15. april, 2020
Na Artviže z bicklom

Na Artviže, najvišji vrh Brkinov, smo se z avtodomom povzpeli s kozinske smeri, tokrat pa vas vabimo na kolesarski vzpon iz vasi Škoflje, kjer bomo ob obisku občine Divača in Vremske doline postavili bazo v kampu Dujčeva domačija, ki leži tik ob bregu reke Reke. Kamp je v družinski lasti in opisan tule.

Škoflje so majhna vasica z nekaj več kot 100 prebivalci (tu živi tudi urednik revije Avto-Dom), visoko nad dolino reke Reke, ki na koncu vasi, pri Škofeljskem mostu vstopi v sotesko pred Škocjanskimi jamami. V vasi je cerkvica svetega Križa, kraj in dolino pa mnogi poznajo tudi po rudniku rhavega premoga, ki je tu obratoval še po drugi svetovni vojni. Danes je kraj miren, z veliko turističnega potenciala.

Iz kampa se s kolesom usmerimo med hišami in se držimo leve. Kmalu smo na kolovozu, ki pelje v smeri vasice Zavrhek čez polja in mimo sadovnjakov. Ko zopet dosežemo asfaltno podlago (ozka cesta vodi do zaselka Loka), se usmerimo desno in malce navkreber. Kmalu se na levo odcepi dober makadam, ki vodi proti Barki.

Na Barko

Zložen vzpon je dolg nekaj čez tri kilometre, cesta pa se vzpenja tako prijetno, da prav nič ne utrudi nog. Na vrhu nas pričaka planota z zanimivim imenom, Barka. Proti severu se odpre pogled na Vremsko dolino, v ozadju čepi mogočna, 1027 metrov visoka, Vremščica.

Skozi vas, v kateri se nahaja kmečki turizem Ambrožič s pivovarno, se usmerimo proti glavni cesti, ki Vremsko dolino povezuje z Brkini. Asfaltno podlago gulimo le do Varej, tam se usmerimo na makadamsko cesto, ki vodi proti obronkom Brkinom.

Od Varej naprej

Cesta je dobra, dovolj široka, vzpon pa zložen vse do odcepa za Artviže. Ta je slabo viden, a če boste pozorni na levi odcep na gozdno cesto, ki se pojavi brž, ko se cesta izravna in preden zavije desno pod obronke vrha, kjer čepi cerkev svetega Socerba, potem ste našli pravo pot.

Gozdna vlaka do Artviž

Od tu do vrha je sto in nekaj višinskih metrov slabe goszdne poti, pravega rodea, na katerem bodo uživali tudi bolj zahtevni gorski kolesarji. Pot sledi gozdni stezi, vlaki, ki je ponekod precej uničena, vmes nas razveseli še ostra serpentina in že smo pod vrhom. Ko zapeljemo iz gozda, zavijemo desno. Če bi šli naravnost, bi prišli v vas.

Na Artviže!

Vzpon nas nagradi s čudovito cerkvijo svetega Socerba in prelepim razgledom na vse strani neba.

Vzpon na Artviže je mogoč tudi s specialko, saj do vrha vodi tudi asfaltirana cesta med Vremsko dolino in Obrovom. Ponekod je asfalt v malce slabšem stanju, zato velja previdnost predvsem pri spustu nazaj v dolino.