28. marec, 2024
Robeta Helios 2024

V podjetju Robeta Mobil vse od ustanovitve leta 2011 stremijo k najvišji kakovosti svojih vozil, še vedno pa, navkljub že skoraj velikoserijski proizvodnji, stavijo na butičnost. Tako je prav vsaka Robeta nekaj posebnega.

 
LINIJE PREDELANIH KOMBIJEV ROBETA MOBIL

Pri Robeti izdelujejo predelane kombije tako rekoč na vseh osnovah, razen na MAN TGE in Volkswagen Crafter.
Vrh ponudbe predstavlja Robeta Schumacher Edition, s katero so pri Robeti dokazali, da sodijo v sam vrh evropske ponudbe predelanih kombijev, predvsem pa, da obstaja povpraševanje tudi po »nesramno dragih« vanih, ki sicer niso namenjeni družinski uporabi, temveč veljajo za pravi statusni simbol. Več o Robeti Schumacher Edition si preberite TU.

 

Robeta Schumacher Edition

 

Za osnovo služi Mercedes Sprinter z najmočnejšim motorjem, samodejnim menjalnikom in pogonom na zadnjo os z dvojnimi kolesi.
Lani predstavljeni Adonis, poimenovan po grškem bogu lepote, legendarno čednem in ljubimcu boginj Afrodite in Persefone ter bojda celo nekaterih možatih bogov. Pustimo mitologijo ob strani, 593 centimetrov dolgi Robeta Adonis znotraj prepriča z inovativnimi rešitvami. Je tudi nosilec laskavega naziva »Campervan of the Year 2024«, ki mu ga je podelila nemška strokovna revija Autobild.Tu lahko preberete celotni tes, ki smo ga obajvili v lanskem letu

 

Robeta Adonis

Po letih razvoja je večina ponudbe predelanih kombijev Robete Mobil še vedno namenjena družinam oziroma recimo jim »klasičnim« kupcem. V ponudbi so predelani kombiji na osnovi Citroëna Jumper, Fiata Ducato ali Opla Movano, ki nosijo imena antičnih bogov: serija Dyonisos nosi ime veseljaškega antičnega boga, vozila so dolga 540 centimetrov in ponujajo dve ležišči. Enake dolžine so vani z imenom Ares, antičnega boga vojne. Daljši so vani serije Helios, z imenom antičnega boga sonca, ki so dolgi 599 centimetrov, ponujajo pa največ štiri ležišča. Kronos, drugi najpomembnejši antični bog, sicer bog časa, je dal ime šest metrov dolgim vanom z ločenima ležiščema v zadnjem delu. Najdaljši so kombiji serije Apollo, ki so dolgi 636 centimetrov, tudi ti pa ponujajo največ širi ležišča.
Glede na to, da je bilo antičnih bogov precej več, kot ima sedaj Robeta Mobil modelov v ponudbi, se lahko v bližnji prihodnosti nadejamo širitve ponudbe.

 


VGRAJENA TEHNIKA

Osnovno vozilo ima serijsko vgrajena elektronska pomagala ABS, ESP in AFU (pomoč pri zaviranju v sili), vgrajeni sta dve zračni blazini, dodani so senzorji za parkiranje.
Predelani kombiji Robeta Mobil so namenjeni celoletni uporabi, zato so temu tudi prilagojeni. Izdatno so izolirani, tako da je strah pred zimskim mrazom povsem odveč. Strop in stene so izolirani s 25 milimetri EPE, tla z 20, vozilo pa se ponaša s certifikatom po SIST EN 12667:2002 toplotne odpornosti (prevodnosti) karoserije vozila. Vsi karoserijski prečniki/profili so zapolnjeni s poliuretansko peno za zagotavljanje dodatne zvočne in toplotne izolacije ter preprečevanje toplotnih mostov, ves bivalni del pa je oblazinjen z visoko kakovostnim blagom, ki še dodatno toplotno in zvočno izolira, hkrati pa preprečuje škripanje vgrajenega pohištva na spoju s stenami in stropom.
Vgrajen je toplozračni grelec Truma Combi 4 (za doplačilo tudi Combi 4 D, 6, 6 D ali 6 E), hladilnik je kompresorski, stranišče kasetno.
Testni Robeta Helios je imel vrh strehe vgrajeno fotovoltaični panel moči 130 Wp, ki poskrbi, da vam na potepu izven dostopa do javnega električnega omrežja ne bi smelo prekmalu zmanjkati električne energije.

 


ROBETA AIR

Pohištvo je izdelano s tehnologijo, ki temelji na letalski (izgradnja omaric nad sedežnimi vrstami), s katero so težo pohištva kar prepolovili. Prihranki pri teži tako dosežejo tudi do več kot 200 kilogramov. To pomeni 200 kilogramov več nosilnosti v primerjavi s klasično gradnjo pohištva in 200 kilogramov več prtljage in športne opreme na potepu. Fino, mar ne?

 


CITROËN JUMPER

Robeto Helios si kupec lahko omisli na osnovi Fiata Ducato ali Citroëna Jumper. Naš testni van je imel »smrekico na smrčku«, a se z njim vseeno ni bilo treba pogovarjati v francoščini. Jumperjevi motorji imajo prostornino avtomobilskih 2188 cm3, mu pa kdaj zmanjka tistega navora, ki smo ga poznali iz časov pred histerijo z ekološkim »downsizingom« motorjev. A nič ne de, avtodom tako ali tako ni dirkalnik, temveč hiš(k)a na kolesih.
Počutje za volanskim obročem je zahvaljujoč nespremenjeni armaturni plošči vse od predstavitve leta 2006 domačno, stikala so tam, kjer jih pričakujemo. Sedi se dobro, zelo priročna je oblazinjena obloga na ročajih vrat, ki lahko nadomesti opore za roke na sedežih.
Pogled naprej je neokrnjen, veliki ogledali omogočata tudi dober pregled na dogajanje ob vozilu, vzvratna kamera je kakovostna.
Vožnja z »Robetko« je podobna kot z večino predelanih kombijev – vozilce je s svojimi šestimi metri precej okretno (četudi ima 404 centimetre med osema), motor ima dovolj moči. Zaenkrat Citroën Jumper ponuja le možnost ročnega menjalnika, ase bo tudi to kmalu spremenilo. Priznam, samodejni menjalnik je zame skorajda nuja.
Vozilo je med vožnjo zaradi kakovostne izdelave zelo tiho, pohištva se ne sliši. Edini zvok je med testom prihajal med vrtenjem volanskega obroča na mestu – kot smo ugotovili kasneje, zvok prihaja z vrha amortizerja. Nekdo, ki je Robeto Helios testiral pred nami (na števcu je imela vsega malce nad 3000 kilometrov, torej jih ni bilo veliko), vozila na slabi cestni podlagi ni »šparal«. Nenazadnje ne smemo pozabiti, da je avtodom kot ženska – potrebno ga je spoštovati, božati, imeti rad, razvajati z nego in rednim vzdrževanjem in potem se ti preda v popolnosti. Vsaka zloraba pa je strogo kaznovana (s stroški popravil), saj avtodomi niso namenjeni dirkanju ali premagovanju terena. Za te namene obstajajo posebej izdelana vozila, ki imajo posebej prirejena podvozja in zmorejo tudi največje terenske napore.

 


KLASIČNA, »VANSKA« ZASNOVA

Pri notranjih postavitvah predelanih kombijev zadnjih 30 let stavijo predvsem na preverjene rešitve. Tako je tudi pri Robeti Mobil Helios, ki je, vsaj kar se tiče razporeditve prostora in pohištva, povsem klasična. V bivalni del, ki v višino meri dobrih 190 centimetrov, stopimo skozi velika drsna vrata, dodana električno pomična stopnica pa omogoča udoben vstop. Serijsko vgrajen komarnik, plise, zastre celotno odprtino, ki nastane z odprtjem drsnih vrat.

Notranjost sledi Robetini filozofiji oblikovanja, ki mi je precej blizu. Sicer je Helios bolj klasičen kot Adonis in veliko manj ekstravaganten kot Schumacher Edition, a še vedno izstopa iz povprečja tako v oblikovanju kot tudi uporabnosti.

 

Robeta Helios

Kot smo pri vanih navajeni, je dnevni prostor namenjen štirim osebam, sam bi rekel da bo najbolj udobno za tri, razen če gre za družino. Potem bo sedežna klop širine nekaj manj kot 90 centimetrov dovolj široka za dve »ritki«. Predelani kombi ima registrirana štiri homologirana sedišča, dve spredaj na vrtljivih sedežih, dve na sedežni klopi ob jedilni mizici. Oblazinjenje je kakovostno, s prešitimi diamanti zelo modno ter okrašeno z logotipom in napisom znamke. Tudi barvne kombinacije so všečne. Preglednost naprej in vstran bo tudi za potnike na zadnji klopi dobra. Miza je je med večjimi v vanih in pomična, tako da bo tudi sedeči na sovoznikovem sedežu obedoval brez težav.

 


KUHINJA

Kuhinjski bloki v predelanih kombijih nikoli niso bili namenjeni kuharskim mojstrom za ustvarjanje sedmih hodov gala večerje, to je dejstvo, pa vendar povsem zadoščajo potrebam povprečnega uporabnika. V Robeti Helios je kuhinjski pult širok skoraj meter in pol, visok pa je 90. Kuhalnik ima dva gorilnika, električni zagon iskre je samoumeven, korito pa je dovolj veliko za normalno pranje posode. Navdušila naju je pozicija gorilnikov, ki sta vsak na svoji strani korita – tako lahko hkrati kuhamo z dvema velikima loncema! Pod pultom so globoki in stabilni predali, nad njim pa viseča omarica.
Hladilnik je, kot je trenutno v trendu, kompresorski, znamke Vitrifrigo, vgrajen je tik ob spalnici. Ponuja 90 litrov uporabne prostornine, kar bo štiričlanski družini dovolj za podaljšan vikend ali nekaj dni dopusta.

Nekoč so Robete Mobil slovele po posebno oblikovanem »stebru« med kuhinjo in spalnico, ki je postal njihov zaščitni znak. Dandanes so šli še korak dlje – Med kuhinjo in spalnci je pod stropam obešena oblikovna mojstrovina, ki vizualno loči spalni prostor od dnevnega, izvlečna omarica pa ponuja dovolj prostora za spravilo zalog (na primer testenin, začimb, …) ali česa drugega – odlagalnih mest v avtodomih nikoli ni preveč …

 


KOPALNICA

Kopalnica, ki je postavljena za sedežno klopjo, je kompaktna, a dovolj prostorna za udobno uporabo. Vrata so čvrsta in se lepo zapirajo. Vgradili so kasetno stranišče (višina točno pol metra) znamke Thetford, kot smo ga navajeni iz počitniških prikolic. Meni osebno je mnogo bolj všeč kot vrtljivo stranišče, saj je bolj stabilno, tudi višina je prava. Dno kopalnice je hkrati kadička za prhanje. V prednjem kotu so vgradili manjšo omarico, ki nosi lični okrogli umivalnik. Na zunanji steni je veliko ogledalo, poleg pa še stensko okno za prezračevanje.


SPALNICA

V Robetinem šest metrov dolgem bogu sonca se bo najbolje počutila četveric popotnikov.
V zadku so namestili veliko dvojno ležišče širine 178 centimetrov, ki je od tal oddaljeno 90 centimetrov. Širina omogoča več kot udobno spanje dveh odraslih, pa tudi mladički se lahko pred spanjem ali pa zjutraj brez težav »pomuckajo« pri starših. Pena je prijetne trdote in precej visoka, dno nad prtljažnim prostorom pa je dvižno, kar omogoča prevoz večjih kosov prtljage, na primer kolesa. Do stropa je dober meter višine, kar doda k občutku zračnosti in prostornosti. Prehod do ležišča je dovolj širok tudi za močnejše osebe.

 


POSTELJA MED OBLAKI

Spanje visoko, skorajda med oblaki, je za otroke posebno doživetje, ležišče v dvižni strehi pa nudi podobno izkušnjo kot šotor, saj si v njem veliko bližnje si naravi. Stabilni pokrov se dvigne s posebnim mehanizmom, ki nudi dovolj višine tudi v nižjem delu. Dodali so bralni lučki in, kar me je presenetilo, digitalno uro.

 

Robeta Helios


Ležišče je iz prijetno trdne pene, veliko pa je 145 x 220 centimetrov. Dovolj za dve osebi. Ker je dodana varovalna mreža, lahko prostor »tam zgoraj« uporabimo tudi kot otroško sobo. Platno je primerno za vse letne čase z izjemo zime, vgrajena pa so tudi prezračevalna okna z mrežo.

 

 

 

PRTLJAŽNI PROSTOR

Pod posteljo so uredili prtljažni prostor višine 70 centimetrov. Na levi strani so namestili ogrevan prostor za plinsko jeklenko, ki jo vanj namestimo zvrha. Za namen odpiranja ventila so dodali manjša vratca. Plin je potreben le za kuhanje. Za jeklenko je pod ležiščem našlo svoj prostor ogrevanje Truma Combi 4D, ki ima dovolj moči za gretje kombija. Na desni strani je vgrajen rezervoar za čisto vodo s 110 litri prostornine.
Prtljažnik je v smeri bivalnega dela zagrajen z leseno pregrado, ki zadrži prtljago v njem v primeru nenadnega zaviranja ali trka. Dodana vratca omogočajo dostop do v prtljažniku hranjenih stvari tudi iz notranjosti bivalnika.

 


ZAKLJUČEK

Blagovna znamka Robeta je že globoko zakorakala v svoje drugo desetletje obstoja. Iz butičnega proizvajalca so prerasli v serijskega, a obdržali butičnost tako pri oblikovanju interierja, ki izstopa iz množice ponudbe, kot tudi pri kakovosti izdelave, ki je še vedno na visokem nivoju. Prav vsako izdelano vozilo nosi ploščico, na kateri je zapisano ime zaposlenega, ki je bil odgovoren za izdelavo.