3. april, 2019
Adria Twin Supreme 600 SPB

V zadnjem desetletju sem preizkusil prek 150 počitniških vozil, a šele januarja se mi je ponudila priložnost popeljati predelani kombi na daljši zimski bivalni test. Poleti ni težav, saj večino časa preživimo zunaj. Kako pa se šestmetrski bivalnik odreže pozimi, ko so dnevi kratki in smo povečini znotraj? Kako se obneseta manjša notranja širina in kompaktnost prostora? Vse to in še več o druženju z Adrio Twin Supreme 600 SPB v nadaljevanju.

 

Adria Twin Supreme 600 SPB

 

PREDELANI KOMBIJI SERIJE TWIN

V seriji Twin je na voljo trinajst različnih modelov, v treh modelnih različicah Axess, Plus in Supreme.

Cenovno najdostopnejši model z oznako Axess je na voljo v štirih različnih izvedbah. Najkrajši je model 540 SPT (541 centimetrov dolžine), ki ponuja štiri homologirane sedeže in dve ležišči v zadku, kjer so vgradili prečno zakonsko posteljo. Sledi preverjeni 600 SP, ki je dolg 5998 milimetrov, ponuja pa dvojno ležišče zadaj ter nekaj večji kopalnico in kuhinjski blok. 600 SPT Family je namenjen štirim, ponuja pa dvojno pograd ležišče v zadku. Najdaljši je model 640 SL z ločenima ležiščema v zadku. Sredinsko izbiro tako po ceni kot opremljenosti predstavlja serija Plus, ki že ima odstranjen strop nad voznikovo kabino, s čimer so bivalni prostor povezali v celoto. Na voljo je šest modelov. 540 SP je najkrajši, ponuja pa klasični tloris za dva s kompaktno kopalnico. Sledi 600 SPB z veliko kopalnico, ki ponuja vrtljiv kopalniški element za preprostejšo pripravo kabine za prhanje. Model 600 SPB Family ima zadaj pograd dvojno ležišče, 600 SPX prehodno ločeno kopalnico. 640 SLB ima ločeni ležišči in prej omenjeno »vrtljivo« kopalnico, 640 SPX pa dvojno ležišče in prehodno kopalnico.

 

NAGRAJENI ZA INOVATIVNOST

Vrh ponudbe serije Twin predstavlja, kot smo pri Adri že vajeni, opremska različica Supreme, ki je trenutno ena od najboljših predelanih kombijev na trgu ta hip. Odstranjena polica nad voznikovo kabino je tu dopolnjena z velikim panoramskim oknom, ki v slogu serije Coral prinaša v prostor svetlobo in občutek velike prostornosti. Na voljo so trije modeli: 600 SPB s prečno posteljo, 640 SGX z velikanskim ležiščem v zadku, ki je blestel na letošnjem sejmu CMT v Stuttgartu, ter 640 SLB z ločenima ležiščema. Da je Adria Mobil z novim Twinom Supreme na pravi poti, dokazuje tudi na sejmu CMT 2019 prejeta nagrada za inovativnost EIA 2019 (European Innovation Award), s katero ga je evropska strokovna javnost nagradila kot najbolj inovativen predelani kombi Stare celine v letu 2019. Nagrado zanj so predstavniki Adrie Mobil prejeli na gala prireditvi, o kateri izdatno pišemo med reportažami.

 

ZA VOLANOM

Cenovno najprivlačnejša serija Twin Axess je na voljo na osnovi Citroëna Jumper, medtem ko sta imenitnejši dve, Plus in Supreme, postavljeni na osnovo Fiata Ducato. Na voljo sta dva turbodizelska motorja. Prvi ima malo manj kot dva litra delovne prostornine, ponuja pa 85 kilovatov (115 »konjev) pri 4000 obratih na minuto, 290 Nm navora, servisni interval pa znaša 48 000 kilometrov oziroma dve leti. Večji, z oznako 2,3 litra, ima delovno prostornino 2287 ccm, glede na moč pa je na voljo v treh različicah. Najšibkejša ima 96 kilovatov (130 »konjev«) pri 3600 vrtljajih na minuto (navor 320 NM pri 1800 vrtljajih na minuto, sledi 110 kilovatov ali 150 »konjev (360 Nm navora pri 1500 obratih motorja na minuto), najmočnejši pa ponuja 130 kilovatov (177 »konjev«) pri 3500 obratih na minuto in s kar 400 NM navora pri 1500 obratih na minuto. Vsi trije so na voljo tudi z robotiziranim menjalnikom Comfort-Matic.
Naš testni je bil opremljen z 2,3-litrskim turbodizlom s 130 »konji«, ročnim menjalnikom in, presenetljivo, a ker je šlo za prototip še razumljivo, 15-palčnimi kolesi.
Položaja za volanskim obročem ne gre posebej opisovati, saj ga večina pozna že na pamet. Se bom pa pridušal, da sem pogrešal imenitnejši volanski obroč, oblečen v usnje, ter da bi mi na letošnji poti na sejem CMT mnogo bolj prijal robotizirani menjalnik, saj smo kar nekaj dragocenih ur prebili v kolonah. In takrat leva noga trpi …


BARVNE KOMBINACIJE ZUNAJ IN ZNOTRAJ

Imenitnost opremljenosti se opazi že pri sami izbiri zunanjega lakiranja. Kupci modela Axess lahko izbirajo le med srebrno in belo barvo, medtem ko lahko kupci imenitnejših in tudi dražjih različic izbirajo med več barvnimi kombinacijami. Plus se ponuja v šestih barvnih odtenkih, Supreme pa v petih.
Twin Supreme, ki je najimenitnejši med brati, si lahko omislite v beli, srebrno-aluminijasti, sivi kovinski, črni kovinski ali batik oranžni kovinski barvi. Model Plus se ponaša še z enim barvnim odtenkom več – na voljo je tudi v rdeči barvi.
V notranjosti Twini razvajajo s štirimi različnimi barvnimi kombinacijami pohištva. Axess z Malago v svetlem lesenem vzorcu, Plus z dvema – Sandy White in Brown -, Supreme pa z najimenitnejšim Onyx, ki deluje nadvse sodobno in očem privlačno. Tudi vzorcev oblazinjenja je več. Axess ponuja rjavi Louis in Chatain ter temno Jeanin, Plus rjavo Duane, sivo Arian in kombinacijo sive in antracitne Bronson, Supreme pa oblazinjenje iz blaga Baxter in usnjeni Alexio in Chester. Skupaj toliko različnih kombinacij, da bo zadovoljen še tako zahteven okus.

 

TWIN SUPREME 600 SPB

Na daljšem preizkusu, ki ga je letos začinila ostra zima z obilo snega v avstrijskih Alpah, smo se skoraj dva tedna družili z modelom Twin Supreme 600 SPB, ki je dolg šest metrov, prostora pa ima za dva popotnika. Gre za klasično »Twin« postavitev, kakršne smo vajeni že skoraj dve desetletji. V prednjem delu je manjši salon, sledita kuhinja in kopalnica, v zadku pa razvaja z velikim dvojnim ležiščem.


DNEVNI PROSTOR

Do letošnje sezone smo bili navajeni na utesnjenost na prehodu med voznikovo kabino in salonom. Od letos pa je prostor, ker tu ni police, mnogo bolj zračen, sedenje za mizo pa udobnejše za vse člane omizja. Za tiste, ki jim samo velika višina nad glavo ni dovolj, so dodali veliko panoramsko okno, ki v slogu večjega Corala ali počitniške prikolice Adora v prostor prinaša še več svetlobe, za mizo sedečim pa daje občutek, da sedijo zunaj.

 

Adria Twin Supreme 600 SPB

 

Mizna ploskev je nepravilnih oblik. Dolga je 93 centimetrov, s tem da je na strani voznikove kabine dolga 71 centimetrov, na bivalni pa 83 centimetrov. Široka je 55 centimetrov, nameščena pa na višini 73 centimetrov. Za zahtevnejše obstaja možnost povečanja mizne ploskve s podaljškom, ki meri 50 x 50 centimetrov. Dobrodošla je tudi letošnja novost, v mizno ploskev je vgrajen nosilec kozarcev oziroma plastenk, ki bodo na svojem mestu ostale tudi med vožnjo.
Nevajenim življenja v predelanih kombijih bo prvih nekaj trenutkov preglavice delala stopnica med voznikovo kabino in bivalnim delom. Ta je visoka 16 centimetrov.

 

KOMPAKTNI KUHINJSKI BLOK

Ob vhodnih drsnih vratih, ki so opremljena s komarnikom in električno pomično vstopno stopnico, so namestili kompaktni kuhinjski blok. Med B stebričkom in robom kuhinje je točno 60 centimetrov širok vhodni prehod, kar uvršča Twina med tudi nekoliko obilnejšim prijazna počitniška vozila.
Pult je dolg 94 centimetrov, širok pa 49 in pol. Visok je 92 centimetrov, ponaša pa se s 30 x 26 centimetrov velikim sklopljivim podaljškom, ki ob zaprtih vratih izdatno poveča delovno površino kuhinje. Pod steklenima pokrovoma se skrivata plinski kuhalnik z dvema gorilnikoma in mehanskim vklopom iskre ter pomivalno korito. Vodovodna pipa je zložljiva, a zaradi utesnjene vgradnje malce neprijazna za uporabo. Namreč; topla voda je v skrajni gornji legi, do katere pa zaradi roba korita težko porinemo ročico.
Pod pultom so trije veliki predali, gornji je plitkejši, preostala dva pa sta globoka in dovolj velika tudi za posodje. Zapiranje je mehko, zaklepanje samodejno Nad pultom so dodali visečo omarico. Razveseli tudi polička za začimbe na steni, ki meji na hladilnik. Ta je kompresorski, znamke Thetford. Posebej zanj so na strehi namestili fotovoltaični panel, energijsko pa ni potraten, saj se kompresor vklopi le vsake toliko časa, da ohladi vsebino hladilnika.

 

KOPALNICA

Nova je letos tudi kopalnica, ki so jo v Adrii poimenovali Duplex. Gre za kompaktno kopalnico velikosti 90 x 70/65 centimetrov, kjer je stranišče nameščeno na višini 55 centimetrov. S preprostim zasunom kopalniškega bloka pridobimo kabino za prhanje velikosti 45 x 70 centimetrov, ki se v višini 110 centimetrov razširi do 65 centimetrov, s čimer so pridobili prostor za komolce. Ta kopalnica se nahaja v vseh tlorisnih postavitvah z oznako B. Opremljena je z drsnimi lamelnimi vrati, ki se odprejo do širine 58 centimetrov.

 

SPALNI BRLOG

V zadku se nahaja pravo malo gnezdece, kjer se bosta odlično počutila dva zaspanca. V vozilu dolžine šestih metrov je prečno dvojno ležišče edina realna opcija, če želimo kolikor toliko prostorne dnevni prostor, kuhinjo in kopalnico. Postelja je nameščena na višini 85 centimetrov, do stropa pa jih je bogatih 105. Vzmetnica, ki je razdeljena na tri dele, je debela 14 centimetrov, počiva pa na štiri centimetre visokem letvenem ogrodju. Ležišče je veliko 195 x 155 / 143 centimetrov, po dolžini pa razdeljeno v tri kose dolžine 55, 80 in 60 centimetrov. Pregibi se med spanjem skorajda ne čutijo, saj so v višini ramen in pri kolenih.

 

TEHNIKA

Adria Twin Supreme se ponaša s 100-litrskim rezervoarjem za svežo vodo, tisti za odpadno pa meri 70 litrov. Črpalka je potopna in, tako kot rezervoar, vgrajena pod vzglavje. Bivalnik ogreva toplozračno ogrevanje Truma Combi 4 CP Plus iNet Ready, z več izpihi po celem vozilu, le v spalnici jih ni. Tako je spalni prostor nekoliko hladnejši od dnevnega. Hladilnik je kompresorski, kompaktne širine. Pod ležišči v zadku se nahaja velik prtljažni prostor, ob katerem je desno vgrajen stolitrski rezervoar za vodo, levo pa sta prostor za dve 11-kilogramski plinski jeklenki nekaj skladiščnega prostora v dveh velikih omaricah. Za prevoz večjega tovora ali koles lahko sredinski del ležišča dvignemo.
Preizkušeno vozilo se je ponašalo še s tovarniško vgrajenimi strešno klimatsko napravo Truma Aventa, fotovoltaičnim panelom in markizo. Od sezone 2019 namreč Adria Mobil za svoja vozila ponuja tovarniško vgrajeno dodatno opremo, ki pa je na žalost ob nakupu v Sloveniji podvržena davku na motorna vozila (DMV).

 

ZAKLJUČEK

Adria Mobil je z novo generacijo Twina krepko pomaknila standarde predelanih kombijev navzgor. Uporabljeni materiali v modelu Supreme so na visokem nivoju, kakovost izdelave prav tako, navduši pa tudi vgrajena oprema. Adria Mobil je z novim Twin Supreme povozila večino tekmecev!