljo, po en pa s francosko in pogradom v zadku. Sedem modelov se ponaša z novo kopalnico »Hide-away Bath«, največja dva pa z ločenima kopalnicama.
Notranjost je zahvaljujoč novi zasnovi kopalnice zračna in prehodna, stojna višina pa meri 210 centimetrov.

 

SERIJA V


Na novo razvija serija V s sestrskimi modeli Adrie Mobil nima prav nič skupnega, saj gre za inovativno oblikovane predelane kombije, ki so izdelani na kombijih dolžine 599 in 636 centimetrov. Na voljo sta dva modela, V60 SP, ki je dolg 599 centimetrov in je namenjen dvema ter V65 SL za četverico. Oba odlikujejo sveže oblikovanje, prečiščena notranjost in možnost izbire oblazinjenja. V65 SL se ponaša še z inovativno oblikovano spalnico, ki je lahko tudi dnevna soba, opcijsko pa jo lahko dopolnimo s pogradom. Kuhinjski blok je pri obeh zasnovan na novo.

 

ZASNOVAN Z MISLIJO NA UPORABNIKA

 

Da je novi Sun Living zasnovan z mislijo na uporabnika, dokazuje na sejmu CMT 2018 v Stuttgartu prejeta nagrada za inovativnost (EIA). Sun Living jo je prejel ravno v kategoriji »Customer-Oriented«.
Temeljna značilnost (skoraj) vseh modelov je inovativno zasnovana kopalnica, ki je prvič del bivalnega prostora, saj z rolo vrati kopalniško steno ločimo od preostalega prostora, pod kopalne kadi pa postane del dnevne sobe. Pogled iz voznikove kabine proti zadku vozila je neoviran, prehod pa je širok dober meter.
Pogled na seznam serijske opreme razkrije razsvetljavo v tehniki LED, Truma Combi toplozračno ogrevanje, kakovostno izolacijo za uporabo tudi pozimi in velika garažna vrata na obeh bokih pri avtodomih. S seznama dodatne opreme lahko posežemo po ogrevanem podu, panoramskem oknu v alkovnu (serija A), panoramskem oknu nad dnevnim prostorom in komarnikih na vhodnih vratih. Razveselijo tudi isofix pritrdila za otroške sedeže v klopeh dinete, kar serijo Sun Living povsem približa družinam z malimi otroki. Najbolj zahtevni si bodo lahko že ob nakupu omislili tudi dve bateriji bivalnega dela (te so našle prostor pod sedežno klopjo) ali pa parkirne senzorje.

 

SUN LIVING S 70 SL


Tokrat nam je na daljšem preskusu delal družbo polintegrirani Sun Living S 70 SL, avtodom tako imenovanega razreda matrix z dvižno posteljo nad dnevnim prostorom. Preden se posvetimo zasnovi vozila, naj povem, da novi razred S s tistim prejšnjega rodu nima prav ničesar skupnega. Če je bil predhodnik le »slabše« opremljena verzija nekaj sezon starega Adrie Matrix, pa je novinec zasnovan povsem na novo. Največja razlika glede na predhodnika je ravna streha od prednje kape, ki pokriva voznikovo kabino, pa vse do zadka, kar prinaša nadvse bogato notranjo prostornost – stojna višina v večini bivalnega prostora meri kar 210 centimetrov!

 

ROBOTIZIRANI MENJALNIK IN NAJŠIBKEJŠI MOTOR? NE, HVALA!

Preskusni avtodom se je peljal na osnovi Fiata Ducato s 130-»konjskim« motorjem in robotiziranim menjalnikom, postavljen pa je bil na močnejšo šasijo s 16-palčnimi kolesi. Medtem ko se robotizirani menjalnik odlično poda k 150 in 180-»konjskemu« motorju, pa se s 130-»konjskim« nikakor ne ujameta. Menjalnik namreč mnogokrat prestavi prepozno, takrat, ko obrati motorja že padejo »pod kritično mejo«, motor izgubi moč, voznik pa situacijo rešuje s prestavljanjem še nižje. Težava se pojavi med vožnjo navkreber (denimo prek prelazov Katschberg in Obertauern, ki smo jih prevozili), saj moči zmanjka ravno takrat, ko jo voznik najbolj potrebuje. Rešitev je v ročnem pretikanju, ampak potem je doplačilo za robotizirani menjalnik povsem odveč.
Druga zamera Fiatu Ducato pa gre vgrajeni multifunkcijski napravi z navigacijo. Tako slabega vodenja, kot ga premore vgrajeni TomTom, že dolgo nismo srečali – med vožnjo po avtocesti prijetni ženski glas prične s paničnim opozarjanjem, da moramo zaviti ostro desno ali levo, saj vozišče teče tudi po nekaj sto metrov vstran, preko prelaza Obertauern pa v večini vzpona sploh ni bilo ceste. Zanimivo, ta prestižni dodatek namreč sploh ni poceni …
Graji se seveda nanašata na osnovno vozilo, kar je Sun Livingovega, je povsem v redu. Kabina je lepo obdelana, sedeža sta odeta v enako blago kot bivalni del (v našem primeru kombinacijo Neptun – na voljo sta še Saturn in Merkur). Preglednost v desno je malce okrnil nosilec pliseja za zagrinjanje stekel kabine (s seznama dodatne opreme). Sedenje je udobno, četudi zaradi vrtljivih konzol sedežev nekoliko visoko. Klimatska naprava je bila samodejna, navdušil je tudi priključek USB za predvajanje glasbe.

 

DNEVNI PROSTOR ZA PET

S 70 SL je namenjen četverici potnikov, četudi se jih lahko v njem pelje pet. V dnevnem prostoru so namestili sedežno klop za dva širine 110 centimetrov in dodatni fotelj, ki ga »predelamo« v peti sedež z varnostnim pasom. Prednja sedeža sta vrtljiva in oblečena v oblazinjenje bivalnega dela. Za še več udobja sta opremljena z dvema oporama za roki. Miza je vpeta v steno in povečljiva. V osnovi je velika 110 x 60 centimetrov, »dodatek« pa jo podaljša za 33 centimetrov. Dnevni prostor je nekoliko dvignjen, zato velja paziti ob prehajanju v zadnji del bivalnika oziroma v kuhinjo. Pod sedežno klopjo je »v maniri« novega Sun Livinga nanizana vsa električna oprema z baterijo (oziroma baterijama, če se odločite za dve) vred, pod foteljem pa je uporabna omarica za čevlje. Pod dvižno posteljo so namestili tri viseče omarice, ki so nekaj manjših mer kot tiste zadaj. Za dovolj svetlobe poleg velikega okna poskrbi še panoramsko okno nad voznikovo kabino. Na stenskem oknu smo pogrešali zavese.

 

KUHINJA

Kuhinjski blok je nameščen levo od vhoda in dokaj kompakten. Visok je 95 centimetrov. Kljub temu, da mi ob omembi pečice v počitniškem vozilu vedno poskoči srce, bi v S 70 SL namesto nje raje videl dodatni kuhinjski predal. Ker je pod pultom vgrajen tudi hladilnik, v kuhinji ostane le en manjši predal, ki pa je namenjen jedilnemu priboru. Kuharico (ali kuharja) bo tako rešila viseča omarica, ki je dokaj prostorna, zaloge hrane in posodje pa lahko »romajo« tudi v talni predal v spalnici ali v večji predal v stopnici, ki vodi do ležišč.

 

PREPROST VHOD

Za vstop v bivalnik so dodali slabega pol metra široka vhodna vrata, ki so preprosta, z enotočkovnim zapiranjem, a odeta v blago, ki so mu dodali dva žepa. Ob vratih so v višini kolen vgradili kontrolno ploščo avtodoma, kontrolko toplozračnega ogrevanja Truma, stikala luči in vtičnico 230V. Prostor sicer ni najbolj posrečen, a bojda zaradi normativov (v bližini je plinska napeljava) višje ni šlo.

 

KOPALNICA

»Hide-Away Bath« je revolucionarna nova kopalnica, ki, ko je posadka ne potrebuje, zaseda zelo malo prostora ter nudi bogato odmerjen prehod v zadnji del. Če smo navajeni, da so prehodi v tem delu le redkokdaj širši od 60 centimetrov, prehod v Sun Livingu meri kar 95 centimetrov ali dobrih 50 odstotkov več. Kopalnica je od bivalnega prostora ločena z lamelnimi vrati, sicer pa ponuja vse udobje klasične kopalnice: stranišče (to je sicer s 58,5 centimetri nameščeno zelo visoko), omarice in umivalnik, uporabna pa je tudi kot kabina za prhanje. Pipa je sicer le ena, izvlečna, a navduši z tipko, s katero lahko ustavimo tok vode. Za prezračevanje so dodali strešno okno velikosti 40 x 40 centimetrov, ki, ko je kopalnica »zaprta«, prepušča svetlobo tudi v bivalni del.

 

SPANJE

V Sun Livingu S 70 SL načeloma lahko prespi sedem ljudi (če se le malo »stisnejo«), katalog pa obljublja štiri fiksna in še dve »zasilni« ležišči.
Postelji v zadku sta ločeni in dolgi točno dva metra. Zadrege z dolgini torej ne bo, z dodatno blazino in izvlečnim nosilcem pa pridobimo še tretje ležišče, za otroka, na primer. Do postelje dostopamo po stopnicah, v katerih so predali, ko pa ležišče povečamo, je dostop otežen. Nad ležiščem je skoraj meter višine, tako da bo ležanje nadvse udobno. Za prezračevanje so dodali dve veliki stenski okni, na stropu pa kakovostno okno Mini Heki velikosti 40 x 40 centimetrov.
Dvižno ležišče nad dnevnim prostorom sprejme dva odrasla, saj lahko nosi 200 kilogramov. Veliko je 195 x 130 centimetrov, pomikamo pa ga ročno. Za dostop so dodali aluminijasto lestev, ob straneh pa za varnost poskrbita dve varovalni mreži. Tudi tu je na stropu kakovostno okno Mini Heki velikosti 40 x 40 centimetrov, ki poskrbi za osvetlitev in zračenje. Do stropa je točno pol metra.
Dodatni ležišči lahko sestavimo iz blazine sedežne skupine in mize, a ti bosta resnično bolj zasilne sorte. Sam bi tako zaključil, da se bo v S 70 SL najbolje počutila četverica popotnikov.

 

GARAŽA

V zadku so pod ločenimi ležišči urejene garderobne omare, tu je tudi rezervoar za čisto vodo. Tu je tudi rezervno kolo normalnih mer. Tako je garaža nekoliko manjša, kolesa pa bo treba prevažati na nosilcu na zadku. Kljub temu pa navdušijo velika vrata na obeh bokih, ki olajšajo nalaganje prtljage.

 

ZAKLJUČEK

V zaključku bi zlahka le prepisal mnenje izpred dveh mesecev. Tudi Sun Living S 70 SL je namreč simpatični sopotnik, ki navduši z revolucionarno zasnovo kopalnice, kupčev žep pa razvaja z zmerno ceno. Vseeno pa sam nikoli ne bi doplačal za robotizirani menjalnik v kombinaciji z najšibkejšim od 2,3-litrskih motorjev. Znesek za doplačilo bi raje porabil za dopust …