15. marec, 2018
Adria Coral XL A 670 SL Alde

Avtodome serije Coral so lastniki vedno cenili zaradi njegove trpežnosti in zanesljivosti, udobne in prostorne notranjosti in pa cenovne primernosti. Alkovni serije Coral, predvsem model A 660 SP, so bili med Slovenci pojem pravega avtodoma s spalnim nadstreškom. Novi Coral XL standarde, ki jih je postavil predhodnik, močno presega, v izvedbi s toplovodnim ogrevanjem Alde pa že pogleduje razred višje.


Daljnega leta 1999, ko je bila javnosti prvič predstavljena serija avtodomov z imenom Coral, se je pričela zgodba o uspehu. Serija je kmalu postala en najbolje prodajanih programov blagovne znamke Adria, na evropskem trgu pa je bilo prodanih več kot 30 000 Coralov vseh oblikovnih različic. Tudi v naših krajih je dolga leta držal primat najbolj priljubljenega med avtodomi, najbolj priljubljeni pa so bili avtodomi s spalnim nadstreškom.
Leta 2015 predstavljeni Coral XL je dostojni naslednik uspešnega predhodnika, na preskus pa so nam tokrat pri Adrii Mobil odstopili model Plus s toplovodni ogrevanjem Alde.

 

SERIJA CORAL XL

Na voljo sta dve opremsko in »vozno« različni seriji – Axess in Plus – in tri različne notranje razporeditve (skupaj torej šest različic), od katerih je ena namenjena velikim družinam oziroma oddajanju v najem, saj model A 670 DK ponuja kar sedem ležišč in prav toliko homologiranih sedežev. A 670 SP nadaljuje zgodbo o uspehu predhodnika, saj združuje družinsko zasnovo dveh velikih ležišč in udobnega dnevnega prostora. Preskušeni model je imel v zadku ločeni ležišči, na boku pa oznako Coral XL Plus A 670 SL.

 

DVE OSNOVNI VOZILI

Pri Adrii Mobil od leta 2016 modele Axess gradijo na osnovi Citroëna Jumper, ki se od Fiata Ducato še najbolj razlikuje pod motornim pokrovom. Jumperja namreč poganjajo turbodizelski motorji s prostornino 2,2 oziroma treh litrov, največjih moči 110, 130, 150 (vsi s prostornino 2198 ccm) ter 177 »konjev«, kolikor jih ponuja največji turbodizelski motor s prostornino 2999 ccm. Po podatkih proizvajalca nekatere izvedenke porabijo tudi do 15 odstotkov manj goriva v primerjavi s prejšnjo generacijom, motorji e-HDi 130 ter e-HDi 150 pa so opremljeni tudi s sistemom Stop&Start, ki omogoča dodatni prihranek do 0,5 litra goriva v mestni vožnji.

 

Adria Coral XL A 670 SL Axess se vozi na osnovi Citroëna JumperAdria Coral XL A 670 L Plus se vozi na Fiatu Ducato

 

Imenitnejša opremska različica Adrie Coral XL z oznako Plus se tradicionalno vozi na osnovi Fiata Ducato, na voljo pa sta dve motorni različici: turbodizelski motor z delovno prostornino dveh litrov ( 1956 ccm) in največjo močjo 115 »konjev« ter močnejši s prostornino 2,3 litra, moči 130, 150 in 177 »konjev«. Za razliko od motorjev Citroëna Jumper, Ducatovi motorji (še) ne potrebujejo dodatka AdBlue za doseganje najnovejših standardov izpustov.

 

UDOBJE VOŽNJE

Coral XL je alkoven, zato ga zaznamuje velik spalni nadstrešek, ki ponavadi pomeni tudi oviro pri vožnji v smislu večje porabe goriva, večjega hrupa (šumenja) in nižjih hitrosti v primerjavi s polintegriranim modelom. Zunanjost Corala XL odlikuje aerodinamična in privlačna linija, vozilo meri v širino 229 centimetrov, v višino pa zaradi spalnega nadstreška dobre tri metre. Linija je simpatična, previs preko zadnje osi je dokaj velik. Visoko dvignjen zadek (približno pol metra od tal) dopušča mirno vožnjo preko previsov ali vkrcevalnih ramp trajektov brez nadležnega »nasedanja«.
Aerodinamična oblika zagotavlja dobre vozne lastnosti in, kar se je izkazalo za veliko presenečenje, relativno nizko porabo goriva. Porabe Jumbojeta, kakor smo ljubkovalno poimenovali vozilce med preskusom, nismo uspeli premakniti preko ducata litrov na sto prevoženih kilometrov, kar je resnično dober rezultat.
Oblika nadstreška omogoča, da se ga med vožnjo skorajda ne čuti ter da tudi med prehitevanji tovornjakov na avtocesti ni nadležnega »zaustavljanja« in odrivanja vstran. Tudi sicer je vozilo pri vožnji s hitrostjo okrog 120 kilometrov na uro presenetljivo tiho, piš vetra komaj zaznaven. Veliko k temu poleg oblike pripomorejo kakovostna okna, izolacija vozila ter sodobna tehnologija sestave.

 

OGREVANJE ALDE

Na zunaj se Coral XL s toplovodnim ogrevanjem Alde od preostalih bratov loči le po pokrovu izpuha ogrevanja, ki se nahaja na levem boku. Namesto značilnega Truminega »dimnika«, se tu nahaja malček drugače oblikovan pokrov z napisom Alde. Več sprememb je v notranjosti, kjer bo že neuko oko uvidelo, da manjkajo značilne šobe toplozračnega ogrevanja, namesto njih pa so ob stenah nameščene rešetke, najbolj vidna je že v predelu vhodne stopnice.
V primerjavi s toplozračnim ogrevanjem, kjer grelec segreva zrak in ga s pomočjo ventilatorja »pošilja« po ceveh v prostor, se pri toplovodnem ogrevanju segreva konvektorje (ti so podobni kot domači radiatorji), ti pa segrevajo zrak okrog sebe. Takšno ogrevanje je prijetnejše, zrak veliko manj suh, tudi neprijetnega šumenja tu ni. Prostor se sicer segreje nekoliko pozneje kot pri ogrevanju s toplozračnim ogrevanjem (Tuma, Webasto, Eberspächer), a se prostor tudi po izklopu ne ohladi takoj, temveč šele čez čas.
Coral XL sicer nima dvojnega dna po vsej dolžini kot ga ima na primer integrirani Sonic Supreme, a ogrevanje kljub temu zelo dobro služi namenu. Zaradi vgradnje konvektorjev in njihovih povezav pa so nekoliko manjše (bolj plitve) nekatere omarice, a to boste zlahka odmislili … V garderobni omari je posoda, kjer preverjamo raven tekočine (in jo po potrebi dolijemo), v spalnem nadstrešku pa odzračevalni ventil.


BIVALNI DEL S SALONOM

Notranjost je prestižna. Pohištvo je imenitno zaradi menjav temnih in svetlih ploskev, pod stropom pa se zaključi s pasom posredne osvetlitve. Pri vhodu so vgradili multimedijski center, trije okvirji iz pleksi stekla pa lepo zaokrožijo predel vhoda. Dodan je še osvetljen ročaj za pomoč pri vstopu.
Skozi vrata s serijskim oknom in koškom za odpadke vstopimo brez muke, saj se vhodna stopnica globoko zajeda v dno vozila, dodali so še električno pomično stopnico, s katero bo vstop otročje lahek. Vhodna vrata so široka udobnih 60 centimetrov in omogočajo preprost vstop tudi nekoliko obilnejšim. Spredaj se nahaja velik dnevni prostor s klopjo v obliki črke L, z malim enosedom in dvema vrtljivima sedežema. Na sredi prostora stoji jedilna miza velikosti 86 x 52 centimetrov, visoka je natanko 75 centimetrov.
Na levi steni si sledijo omarice po vsej dolžini dnevnega prostora in se v isti liniji nadaljujejo nad kuhinjo. Tudi nad enosedom je večja omarica. Pohvaliti moramo kar dve omarici za obutev – manjša je v podnožju enoseda, druga, veliko večja, pa zaseda polovico sedežne klopi. Tu so namestili tudi grelec toplovodnega ogrevanja Alde, tako da je v dnevnem prostoru prijetno toplo tudi, ko se zunanje temperature spustijo globoko pod ledišče.
Vsa osvetlitev v Coralu XL je izdelana v tehniki LED, veliko luči se prižge z dotikom, kar olajša vklop, ko, na primer, uživamo udobno zleknjeni na zofi. Odlični sta lučki v voznikovi kabini, ki izdatno osvetljujeta ta ponavadi temen prostor. A brez graje vseeno ne gre – osvetlitev nad jedilno mizo je zelo slaba. Usmerjene luči pod omaricami ne osvetljujejo ploskve mize, tri luči na stropu v predelu kuhinje pa so predaleč. Tako je sedenje za mizo »romantično« tudi takrat, ko bi sicer potrebovali močno luč.


KUHINJA

Kuhinja je takšna, kot smo je v Adriah zadnjih let navajeni: moderna in uporabna ter uporabniku prijazna. Navduši predvsem z ravno pravšnjo višino tudi za nižje osebe, z dovolj dostopnimi visečimi omaricami. Kuhalnik in pomivalno korito sta razvita posebej za Adrio (slednje ima lesen pokrov), hladilnik pa navduši z velikim predalom za steklenice in uporabno velikim zamrzovalnikom. Meni osebno ni všeč edino predelek za pribor v predalu, ki nikakor ne sodi v vozilo tega cenovnega razreda.


KOPALNICA

Kopalnica je deljena, kar pomeni kabino za prhanje na levem in kopalnico s straniščem in z umivalnikom na desnem boku vozila. Kakovostna kopalniška vrata služijo tudi kot vrata spalnega prostora, ves zadnji del vozila pa je dvignjen za ducat centimetrov, s čimer so pridobili servisni prostor in v pod poskrili vso vodovodno napeljavo in cevi ogrevanja. Dodali so še manjši predal v tleh. Kopalniški blok je lepo oblikovan, drsna vratca omarice nosijo veliko ogledalo. Ogledal je sicer povsem dovolj, dodano je še okno na steni.
Kabina za prhanje nasproti kopalnice je prijetno velika, s kakovostno prho in z dodano prečko za sušenje brisač ali, predvsem pozimi, mokrih oblačil.


KRALJEVSKA SPALNICA

V zadku so namestili dve veliki ločeni postelji, ki ju je mogoče združiti v velikansko ležišče. Letveno ogrodje in kakovostne penaste vzmetnice poskrbijo za prijetno spanje. Do ležišč dostopamo po visokih stopnicah (v prvi je velik predal), pogrešali pa smo dostop do garaže iz bivalnega dela. Z lučmi lahko upravljate tudi z ležišča. Na stranskih stenah sta veliki okni, na strop pa so dodali veliko panoramsko okno, tako da bo počutje v spalnici nadvse ugodno.

Pod ležiščema sta dve garderobni omari, ki dopolnjujeta ozko omaro poleg kabine za prhanje, v kateri bi sam raje videl množico polic kot prečko za visečo garderobo. V njej je tudi posoda (rezervoar) toplovodnega ogrevanja. Pod njo sta še dva predala.


SPALNI NADSTREŠEK

Nad voznikovo kabino so namestili atraktivno oblikovani spalni nadstrešek. Ta je zaradi aerodinamične oblike zaobljenih linij, kar nekoliko zmanjša prostornost v njem. Na stropu je veliko panoramsko okno, za prezračevanje in opazovanje sosedov pa so dodali še dve manjši okni ob straneh. Ležišče se nahaja 165 centimetrov visoko. Namenjeno je dvema, veliko pa je 138 x 210 centimetrov. Do stropa je ob pričetku dobrih 68 centimetrov, v »špici«, ki se nekoliko zaoblji, pa okrog 20, kar pomeni nekaj manj prostora za tam ležečega. V primerjavi s starim modelom je nadstrešek pridobil predvsem na višini v prvem delu, medtem ko je ležišče malenkost manjše.
Nadstrešek je ogrevan z vseh treh strani, saj so pod ležiščem dodali konvektorje, ob desnem robu pa je odzračevalni ventil.

Ob vzglavju so namestili dve LED lučki, ki se vklopita z dotikom, za varnost pa skrbi kakovostna varnostna mreža. Ker je nadstrešek nasajen zelo visoko, bi bil padec nadležen tudi za odrasle. Do postelje dostopamo po lestvi, del ležišča pa se dvigne (za lažje upravljanje so dodali močan plinski blažilec), s čimer postane sedenje za volanskim obročem udobnejše. Tudi sedenje za mizo s tem postane mnogo prijetnejše.

 

SPANJE V DINETI

S spuščanjem mize in izvlečnim modulom enoseda lahko iz blazin sedežne skupine sestavimo dodatno, šesto ležišče. A to bo zelo zasilne sorte (tudi sedišč je le pet), poleg tega pa še otežuje dostop do ležišča v spalnem nadstrešku. A za rezervo bo več kot dobrodošlo …


VELIKA GARAŽA

Garaža je glede na notranjo razporeditev zgledno prostorna, sploh zaradi dejstva, da se pod ležiščem nahaja tudi rezervoar čiste vode. Ta v Coralu XL meri navdušujočih 140 litrov! Ob njem je tudi lahko dostopna tlačna črpalka vodovodnega sistema. Do garaže dostopamo skozi velika vrata na obeh bokih, za pritrjevanje tovora pa so dodali nekaj ušesc. Dve luči v tehniki LED sta v avtodomu tega cenovnega razreda samoumevni.

 

ZAKLJUČEK

Adria Coral XL Plus A 670 SL Alde s spalnim nadstreškom postavlja nove standarde razumevanja udobja alkovnov tako po oblikovni kot tudi po uporabni plati.

Za piko na i pa poskrbi toplovodni sistem ogrevanja Alde, s katerim postane Coral XL pravi zimski avtodom.