Arena Kamp Kažela

5. november, 2019
Združitev Fiat-Chryslerja in francoskega PSA

Ameriško-italijanski avtomobilski proizvajalec Fiat Chrysler in francoska skupina PSA sta v začetku novembra sporočila, da se bosta združila. V skupni družbi, ki bo imela sedež na Nizozemskem, bosta imeli družbi vsaka po 50-odstotni lastniški delež, skupaj pa bosta postala četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu.

 

POROKA LETA

Z združitvijo obeh koncernov bo nastal četrti največji avtomobilski proizvajalec na svetu, pred njim bodo le Volkswagen, zavezništvo Renault-Nissan in Toyota. Letno naj bi koncern ustvaril približno 170 milijard evrov prihodkov in približno 11 milijard evrov dobička iz poslovanja, so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP danes v skupni izjavi zapisali v obeh družbah. Letno naj bi proizvedli 8,7 milijona vozil, novi koncern pa bo imel daleč najvidnejšo vlogo tudi v industriji počitniških vozil, saj je skupno okrog 90 odstotkov vseh avtodomov narejenih na osnovah Fiat Ducato, Peugeot Boxer ali Citroën Jumper.
Skupno družbo bo vodil predsednik Fiata Chryslerja John Elkann, glavni izvršni direktor PSA Carlos Tavares pa bo glavni izvršni direktor in član upravnega odbora.

 

ZAPIRANJA TOVARN NE BO, LETNI PRIHRANKI DO 3,7 MILIJARDE EVROV

Družbi bosta z združitvijo znatno privarčevali, saj si bosta delili stroške razvoja električnih avtomobilov, ki bodo v prizadevanjih sveta za znižanje izpustov toplogrednih plinov vse bolj prihajali v ospredje. Menijo, da bodo prihranki letno nanesli tja do 3,7 milijarde evrov, in sicer brez zapiranja tovarn.

 

SINERGIJA POVEZOVANJA

Združitev obeh skupin bo pod eno streho združila znamke Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot in Vauxhall.
Povezovanje združuje moči obeh avtomobilskih skupin. Kljub Fiatovim italijanskim koreninam FCA v Evropi nima močnega položaja, medtem pa je PSA precej priljubljen s svojimi francoskimi in nemškimi znamkami. Na drugi strani PSA ni prisoten na velikanskem trgu Združenih držav Amerike, kjer FCA ponuja več svojih znamk.
PSA je lani ustvaril rekordne prihodke v višini 74 milijard evrov, medtem pa jih je FCA vknjižil 110 milijard evrov. Francoska skupina ima 22,54 milijarde evrov tržne kapitalizacije na pariški borzi, medtem ko je bil FCA na Wall Streetu vreden nekaj čez 28 milijard dolarjev in 20,74 milijarde evrov v Milanu.
Delnice FCA v Milanu so po objavi združitve pridobile okoli 8,5 odstotka vrednosti, delnice PSA pa v Parizu dobrih šest odstotkov.
Fiat oz. koncern FCA se je že spomladi želel združiti z Renaultom, a je posel, ki mu je nasprotovala tudi francoska vlada, padel v vodo.

 

 

Citroën JumperFiat DucatoPeugeot Boxer