31. julij, 2018
Carthago Chic S-Plus I 52: Vrh ponudbe iz Aulendorfa

Ko so pred nekaj leti prenehali izdelovati model Liner, je vlogo paradnega modela prevzel model Chic S-Plus, edini Carthagov model, ki se vozi na osnovi Iveca Daily. Preskusili smo 825 centimetrov dolgi model I 52.

 

Podjetja Carthago ni potrebno posebej predstavljati, saj je s Slovenijo tesno povezano. V svoji tovarni v prekmurskih Odrancih proizvajajo modelne serije C-Compactline, C-Tourer in Chic C-Line, v matični tovarni Carthago City v Aulendorfu v bližini Bodenskega jezera pa prestižnejše modele Chic E-Line, Chic S-Plus, Liner For Two in Highliner.

 

SERIJA S-PLUS

Serija premore šesterico modelov, ki se pričnejo pri dolžini slabih osmih metrov, končajo pa pri 859 centimetrih. Vedno so na samo dveh oseh, za osnovo pa služi Iveco Daily, preverjena osnova s pogonom na zadnji kolesni par, veliko nosilnostjo in zanesljivimi motorji. Najmanjši model je I 50, 779 centimetrov dolga cestna križarka z ločenima ležiščema v zadku. Sledita S Plus I 52, ki nam je delal družbo na tokratnem preizkusu, in I 52 Suite, oba s centralno posteljo v zadku. Ta dva sta dolga 825 in 837 centimetrov. Sledijo trije modeli z oznako XL: S-Plus I 55 XL LE z ločenima ležiščema, S-Plus I 58 XL QB in S-Plus I 58 XL QB Suite s centralno posteljo. Vseh šest ima v osnovi največjo dovoljeno maso 5600 kilogramov, ki pa jo je moč ob doplačilu povečati na 6,7 tone. Še češnjica vrh torte: vozilo lahko vleče priklopnik z največjo dovoljeno maso 3500 kilogramov, torej tudi večji gliser ali težji osebni avtomobil na transportni prikolici.

 

IVECO DAILY ZA OSNOVO

V sam vrh ponudbe sodi serija S-Plus, ki je že zaradi dejstva, da se vozi na osnovi Iveca Daily Nepoznavalci bodo opazili, da sta zadaj dvojni kolesi, podoba od oblikovno podobnega modela Chic E-Line odstopa tudi zaradi bleščečih kolesnih pokrovov, kakršnih na Fiatu Ducato nismo vajeni. 5,6 tone težkemu S-Plusu se Iveco Daily odlično poda, preizkušanec pa je imel pod motornim pokrovom trilitrski turbodizelski agregat z močjo 205 »konjev« (v osnovi je opremljen z motorjem s 150 »konji«), ki navdušuje z obiljem navora v vseh pogojih vožnje. Samodejni osemstopenjski menjalnik ZF razvaja z nezaznavnim pretikanjem med vsemi osmimi stopnjami, voznika pa ne bo utrudila niti dolga, večurna vožnja.
Položaj za v usnje odetim volanskim obročem je prijeten, sedenje v voznikovi kabini zahvaljujoč pilotskim sedežem in ergonomiji armaturne plošče udobno, vsa stikala so na dosegu roke. Klimatska naprava je samodejna. Sedeža sta dodatno umaknjena vsak sebi, kar doda k prostornosti, predvsem pa olajša sedenje za veliko, okroglo jedilno mizo. V serijski opremi je kopica elektronskih pomagal, med njimi zavorni dodatek ABS, sistem za samodejno preprečevanje zdrsa pogonskih koles (ASR), zapora diferenciala zadnje osi ter tempomat, ki naredi počitniško vožnjo še prijetnejšo. Še pika na i: Kljub temu, da gre za prestižneža, so pri Carthagu dodali voznikova vrata. Vstop in izstop sta tako mnogo udobnejša kot pri le enih vratih.
Medosna razdalja 435 centimetrov je relativno kratka, kar vozilu zagotavlja okretnost tudi pri dolžini 825 centimetrov. Previs preko zadnje osi je tako precej dolg, a zahvaljujoč zračnim blazinam zadnje osi, ojačanemu podvozju in veliki oddaljenosti zadka od tal prav nič kritičen. Še največ dela bo z manevriranjem po v ožinah, kjer je treba paziti na »avtobusno« opletanje zadka v levo in desno.

 

MOGOČNEŽ

Carthago Chic S-Plus na daleč izgleda prav krotek, saj zaradi svoje oblike uspešno skriva svojo veličino. Šele, ko se mu približate, se izkaže za velikana. V dolžino meri osem metrov in četrt, v širino ga je klasičnih Carthagovih 227 centimetrov , v višino pa 312. Dvojno dno meri v višino 225 oziroma 360 milimetrov, že sama stojna višina znotraj vozila je impozantna- meri namreč kar 211 centimetrov po vsej dolžini bivalnega dela, razen v spalnici.
Prednji del za sezono 2016 temeljito prenovljenega Chic S-Plus zaznamuje mogočna maska s kromiranimi letvicami, ki deluje skladno, športno, v kombinaciji s svetili celo malce agresivno.

 

CARTHAGOVA TEHNIČNA DOVRŠENOST

Chic S-Plus je izdelan z mislijo na uporabnika, predvsem pa zagotavlja udobje svojim potnikom v vseh letnih časih. Stranske stene vozila so iz gladke aluminijaste pločevine, streha pa iz kombinacije pločevine in GfK, tako da je odporna na udarce toče. Ker gre za sendvič iz aluminija in kakovostne izolacije, je notranjost zaradi preprečevanja kondenza oblečena v pliš, sama konstrukcija nadgradnje pa zagotavlja tudi odpornost proti udaru strele, saj je zasnovana kot Faradayeva kletka.
Vsa tehnika je »skrita« v dvojnem dnu vozila, kjer se nahajata rezervoarja za čisto (235 litrov prostornine) in sivo vodo (200 litrov), električna oprema z dvema baterijama s kapaciteto 80 Ah ter vse instalacije. Plinski jeklenki sta dve, za doplačilo pa si lahko omislite tudi rezervoar za fekalije.
Za ogrevanje poskrbi toplovodni sistem Alde Compact, s katerim so vozila z dvojnim dnom ogrevana kot domača stanovanja – sevalniki so povezani med seboj s cevmi, topel zrak pa v prostor ni poslan preko šob in s pomočjo ventilatorja, temveč se sam dviguje v prostor.
Okna so Dometicova, kasetna, na strehi »mrgoli« panoramskih oken in kakovostnih strešnih lin. Notranjost je tako zelo svetla.

 

BIVALNI PRESTIŽ

 

V bivalni del se povzpnemo po dveh stopnicah, že prvi stik z notranjostjo pa obiskovalcu da vedeti, da je vstopil v avtodom višjega razreda. Materiali so nadvse skrbno izbrani, barve skladne, izdelava na zelo visokem nivoju. Nič ni prepuščeno naključju ali narejeno površno.
V prednjem delu so uredili velik lastniški salon, nad katerim je obešeno dvižno dvojno ležišče. Sedeži in klopi so oblečeni v usnje Bicolor Marone, ki še doda k občutku prestiža. Dvobarvno oblazinjenje odlično dopolnjuje temne in svetle površine pohištva, svoje prida še imenitna okrogla jedilna mizica, ki spominja na navtične.
V naslonjalu fotelja ob desnem boku vozila je umeščen velik televizijski zaslon, ki ima pogrezljiv nosilec. Ta pozicija omogoča spremljanje programa večini posadke, saj je zaslon viden tako z vrtljivih pilotskih sedežev kot tudi s sedežne klopi v obliki črke L, ki je nameščena nasproti.
Osvetlitev je v tehniki LED, večina luči pa je opremljena s tako imenovanimi »dimerji«, s katerimi uravnavamo nivo osvetlitve v bivalnem delu.

 

KUHINJSKI DEL

 

Kot bi v vozilu tega razreda pričakovali, je tudi kuhinja oblikovana in opremljena po okusu zahtevnejših uporabnic in uporabnikov. Predali imajo električno zaklepanje, vodila so vrhunska. Delovna površina je iz kerrocka, kuhalnik z električnim zagonom in deljenim pokrovom. Omarica skriva pravi aparat za pripravo kave, dodana je lepo osvetljena vitrina s kozarcema za šampanjec in viski. V omari je dovolj prostora za vse zaloge, hladilnik ima prostornino 160 litrov. Namesto nape so dodali ventilatorsko okno, s katerim lahko dovajamo svež zrak ali izsesavamo toplega.

 

KOPALNICA


Zadnji del avtodoma lahko s kakovostnimi vrati kopalnice ločimo od preostalega bivalnega dela. Tako pridobimo pravo suito, ki je namenjena lastnikoma. V sklopu suite je tudi velika, ločena kopalnica. Na levem boku vozila so namestili veliko kabino za prhanje, s kadico »One level«, ki je ugreznjena v pod in omogoča eleganten vstop. Za prhanje so poleg klasične prhe dodali še večjo stropno prho, ki je integrirana v strešno okno. Kopalnica na desnem boku je velika, stranišče klasično, kasetno in na pravi višini. Za doplačilo si lahko omislite celo rezervoar za fekalije, ki bo prišel prav na daljših potepanjih. Umivalni pult z vgrajenim umivalnikom je iz kerrocka, omaric je veliko. Nežnejši spol bo navdušen nad ogledali, ki so tako rekoč povsod. Tudi kozarci in milnik so v vozilu tega razreda samoumevni.

 

SPALNICA

Lastniška spalnica se nahaja v zadku vozila. Ker je umivalnica del spalnice sta ob vznožju postelje kabina za prhanje in kopalnica. A ker je vozilo dolgo 825 centimetrov, sta ti dve od samega vznožja tako daleč, da je prehod med njima in posteljo nadvse udoben in dovolj širok tudi za osebe z nekaj več kilogrami.
Postelja je velika 200 x 145 centimetrov, nameščena je sredinsko in opremljena z vrhunsko vzmetnico. Vzglavji sta ločeno dvižni. Nad posteljo je dovolj višine za udobno sedenje, postelja pa je povsem normalno dostopna z vseh treh strani. Pod njo sta dva velika predala, ob njej garderobni omari. Za dovolj osvetljenosti poskrbijo velika stenska okna in panoramsko nad spalnico.

 

DVIŽNO LEŽIŠČE

Chic S-Plus je namenjen četverici, zato ima v prednjem delu, nad voznikovo kabino, nameščeno veliko dvojno ležišče. Četudi gre za vozilo višjega cenovnega razreda in celo enega od paradnih konj blagovne znamke Carthago, je pomik ležišča ročen. Kar seveda ni slabo, saj se ročni pomik hitrejši in zanesljivejši od električnega. Ležišče je dvojno, veliko 160 x 195 centimetrov in zelo lepo obdelano. Na njem lahko tudi udobno sedimo, saj znaša oddaljenost od stropa bogatih 95 centimetrov. Ker se spusti zelo nizko, pa lahko do njega dostopamo kar preko velikega fotelja na desnem boku.

 

GARAŽA IN PRTLJAŽNI PROSTORI

Kot smo pri Carthagih navajeni, je tudi garaža v Carthagu Chic S-Plus I 52 ena večjih v razredu. Zelo lepo je obdelana, servisna vrata pa se dvigajo navzgor, s čimer omogočajo lažje nalaganje prtljage. Nosilnost garaže znaša kar 450 kilogramov, notranja višina je pa je dovoljšna za prevoz skuterja. Za varovanje tovora so dodali letve s pritrdilnimi ušesci, v garaži pa sta tudi dve vtičnici – ena z napetostjo 230 voltov, druga avtomobilska, napetosti 12 voltov. V dvojnem dnu je še nekaj prtljažnih prostorov, ki so dostopni skozi velike odprtine v bokih vozila ali pa v tleh avtodoma.

 

ZAKLJUČEK

 

Carthagov vrh ponudbe – modeli Chic S-Plus, Liner For Two in Highliner – se uvršča v sam vrh ponudbe avtodomov cenovnega razreda do četrt milijona evrov (cena z vključenimi slovenskimi davki). Chic S-Plus I 52 je cestna križarka, ki navdušuje s skrbno izdelavo, obilico opreme in vrhunskim udobjem, razvaja pa z veliko nosilnostjo (predvsem garaže) in vozno dinamiko.