16. februar, 2020
Benimar Amphitryon 967

Benimar, podjetje z bogato, štiridesetletno tradicijo, ima v zadnjih letih na voljo tudi integrirane avtodome atraktivnega izgleda. Serija Aristeo, ki je nastajala v naši soseščini, v Italiji, je dobila naslednico poimenovano Amphitryon. Ta je v celoti izdelana v Španiji, na voljo pa so trije modeli. Predstavljamo najzanimivejšega za naš trg, model 967 z ločenima ležiščema v zadku.

 

Benimar Amphitryon 967

 

Več kot štirideset let trajajoča zgodba se je pričela davnega leta 1978, ko so v kraju Benicarlo ustanovili podjetje Benimar. To je ime dobilo po kraju ustanovitve, ki so ji dodali besedo »Mar«, morje. Leto kasneje so predstavili prvi avtodom, alkoven na osnovi kombija Mercedes 507D, v letu 1986 pa zagnali serijsko proizvodnjo.

Od leta 2009, torej zadnje desetletje, je Benimar vodilni španski proizvajalec avtodomov, zelo lepe prodajne številke pa dosega tudi na slovenskem trgu. Podjetje je od leta 2003 del koncerna Trigano.

 


NOVOSTI SEZONE 2020

Benimar pri nas, kot rečeno, žanje dobre rezultate in velja za eno bolje prodajanih znamk avtodomov na slovenskem trgu. Največja novost sezone 2020 je seveda tokratni preizkušanec, integrirec Amphitryon, ki ni zgolj prenovljeni naslednik Aristea, temveč gre za povsem nov avtodom. V osnovi ga poganja 140-»konjski« 2,3-litrski dizelski agregat Fiata Ducato, za doplačilo oziroma v paketu Nortautokapp pa ima lahko tudi devetstopenjski avtomatski menjalnik, o katerem smo obširno pisali v septembrski številki revije. Vsi trije modeli Amphitryona (o tem malce kasneje) so spredaj enaki, imajo nasproti si ležeči klopi, ki poskrbita za prehodnost in zračnost dnevnega prostora. Za doplačilo je na voljo tudi z ogrevanjem Alde.
Najimenitnejši polintegrirec nosi ime Perseo, gre pa za polintegrirano izvedbo Amphitryona, ki se od integrirca loči le v prednjem delu. Oprema in paketi so enaki. Polintegrirana serija Mileo je doživela le manjše vizualne spremembe: visoki sijaj pohištva je zamenjala mat bela barva, spremenjen je zaključek nad zadnjimi posteljami, malenkost drugačna so vrata, ki ločujejo spalnico od dnevnega prostora.
Kar se izgleda tiče, je največ sprememb doživela serija Tessoro, ki ima med drugim v voznikovi kabini novo armaturno ploščo (osveženi Ford Transit). Pohištvo ima močnejši rjav odtenek, miza in pult sta v temno sivi imitaciji marmorja, omarice pa imajo 3D brušen vzorec. Serija Sport ji je močno podobna, modeli pa so na Fiatu Ducato (S 323 in S 346) in Fordu Transit (S 363 in S 340 UP).

 

 

UP MODELI

Modeli z oznako UP so cenovno zelo dostopni in pripravljeni za na pot. Na voljo so točno v določeni konfiguraciji, se pravi, da ni mogoče dodajati ali odvzemati paketov. Dodana je oprema, ki ne sme manjkati: tenda, solarna celica 140W, antena, 20-palčni TV, travel kit, vzvratni senzorji, akumulator, na ta račun pa so odvzete nekatere podrobnosti, ki na udobje nimajo posebnega pomena, lahko pa »zmotijo« bolj zahtevne. Prednji odbijač je v črni barvi, sedeži niso v barvi oblazinjenja, ni bočne osvetlitve, prav tako pa tudi ni ambientalne osvetlitve notranjosti in meglenk spredaj. V opremski izvedbi UP bodo na voljo naslednji modeli: Tessoro T 440 UP, T 463 UP in T 496 UP, Sport S 346 UP ter trije predelani kombiji Benivan, B 104 UP, B 116 UP in B 140 UP.

 


NOV AVTODOM, NOVO IME

Z novo zasnovo in selitvijo proizvodnje v matično tovarno v španski Peniscoli, je Benimarjev integrirec dobil tudi novo ime. Namesto Aristea se sedaj na bokih sveti napis Amphitryon, serijska oprema pa še naprej ostaja zelo bogata za ta cenovni razred.

Marsikdo se bo vprašal, od kod ime modelne serije. Amphitryon je bil tebanski vojskovodja, v grški mitologiji sin Alceusa, kralj Tyrinsa (kraj oz. trdnjava v okolici Napflia na polotoku Peloponezu) in Argolide. Poročen je bil z Alkmeno, bil pa je tudi očim heroja Herakleja (Heraklejev oče je bil Zeus).

 

Benimar Amphitryon 967

 

Za pogled nazaj poskrbijo »avtobusna« električna in ogrevana ogledala, dnevne luči v tehniki LED, kakovostni radijski sprejemnik z USB, povezavo bluetooth, zaslonom na dotik ter predpripravo za povezavo zaslona z vzvratno kamero, po višini in globini nastavljiv v usnje oblečen volanski obroč ima komande za nadzor radija, kabinski del zaklepamo z daljinskim upravljalnikom, okno voznikovih vrat pomika elektrika, kolesa so serijsko velika 16 palcev, za doplačilo pa so platišča lahko iz lahke zlitine.

 

Benimar Amphitryon 967


Še daljši je seznam serijske opreme v bivalnem delu, ki v osnovi ponuja sprednje ročno dvižno dvojno ležišče, sedeže voznikove kabine oblečene v oblazinjenje bivalnega dela (imitacija usnja), veliki 140-litrski hladilnik s predalnikom za devet plastenk, kakovostna kasetna okna Dometic Seitz S4 z zatemnitvenim rolojem in komarnikom, nosilec za TV zaslon nad hladilnikom (ob vhodnih vratih), serijske ojačitve v zadnji steni za nosilec kolesa. Tretji in četrti homologirani sedež sta skrita v klopeh, mehanizem pa je plod znanja priznanega proizvajalca Aguti.
Toplozračni grelec Truma Combi 6 lahko za doplačilo greje tudi na elektriko (sicer s samo 2 kW moči) in že ima novo kontrolno ploščo Truma CP Plus iNet, ki za doplačilo (vgradnjo posebnega modula) omogoča upravljanje ogrevanja in pregled nad količino plina v jeklenkah kar preko aplikacije na pametnem telefonu ali tablici. Vgrajena kontrolna plošča na dotik nudi dovolj informacij o stanju vozila. Vsa vgrajena svetila so v tehniki LED.
V kuhinji razvajajo predali z mehkim zapiranjem in potopljen štedilnik s tremi gorilniki, ki je prekrit s deljenim steklom Tega je mogoče povezati v celoto), kar poveča delovno površino, serijska je prezračevalna napa. Pohištvo ima zaokrožene linije z manj ostrimi robovi, navduši LED ambientalna osvetlitev: pri ogledalu na vhodu, sedežih v jedilnici, na postelji, robu kuhinjskega pulta. Mnogi bodo veseli dvojnega USB vtiča za polnjenje mobilnih naprav v bivalnem delu, ki deluje ves čas, še bolj pa razveselijo tri vtičnice na polici ob sovoznikovem sedežu: 12V, 230V in dvojni USB. In to točno na mestu, kjer jih bo večina potrebovala.
Strešna okna so kakovostna, serijska je tudi vzvratna kamera. Za preprečevanje vsiljivih pogledov so dodana še plisirana zastirala voznikove kabine. Tako opremljeni integrirci tehtajo pripravljeni na vožnjo okrog 3100 kilogramov, kar bo dovolj za štiri homologirana sedišča pri največji dovoljeni masi 3500 kilogramov. Posadki pa je na voljo 105 litrov čiste vode (rezervoar odpadne vode drži 100 litrov).
A najbolj očitna je prenova zunaj, kjer novinca krasi povsem na novo zasnovan prednji del, ki po besedah razvojnikov sledi izgledu sodobnih mestnih terencev (SUV). Ta je na pogled svež in samozavesten, zaradi nekoliko poševno nameščenih žarometov in temne maske motorja celo agresiven, uporabljeni materiali pa so dovolj kakovostni za ta cenovni razred. Na zadku so namestili luči v tehniki LED, ki ga lepo zaokrožijo, svoje pa doda tudi temna grafika. Tudi tehnološko je Benimar v desetletjih obstoja naredil velik korak naprej

 

 

ZAENKRAT TRIJE MODELI

V sezoni 2020 so na voljo trije modeli, zagotovo pa bo serija s časom pridobila še kakšnega člana. Vsi trije so dolgi 742 centimetrov in v prednjem delu enaki. Dnevnemu prostoru z nasproti si ležečima klopema sledita kuhinja in vhod, ob katerem stoji omara s hladilnikom. V zadku pa ponujajo tri različne rešitve.
Model 957 ima notranjo postavitev brez garaže, ki pa poleg dveh ločenih ležišč v zadku ponuja kopalnico preko cele širine vozila z dodatnim pokončnim prtljažnim boksom. Model 967, ki smo ga preizkusili, ima ločeni ležišči, model 997 pa centralno posteljo. Oba imata tudi ločeno kopalnico in veliki garaži pod spalnicama.

 

 

Benimar Amphitryon 957
Benimar Amphitryon 967
Benimar Amphitryon 997

 

 

 

ŽE V OSNOVI DOVOLJ POSKOČEN

V sezoni 2020 smo avtodomarji dobili sladkorček, ki bo navdušil marsikoga. Večina avtodomov, ki se vozi na osnovi Fiata Ducato je namreč pridobila 10 »konjev« (namesto 130 jih je sedaj pod motornim pokrovom 140). Preizkušanec je bil »postavljen« na 16-palčna lita platišča. Tako opremljeni Amphitryon bo odličen sopotnik vsakomur, ki ceni poskočnost in hkrati udobno vožnjo. Sedeži so oblečeni v oblazinjenje iz umetnega usnja, ki je enako kot v dnevnem prostoru. Počutje za volanskim obročem je preverjeno dobro, pregled naprej neoviran. »Obešeni ogledali« z dodanim ogledalom za odpravo mrtvega kota korektno služita vozniku in olajšata vožnjo s 742 centimetrov dolgim in 237 centimetrov širokim Amphitryonom.

 

 

BIVALNI DEL RAZVAJA S PROSTOROM

V bivalni del vstopimo skozi kakovostna vhodna vrata z oknom in koškom, v dno je za udoben vstop vrezana notranja stopnica.

Benimar Amphitryon 967

Znotraj nudi Amphitryon veliko prostora. Stojna višina meri več kot dva metra, v zadnjem delu, kjer so pod dvignili za 15 centimetrov in vanj poskrili vse inštalacije, pa malo manj, a še vedno dovolj za udobno uporabo kopalnice in spalnega prostora. Tudi pod dvižno posteljo v sprednjem delu je dovolj stojne višine, salon je tako še vedno uporaben tudi, ko del posadke že (ali pa še) počiva, zaradi dveh, okrog metra dolgih klopi pa bo tu lahko sedela četverica.

 

Benimar Amphitryon 967


V prednjem delu se nahaja velik in zahvaljujoč velikemu panoramskemu oknu precej svetel dnevni prostor. V osnovi je namenjen je četverici, ki se bo zlahka udobno namestila okrog velike, preklopne mize, z malce stiskanja pa tudi šesterici. Dvojni klopi ob bokih vozila sta namreč dovolj široki za dva. Ravno ti klopi (vsi trije Amphitryoni poznajo le postavitve s klopmi, ki so trenutno velik hit) pa omogočata prehodnost salona. Pod njima sta »skrita« tretji in četrti sedež, ki ju dokaj preprosto sestavimo iz naslonjal klopi.

 

 

Benimar Amphitryon 967Benimar Amphitryon 967
Benimar Amphitryon 967Benimar Amphitryon 967

 

Edina zamera gre zajetnima sedaloma, ki ju moramo med vožnjo pospraviti na postelji zadaj. Resda imajo tekmeci ta del rešen nekoliko drugače (sedeža sestavimo iz pen sedala in klopi), a je zato sedenje na klopeh zaradi deljenih pen manj udobno.

 

VELIKA KUHINJA

Kuhinjo so postavili ob desni bok in je ravnih linij. Kuhinjski pult bo razveselil vsako kuharico, saj je širok krepko čez meter, pod njim pa so uporabni predali. Kuhalnik ima tri gorilce, uporaben je deljeni pokrov, ki nudi nekaj dodatne delovne površine med pripravo obrokov. Korito ima pokrov.

 

Benimar Amphitryon 967

Benimar Amphitryon 967

Nasproti kuhinje stoji kompaktni hladilnik s prostornino 140 litrov. Spodaj je ločen izvlečni predal za pijačo, kamor pospravimo devet plastenk prostornine 1,5 litra.

Čvrsta drsna vrata ločijo dnevni prostor od spalnice in kopalnice. Kot smo pri Benimarju navajeni imajo vrata vstake iz pleksija.

Benimar Amphitryon 967

 

LOČENA KOPALNICA

Kopalnica leži med spalnico in kuhinjo in je ločena. Vanjo stopimo preko 15 centimetrov visoke stopnice, saj je ves zadnji del nekoliko privzdignjen, s čimer so olajšali vgradnjo tehnične opreme. Kabina za prhanje, ki jo zapremo s čvrstimi vrati iz umetne mase, meri 50 x 50 centimetrov.

 

Benimar Amphitryon 967

 

Benimar Amphitryon 967Benimar Amphitryon 967

 

Pult, ki nosi umivalnik iz prozorne umetne mase, ima spodaj omarico, dodali so še eno v višini glave.

Za prezračevanje poskrbi strešna lina Mini Heki s prosojnim steklom.

 

 

SPALNICA ZA DVA V ZADKU

V zadku se skriva spalnica za dva, ki se bosta odlično počutila na dveh 196 centimetrov dolgih ločenih ležiščih širine 85 centimetrov. Na posteljo zlezemo po treh stopnicah, ki jih izvlečemo iz omare. Spodnji dve stopnici sta visoki po 25 centimetrov, zadnja pa točno pol metra.

 

Benimar Amphitryon 967

Benimar Amphitryon 967

Pod posteljo sta omari - na levi je večja garderobna omara z možnostjo obešanja garderobe, na desni pa, pohvalno, dva predala za perilo oziroma oblačila.

 

Benimar Amphitryon 967

Pod njima pa ogrevanje Truma Combi, ki je dostopno tudi skozi veliko servisno odprtino.

 

 

DVOJNO DVIŽNO LEŽIŠČE

Dvižno ležišče v prednjem delu je veliko 140 x 190 centimetrov. Spusti se na udobno višine, tako da lahko do njega odstopamo kar preko klopi na desnem boku. Ker je pomaknjeno naprej, lahko mizo, s sedežnima klopema, uporabljamo tudi, ko je postelja v uporabi. Ležišče ima nosilnost 180 kilogramov. Na stropu je le ena lučka.

Benimar Amphitryon 967

 

VELIKA GARAŽA

V zadku se nahaja velik garažni boks, ki bo dovolj za prevoz motorja ali koles. Visok je 111 centimetrov. Na obeh bokih so vgradili dovolj velika vrata, ki merijo 79 x 114 centimetrov.

Benimar Amphitryon 967

 

 

ZAKLJUČEK

Novi Amphitryon je dostojni naslednik Aristea in kljub (zaenkrat) le trem različnim notranjim postavitvam lahko zadovolji večino zahtev sodobnega kupca.

 

Benimar Amphitryon 967