V letu 2015 Adria Mobil praznuje prvih petdeset let delovanja. V teh letih je od skromne ideje (seveda le v primerjavi z današnjim obsegom proizvodnje in tehnologije) o počitniški prikolici zrase velikan, ki je eden najpomembnejših igralcev na evropskem parketu počitniških vozil. Zaseda visoko četrto mesto, hkrati pa je na nekaterih najpomembnejših trgih številka ena. Adria Mobil je danes eno najuspešnejših slovenskih podjetij.
MAGIČNO LETO 1965
Članki z obletnicami so ponavadi polni podatkov o dogajanju v letu, ko se je slavljenec rodil oziroma je bilo podjetje ustanovljeno. A od vseh dogodkov v tem letu je na našo zgodbo vplival le eden: ekipa zanesenjakov zaposlenih v podjetju IMV je pod vodstvom gospoda inženirja Martina Severja razvila malo počitniško prikolico s preprostim nazivom 375. Njeno ime je razkrivalo dolžino bivalnega dela, še istega leta pa so jo predstavili na sejmu počitniških vozil v švedski prestolnici, kamor so jo fantje »potegnili« kar sami. Dolenjska lepotička je požela veliko pohval in odobravanja, sledil je prodor na evropske trge. Vse ostalo je zgodovina – polna vzponov in tudi padcev. A danes je Adria Mobil eden od najpomembnejših proizvajalcev v Evropi, na kar smo lahko upravičeno ponosni.
PRVA DESETLETJA
V prvih desetletjih delovanja so bile glavni izdelek tovarne iz Novega mesta počitniške prikolice.
Leta 1966 so na sejem v Stockholm že poslali več prikolic in v naslednjih letih razvili več modelov. Glavni produkt je bila serija Opatija, ki je že bila jajčaste oblike. Le nekaj let kasneje so prikolice pridobile značilni modri pas v višini oken, ki je postal zaščitni znak počitniških prikolic Adria in to ostal vse do devetdesetih let prejšnjega stoletja. Glavna značilnost prve generacije prikolic je bila njihova ovalna oblika zunanjosti, ki je postala prepoznavna značilnost Adriinih prikolic že od modela Opatija iz leta 1966. Modeli De Luxe iz 1976 so imeli moder trak v višini oken, kar je predstavljalo sinonim za Jadransko morje ter tudi modrino neba. Sčasoma so Adriine prikolice postale prepoznavne prav po omenjeni modri črti.
OSEMDESETA
Osemdeseta so bila leta pozitivnih vibracij, kar se je poznalo tudi pri zasnovi Adriinih modelov. Zunanja oblika počitniških prikolic postane bolj aerodinamična, kar se je najprej videlo pri modelu Mistral (1982–1994). V tem obdobju je Adria predstavila tudi svoje prve avtodome – modela Adriatik 420 in 450, ki so ju premierno predstavili leta 1984, proizvajali pa so jih v Belgiji.
FENIKS IZ PEPELA
Devetdeseta pomenijo z odcepitvijo Slovenijo in izgubo jugoslovanskega tržišča manjši šok za vse, tudi novomeško Adrio. Pomembno prelomnico v petdesetletnem življenju Adria Mobil zagotovo predstavlja prihod gospe Sonje Gole leta 1995, ki je Adrio Mobil v zadnjih dvajsetih letih popeljala med vodilne evropske proizvajalce počitniških vozil, ki ne samo sledijo trendom, temveč jih tudi ustvarjajo.
Dokaz za to so počitniška prikolica Action, pa integrirani avtodom Sonic ter lani predstavljena Altea 4Four, ki omogoča izbiro med 29 možnostmi zunanjosti, kar je na trgu počitniških vozil svojevrsten unikum.
S predstavitvijo četrte generacije prikolic leta 1996 – serije Unica – je bil narejen pomemben mejnik v proizvodnji in oblikovanju prikolic. Leto kasneje Adria na trgu predstavi prvi predelani kombi, ki je danes pomemben in po prodaji stalno rastoč del palete izdelkov v podjetju. Prvi polintegrirani avtodom – serija Coral iz leta 1999 - je prav tako predstavljal nov mejnik v razvoju programa avtodomov.
NOVO TISOČLETJE, NOV ZAGON
Novo tisočletje pomeni za Adrio Mobil novo uspešno obdobje. Leta 2005 se družba Adria Mobil preseli v povsem novo tovarno v Novem mestu. Celoten kompleks moderne in tehnološko dovršene tovarne se razprostira na 150 000 m2 površine, upravna stavba pa obsega 4 000 m2 površine. Proizvodna hala meri 40 000 m2, v njej pa poteka proizvodnja produktov na tehnološki ravni, ki sodi v sam vrh evropske panoge karavaninga. Med drugim so pred nekaj leti uvedli v proizvodnjo robot, ki s plazmo čisti elemente pred vgradnjo, kar prinese dodatno jamstvo za tesnjenje in obrambo pred udorom vode.
V novem tisočletju so veliko pozornosti namenili oblikovanju tako zunanjosti kot notranjosti svojih izdelkov. Prvi mejnik pomeni počitniška prikolica Action, ki so jo razvili v sodelovanju z oblikovalnko Nino Mihovec. Action je prinesla svež veter v oblikovanje prikolic, proizvajajo pa jo še danes. Naslednje leto so predstavili svoj prvi integrirani avtodom, model Vision, ki so ga izdelovali na osnovi Renaulta Master. Leta 2009 so ponudbo na vse tržne segmente, zlasti z novim polintegrircem z dvižno posteljo – modelom Matrix, ki predstavlja nov»arhitekturni« koncept, ki združuje prednosti mansardnega in polintegriranega avtodoma. V letu 2010 so predstavili tudi svoj integrirani avtodom Sonic.
V segmentu luksuznih počitniških prikolic je družba Adria Mobil leta 2012 predstavila novo počitniško prikolico Astello Glam Edition, dve leti kasneje pa še prenovljeni polintegrirani Coral, ki bi mu zlahka dodali pridevnik »luksuzni«.
Zadnja tri leta Adria Mobil aktivno podpira ekipe na legendarnem reliju Dakar, ki se odvija v januarju v Južni Ameriki.
V letu 2015 so petdesetletnico obeležili s posebno serijo avtodomov Matrix in počitniških prikolic Adora, ki so jo poimenovali Silver Edition. Posebno presenečenje pa je tudi povsem na novo oblikovani avtodom s spalnim nadstreškom Coral XL.
DANDANAŠNJI
Danes je Adria Mobil eno ob najbolj uspešnih slovenskih podjetij in izvoznikov. Zaposluje krepko preko 1200 ljudi, na leto izdela približno 8000 počitniških vozil., ki jih prodajo na 32 evropskih trgih. Skupina Adria Mobil, ki ob krovni družbi Adria Mobil, d. o. o., povezuje še 12 odvisnih družb, je poslovno leto 2014 zaključila z 250 milijonov evrov prihodkov iz prodaje in z 12,8 milijona evrov čistega dobička. Sama krovna družba, Adria Mobil, d. o. o., pa je lani realizirala 217 milijonov evrov prihodkov iz prodaje in 9,37 milijonov čistega dobička.
V ponudbi imajo popoln asortiman počitniških prikolic in avtodomov pod blagovnima znamkama Adria in Sun Living, hčerinsko podjetje Adria Dom pa je eno najpomembnejših proizvajalcev mobilnih hišic v tem delu Evrope. Na Adrio Mobil smo lahko Slovenci upravičeno zelo ponosni!
Adria Mobil v številkah
Preko 1200 zaposlenih
500 000 izdelanih počitniških prikolic
70 000 izdelanih avtodomov
10 000 izdelanih mobilnih hišic
5,9% tržni delež na trgu počitniških prikolic (2014)
6,9% tržni delež na trgu avtodomov (2014)