10. februar, 2024
Adria Sonic Plus I 600 SL Plus

Četrta generacija Adrijinega integriranega avtodoma (prva je bila sredi prejšnjega desetletja predstavljeni Vision na osnovi Renaulta Master, druga leta 2010 predstavljeni Sonic na osnovi Fiata Ducato, tretja pa leta 2016 predstavljeni novi Sonic) ponuja veliko razkošja in udobja, na voljo pa je v dveh opremskih in dolžinskih različicah Plus in Supreme. Na voljo so štirje modeli, od katerih je le I 600 SL krajši od sedmih metrov.

 

Adria Sonic Plus I 600 SL

 

Če opremska izvedba Supreme pomeni vrh ponudbe tovarne iz Novega mesta, lahko za izvedbo Plus brez težav zapišemo, da bo zadovoljila večino kupcev integrircev cenovnega razred med 100 in 150 tisočakov.
Avtodomi serije Sonic Plus so štirje, dolžine med 699 in 748 centimetri, podvozje je Ducatovo. Dva modela imata danes že zelo klasično klop v obliki črke L (I 700 SL tudi z dodanim foteljem ob desni steni), dva pa razvajata s postavitvijo »Vis-a-Vis«, »Face-to-Face«, oziroma »Open Salon«, kot so jo poimenovali pri Adrii Mobil (črka D v oznaki).
Sonic Plus I 700 SL ponuja ločeni ležišči in prav tako ločeno kopalnico. Samo en model je krajši od sedmih metrov. Gre za tokratni testni avtodom, model I 600 SL z ločenima ležiščema, kompaktno kopalnico in tudi z nekaj manjšim salonom, kjer je namesto dodatnega sedeža ob vhodu zložljivi stolček oziroma, kot se je izkazalo na testu, opora za noge (več o tem uporabnem dodatku v nadaljevanju). Integrirca z oznako D v imenu sta prostornejša v salonu. Tu je dnevni prostor zahvaljujoč dvema, med seboj vzporednima klopema in preklopni mizi v teh modelih nadvse prostoren, prehod pa je širok 90 centimetrov. Modela s črko D v imenu sta dva: I 700 DL ima odprti salon ter ločeni ležišči, model I 700 DC mu je spredaj podoben, v zadku pa ima sredinsko posteljo in ločeno kopalnico.

 


177 »KONJEV« ZA BREZSKRBNO VOŽNJO

O Fiatu Ducato je bilo povedanega že veliko, zato o motorju le nekaj vrstic. V osnovi (na ceniku) Sonica poganja 2,2-litrski turbodizelski agregat s 140 »konji«, testnega je poganjal močnejši turbodizel s 177 »konji« in dovolj moči v vseh režimih vožnje. Agregat je povsem kos 3,5-tonskemu avtodomu tako na avtocesti, kjer zlahka požene do 130 km/h, kot tudi na vzponih gorskih prelazov, kjer ni prevelike potrebe po pretikanju navzdol. Moč se lepo prenaša na prednji koelsi tudi, ko cesta ni povsem splužena, le pamet je treba vzeti v roke in vožnjo prilagoditi razmeram na cesti.

 

Adria Sonic Plus I 600 SL


Vse je točno tam, kjer mora biti, polno digitalizirana instrumentna plošča je všečna, podane informacije o vožnji in stanju vozila pa razumljive in dobro vidne. Med samo vožnjo me je zmotila le ena stvar: aditiv AdBlue, ki ga je treba dodajati »na veliko« (v manj kot 2000 prevoženih kilometrih je avtodom »popil« več kot 10 litrov aditiva), informacija na zaslonu pa ne izda dosega s trenutno količino. Tako ne ostane drugega, kot postanek na najbližji črpalki z gorivom. Malo me je zmotila tudi majhna prostornina rezervoarja (60 litrov), ki prinaša postanke na črpalkah že po manj kot 500 prevoženih kilometrih (poraba na testu se je ustavila pri 11,9 litra na 100 prevoženih kilometrov).
V Sonicu Plus se sedi odlično. Predvsem zaradi prednjih sedežev znamke Aguti s čvrstim obodom, ki telesu nudi izjemno oporo tudi med hitrejšo vožnjo skozi ovinke. Tudi na sedežni klopi v obliki črki L se med vožnjo sedi udobno. Že od prenove prednjega dela leta 2016 sta A stebrička dovolj kompaktna, da ne ovirata preglednosti naprej, kakovostni sta tudi vzvratni ogledali, ki sta povsem enaki kot na integrircih nemškega proizvajalca, ki jih izdelujejo v Sloveniji.

 


SKLADNA ZUNANJOST

Prednji del, katerega zasnova temelji na uporabnosti in zadovoljstvu kupca, je nespremenjen že vse od predstavitve v Planici leta 2016, zadek je novejšega datuma in sledi hišnemu oblikovanju zadkov. Zadnja stena se ponaša z lučmi v tehniki LED (proizvajalca Hella) in z elegantnim odbijačem. Nos avtodoma ima, predvsem spodnji del z masko in lučmi, zelo avtomobilske poteze, oblika je všečna, skorajda agresivno športna.
Zunanjost je bele barve (Gfk), konstrukcija pa je, kljub trendom v industriji počitniških vozil, še vedno ojačana z lesom. Pri Adrii Mobil pravijo, da »edinstvena konstrukcija karoserije Comprex, ki združuje raztezno moč lesa, trajnost poliuretana in sposobnost poliestra, preprečuje nastanek vlage«, hkrati pa nudijo sedemletno garancijo na vodotesnost. Bočna linija je značilno »Sonicova« in se zadaj zaobli.
Grafika je prijetna očem in dovolj dinamična, da je Sonic Plus atraktiven z vseh štirih strani. Še posebej spredaj in zadaj.

 


VGRAJENA TEHNIKA

Za ogrevanje je v testnem avtodomu poskrbelo toplozračno gretje Truma Combi 6. Grelec je vgrajen pod sedežno klopjo, pohvaliti pa moram odlično delovanje ogrevanja v spalnici, kjer ob vzmetnicah vgrajene cevi ogrevanja hitro ogrejejo ves prostor.
Rezervoar za čisto vodo s prostornino 115 litrov je v dvojnem dnu in zaščiten pred zmrzaljo. Rezervoar za odpadno vodo (prostornina 85 litrov) se pohvali z izpustom s pritiskom na stikalo levo od voznika. Nadvse uporabna rešitev, ki je zamenjala neugleden in vedno zamazan vzvod za zadnjim kolesom.
Vsa okna so znamke Dometic Seitz. Na strehi čepita dve veliki panoramski okni velikosti 70 x 50 centimetrov (v salonu in spalnici), spredaj pa se bohoti panoramsko zatemnjeno okno, ki lepo prezrači prednji spalni prostor. Vsa osvetlitev je izdelana v tehniki LED, veliko luči se prižge z dotikom, kar olajša vklop, ko, na primer, uživamo udobno zleknjeni na kavču. Skoraj vsa stikala so opremljena z dimerji, s katerimi lahko zatemnimo osvetlitev.
Kot ostali modeli Adriine ponudbe, tudi Sonic Plus nudi možnost uporabe aplikacije Adria MACH, ki uporablja tehnologijo Bluetooth® za lokalni nadzor ključnih funkcij počitniškega vozila: nadzorne plošče, ogrevanja, klimatske naprave (če je vgrajena), hladilnika, razsvetljave, vodne črpalke, nivoja rezervoarja za vodo in stanje akumulatorja. Aplikacija omogoča tudi spremljanje zunanje in notranje temperature ter nudi osnovne informacije o vozilu in izravnavi vozila pri niveliranju. Aplikacija MACH različice Plus pa uporablja Bluetooth®, Wi-Fi in LTE za lokalno in daljinsko upravljanje ključnih funkcij: nadzorna plošča, ogrevanje, klima, hladilnik, razsvetljava, vodna črpalka, nivo polnosti rezervoarja za vodo in stanje akumulatorja, vključno s statističnimi podatki in funkcijo napovedovanja. MACH Plus spremlja tudi zračni tlak, zunanjo vlago in omogoča dostop do interaktivnih uporabniških priročnikov, informacij o vozilu in podatkov o izravnavi vozila pri niveliranju ter funkcionalnosti dostopne točke Wi-Fi Mobile Office (potrebna je dodatna kartica SIM, ki omogoča dostop do spleta, IP radia in televizije).

 


BIVALNI DEL

V avtodom brez muke vstopimo skozi 65 centimetrov (svetla odprtina 57) široka vhodna vrata z oknom in koškom za odpadke (tega sem med trajanjem testa odstranil, ker je poskrbel za preveč glasbene spremljave med vožnjo. Zmotilo me je tudi, ker je blokiral uporabo nadvse pomembnega dela opreme – stolčka ob vhodu). Vhodna stopnica globoko zajeda v dno vozila, dodana je električna pomična stopnica. Zaradi dvojnega dna z višino 13 centimetrov po vsej dolžini bivalnega dela je stojne višine (204 centimetre meri) v salonu dovolj tudi za velikane, svoje doda tudi obilo svetlobe, ki v bivalnik prodira skozi dve veliki panoramski okni spredaj.
Prednja sedeža sta vrtljiva, skupaj s klopjo v obliki črke L (100 x 125 centimetrov) in veliko mizo pa tvorita enega bolj udobnih salonov v avtodomih. Še posebej zato, ker je navkljub kratki dolžini vozila, dodan (že prej večkrat omenjen) preklopni stolček, ki naj bi bil namenjen za sedenje obiskov. A je mnogo bolj kot to primeren kot počivalnik za noge. Predvsem sedeči na sovoznikovem sedežu lahko med postankom na njem lepo spočije noge – denimo ob gledanju televizije, delu na računalniku ali pa ob branju. Skratka: gre za nepogrešljiv del opreme!

 

Adria Sonic Plus I 600 SL

Miza ima ploskev veliko 91,5 x 67 centimetrov, nameščena je na višini 75 centimetrov.

 

Adria Sonic Plus I 600 SL

 

Kupci lahko izbiramo med različnimi vrstami oblazinjenja.
Na voljo so oblazinjenja iz blaga Arno (temno siva s svetlo sivo), Cecil (kremna), Mabel (siva), Audrey (svetlo siva) in Bernice (zelo svetlo siva). Imenitnejše usnjeno oblazinjenje nosi ime po moških predstavnikih angleške kraljeve družine: Leather Edvard v črnem odtenku, Leather Harry v rjavi ter Leather Charles v kremni barvi.
V bivalniku s pohištvom Cashmere (na voljo je še temnejši Moro) prevladujejo tri barve: bela (vrata pohištva in ponekod tudi stene omaric), svetlo rjava (vrata, deli pohištva) ter antracitno siva (nekatere stene in pulti). Notranjost deluje prefinjeno, sodobno in brezčasno, hkrati pa se je sčasoma privadiš in pridobi tudi domačno noto (ki jo morda pogrešaš ob prvem stiku z njo). Pod stropom se omarice zaključijo s pasom posredne osvetlitve. Zapiranje je izvedeno s potisnimi ključavnicami (»push lock«).
Dnevni prostor je svetel, saj si na stropu sledijo panoramsko okno nad prednjo posteljo (v funkciji le ob spuščenem ležišču), Midi Heki nad salonom, Mini Heki nad kuhinjo ter še en Midi Heki nad ločenima ležiščema v spalnici. Zanimivo je, da pri Adrii Mobil povečini v spalnicah vgradijo velika strešna okna, medtem ko tekmeci prisegajo na manjša (Mini Heki). Zelo pohvalno!

 


KUHINJA S POGLEDOM POD TENDO

Nekoč sem bil velik zagovornik kuhinj v obliki črke L. Potem pa sem po lastništvu dveh takšnih integrircev doumel, da ima velika kuhinja v obliki črke L tudi svoje minuse. Daleč največji je njena lega ob levem boku vozila. Tako je pogled na dogajanje pod tendo odvisen le od okna na vhodnih vratih in v spalnici, tisti v kuhinji pa je od dogajanja pod tendo (tu smo si edini, da se tam vedno nekaj dogaja) povsem odrezan. Zato sem bil še toliko bolj navdušen nad modelom I 600 SL, ki ima kuhinjo ob vhodu v vozilu, na desnem boku pa je v kuhinji tudi veliko stensko okno.
Delovna površina meri bogatih 107 x 54 centimetrov, dodan je še zložljivi podaljšek v izmeri 42 x 27. Delovni pult je tanek (izdelan iz laminata – Fenix NTM) in ponuja veliko delovne površine, predali sta relativno velika. Čisto spodaj je velik prostor za steklenice, ki se razteza po vsej širini kuhinjskega bloka. Kuhalnik s tremi gorilniki in pomivalno korito (velikosti 30 x 30 centimetrov) sta bila razvita posebej za Adrio (slednje ima lesen pokrov). Dodana je plinska pečica s seznama dodatne opreme, napa je vedno serijska. Viseča omarica bi lahko bila bolj globoka, malce jo omejuje tudi izpuh nape, tako kot v ostalih omaricah pa sem tudi tu pogrešal polico. Za doplačilo si lahko privoščite tudi kavni avtomat. Hladilnik ima prostornino 142 litrov in je med spalnico in kuhinjo.

 


MALA KOPALNICA

Da ne uporabim »zlajnane« oznake »kompaktna«, bom tokratno kopalnico poimenoval »mala«. Mala je v primerjavi z veliko ločeno kopalnico, ki je na voljo v daljših modelih. Po merah sploh ni majhna, še posebej velika in udobna je kabina za prhanje, ki je osvetljena, v tlorisu pa meri 60 x 70 centimetrov. Stranišče je na višini 45 centimetrov – toliko kot doma. Posebej zanimiv je kopalniški element, ki je nameščen na prednji steni, ponuja pa omarico (še kakšna dodatna polica ne bi bila odveč) in preklopni umivalnik. Ta meri 37 x 33 centimetrov in ponuja dovolj prostora za umivanje. Mateja se je pridušala, da bo čiščenje odtoka težava.
Na steni so dodali okno, na stropu je večja prezračevalna lina velikosti 40 x 40 centimetrov.

 


SPANJE SPREDAJ

Nad voznikovo kabino so obesili klasično dvižno posteljo, široko poldrugi meter (190 x 150 centimetrov meri vzmetnica), ki jo pomika elektrika. Stikalo je nameščeno v kontrolnem kotičku avtodoma. Spalni prostor je lepo obdelan, navduši predvsem veliko panoramsko okno na stropu. Dodali so dve lučki, ki jih upravljamo na dotik. Za lažji dostop poskrbi lestev. Postelja je v spuščenem položaju od tal oddaljena 118 centimetrov, do stropa pa je bogatih 88 centimetrov. Vzmetnica je debela 8 centimetrov.

Adria Sonic Plus I 600 SL

 


LASTNIŠKA SPALNICA

V lastniški spalnici v zadku vozila so namestili ločeni ležišči. Gre za lepo obdelan prostor, ki se hitro prikupi z obilico prostora (do stropa 97 centimetrov) in ravno prav mehkima ležiščema. Postelji sta dolgi 200 in 205 centimetrov ter široki 80, vmesni del pa meri 180 x 60. Vzglavje je dvižno. Na zadnji steni so tri viseče omarice, pri vznožju postelj pa knjižni omari oziroma polici. Do postelje dostopamo po stopnicah, ki so visoke 17, 22, 22 in 50 centimetrov (postelja je od tal oddaljena 111 centimetrov)

 

Adria Sonic Plus I 600 SL


Pod posteljo je večja garderobna omara z zanimivim zapiranjem vrat (krilna vrata najprej odpremo z odsunom, potem pa jih cela zapeljemo v omaro, da ne motijo dostopa). Poleg so dodali še dva velika predala za perilo in še dva globoka predala v dostopnih stopnicah, od katerih je spodnji dostopen tudi iz garaže.
Spalnico od preostalega prostora ločimo z plisiranimi vrati, s čimer si zagotovimo intimo in, če potujemo z otroki, tudi jutranji mir.

 


GARAŽA

Garaža je visoka 120 centimetrov, s čimer omogoča prevoz tako električnih koles (29-palčna kolesa) kot tudi skuterja. V 699 centimetrov dolgem Sonicu je nekoliko ožja kot v daljših bratih, prat tako pa se v pod zajeda del šasije. Še vedno ima nosilnost 150 kilogramov. V notranjost garaže dostopamo skozi velika vrata na obeh bokih (85 x 120 centimetrov), za pritrjevanje tovora pa so dodali nekaj ušesc. Dve luči v tehniki LED sta vgrajeni na zadnji steni ob obeh vratih. Razveseli poseben prostor ob vratih na desnem boku, ki je široka dober čevelj in se zajeda globoko pod ležišče. Tu brez težav peljemo nekaj kamping stolov (v slim izvedbi) in mizico.