12. januar, 2021
Roller Team Kronos 290 M

V sezoni 2018 predstavljena serija Kronos je sprva ponujala polintegrirce in avtodome s spalnim nadstreškom, kasneje še integrirce, gre pa za lepo opremljeno in očem všečno vstopno modelno paleto, ki kljub nižji ceni, lastnika razveseli z dovolj avtodoma za vplačani znesek. Tokratni preizkušanec pa je nekaj posebnega, saj ponuja do 184 centimetrov visoko garažo, ki je dovolj velika za prevoz (in servisiranje) motocikla ali štirikolesnika.

Če so alkovni pred nekaj desetletji veljali za tiste prave avtodome in so jim potem pred slabim desetletjem napovedovali izumrtje, danes še vedno »držijo« približno desetino trga avtodomov in je kot kaže še zlepa ne mislijo prepustiti drugim oblikam avtodomov. Zakaj le, ko pa je avtodom s spalnim nadstreškom še vedno edini tisti pravi družinski avtodom z veliko prostora, večjim število vedno pripravljenih ležišč in predvsem z veliko stojno višino in s tem zračnostjo. In v primeru Roller Team Kronos 290 M še z velikansko garažo.

 

ExPS EVO TECHNOLOGY

Preden se posvetimo uporabnosti tokratnega preizkušanca, še beseda o tehnologiji, zaradi katere so skrbi glede vlage in gnitja nadgradnje pri avtodomih znamke Roller Team že nekaj let odveč. Gre za tehnologijo Roller Teama, ki so jo poimenovali ExPS EVO. Vsem je skupno, da v stenah ni lesenih ojačitev, dodali so profile iz umetne mase, v katerih so kovinske ojačitve. Gladke stene, streha in dno bivalnega dela so izdelani iz sendviča, ki je izdatno izoliran. Pod je debel 54 milimetrov, stene in streha 31, za izolacijo povsod skrbi styrofoam, s čimer so težave z gnitjem postale le še oddaljen spomin.

 

SERIJA KRONOS

Na prvi pogled se seriji Zefiro in Kronos ne ločita preveč, zato si, preden se posvetimo modelni paleti avtodomov s spalnim nadstreškom Kronos, oglejmo tiste temeljne razlike v primerjavi med serijama. Na zunaj je razlika v ceni najbolj vidna pri oplatah in zadnjem odbijaču, ki so pri Kronosu beli. V osnovi pa je bivalna nadgradnja, ki se, kot je dandanes že skorajda samoumevno, ponaša z brezlesno sestavo, bolj ali manj enaka pri obeh modelnih serijah. Stene so iz 31 milimetrov debelega sendviča iz Gfk in vezane plošče, streha prav tako, pod pa je debel 54 milimetrov in zaščiten pred vremenskimi vplivi. Ne glede na dostopnejšo ceno se tudi Kronos pohvali s kasetnimi okni z zatemnjenimi stekli.
Več razlik je znotraj, ne samo pri opremljenosti, temveč tudi pri barvnih tonih. Medtem, ko ima Zefiro temne površine pohištva kombinirane s sivkastimi vrati omaric, so te v Kronosu svetleče bele. Okrasja v salonu okrog okna ni, tako da snežno belo steno zakrivata le zavesi (v Zefiru maska iz umetnega usnja). Tudi hladilnik je v cenejšem modelu nekoliko manjši in ima 140 litrov prostornine, a se ponaša z nadvse uporabnim predalom za devet 1,5-litrskih plastenk pijače.
V osnovi pa je Kronos opremljen že z ročno klimatsko napravo, komarnikom na vhodnih vratih, fotovoltaičnim panelom na strehi in dobro vzvratno kamero z zaslonom namesto vzvratnega ogledala.
V seriji Kronos Mansardato, kakor naši zahodni sosedje poimenujejo avtodome s spalnim nadstreškom, je na voljo osem različnih modelov. Kronosi z alkovnom so dolgi med 599 in 745 centimetri, od osmerice pa so kar trije centimeter krajši od šestih metrov in po dolžini povsem primerljivi s predelanimi kombiji. A seveda mnogo prostornejši!
Po dolžini si sledijo: Kronos 271 M z dvojno dineto in pogradom, 291 FIAT in 291 M z dvojnim ležiščem in polovično dineto s klopjo v obliki črke L. Vsi trije so krajši od šestih metrov.
Sledijo trije 699 centimetrov dolgi avtodomi: Kronos 277 M je namenjen sedmerici, saj poleg ležišča v nadstrešku in pograda zadaj ponuja še dvojno dineto in dodatno ležišče iz manjšega sedežnega kota ob desnem boku. Kuhinja je ob vhodu, kopalnica nasproti njega, 279 M, je zanimiv zato, ker na vsega sedmih metrih ponuja kar osem ležišč, v njem pa se lahko pelje šesterica. 295 M ima šest sedišč in prav toliko ležišč, v zadku ima pograd, v salonu pa dvojno dineto.
Skoraj sedem metrov in pol sta dolga dva modela: Kronos 284 M ima vrtljiva sedeža, sedežno klop v obliki črke L in dodatni sedež, v zadku sta ločeni ležišči, tudi kopalnica je ločena. Kuhinja je v obliki črke L. To je s 745 centimetri dolžine najdaljši Kronos. 290 M ponuja velikansko dvojno ležišče, podoben salon in kuhinjo kot prej omenjeni, kopalnica je med večjimi. 743 centimetrov dolgi model je namenjen peterici, ponuja pa le štiri ležišča. Na voljo je z dvižno posteljo, s katero lahko nastavljamo višino garaže.

 

DOSTOPNA CENA, A VELIKO OPREME

Serija Kronos M se kljub relativno dostopni ceni pohvali s kakovostno vgrajeno opremo. Vhodna vrata so opremljena z oknom in se lepo zapirajo. V voznikovi kabini razvaja kamera za vzvratno vožnjo, ki imam zaslon vgrajen namesto vzvratnega ogledala, slika je jasna, dodane črte pomagajo pri razumevanju prostora za nami.

Roller Team Kronos 290 M

Kamera je vgrajena v plastično ohišje vrh zadnje stene in se lepo sklada z oblikovanjem zadka. Dodali so fotovoltaični panel. Za ogrevanje poskrbi Truma Combi 4, hladilnik ima 140 litrov uporabne prostornine in večji predal za plastenke.

 

GARAŽA IN/ALI DELAVNICA

Redkokdaj pričnem opis avtodoma z garažo. Pa ne tisto doma, kamor pospravite vso kramo, ki jo sicer vozite s seboj, temveč s prtljažnim prostorom avtodoma. Ker je ta največja odlika Kronosa 290 M, pa si zasluži, da opis pričnemo prav z njo. Nenazadnje smo vedno v zadregi, kam zložiti vso prtljago in opremo, ki jo »nujno« potrebujemo s seboj na oddihu. Nujno seveda v navednicah, saj dve tretjini robe vozimo s seboj povsem brez potrebe, za polovico te pa tako ali tako ne vemo, da jo imamo s seboj …

Roller Team Kronos 290 M

Pri Kronosu 290 M pa se lahko zgodi, da je bomo s seboj vozili še več, saj ponuja velikansko garažo v zadku, ki ob povsem dvignjenem dvojnem (po merah celo trojnem) ležišču meri 220 x 184 x 130/154/193 centimetrov oziroma več kot šest kubičnih metrov! Tudi njena nosilnost je veličastna – z ojačitvami so dosegli, da lahko prevažamo tudi štirikolesnik, po besedah slovenskega zastopnika pa ima več kot 350 kilogramov nosilnosti. Uradnega podatka sicer nisem našel, a videi na svetovnem spletu ta model prikazujejo kot idealen za prevoz robustnega štirikolesnika.
Ker smo malce »ziheraši«, smo v garažo postavili le legendarnega Torija Enduro, motorček slovenskega inovatorja Tonija Riflja, ki je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja motoriziral našo otročad, z agregatom, vzetim s Tomosovega avtomatika, in avtomatskim menjalnikom pa poskrbel za veselje marsikoga izmed nas.

Roller Team Kronos 290 M
Garaža je ob uporabi postelje visoka »le« 145 centimetrov (še vedno vsaj četrt metra višja kot klasične garaže), a že tako zlahka sprejme vsaj en motor. Pod je izdatno zaščiten, dodana sta tuš (za čiščenje motorja) in dve veliki odtočni rešetki.

Roller Team Kronos 290 M

Na zadnji steni so za pritrditev uredili po višini nastavljive letve s pritrditvenimi ušesci. Vrata garaže so dovolj velika za surfanje ali jadranje, saj merijo 132 x 137 centimetrov, in omogočajo zelo preprost dostop do vseh kotov garaže. Pod stropom so namestili dve močni luči (vgrajeni sta v obliki črke V), zelo pa me je navdušila omarica na desni strani, namenjena na primer za spravilo orodja, ki jo je mogoče odstraniti iz garaže.

Roller Team Kronos 290 M

Tako pridobimo še več prostora v garaži, zunaj pa priročen pult ali odlagalno površino. Tokrat je reba reči, da so Italijani resnično pomislili na vse.

 

KAJ PA BIVALNI PROSTOR?

Bivalni del zapirajo kakovostna vhodna vrata z oknom, vanj pa vodi udoben dostop z v pod vrezano stopnico.

Roller Team Kronos 290 M

Bivalnik je znotraj po vsej dolžini zelo visok in se šele v zadnjem delu in pri pogradu spusti na nekaj preko dveh metrov. Natančno 214 centimetrov pokaže meter (nad salonom celo 244), kar pomeni, da boste v njem zlahka shajali tudi dolgini.
Notranjost je izdelana po preverjenem receptu avtodoma s spalnim nadstreškom. Spredaj je salon za peterico, kopalnica je velika, kuhinja v obliki črke L. Četudi ponuja petero homologiranih sedežev, ima le četvero ležišč. No, zadaj lahko zlahka spijo tudi štirje, a v osnovi (in po podatkih proizvajalca) ima vozilo le štiri fiksna ležišča.

 

SPANJE ZA ŠTIRI

V spalnem nadstrešku, ki je nasajen zelo visoko (vzmetnica je 169 centimetrov od tal), je veliko dvojno ležišče. To ponuja dovolj prostora tudi za spanje odraslih, saj je široko kar 160 centimetrov (globina alkovna je sicer 178 centimetrov), dolgo pa 209 (prostor je sicer dolg 220). Strop je zgledno obdelan, dodali so bralno lučko. Prostor je izdatno ogrevan tako s tanjšo cevjo vzdolž oboda ležišča kot z izpuhom ogrevanja na vrhu garderobne omare.

Roller Team Kronos 290 M
V zadku so namestili »gigantsko« posteljo, ki bo za dva kar malce prevelika. Gre za dvojno, po višini nastavljivo, ležišče dimenzije 191 x 220 centimetrov, torej kot pri tlorisih z ločenima ležiščema, ki ju je možno združiti. Postelja je, kot rečeno po višini pomična za približno 40 centimetrov, a je za počitek uporabna le v najnižji legi. Takrat je med vzmetnico in stropom 65 centimetrov, če pa jo dvignemo hitro zmanjka prostora za udobno bivanje na njej. V najnižji legi se nahaja na višini 145 centimetrov od tal, do nje pa dostopamo po lestvi. Pod njo so velika vrata skozi katera lahko (dobesedno!) stopimo v garažo.

Roller Team Kronos 290 M

 

VELIKA KOPALNICA

V osrednjem delu vozila, tik nad zadnjo osjo je velika kopalnica, ki se lahko pohvali s prostorno kabino za prhanje. Tudi umivalnica s straniščem, ki se nahaja na višini 50 centimetrov, je lepo odmerjena. Na steni so dodali okno. Ogledalo je le eno, nad kopalniškim blokom, a ker gre predvsem za delovni avtodom (odličen za motokrosiste ali aktivne kolesarje), se bo ta pomanjkljivost zlahka spregledala.


KUHINJA

Takoj za salonom so namestili kuhinjo v obliki črke L. Gre za klasično kuhinjo, kakršnih smo v Roller Teamih vajeni – ponaša se s kuhalnikom s tremi gorilci in okroglim koritom, izbočeni del pa ni pravokotne temveč nekoliko prirezane oblike, ki omogoča boljšo dostopnost do delovne površine, a hkrati malce okrni uporabnost. Pod pultom so predali in velika omarica, dovolj prostora je tudi v viseči omarici nad kuhinjo, ki se zajeda v predela salona in je, pohvalno, opremljena s policami.

 

SALON

V avtodomu za aktivne bi zlahka pogrešili ta del, saj jih bo večina vanj hodila le počivat oziroma spat. Vseeno so snovalci poskrbeli, da se bodo potniki odlično počutili tudi tu. Gre za klasični salon za peterico, ki ponuja sedežno klop v obliki črke L (98 x 90 centimetrov), večjo klop ob desni steni (86 centimetrov) in dva vrtljiva sedeža. Miza je velika 100 x 61 centimetrov, njena ploskev pa se nahaja na višini 81 centimetrov. Iz desne klopi lahko z nekaj truda sestavimo peti homologirani sedež z varnostnim pasom, ki pa ponuja dokaj malo prostora pri nogah (vozimo se v nasprotni smeri vožnje).

 

VGRAJENA TEHNIKA

Nad vhodna vrata so namestili kakovostno kontrolno ploščo avtodoma, ki prikazuje celo napetost baterij (!), kontrolka Truma je vgrajena poleg, a ne ponuja povezljivosti s sistemom iNet oziroma je »še stare sorte«. Za ogrevanje skrbi Truma Combi 4, vodna rezervoarja imata 100 litrov prostornine. Na zunanji steni je dostopen prostor za dve 10-kilogramski plinski jeklanki.

 

OBČUTKI ZA VOLANOM

Vožnja z Roller Team Kronosom 290 M ni nič kaj utrudljiva. Avtodom je postavljen na klasično Ducatovo nizkopodno šasijo z najdaljšo medosno razdaljo 404 centimetre, dolžina 743 centimetrov pa prinaša kar nekaj previsa preko zadnje osi. Rezultat je avtodom, ki je nekaj manj okreten le v mestnih središčih in pri obračanju na mestu. Tudi tistega značilnega občutka utesnjenosti, ko si se pod spalnim nadstreškom »pogreznil« v voznikovo kabino ni, saj je del ležišča dvižen, s čimer se ustvari zračna voznikova kabina. Sedeža sta dokaj visoka (na prvi pogled zaradi vrtljive konzole), a se višine hitro navadiš. Alkoven zaradi svoje dolžine meče senco na vetrobran, kar bo priročno predvsem v vročih poletnih dneh. Volanski obroč je serijsko v plastični izvedbi. Serijsko vgrajena vzvratna kamera je dobrodošla pomoč pri vožnji nazaj, sam pa bi jo nadgradil tako, da bi služila ves čas vožnje kot dodatno vzvratno ogledalo.

 

 

ZAKLJUČEK

Kronosu se vidi, da gre le za malce oskubljeno izpeljanko imenitnejšega Zefira, zato razvaja z rešitvami značilnimi za nekaj dražja vozila. Tako vgrajena oprema kot tudi izgled sta nad pričakovanji v tem cenovnem razredu, kupca pa bo prepričala predvsem velikanska garaža v zadku, ki zlahka sprejme štirikolesnik, z zadnjim ležiščem v najvišji legi in stojno višino 184 centimetrov pa se lahko spremeni tudi v servisno delavnico za motocikel na dirki. Zagotovo gre za enega najbolj uporabnih družinsko naravnanih avtodomov na trgu, nakupu v prid pa govori tudi dostopna cena.