30. marec, 2020
Carthago Chic C-line I 4.9 LE L: V znamenju sedmice

No, morda se bo kdo pridušal, da mora za nakup zadeti sedmico, a številka v naslovu je vezana na dolžino avtodoma. Točno 777 centimetrov meri v dolžino Carthago Chic C-Line I 4.9 LE L, ki znotraj razvaja z resničnim obiljem prostora in znamki primernim, že kar prestižnim udobjem.


Serija Carthago C-Line je bila prvič predstavljena daljnega leta 2004 in od takrat le dvakrat prenovljena – prvič pred štirimi leti, ko so temeljito prenovili zunanjost vključno s prednjim delom, drugič pa leta 2018, ko so spremenili izgled zadka, notranjost pa je s tem glede na predhodnika pridobila 13 dolžinskih centimetrov (nekateri modeli so zato ustrezno krajši). V sezoni 2020 so modelom Chic C-Line seznam dodatne opreme obogatili z LED žarometi, ki so zagotovo eden od razlogov za nakup. Preprosto odlični so in predvsem mnogo bolje razsvetljujejo noč kot klasični halogenski žarometi.

 

V ponudbi serije Chic C-Line je štirinajst modelov dolžine od 685 pa vse do 865 centimetrov (velikana se vozita na treh oseh). Vsi imajo za osnovo Fiat Ducato z nizkopodno šasijo znamke Al-Ko, za doplačilo pa si najprestižnejši model, ki ga izdelujejo v prekmurskih Odrancih, lahko omislite tudi na osnovi Mercedesa Sprinter s šasijo Al-Ko.

Chic C-Line I 4.2 DB je dolg 685 centimetrov in ima v zadku prečno nameščeno dvojno ležišče. Sledita dva modela, 4.8 LE in 4.9 LE, z ločenimi ležišči, 4.9 LE L s podaljšanim bivalnim delom (dolg je 777 centimetrov) – oba modela 4.9 LE sta na voljo tudi v najbolje opremljeni različici Superior.

Sredinsko nameščeno posteljo imata 5.0 QB in 5.0 QB L, oba sta na voljo tudi v različici Superior, 5.0 QB pa še v različici Suite , vrh ponudbe »klasičnih« avtodomov serije Chic C-Line pa predstavlja model 5.3 QB SL. Vsi ti imajo zahvaljujoč nizkopodni šasiji Al-Ko največjo dovoljeno maso omejeno na do 4,5 tone, s tem pa veliko nosilnosti. Če vas »motijo« višje cestnine in vozniški izpit C kategorije, potem posezite po lažjem in nekaj cenejšem modelu C-Tourer, ki si z modelom C-Line deli nekatere notranje postavitve.

Dva modela se vozita na treh oseh, dolga pa sta od 840 pa vse do 865 centiemtrov – torej gre za prave cestne križarke, težke točno pet ton. Model I 5.9 XL LE ima v zadku ločeni ležišči, 6.2 XL QB pa sredinsko posteljo. Vsi trije se ponašajo s prenovljeno prehodno kopalnico.


Na osnovi Mercedesa Sprinter si lahko omislite naslednje modele:
- Chic C-Line I 4.9 LE
- Chic C-Line I 4.9 LE L
- Chic C-Line I 4.9 LE Superior
- Chic C-Line I 4.9 LE L Superior
- Chic C-Line I 5.0 QB
- Chic C-Line I 5.0 QB L
- Chic C-Line I 5.0 QB Superior
- Chic C-Line I 5.0 QB L Superior


VOZNIKOV PROSTOR KOT ZGLED DRUGIM

V prednjem delu se modela Chic C-Line na osnovah Fiata Ducato in Mercedesa Sprinter na zunaj razlikujeta v obliki motornega prostora, ki je pri Sprinterju daljša in višja, temu ustrezno je višje nameščeno tudi vetrobransko steklo. Razlika je seveda tudi znotraj, kjer je voznikov delovni prostor z Mercedesovo zvezdo na volanskem obroču imenitnejši. Predvsem pa nemški tekmec ponuja mnogo več voznih asistenčnih sistemov, volanski obroč je bolj »avtomobilski«, na njem sta tudi lopatici samodejnega menjalnika. Še en sladkorček: Sprinter ima električno ročno zavoro.

Sprednje steklo je orjaško in zagotavlja odlično preglednost naprej, klinasta zasnova sprednjega dela s strmo padajočo armaturno ploščo pa omogoča dobro preglednost tudi vstran in poskrbi, da (skoraj) ni mrtvih kotov. Voznik vidi cesto že po 277 centimetrih, kar je najboljši rezultat med vsemi integrirci in celo boljši kot pri »originalnem« Ducatu. Vzvratni ogledali sta veliki in montirani na vrhnjem delu stranskih stekel v slogu avtobusov. Voznikova vrata se gladko zapirajo, pomiku stekla pomaga elektrika. Na sovoznikovi strani je veliko drsno okno, za odlaganje drobnjarij so namenili večji predal ob robu sedeža, ki elegantno zaključi desni rob armaturne plošče. Sedeži so znamke Aguti, oblečeni v usnje in primerno udobni. Vhodna vrata imajo vgrajeno okno z rolojem in predalčkom za drobnjarije, ki morajo biti ves čas pri roki. Tudi ta se gladko zapirajo.

Novi Ducatovi motorji ustrezajo zadnjim okoljskim standardom, že srednja opcija glede na moč pa zadostuje za premikanje 3,3 tone težkega avtodoma. Kljub dolžini 777 centimetrov, se avtodom lepo pelje – k temu pripomore dolgo medosje s šasijo Al-Ko in od krajših bratov nič kaj daljši previs preko zadnje osi.

 

IDEALEN ZA ZIMSKE RADOSTI

 

Carthagovi avtodomi že od nekdaj slovijo po zimski namembnosti. Ogrevano dvojno dno, izolirane stene iz kakovostnega sendviča brez lesa in premišljeno izvedeno ogrevanje so razlogi, da vas v njih ne bo zeblo. Kot vsi Carthagovi modeli, je tudi Chic C-Line I 4.9 LE L na prvi pogled z okni kar malce »podhranjen« V spalnici sta dve na vsakem boku, eno je ob sedežni skupini in še eno v kuhinji, kar je poleg tistega malega na vhodnih vratih tudi vse. A je notranjost kljub vsemu dovolj osvetljena, kar gre zahvala tudi velikemu številu strešnih lin, predvsem pa velikemu panoramskemu hekiju nad salonom. Ker je večina sten v vozilu »zasedenih«, kakega dodatnega okna niti niso mogli vgraditi.
Garaža v zadku je velika, visoka 120 centimetrov, in lahko dostopna (vrata na obeh bokih merijo 104 x 114 centimetrov). V njej lahko vozite do 350 kilogramov tovora!
Prostor z jeklenkama je zasnovan tako, da boste brez težav dostopali do obeh.
Dvojno dno je visoko 22 centimetrov, ponuja pa obilo odlagalnih predalov, ki so opremljeni z zapirali, ki pokrove držijo v dvignjenem položaju. Skladišče v predelu vhoda ponuja kar 46 centimetrov uporabne višine, vanjo pa brez težav pospravite štiri omote velikih plastenk vode.
Še podatek, ki bo razveselil vse, ki smo veliko na poti – rezervoar čiste vode drži 170, tisti za odpadno pa 140 litrov.

 

 

PRESTIŽNA NOTRANJOST PRIVABLJA POGLEDE

V prestižni bivalni del vstopimo skozi vhodna vrata normalnih mer. Kljub v pod vrezani stopnici so za vstopanje namenili še elektrificirano stopnico, tako da bodo lahko udobno vstopali tudi manjši otroci in starejši avtodomarji. Na pragu obiskovalca pozdravita osvetljeni logo znamke in diskretna osvetlitev. Stojna višina v bivalnem delu meri 198 centimetrov. Na desni poleg vhoda je manjši kavč, v njegovem naslonjalu pa se skriva televizijski zaslon, katerega diagonala meri veličastnih 32 palcev.
Sprednja sedeža sta vrtljiva in skupaj z nadvse udobno sedežno klopjo v obliki črke L in stabilno mizo sestavljata prijeten salon, kjer se bo lahko namestilo do pet oseb. Za osvetlitev poskrbi obilica strešnih lin. Za prtljago so namenili dve viseči omarici nad sedežno skupino in še eno manjšo nad kavčem. Zadrege s hrambo družabnih iger ali knjig torej ne bo. Za večje kose prtljage pa tu ne bo dovolj prostora. A brez skrbi – v zadnjem delu je več omar kot jih ima povprečna hotelska soba!


KUHINJA

Kuhinja ponuja vse, kar popotnik potrebuje, predalov je šest, trije na vsaki strani, med njimi pa je izvlečni predal z dvema posodama za smeti. Kuhalnik je opremljen s tremi gorilniki in električnim vžigom, pokrov pa je deljen, kar poveča uporabnost delovne površine. Korito je dovolj veliko tudi za večje kupe umazane posode, opremljeno pa je z deljenim lesenim pokrovom. Nasproti kuhinjskega bloka so postavili velik hladilnik. Nad kuhinjo je vgrajeno ventilatorsko okno.
Dve viseči omarici poskrbita za hrambo skled in krožnikov, osvetljena vitrina pa je dom dvema kozarcem za sok ali viski ter še dvema za vino. Iz omarice se spusti predal z aparatom za kavo, ki še doda k prestižu.
Na steni je nekaj poličk za začimbe, dodano je tudi držalo za papirnate brisače. Pogrešali smo napo, plinska pečica pa je na seznamu dodatne opreme.

 

»MAXIBAD« KOPALNICA

Za pridih ekskluzivnosti poskrbi ločena kopalnica, tako imenovani »maxibad«, kjer so kabino za prhanje ločili od kopalnice. Ta je na desnem boku vozila, uporabnika pa razvaja s prostornostjo in uporabnostjo. Dobro so zasnovana tudi vrata kopalnice, ki so hkrati tudi vrata spalnice, z njimi pa jo ločimo od dnevnega prostora. Tako zadnji del vozila v slogu navtike postane pravi lastniški apartma. A to še ni vse. Dodali so dve veliki garderobni omari, obe visoki 198 centimetrov. Tista za kopalnico je dovolj globoka za obešanje oblačil. Ta lahko obesimo v dveh nivojih. Na levem boku, za kabino za prhanje, pa je približno čevelj široka garderobna omara.
Za dobro osvetljenost poskrbi obilica oken tega dela avtodoma, strop med kopalnico in kabino za prhanje pa zlahka »sprejme« tudi klimatsko napravo.

 

RAZKOŠNA SPALNICA

V zadku so namestili razkošen apartma za dva, ki bosta počivala na udobnih ločenih posteljah širine 85 centimetrov (dolžine 200 in 190 centimetrov), Vzmetnici sta ravno prav trdi. Pod posteljama sta garderobni omari. Leva je namenjena viseči garderobi, desna pa opremljena s policami. Ob vzglavju je med posteljama ogledalo. Visečih omaric je resnično veliko. Stopnice, po katerih dostopamo do postelje, so vzdolžno pomične in služijo za dostop tudi, ko je srednje ležišče v uporabi. V njej sta dva predala.


PREDNJA POSTELJA

Ležišče v sprednjem delu je veliko 160 x 195 centimetrov. Mehanizem, ki ga pomikamo ročno, poskrbi za gladko dviganje in spuščanje, postelja je tudi v skrajni spodnji legi stabilna, saj naleže na posebni držali vrh klopi. Do postelje dostopamo kar preko kavča ob desnem boku, saj se ležišče spusti zelo nizko.