21. junij, 2021
Novi Fiat Ducato (2021)

Končno lahko tik pred sezono 2022 obelodanimo novega Fiata Ducato. No, ne ravno novega, temveč prenovljenega in osveženega. 15 letom obstoja navkljub, ostaja zunaj precej podoben predhodniku, medtem ko je več sprememb v voznikovi kabini in pod motornim pokrovom.
Eno dejstvo je nesporno: Fiat Ducato je najbolj priljubljeno osnovno vozilo na trgu počitniških vozil, njegov tržni delež pa se je zadnja leta zmanjševal na račun tekmecev. S prenovo želijo Italijani zopet močno utrditi primat, prenova pa je bila dovolj »mehka« da ne bo prizadela proizvajalcev počitniških vozil. Gre predvsem za to, da voznikova kabina ostaja enakih mer in oblike, s čimer so prej omenjenim močno olajšali prilagoditve bivalnikov.

 

ELEKTRONIKA IN ASISTENČNI SISTEMI

Pri prenovi igrajo močno vlogo elektronika in asistenčni sistemi.

 

Novi Fiat Ducato (2021)

Če se posvetimo samo armaturni plošči – novi so merilniki pred voznikom, ki imajo sedaj vsaj en velik informativni LCS zaslon, za doplačilo pa so lahko povsem digitalni. Digitalen je nadzor klimatizacije z dotikom. Nov je sistem U-Connect, ki ponuja večji zaslon (do velikosti 10 palcev) na sredini armaturne plošče. Navigacija TomTom 3D je na voljo za doplačilo, radio aparat omogoča povezavi Apple Carplay in Android Auto. Kombiji s prednjo klopjo (prostor za tri v voznikovi kabini) imajo posebno naslonjalo srednjega sedeža, ki ponuja opcijo »Eat and Work« z zložljivo mizico v naslonu.

Novi Fiat Ducato (2021)
Novi Ducato je bogato založen z asistenčnimi sistemi in (Opcijsko) omogoča tudi avtonomno vožnjo druge stopnje (Level 2). Opremljen je z radarskim tempomatom, senzorji, ki pomagajo vozniku v primeru nenadnih preprek na vozišču (kolesarji, pešci), kamero za prepoznavo prometnih znakov, nadzorom voznika (utrujenost, nenadne menjave voznega pasu) in sistemom Stop&Go. Vzvratno ogledalo je lahko popolnoma digitalizirano in lahko služi kot zaslon vzvratne kamere. Dodani so ESC, asistent za bočni veter, sistem za stabilizacijo priklopnika in aktivni pomočnik pri parkiranju (tako bo manevriranje v kampu še lažje). Pomembna novost je tudi, da so se (končno) poslovili od mehanske ročne zavore, ki je odslej električna. Nahaja se levo pod volanskim obročem (kjer smo doslej lahko vgradili nadzor sistema zračnih blazin, nekateri proizvajalci, na primer Carthago in Malibu, pa so tu vgradili stikali ogrevanja vzvratnih ogledal in pomika vstopne stopnice).
Končno se bomo znebili tudi ključa, saj Ducato odslej omogoča zagon brez njega (še vedno pa mora biti v žepu oz. znotraj voznikove kabine). Za še več udobja so izboljšali odlagalna mesta (ta so odslej tudi v vratih, več jih je tudi na armaturni plošči. Dodali so vtičnice USB-A (dve) in USB-C, marsikoga bo razveselila vtičnica z napetostjo 230 V.


PRENOVLJENI MOTORJI

Motorji bodo še naprej ponujali moč med 120 in 180 »konji«.

Šeststopenjski ročni menjalnik je prenovljen, 9-stopenjska avtomatika znamke ZF ostaja nespremenjena (na voljo je za motorje od moči 140 »konjev« dalje).


SPREMEMBE NA ZUNANJOSTI


Zunaj je bil Ducato deležen le nežnih »popravkov«. Nova je maska hladilnika z velikim logotipom znamke (odslej črke imena znamke namesto rdečega logotipa) in dvema velikima kromiranima prečkama. Noč lahko razsvetljujejo (opcijski) žarometi v tehniki LED, nova so tudi lita platišča.

 

Novi Fiat Ducato (2021)