12. marec, 2018
Bürstner Ixeo I 728 G: Znanilec trendov iz Kehla

Bürstner zadnje desetletje velja za enega od znanilcev trendov v industriji počitniških vozil. Njihovi modeli so drzni, tehnološko dovršeni in, kar je najpomembnejše, cenovno relativno dostopni. Tak je tudi preskušeni Ixeo I 728 G.


Bürstnerji so bili vedno korak pred tekmeci. Saj se spomnite Quaddra in kasneje Ixea, ki sta v polintegrirce »prinesla« dvižno posteljo? Morda počitniške prikolice Averso Plus? Pa kasneje malega »ultrakompaktnega« Brevia? Pred nekaj leti so na novo osmislili modelne serije in takrat se je pojavil tudi integrirani Ixeo, ki za pošteno ceno nudi vse prednosti polintegriranega Ixea, seveda z dodano integrirano piko na i. Ixeo I tako ponuja vse Bürstnerjeve »bonbončke«, vključno s tehničnim boksom na boku vozila. V njem so nameščeni dostopi do rezervoarja čiste vode – tako za dolivanje s cevjo (pazite, da ne boste premočili predala!) kot tudi večja odprtina za čiščenje. Poleg je loputa, skozi katero v servisni boks uvlečemo električni kabel, ki ga priključimo na pred vlago in umazanijo zaščiteno vtičnico. Tako so se snovalci ognili nameščanju dveh plastičnih loput na steno vozila – prav tistih, ki se tako zlahka polomita, čez leta pa s svojim postaranim videzom kazita zunanjost vozila. V servisnem boksu je tudi varnostni ventil toplozračnega ogrevanja Truma, ki iz grelnika vode ob znižani temperaturi izpusti vodo.


Ixeo I je postavljen na Ducatovo nizkopodno šasijo, s čimer so pridobili na notranji višini in nizkem vstopu, ki je zahvaljujoč širokim vhodnim vratom resnično udoben.

 

SERIJA PONUJA SEDEM MODELOV

V integrirani seriji Ixeo je na voljo sedem različnih modelov, ki so vsi po vrsti razviti z mislijo na končnega uporabnika. Pri tem imam v mislih predvsem tehnične domislice, s katerimi vozila izstopajo v tem cenovnem razredu (tehnični boks, stikala za luči in radio v voznikovi kabini, …). Najmanjši in z denarnici najbolj prijazno ceno je I 690 G, ki na 699 centimetrih dolžine ponuja ločeni ležišči s kompaktno kopalnico in garažo v zadku. Podobno notranjo postavitev imata še I 728 G in I 729, le da je tu kopalnica ločena. I 700 in I 736 imata v zadku veliko spalnico s sredinsko postavljeno posteljo in ločeno kopalnico, I 720 bo navdušil predvsem Francoze, saj ponuja kopalnico v zadku in ločeni ležišči v prehodu pred njo. Najbolj zanimiv pa je nedvomno I 744, ki nima fiksnih ležišč, temveč dve dvižni postelji (eno nad voznikovo kabino in drugo zadaj). V zadku so namestili velik salon s klopjo v obliki črke L, kopalnica in kabina za prhanje sta ločeni, prednji del pa je enak preostalim modelom Ixeo I.

 

SODOBNA ZUNANJOST

Ixeo I so razvili z mislijo na aktivnega popotnika. Bürstner resda ni edini ponudnik v tem cenovnem razredu, saj je konkurenca močna, predvsem pa raznolika. V razponu med 75 in 90 tisočaki lahko kupci izbirajo med kopico vozil, ki sicer »ciljajo« na isto ciljno skupino, a se v podrobnostih še kako razlikujejo. Ravno s podorbnosti pa razvaja Ixeo I – zunaj ga od tekmecev loči zlato obarvana karoserija, ki je sicer na voljo za doplačilo, a se vozilu imenitno poda. Vhodna vrata so v letu 2018 v izvedbi XL, kar omogoča udoben vstop vsem generacijam. Okna imajo aluminijast okvir, stekla so poravnana linijo vozila, kar pripomore k manjšemu hrupu med vožnjo, hkrati pa pridajo k lepšemu izgledu. Tudi vsi okvirji servisnih odprtin in vrat so v barvi karoserije. Na zadku kraljujejo nove Bürstnerjeve hibridne luči, ki dodajo nekaj seksapila, hkrati pa poskrbijo za boljšo vidnost vozila ponoči in v slabših vremenskih pogojih. Med lučema se bohoti velik napis znamke, na vrhu zadnje stene pa so dodali velik logotip znamke , ki je hkrati tudi tretja zavorna luč.

 

UDOBNA VOŽNJA

Testnega Ixea I 728 G je poganjal preskušeni dizelski agregat s prostornino 2,3 litra in 150 »konji«, ki se odlično poda težkemu vozilu. Ko k temu dodamo še robotizirani šeststopenjski menjalnik, ki se adaptivno privadi na voznikovo nogo in sčasoma postane odličen sopotnik.
V tej navezi se avtodom pelje skoraj kot osebni avtomobil, četudi meri v dolžino sedem metrov in pol. Motor ima vedno dovolj moči in navora za pospeševanje tako pri prehitevanju kot tudi pri vožnji navkreber. Navduši preglednost stranskih ogledal, ki sta obešeni »po avtobusno« in uporabno deljeni. Vseeno pa se moramo zavedati, da vozimo avtodom – z vsemi prednostmi in skrbmi, predvsem v ožinah (Ixeo I je širok 232 centimetrov) in pod nadvozi, saj v višino meri nič kaj nizkih 296 centimetrov. A vse prej naštete mere pripomorejo k notranji prostornosti, ki je v Ixeu I 728 G bogato odmerjena.

 

BIVALNI DEL

V bivalnik vstopimo skozi velika vhodna vrata Hartal Premium XL, vstop pa je tudi zaradi dodane elektrificirane stopnice nadvse udoben. Na desni se odpre velik salon, kjer so okrog sredinsko nameščene jedilne mize »zbrani« klop v obliki črke L, vrtljiva prednja sedeža in večji divan. Ploskev mize meri 96 x 68 centimetrov, nahaja pa se na višini 74 centimetrov. Divan je širok 53 centimetrov, klop pa 110 x 104. Vsa sedala se nahajajo na višini 47 centimetrov. Prostor je povsem raven, v podu pa so uporabni predali. Za več uporabnosti so dodali veliko visečo omaro nad sedežno klop, ob vhodu pa je še manjša nad divanom.


KUHINJA

Kuhinjski blok je, kot smo pri tej notranji postavitvi navajeni, v obliki črke L in dokaj kompakten. Meri 95 x 92 centimetrov, v ožjem delu pa 47. Visok je 95 centimetrov. Korito je okroglo, s premerom 30 centimetrov. Kuhalnik ima tri gorilnike, zagon je električni. Pod pultom je peterica predalov, od katerih ima levi zgoraj vgrajen kakovosten predelek za pribor. V kotu za pipo so dodali uporabne poličke, tu je tudi vtičnica. Hladilnik so namestili na nasprotni steni.

 

KOPALNICA

Ves zadnji del bivalnega prostora, recimo mu kar lastniška spalnica, je od salona ločen s kakovostnimi vrati. Starša, na primer, bosta tako v zadnjem delu imela popolno zasebnost, medtem ko bo mladina spredaj že pokonci ali pa pozno v noč gledala televizijo. Kopalnico so postavili na desni bok in je nadvse kompaktna. Omarica je velika in nosi umivalnik, v vratih je uporabna odprtina za toaletni papir. Stranišče je nameščeno na »točki 0«, tako da bo sedenje na njem udobno tudi za nižje osebe in otroke.
Na nasprotni steni so vgradili kabino za prhanje, ki je pravokotnih oblik in nadvse prostorna, saj se vanjo skorajda ne zajeda kolotek zadnjega levega kolesa. Dodali so še dve uporabni polički, tako da lahko za kabino za prhanje rečemo, da je ena boljših v tem cenovnem razredu (in pri tej dolžini vozila).

 

SPALNICA

Kot rečeno se ves zadnji del avtodoma od preostalega bivalnega prostora loči z vrati. Tako postane kopalnica del spalnice, ki pa jo lahko, če želimo, od nje ločimo še z drsnimi vrati. Tako postane avtodom kar trisobno stanovanje.
206 in 204 centimetre dolgi postelji zadaj sta ločeni in široki 80 centimetrov. Med njima je 46 centimetrov širok povezovalni del, ki meri v dolžino 90 centimetrov. Lahko ga podaljšamo, takrat pa zadaj nastane skoraj štiri kvadratne metre veliko ležišče. Do ležišč dostopamo po lesenih stopnicah (26 + 26 + 60 centimetrov), ko ležišče združimo, pa uporabimo lestev. Pod posteljama sta garderobni omari.


DVIŽNA POSTELJA

Nad voznikovo kabino so »obesili« dvižno posteljo, ki z velikostjo 196 x 139 centimetrov zadošča za dva. Pomik je ročni, postelja pa se lepo zaskoči in se med vožnjo ne premika. Do nje dostopamo z lestvijo, tisti bolj spretni pa se bodo nanjo zavihteli kar preko divana na desni. Okolje je lepo obdelano, dodali so tudi lučki.

 

GARAŽA

Garaža v zadku ni med največjimi, a bo, če se ne boste odločili za klasično rezervno kolo, dovolj velika za prevoz dve koles in opreme za kampiranje. Servisna vrata so na obeh straneh enako velika, tako da ne bo zadrege z nalaganjem tovora.

 

ZAKLJUČEK

Ixeo I se »vozi« v cenovnem razredu, kjer je konkurenca kar močna, ponudba pa bogata tudi pri nas. Če iščete kakovostno izdelano vozilo z veliko opreme in všečnim izgledom, potem se z Ixeom I izplača odpeljati preskusni krog ali dva. Boste videli, hipoma vas bo očaral.