1. julij, 2019
Zaključek supertesta 2019

Slabega pol leta, za kolikor smo imeli na supertestu Carthaga C-Tourer I 148 LE, je minilo mnogo hitreje, kot smo mislili (in želeli ...). Avtodom nam je odlično služil, saj je notranja postavitev povsem prilagojena štiričlanski posadki. V času skupnega druženja smo z vozilom prevozili več kot 9700 kilometrov.

 

Pri modelu I 148 LE gre za družinam namenjen avtodom na dolžini 739 centimetrov, ki ga z inovativnim sistem zapiranja zadnjega dela ločimo v dve povsem ločeni bivanjski enoti. Prednji del s kuhinjo in salonom se združi z dvižno posteljo, zadnji del s kopalnico pa s spalnico.

 

 

BREZSKRBNA VOŽNJA

Serijsko je v nosu Carthaga C-Tourer 2,3-litrski pogonski agregat s 130 »konji«. Moč se prenaša na prednji kolesni par, menjalnik je serijsko ročni, šeststopenjski. Testno vozilo je opremljeno z močnejšim 2,3-litrskim motorjem s 148 »konji«, z dodanim šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom, ki se odlično razume z voznikom. Četudi pri vožnji z avtodomi ni pomembna končna hitrost (na nemških avtocestah je gladko »zdrvel« preko naših omejitev), temveč zaloga moči, smo z njim zlahka prehitevali tovornjake, vozilo pa tudi pri nastavljeni hitrosti s tempomatom ni imelo nikakršnih težav pri ohranjevanju hitrosti. Motor ponuja največjo moč 109 kilovatov pri 3600 vrtljajih v minuti, največji navor pa je dobrih 350 njuton metrov pri 1500 vrtljajih na minuto.

 

 

KAJ NAM JE BILO MANJ VŠEČ

Zamer skoraj ni, edina res velika gre v naših medijih že tolikokrat omenjenemu položaju stranišča, ki je s 57 centimetri višine resnično previsoko, da boste bralci dobili občutek, da večino časa preživimo ravno na »tronu«. Kljub temu, da so spalnico opremili z eno USB vtičnico zmoti dejstvo, da bivalni del nima nobene 12 V vtičnice. Lahko pa se pohvali s tremi z napetostjo 230 voltov, ki pa so neuporabne, če nisi priklopljen na javno električno omrežje. Malce zmoti tudi material, iz katerega je izdelana delovna površina kuhinjskega pulta. Tu se ob robovih korita lušči barva. Ženski del ekipe pa je zmotil še opevani Gourmet kuhalnik, ki pa ga je zelo težko očistiti.

Nekaj zamer je tudi na nadgradnji - zapiranje motornega pokrova, ki se zapira zelo nenatančno, je manjša nadloga. Bolj gre v nos zapiranje lopute predala dvojnega dna ob vhodu v bivalnik, ki se zelo nerada zaklene. Smo jo pač puščali odklenjeno, v njej pa vozili manj vredno prtljago.

 

KAJ NAM JE BILO VŠEČ

Carthago C-Tourer I 148 LE je razvit v podjetju, katerega ustanovitelj je bil avtodomar še pred ustanovitvijo svojega podjetja. To pomeni, da je narejen z mislijo na končnega uporabnika. Večina sklopov v vozilu služi uporabniku in ne obratno. Omar je zelo veliko, garaža je veličastna. Dnevni prostor je nadvse razkošno odmerjen, mizna ploskev med največjimi na trgu. V kuhinji smo pogrešali pečico, a je vse ostalo točno tam, kjer pričakujete.

V kopalnici je dovolj velika kabina za prhanje, pult z umivalnikom je oblečen v umetno maso in dovolj velik za odlaganje. Potem so tu še dva kozarca iz pravega brušenega stekla in milnik ....

Za spanje štirih je v vozilu prostora več kot dovolj. Sprednja postelja meri 195 x 160 centimetrov, zadnja z ločenimi ležišči pa v razširjenem položaju 200 x 200 / 190 centimetrov, kar je dovolj za celo družino …

Poleg garaže, ta ima nosilnost 350 kilogramov, se lahko avtodom pohvali še s kopico prostora v dvojnem dnu, kjer navdušijo talni predali dostopni iz bivalnega dela in od zunaj, ponujajo pa toliko prostora, da jih pri NDM 3500 kilogramov sploh ne smemo napolniti s prtljago.

 

KAKOVOSTNA TEHNIČNA OPREMA SERIJSKO

Tudi C-Tourer je zgrajen enako kot vsi njegovi »zrelejši« bratje, torej z mislijo na celoletno uporabnost, ki se še posebej izkaže v zimskem času. Dno je dvojno, v njem je tudi vsa tehnična oprema z razvodom ogrevanja vred. Serijsko so v vozilu vgrajena zatemnjena kasetna okna in vhodna vrata z oknom in komarnikom, za ogrevanje poskrbi Truma Combi 6. Vodna črpalka je tlačna, rezervoar vode zavarovan pred zmrzaljo in dovolj velik za večdnevni potep.

 

VGRAJENA DODATNA OPREMA

Med preizkusom smo dodatno vgradili še:

-Tendo dolžine pet metrov (širina 300 centimetrov)

-Zunanjo prho

-Satelitsko anteno Nuova Mapa Sat&Go z dvojnim sprejemnikom

-Strešno klimatsko napravo Truma Aventa Comfort

 

OKVARE MED PREIZKUSOM

Večjih okvar, ki bi nam lahko pokvarile skupne poti s Carthagom C-Tourer I 142, nismo imeli, zato naštejem le nekaj manjših. Tik pred koncem se nam je strgala vrvica vodila senčila na oknu vhodnih vrat, ki je postalo neuporabno. Tik pred koncem je odpovedal poslušnost tudi vgrajeni 160-litrski hladilnik znamke Dometic, ki pa je potem po prijaznem prepričevanju čudežno oživel in deloval brez težav.

 

PREVOŽENE POTI

Vozilo je v času supertesta opravljalo vlogo »reportažnega« vozila, z njim pa smo obiskali tudi sedež podjetja Truma v Putzbrunnu pri Münchnu, kjer so nam vgradili klimatsko napravo, z njim pa smo obiskali tudi Carthago City. V prvih tednih supertesta smo se z avtodomom odpeljali tudi na smučišča in preverili zimsko ustreznost vozila.

 

STATISTIKA

Supertestni avtodom je v petih mesecih in pol prevozil 9710 kilometrov, od teh v prvih 90 dneh 5000. V supertestnem vozilu smo vsega skupaj prespali 57 noči. Povprečna poraba se je v tem času ustalila pri 12,1 litrih dizla na 100 prevoženih kilometrov.

 

ZAKLJUČNA MISEL

Supertestni Carthago C-Tourer I 148 LE se je izkazal kot odlični družinski sopotnik, izdelan z mislijo na uporabnika, ki je lahko zgled mnogim tekmecem v razredu in tudi razred višje. Vgrajena oprema je kakovostna, prav takšna je končna izdelava. Kljub visoki ceni in množici vrlin pa ni brez napak. A takšna so, po naših dolgoletnih izkušnjah, prav vsa počitniška vozila.