16. marec, 2014
Zaključek supertesta: Avtodom, izdelan z mislijo na uporabnika

Dobrega pol leta, za kolikor so nam posodili supertestnega Carthaga C-Tourer I 142, je minilo mnogo hitreje, kot smo mislili (in želeli ...). Avtodom nam je odlično služil, saj je notranja postavitev, na katero prisega tudi naša smučarska šampionka Tina Maze, prilagojena štiričlanski posadki. V času skupnega druženja smo z vozilom prevozili več kot 12 tisoč kilometrov.

Pri modelu I 142 gre za družinam namenjen avtodom na dokaj kratki dolžini, le 685 centimetrov je dolg avtodom, ki edini v modelni paleti ponuja dovolj prostora za štiri – tako za dnevno bivanje, potovanje (garaža je zelo prostorna) kot tudi za nočni počitek.

 

Carthago C-Tourer I 142 na supertestu

 

Veselje pri vožnji

 

Serijsko je v nosu Carthaga C-Tourer 2,3-litrski pogonski agregat s 130 »konji«. Moč se prenaša na prednji kolesni par, menjalnik je serijsko ročni, šeststopenjski. Testno vozilo je opremljeno z močnejšim 2,3-litrskim motorjem s 148 »konji«, z dodanim šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom, ki se odlično razume z voznikom. Četudi pri vožnji z avtodomi ni pomembna končna hitrost (na nemških avtocestah je gladko »zdrvel« preko naših omejitev), temveč zaloga moči, smo z njim zlahka prehitevali tovornjake, vozilo pa tudi pri nastavljeni hitrosti s tempomatom ni imelo nikakršnih težav pri ohranjevanju hitrosti. Motor ponuja največjo moč 109 kilovatov pri 3600 vrtljajih v minuti, največji navor pa je dobrih 350 njuton metrov pri 1500 vrtljajih na minuto.

 

Kaj nam je bilo manj všeč

 

Zamer skoraj ni, edina res velika gre že tolikokrat omenjenemu položaju stranišča, ki je s 57 centimetri višine resnično previsoko, da boste bralci dobili občutek, da večino časa preživimo ravno na »tronu«.
Zmotijo še luči v spalnici v zadku, ki so štiri in so usmerjene. Za branje so zaradi lege pod stropom povsem neprimerne, težava pa je tudi v tem, da jih ločeno ni mogoče izklopiti (ko nekdo bere, njegov partner ne more zaspati). Tudi dejstvo, da bivalni del nima nobene 12 V vtičnice, nam ni bilo ravno v veselje. Zapiranje motornega pokrova, ki se zapira zelo nenatančno, je manjša nadloga. Ob dolivanju tekočine za pranje stekla na poti v Dalmaciji smo imeli resnično srečo, da je bil z nami prijatelj, ki ima avtomehanično delavnico. A tudi njemu ni uspelo v prvem poskusu. Še v desetem ne ...

 

Kaj nam je bilo všeč

 

Carthago C-Tourer I 142 je razvit v podjetju, katerega ustanovitelj je bil avtodomar še pred ustanovitvijo svojega podjetja. To pomeni, da je narejen z mislijo na končnega uporabnika. Večina sklopov v vozilu služi uporabniku in ne obratno. Omar je zelo veliko, garaža je veličastna. Dnevni prostor je nadvse razkošno odmerjen, mizna ploskev med največjimi na trgu. V kuhinji smo pogrešali pečico, a je vse ostalo točno tam, kjer pričakujete. Odlično je zasnovan dvojni predal za jedilni pribor, delovne površine je dovolj, tudi prostora v omarah in predalih ni nikdar primanjkovalo.
V kopalnici je dovolj velika kabina za prhanje, pult z umivalnikom je oblečen v umetno maso in dovolj velik za odlaganje. Potem so tu še dva kozarca iz pravega brušenega stekla in milnik ....
Za spanje štirih je v vozilu prostora več kot dovolj. Sprednja postelja meri 195 x 160 centimetrov, zadnja 147 / 138 x 200, kar bo dovolj tudi za dolgine.

 

Carthago C-Tourer I 142 - Seksi notranjost

 

Kakovostna tehnična oprema serijsko

 

Tudi C-Tourer je zgrajen enako kot vsi njegovi »zrelejši« bratje, torej z mislijo na celoletno uporabnost, ki se še posebej izkaže v zimskem času. Dno je dvojno v predelu prehoda, v njem je tudi vsa tehnična oprema z razvodom ogrevanja vred. Serijsko so v vozilu vgrajena kasetna okna in vhodna vrtata z oknom in komarnikom, za ogrevanje poskrbi Truma Combi 6. Akumulator je s svojimi 80 Ah malce podhranjen. Vodna črpalka je tlačna (tudi malo glasna), rezervoar vode zavarovan pred zmrzaljo in dovolj velik za večdnevni potep.

 

Carthago C-Tourer I 142 - Zaključek supertesta

 

Okvare med preskusom

 

Večjih okvar, ki bi nam lahko pokvarile skupne poti s Carthagom C-Tourer I 142, nismo imeli. Vseeno pa ne morem mimo dejstva, da postanejo pokrovi predalov dvojnega dna v času ogrevalne sezone »čudno« mehki, hoja po njih pa nič kaj prijetna. Nadlogo ublaži preproga, a ne morem mimo dejstva, da bi jih morali ojačati ali kako drugače zaščititi pred zvijanjem.

 

Statistika

 

V supertestnem vozilu smo vsega skupaj prespali 69 noči. V točno pol leta smo z njim prevozili 12 tisoč kilometrov, povprečna poraba pa se je ves čas gibala pod 12 litri na 100 prevoženih kilometrov. Še največ pa avtodom popije pri vzponih do smučišč, na avtocestah in regionalnih cestah je poraba veliko zmernejša.


Zaključek supertesta

 

Supertestni Carthago C-Tourer I 142 se je izkazal kot odlični družinski sopotnik, izdelan z mislijo na uporabnika, ki je lahko zgled mnogim tekmecem v razredu in tudi razred višje. Vgrajena oprema je zelo kakovostna, prav takšna je končna izdelava, ki zmoti le na nekaterih mestih (vozilo je bilo iz ene prvih serij).
Kljub visoki ceni in množici vrlin pa ni brez napak. A takšna so, po naših izkušnjah, prav vsa počitniška vozila.