19. maj, 2017
Adria Matrix Axess M 670 SL

Že ob svoji predstavitvi pred leti (natančneje leta 2010) je Matrix na novo zapisal uspešno zgodbo Adrie Mobil. Podjetju je dal vetra v krila, hkrati pa s svojo zasnovo in opremljenostjo tekmecem pokazal, da z njim mislijo resno. Postal je nosilec trenda, ki v prenovljeni podobi še prepričljivejši. Preskusili smo avtodom vstopne linije Axess, ki pa povsem zadovolji.


SERIJA MATRIX S TREMI MODELNIMI LINIJAMI

Adrijina uspešnica, serija Matrix, je v sezoni 2017 na voljo v treh modelnih linijah: Axess, Plus in Supreme.

Vstop v svet Matrixov predstavlja linija Axess z osmimi modeli, ki zadostijo željam in potrebam večine. Že v osnovi so vozila dobro opremljena in tudi očem všečna. Najkrajši je model M 599 SG, ki meri dva centimetra manj kot šest metrov, namenjen pa je dvema popotnikoma. Glede na število sedežev in ležišč bi se v njem pogojno dobro znašla tudi četverica, a dvema je pisan na kožo. Sledita dva modela krajša od sedmih metrov – M 600 SC s sredinsko posteljo in M 650 SF s francoskim ležiščem. Ostala peterica je daljša od sedmih metrov. M 670 SL (ločeni ležišči v zadku) in M 670 SP (prečno dvojno ležišče) merita M 738 centimetrov, M 670 SBC (sredinska postelja s salonsko kopalnico), M 670 SC (sredinska postelja) in M 670 SLT (ločeni ležišči s kopalnico v zadku) pa 748.

Serija Plus se pelje na osnovi Fiata Ducato, na zunaj pa se loči predvsem v poslikavi, ki je nekoliko bogatejša. Na voljo je šest modelov, ki so po zasnovi enaki tistim v seriji Axess, razlikujejo se le v bogatejši opremljenosti. Na voljo so M 600 SC, M 670 SL, M 670 SBC, M 670 SC, M 670 SLT in M 670 SP.

Vrh serije Matrix predstavlja linija Supreme, ki pelje na osnovi Renaulta Master in se z ogrevanjem Alde že spogleduje s prestižnim razredom polintegrircev. Na voljo so trije modeli: M 687 SLT (ločeni ležišči s kopalnico v zadku) je s 767 centimetri dolžine najkrajši, sledi M 687 SL (ločeni ležišči), ki je dolg 774 centimetrov, najdaljši pa je 779 centimetrov dolgi M 687 SBC, ki v zadku ponuja centralno ležišče s salonsko kopalnico.


ZNAČILNA ZUNANJOST

Z zadnjo prenovo je Matrix pridobil nekaj ostrejših potez na »kapi«, ki pokrivajo predel dvižne postelje. S tem so ga stilsko prilagodili obliki prenovljenega Fiata Ducato (in Citroëna Jumper), na zunaj pa celota deluje nadvse skladno.

 

Adria Matrix Axess M 670 SL

 

Prednji del Jumperja, ki je po moje skromnem mnenju celo oblikovno skladnejši od Ducatovega, ima serijsko v barvo karoserije obarvan odbijač, meglenki na žalost nista v serijski opremi. Grafika se z voznikove kabine lepo nadaljuje na bivalni del in se pred zadnjimi kolesi zaključi navzgor. Z razliko serij Plus in Supreme grafika serije Axess nima temnih površin takoj za stekli voznikove kabine.
Zadnji del povzema poteze ostalih serij avtodomov Adria Mobil in navdušuje z veliko oddaljenostjo od tal.
Vgrajena naležna okna so cenejša kot v prestižnejših serijah, vhodna vrata bivalnega dela pa ima vgrajeno okno in dodana košek in komarnik. Strešne line so velikosti 40 x 40 centimetrov, nad voznikovo kabino je dodano veliko panoramsko okno.


NOTRANJOST SE SPOGLEDUJE Z VIŠJIM CENOVNIM RAZREDOM

Kljub temu, da gre za vstopni razred serije Matrix, se bivalni del spogleduje s prestižnejšimi avtodomi. Pohištvo v barvnem odtenku Horizont je prijetnega izgleda, menjavanje temnih in svetlih ploskev pa se spogleduje z navtiko. Pod stropom se pohištvo zaključi s pasom posredne osvetlitve, ki serijo Axess »dvigne« nad cenovni razred, v katerem se nahaja. Pri vhodu so na levi vgradili vtičnici USB in AUX, kjer lahko popotniki priključijo tudi svoj i-Pad ali pametni telefon. Trije okvirji iz pleksi stekla lepo zaokrožijo predel vhoda, dodan je še osvetljen ročaj za pomoč pri vstopu. Ker se nad vhodnim delom nahaja dvižno ležišče, so kontrolni center prestavili nad hladilnik. Tam sta tudi kontrolka ogrevanja in stikalo za pomik dvižne postelje.
Skozi vrata znamke Metalarte širine 60 centimetrov s serijskim oknom in koškom za odpadke vstopimo brez muke, saj se vhodna stopnica globoko zajeda v dno vozila. Spredaj se nahaja velik dnevni prostor s klopjo in malim enosedom ter dvema vrtljivima sedežema. Oblazinjenje White Santos je prijetno svetlih odtenkov, sedišča, ki se hitreje umažejo pa temna. Jedilna miza je velika, njena ploskev meri 105 x 75 / 65 centimetrov, tako da popolnoma zadošča za potrebe posadke. Da bo veselje popolnejše, jo lahko s podaljškom povečamo za dodatnih 33 centimetrov. Tako velika miza bo zadoščala tudi za večerne kulinarične »žurke« z več hodi.

 

Adria Matrix Axess M 670 SL


Na levi steni sta pod posteljo dve viseči omarici, njuna linija pa se nad kuhinjo nadaljujejo proti steni kopalnice. Tudi nad enosedom je večja omarica. Pohvaliti moramo kar dve omarici za obutev – manjša je v podnožju enoseda, druga, veliko večja, pa zaseda polovico sedežne klopi. Tu so namestili tudi grelec toplozračnega ogrevanja Truma, tako da je v dnevnem prostoru prijetno toplo tudi, ko se zunanje temperature spustijo globoko pod ledišče.
Vsa osvetlitev v novem Matrixu je izdelana v tehniki LED, veliko luči (v voznikovi kabini in kuhinji) se prižge z dotikom, kar olajša vklop. Odlični sta lučki v voznikovi kabini, ki izdatno osvetljujeta ta ponavadi temen prostor.


KUHINJA

Kuhinja je takšna, kot smo je v Adriah zadnjih let navajeni: sodobna in uporabna ter uporabniku prijazna. Navduši predvsem z ravno pravšnjo višino tudi za nižje osebe (95 centimetrov) in z dovolj dostopnimi visečimi omaricami. Delovna površina v obliki črke V meri 90 x 80 / 60 centimetrov, kuhalnik s tremi gorilniki in električnim zagonom in pomivalno korito pa sta bila razvita posebej za Adrio. Predalov je dovolj, nekoliko zoprno je le odpiranje predalov v levem delu kuhinjskega bloka, ki se zaradi linije vrat kopalnice pri odpiranju zadevajo v vrata.
Hladilnik navduši z dovolj prostora za hrambo prehrambenih artiklov za vso posadko in uporabno velikim zamrzovalnikom.

 

LOČENA KOPALNICA

Kopalnica je deljena, kar pomeni kabino za prhanje na levem in kopalnico s straniščem in z umivalnikom na desnem boku vozila. Kakovostna lesena kopalniška vrata širine 55 centimetrov služijo tudi kot vrata spalnega prostora, ves zadnji del vozila pa je dvignjen za 12 centimetrov, s čimer so pridobili servisni prostor in v pod poskrili vso vodovodno napeljavo in cevi ogrevanja. Dodali so še manjši predal v tleh, kamor lahko poskrijemo dokumente ali vrednejše predmete.
Kopalniški blok je lepo oblikovan, drsna vratca omarice nosijo veliko ogledalo. Ogledal je dovolj, dodano je še okno na steni. Tega bi zlahka pogrešili, ker smo kar nekajkrat pozabili na to, da ni zagrnjeno ... Stranišče je nameščeno na višini pol metra. Kabina za prhanje meri 75 x 60 centimetrov in je prijetno velika, s kakovostno prho. Prav bi prišla šoba razpihovanja toplega zraka, saj je kabina za prhanje pozimi kar hladna.


SPANJE

S spuščanjem mize in izvlečnim modulom enoseda bi lahko iz blazin sedežne skupine sestavili dodatno ležišče. Bilo bi bolj zasilne sorte, zato neke potrebe po njem ne bo, saj Matrix že serijsko ponuja pet ležišč.

V zadku so namestili dve veliki ločeni postelji, ki ju je mogoče združiti v velikansko ležišče. Letveno ogrodje in kakovostne penaste vzmetnice poskrbijo za prijetno spanje. Ležišči merita 200 x 80 in 190 x 80 centimetrov (pri vznožju se nekoliko zožita), vmesni del pa je širok 40 centimetrov.
Pod ležiščema sta dve garderobni omari. V desni so namestili posebno Do postelj dostopamo po visokih stopnicah (v prvi je velik predal), pogrešali pa smo dostop do garaže iz bivalnega dela. Z lučmi lahko upravljate tudi z ležišča. Na stranskih stenah sta veliki okni, na strop pa so dodali manjše okno, tako da bo počutje v spalnici nadvse ugodno. Če boste imeli ob sebi pravo osebo, še toliko bolj ... Spalnico od kopalnice ločimo s plisiranimi drsnimi vrati.

 

Adria Matrix Axess M 670 SL

 

Dvižno ležišče v prednjem delu upravlja elektrika. Ležišče meri 185 x 130 centimetrov, ob vznožju se nekoliko zoži in meri za dva že skoraj skromnih 110 centimetrov. Ob straneh so dodali varovalni mreži, letveno ogrodje je samoumevno. Ob vzglavju sta dve kakovostni bralni lučki.
Pod posteljo je ob vhodu dobrih 195 centimetrov stojne višine, v dnevnem prostoru pa še vedno dovoljšnih 182. Dvižno ležišče ob uporabi blokira vhod v bivalni del, kar je sicer pri tej notranji postavitvi tudi pri tekmecih »normalno«, a za uporabnika manj prijetno.

 

VELIKA GARAŽA

Garaža je glede na notranjo razporeditev z ločenimi ležišči zgledno prostorna, sploh zaradi dejstva, da se pod ležiščem nahaja tudi rezervoar čiste vode. Ta v Matrixu Axess meri navdušujočih 140 litrov! Ob njem je tudi lahko dostopna tlačna črpalka vodovodnega sistema, skozi odprtino v steni pa lahko tudi iz garaže vizualno preverimo nivo pitne vode v rezervoarju. Z odstranitvijo predala v spalnici prosto dostopamo do pokrova rezervoarja, kar olajša čiščenje in vzdrževanje.

Do garaže dostopamo skozi velika vrata na obeh bokih, za pritrjevanje tovora pa so dodali nekaj ušesc. Edina zamera v garaži ostaja odsotnost razsvetljave, ki je v Adrijinih serijah Axess stalnica.

ZAKLJUČEK

Novi Matrix Axess navduši v vseh pogledih – tako po uporabnosti, udobju kot tudi voznih lastnostih. Glede na končno ceno pa zlahka govorimo tudi o enem od zmagovalcev v tem cenovnem razredu. Vtise o vožnji z novim Citroënom Jumper preberite na koncu testa.