Zadnjega pol stoletja veljajo integrirci tovarne iz Bad Waldseeja za ene najbolj čislanih na trgu. Novi Hymer B-Klasse Master Line, je postavljen na osnovo Mercedesa Sprinter s podvozjem Al-Ko SLC, na voljo pa so trije modeli. Preskusili smo model B 790 ML.
ZVEZDA NA NOSU
Tudi B ML, trenutno najvišje postavljeni model proizvajalca iz Bad Waldseeja, se pohvali z zvezdo na nosu. Za osnovo namreč služi že iz serije B-Klasse Modern Comfort poznana nizkopodna šasija Al-Ko SLC, za pogon pa poskrbi Mercedes Sprinter 414 CDI z največjo dovoljeno maso 4500 kilogramov. Pod motornim pokrovom se serijsko vrti motor s 143 »konji« (opcijsko 177), za prestavljanje pa poskrbi odlični samodejni menjalnik 9G.
Ob ravno prav odebeljenem v usnje prijetnega otipa oblečenem volanskem obroču sta v primeru avtomatike celo dve lopatici v slogu športnih vozil. Lopatici? V avtodomu? Da, res je, ročno boste lahko v slogu superšportnikov pretikali kar ob volanskem obroču. Če boste sploh občutili željo, saj avtomatika prestavlja tako gladko, kot da bi vozili električno vozilo. Električna je tudi ročna zavora, ki se vklopi avtomatsko ob izklopu motorja. Stikalo za vklop in izklop je levo od volanskega obroča.
Armaturna plošča je v najimenitnejši različici povsem avtomobilska, času, v katerem živimo, primerna, na njej pa kraljuje velikanski, skorajda enajst palcev veliki zaslon na dotik, prek katerega upravljamo z elektronskimi sistemi osnovnega vozila.
Posebej za trg počitniških vozil so pri Mercedes Benzu razvili še nekaj sladkorčkov: brezstični vžig motorja preko stikala »start-stop« in sistem hibernacije, ki je namenjen zimskemu počitku vozila, v tem času pa skrbi za »zdravje« vitalnih delov vozila in baterije. Serijsko so dobavljivi varnostni zračni mehovi za integrirce, novost pa je tudi center za pomoč v stiski oziroma center za pomoč uporabnikom, ki je dosegljiv 24 ur na dan, vse dni v letu.
Vozilo je polno opremljeno s kopico asistenčnih sistemov, med drugim s sistemom za nadzor varnostne razdalje Distronic, sistem za pomoč pri bočnem vetru in seveda sistem za zaviranje v sili. Dodani so asistenčni sistemi svetil, senzor za dež in celo sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika. Vse sisteme nadzorujemo preko stikal na v usnje oblečenem volanskem obroču. Tu so tudi stikala tempomata, upravljala radijskega sprejemnika in telefona, kot smo to navajeni iz avtomobilov.
NAPREDNA TEHNOLOGIJA GRADNJE
Voznikova kabina 235 centimetrov širokega integrirca je poznana iz drugih avtodomov te znamke, ki se vozijo na osnovi Sprinterja, a je nadgradnja izdelana revolucionarno. A stebriček, ki objema vetrobransko steklo, je skorajda neviden, s čimer je nastalo tako imenovano »ultra panoramsko vetrobransko steklo«, ki vozniku omogoča boljši pogled naprej in vstran. Optično se prednje steklo konča na voznikovih vratih in deluje zelo sodobno ter spominja na vizir pri motoristični čeladi. Tudi B stebriček je skrit. Prednji del se nekoliko zoži, tudi spodnji del avtodoma je lepo zaobljen, tako da pridejo kolesa tudi spredaj lepo do izraza. Avtodom tako deluje dinamično, športno. Zadek je izdelan iz Gfk, luči sledijo poznanim linijam drugih modelov te znamke. Stene so izdelane iz aluminijaste pločevine in izolirane s PU izolacijo. Garaža ima dno iz Gfk, nosi pa lahko 350 kilogramov (opcijsko celo 100 več). Dvojno dno je prehodno, v njem je vsa vitalna tehnika. Gretje je, kot se seveda spodobi, toplovodno Alde. Tenda je integrirana in dolga 5,5 metra.
TRIJE MODELI
Vrh ponudbe znamke Hymer predstavljajo trije modeli. Dva imata »le dve« osi, dolga pa sta 789 centimetrov: I 780 z ločenima ležiščem in I 790 s sredinsko posteljo, ki sta si v prednjem delu zelo podobna. Najdaljši ima podaljšano šasijo Al-Ko SLC z dvojno osjo zadaj, ki omogoča dolžino 889 centimetrov oziroma dodatni meter uporabne notranje dolžine.
Znotraj imajo vsi 198 centimetrov stojne višine in 218 centimetrov uporabne širine. V bivalnik vstopimo skozi 65 centimetrov široka vhodna vrata. Ob zapiranju se samodejno zaklepajo, odklepajo pa se brezstično preko ključa s čipom RFID. Še zanimivost – če so vrata odklenjena ali zaklenjena, izda osvetlitev okna na vhodnih vratih.
Kupci lahko izbirajo med dvema različnima barvama pohištva – »Modern Pure«, ki je svetlih odtenkov z mat belimi vratci omar ali pa »Modern Classic« s sijočimi belimi vratci omar. Kuhinjski pult je v antracitni barvi, ki ga zaključujeta okvir okna in stena v podobnih odtenkih. Hladilnik ima 153 litrov prostornine. Tudi oblazinjenje in zaključki iz blaga so v sivih odtenkih. Pod je po celi dolžini dnevnega prostora raven, dvigne se le v spalnici. Dvojno dno je ogrevano, tla prijetno topla. Ločeni ležišči v modelu B 780 ML sta dolgi 207 oziroma 202 centimetra, široki pa 90. Sredinska postelja v B 790 ML meri 200 x 153 centimetrov. Oba imata ločeno, prehodno kopalnico s 194 centimetrov visoko kabino za prhanje. Tudi B 880 ML ima ločeni ležišči enake dolžine kot krajši model B 780 ML, zato pa je kopalnica nadvse razkošnih mer, nekoliko daljša je tudi delovna površina v kuhinji. Dodali so še dve garderobni omari, ki jih v meter krajšem modelu ni.
DVOJNO DNO PO VSEJ DOLŽINI VOZILA
Avtodom je v celoti »podkleten«. To prinaša tople noge pozimi, saj so v dvojnem dnu namestili tudi toplovodno ogrevanje Alde, ki poskrbi za topel pod.
Poleg tega pa so tu vgradili šesterico talnih loput. Nekatere omogočajo dostop do vitalnih delov opreme (zadnja pri kopalnici denimo do obeh rezervoarjev), spet druge nudijo dostop do predalov in skladiščnega prostora v dvojnem dnu. Dva manjša predalčka sta še pod jedilno mizo.
PROSTORNI SALON
Ob vstopu se na naši desni odpre prostorni dnevni salon s samostojno stoječo sredinsko mizo, ki jo obkrožajo sedežna klop v obliki črke L in dva vrtljiva sedeža znamke Aguti ter večji fotelj širine pol metra. Oblazinjenje je izvedeno v svetlem usnju.
Svetli strop pod prednjo dvižno posteljo ob straneh obkroža okvir iz temnega lesa enakega odtenka kot je pohištvo, ki nosi dve uporabni polički. Dodani sta dve bralni lučki in senčnika. Nad sedežno klopjo in mizo sta viseči omarici, medtem ko je nad foteljem ni. Tu so dodali steno iz trpežne tkanine, ki nosi dve obešali.
Televizijski zaslon velikosti kar 32 palcev (diagonala 81 centimetrov) je skrit v naslonjalu klopi, nosilec pa je električno pomičen v navpični smeri. Ker se v vozilih tega razreda po navadi vozita le dva, bo spremljanje programa z nadvse udobnih prednjih vrtljivih sedežev v užitek.
KUHINJA
Kuhinjski blok so namestili za sedežno klopjo, ponuja pa 94 x 91 centimetrov, v obliki črke L prirezano delovno površino, pod katero se skriva pet predalov. Visok je 93 centimetrov, ponuja pa kuhalnik s tremi plinskimi gorilniki z električnim zagonom iskre in steklenim deljenim pokrovom, korito premera 32 centimetrov in odcejalnik.
Delovna površina je iz trpežne umetne mase.
Okno je lepo zaščiteno, stena osvetljena. Nad kuhinjo so obesili večjo visečo omarico, ki lepo nadaljuje niz le-teh iz dnevne sobe. Na tem mestu moram poudariti, da mi je način izvedbe prehoda med salonom in kuhinjo v eni liniji nadvse všeč, saj prostora ne razbija z vgradnjo vitrine za kozarce ali omarice za kavni avtomat, s katerima prostor izgubi enotnost.
Na nasprotni steni so vgradili novi Dometicov hladilnik z dvojnim odpiranjem vrat hladilnika (levo in desno), poleg pa dve veliki izvlečni košari.
PREHODNA KOPALNICA
V vozilu dolžine skoraj osmih metrov so si snovalci dali duška z deljeno kopalnico, ki je lepo prostorna.
Kabina za prhanje meri 67 x 70 centimetrov, opremljena je s kakovostno armaturo. Navkljub dvojnemu dnu, ki je tu še dvignjeno, ponuja 188 centimetrov uporabne višine, kar bo zadoščalo večini višje raslih.
Kopalnica meri 80 / 73 x 87 centimetrov, zapirajo pa jo čvrsta vrata, ki hkrati zapirajo tudi prehod v dnevni prostor. Omarica nosi umivalnik iz bele umetne mase, na vratih pa je dodan nosilec toaletnega papirja. Dodatna omara je še na steni nad straniščem. To je nameščeno na višini pol metra.
LASTNIŠKA SPALNICA V ZADKU
V zadnjem delu vozila so uredili spalnico z veliko sredinsko posteljo, ki po zagotovilih proizvajalca meri 200 x 150 centimetrov. Ker je od tal oddaljeno 93 centimetrov, do njega dostopamo po stopnicah. Pod njim sta uporabna predala. Do stropa je od vzmetnice 97 centimetrov, tako da je spalni prostor nadvse zračen. Ob vzglavju sta dve večji garderobni omari.
Za zračenje in osvetlitev so dodali dve veliki stenski okni ter strešno okno velikosti 40 x 40 centimetrov.
DVIŽNA POSTELJA
V prednjem delu je nad voznikovo kabino nameščeno dvojno ležišče velikosti 195 x 145 centimetrov, ki se spusti dovolj nizko (120 centimetrov od tal), da bi nanj lahko dostopali tudi brez lestve, preko dodanega fotelja.
Do stropa je izdatnih 80 centimetrov, na stropu je dodano okno velikosti 40 x 40 centimetrov, ki pa ni vgrajeno na sredi, temveč je pomaknjeno v desno.
GARAŽA V ZADKU
Številnim skladiščnim prostorom navkljub se v zadku nahaja še prostorna garaža, v katero dostopamo skozi vrata velikosti 90 x 123 centimetrov na obeh bokih.
Vozilo ima pri največji dovoljeni masi 4500 kilogramov zadostno nosilnost, v garaži pa boste lahko, zahvaljujoč novi šasiji Al-Ko SLC vozili do 450 kilogramov.