1. junij, 2022
Adria Supersonic I 780 SL

Pred skoraj 20 leti je Mercedesova zvezda na Adriinem avtodomu zasvetila prvič.

Rojena je bila serija Stargo, kjer so bili na voljo polintegrirci in avtodomi s spalnim nadstreškom.

Drugič je zasvetila še močneje leta 2008, ko so predstavili prestižnega polintegrirca Polaris, ki je bil, to še danes trdim, eden najboljših in najlepših polintegrircev tistega časa in še danes, po 14 letih, še vedno obrača glave mimoidočih.

Tretjič pa je Mercedesova zvezda na prednjem delu Adriinega avtodoma zasijala v vsem svojem sijaju maja letos, ko so predstavili novega Supersonica, avtodom presežnikov, ki združuje odlične vozne lastnosti Mercedesa Sprinter z Al-Ko šasijo in največ, kar lahko dolenjski proizvajalec ponudi. Rojena je najboljša Adria vseh časov, ki bo močno premešala karte v svojem cenovnem razredu (uradna cena še ni določena, a me je Denis Car, produktni vodja avtodomov pri Adrii Mobil, prijetno presenetil) in odvzela dobršen del kupcev drugih blagovnih znamk.

 

Ko smo se pred leti s tujimi novinarskimi kolegi spraševali, zakaj so pri Adrii Mobil iz ponudbe avtodomov umaknili marketinško tako zveneče ime kot je Supersonic, se seveda nismo nadejali, da se bo Supersonic nekoč še vrnil. Še boljši, bolje opremljen in z Mercedesovo zvezdo na maski. Kot smo omenili že v predstavitvi novosti Adrie Mobil serija Supersonic ponuja štiri modele, dva dolga in dva »krajša«.
Februarja 2012 sem o Supersonicu prve generacije med drugim zapisal: »S Supersonicom se je Adria zopet podala v krog proizvajalcev, ki svojim »boljšim« modelom namenjajo zunanjost iz aluminijaste pločevine. Pa je umetnim materialom odklenkalo? Nikakor ne, streha in zadnja stena sta še vedno izdelani iz Gfk, kar pomeni, da vam, vsaj kar se strehe tiče, ne bo treba skrbeti zaradi toče.
Zunanjost je dinamična, kljub morda malce zadržani grafiki. A to je mnenje tridesetletnika, starejši, ki so ciljna skupina tovrstnih vozil, bodo povsem drugačnega mnenja. Kljub precejšnji podobnosti s Sonicom (površni opazovalec ju bo ločil le po barvi) deluje Supersonic zaradi prestižnejših barvnih odtenkov zrelejši. Prednji del je skladno oblikovan, dnevne luči in žarometi se mu odlično podajo, vetrobransko steklo je veliko, kar bo cenil predvsem voznik, ki ima odličen pregled nad dogajanjem na cesti.
Zanimivo je, da ljudje padamo na drugačnost. Za belim avtodomom se danes obrne le še malokdo, ko pa se nekje pojaviš z vozilom nekoliko drugačne barve (lahko tudi cenovno dostopnim avtodomom s spalnim nadstreškom, ki je obarvan kričeče rdeče), pa si hitro v središču pozornosti …«
O novincu, ki smo ga premierno lahko spoznali letošnjega 25. maja, na Dan mladosti, lahko napišem še mnogo več pozitivnega. Supersonic je nekoč že bil avtodom presežnikov, sicer na osnovi Fiata Ducato, novi Supersonic pa ni samo njegov dostojni naslednik, temveč ga brez pomislekov okronam za najboljšo Adrio vseh časov. Razvoj je trajal tri leta, avtodom pa je, kot se za ta cenovni razred spodobi, dovršen in nobene stvari ne prepušča naključju. To je še posebej vidno pri daljši različici s tremi osmi, ki je, to si glede na videno upam trditi, najboljši triosni avtodom v cenovnem razredu do 200 tisočakov, tekmece pa si lahko išče med najbolj zvenečimi imeni višjega srednjega razreda.

 

 

ŠTIRJE MODELI

Novega Supersonica ponujajo v štirih različnih izvedbah in dve različnih dolžinah. Kar se notranje postavitve tiče, ne pričakujte revolucije ali nenavadnih tlorisnih rešitev, kot smo morda vajeni pri Francozih ali Italijanih. Ne, pri novi Adrii Supersonic gre za preverjene notranje postavitve z ločenima ležiščema ali sredinsko posteljo v spalnici, z ločeno kopalnico in odlično zasnovanimi saloni z veliko prostora. Četudi imajo vsi štirje po štiri homologirane sedeže, pa gre za vozila, ki so namenjena paru. Takemu, ki ve kaj želi, za katerega ni nujno, da sta oba že upokojena. Vozila so namenjena ljudem, ki cenijo prestiž, dobre rešitve (teh v novem Supersonicu res ne manjka) in atraktiven izgled. Veliki Mercedesovi zvezdi spredaj in zadaj, žarometi priznane znamke Hella in srebrna zunanjost pač naredijo svoje.
Že krajši različici sta po znanjih merah »XL«. S 780 centimetri dolžine se lahko kosata s priznanimi integrirci nemškega proizvajalca, ki jih izdelujejo v Prekmurju, s ceno bosta žepu precej bolj prijazna. Na voljo sta dva modela, I 780 SL ima v spalnici ločeni ležišči, I 780 DC pa centralno posteljo. Morda bo kdo pomislil, da se razlikujeta le v spalnici, kot denimo bratranci serije Sonic, a temu ni tako. I 780 DC ima namreč salon prirejen galskemu okusu, sedežni klopi se spogledujeta, prehod med njima pa je bogato odmerjen, s čimer salon pridobi prostornost in prehodnost. Zaradi oblike salona bi pričakovali, da je tudi kuhinja urejena drugače kot pri modelu I 780 SL, a temu ni tako. Kuhinjska obloka sta povsem enaka, namesto v obliki črke L, kot smo navajeni zadnja desetletja, pa oblikovana tako, da je prednja stranica nekoliko poševna glede na steno vozila. S tem so zagotovili kar največ delovne površine in hkrati tudi širok prehod v zadnji del vozila. Kopalnici sta si precej različni, saj sta skorajda zrcalni. Pri I 780 SL je kabina za prhanje na levem boku, kopalnica pa na desnem, ob hladilniku, pri I 780 DC pa ravno obratno. Pod spalnicama sta garaži, ki sta oblečeni v tapison, odlikuje pa jih posebno, enoročno odpiranje/zapiranje vrat.
Še bolj zanimivi, a spet bi si upal trditi, da le za dva premožnejša razvajenca, sta daljši različici z oznako I 890. Gre za točno 890 centimetrov dolga avtodoma, ki razvajata v predelu salona in kopalnice. Matejo je slednja, ki ji pri Adrii Mobil pravijo kar Spa, precej navdušila, zato mislim, da bo navdušena tudi večina predstavnic nežnejšega spola. Kabina za prhanje je velikanska, s klopjo, na katero lahko med umivanjem tudi sedemo, produktni vodja Denis Car pa je omenil, da razmišljajo celo o vgradnji infra savne. Upam, da ne bo ostalo le pri ideji … Kuhinja je podobna kot pri krajših modelih, le malce »raztegnjena«, tudi spalnici sta podobni. Model I 890 LL ima v zadku ločeni ležišči, I 890 LC pa sredinsko nameščeno posteljo.

 

 

MERCEDES SPRINTER

Tekmeci po navadi v osnovni opremi ponujajo Sprinterja z le malo opreme in z osnovnim motorjem, pri Adrii Mobil pa so se določili, da bodo Supersonicu »privoščili« kar se da zgledno opremljeno osnovo z veliko večino Mercedesovih asistenčnih sistemov in s turbodizelskim motorjem z vsaj 150 »konji« (pri daljšem Supersonicu je motor vedno najmočnejši, s 170 »konji« in vedno tudi s samodejnim menjalnikom). Tako bo že osnovna različica ustrezala večini kupcev, pri krajšem modelu pa bi se sam odločil le še za res odlični samodejni devetstopenjski menjalnik (9G-Tronic). Nenazadnje Mercedesu res ne pritiče ročno pretikanje …
Voznikovo okolje v Mercedesu Sprinterju nam je dobro poznano. Armaturna plošča je sodobna, z velikim MBUX zaslonom na sredi in avtomobilsko majhnim volanskim obročem, ki odlično »sede« v dlani. Zagotovo je Sprinterjevo voznikovo okolje najbolj avtomobilsko med vsemi osnovami avtodomov, v Adrii Supersonic pa je z bivalnikom tudi zelo lepo vpeto v celoto. Kakor koli – integrirci so prestižna vozila, v bivalnem delu opremljena kot prestižnejša stanovanja in voznikova kabina jim, kar se lepote tiče, po navadi ne dela ravno usluge. No, v novem Supersonicu so pomislili tudi na to in voznikovo kabino lepo vpeli v bivalni del. Vrhnji del je odet v črno plastiko, ki jo ob robovih zaljša mehka usnjena obloga z zelo natančno izdelanimi šivi. Obloga se vleče preko robov na boka voznikove kabine in se konča šele s koncem voznikovih vrat. Tako ima voznik na svoji levi dodatno oporo, ki pride prav tudi pri vstopanju v vozilo. Še lepše je izveden prostor ob sovozniku, kjer je stena odeta v enak material kot oblazinjenje sedežne skupine. To daje prostoru občutek domačnosti, voznikovo kabino pa »zlije« z bivalnim delom.
Prednja sedeža sta Agutijeva (Aguti Gis Liner), pregled z njiju naprej in vstran je dober. A-stebriček ne ovira preglednosti, ogledali sta veliki in deljeni. Motorna klimatska naprava je vedno samodejna.
Četudi smo se na predstavitvi popeljali s prototipom oziroma pilotom, je bila prva stvar, ki je name naredila precejšen vtis, tišina v vozilu. Nič značilnega škripanja, ropota izpod šasije. Le tišina. Kot kaže je Adriinim inženirjem uspelo narediti resnično tog bivalnik, ki je s pohištvom združen v čvrsto celoto. Mene, ki sem sicer precej zoprna stranka, kar se ropota in škripanja tiče, je novinec povsem pridobil na svojo stran in mu tozadevno zlahka prisodim desetico.

 

 

TEHNIČNA OPREMA

Bivalna nadgradnja Supersonica je izdelana po Adriini metodi Comprex, združuje pa prednosti aluminija in Gfk. Zunanjost je iz aluminija, obarvana srebrno. Vsa servisna vrata imajo okvirje enakih barv. Vhodna vrata so široka prijetnih 65 centimetrov.
Kar se tehnične opreme tiče, Supersonic stavi na visok nivo. Za ogrevanje vedno poskrbi toplovodni Alde, vozilo ima tehnično dvojno dno, v katerem so vse inštalacije, rezervoarja za vodo (oba s prostornino 150 litrov). V prednjem delu pri sovozniku je centralni tehnični prostor s priklopom na javno električno omrežje. 177-litrski hladilnik je absorpcijski.

 

 

ADRIA SUPERSONIC I 780 SL

Salon je v novincu je tisti pravi salon, ki kar kliče po posedanju in druženju. V modelu I 780 SL gre za klasični salon s sedežno klopjo v obliki črke L, ki pa ima na desnem boku namesto dodatnega sedeža oziroma fotelja taburé, ki ni fiksno pritrjen, temveč ga med vožnjo le zataknemo ob steno, ko pa je vozilo v mirovanju, ga lahko premikamo po prostoru in služi kot dodatni sedež, podpora za noge, … Vsekakor zanimiva rešitev. Miza je že v osnovi precej velika in zadošča za dva, lahko pa jo še razširimo za cca. Četrt metra. Takrat nastane velika družinska jedilna miza. Sedežna klop ima potopne nosilce varnostnih pasov in vzglavnikov in jo lahko med postankom umaknemo navzdol, s čimer se izdatno poveča vizualna prehodnost prostora. Še ena prijetna »pogruntavščina« so vbočena vrata visečih omaric, ki skupaj s svetlo barvo izdatno izboljšajo občutje prostornosti pod stropom.
Serijsko je oblazinjenje v tekstilu temno sive barve (Lloyd), kupci pa lahko izbirajo še med štirimi usnjenimi oblazinjenji Carter, Harry, Mathisse in Edward.

 

 

KUHINJA

Kuhinjski blok je tam, kjer smo v SL tlorisni postavitvi navajeni. Takoj za sedežno klopjo je nameščen dober meter dolga kuhinja, katere prednja stran je digaonalno nekoliko prirezana, saj je prednji del pri salonu nekoliko ožji od zadnjega pri kabini za prhanje. Kuhalnik je umeščen levo, veliko korito s pokrovom pa desno. Pod pultom je šest predalov, ki imajo centralno zaklepanje, pohvaliti pa moram tudi lepo izveden predal za pribor.
Nad kuhinjo je večja viseča omarica s polico. Hladilnik s prostornino 177 litrov je vgrajen nasproti kuhinje, nad njim je plinska pečica. Zaradi širine bivalnika je prehod tudi v kuhinji bogato odmerjen.

 

 

KOPALNICA

Kopalnica je zasnovana povsem na novo. Tloris kabine za prhanje na levem boku je skorajda kvadratne oblike, prostor je lepo obdelan in osvetljen, dodana je kakovostna prha z držalom. Vrata iz pleksija so čvrsta, na mestu jih pridrži magnet.
Umivalnica s straniščem je na desnem boku vozila in precej prostorna. Kasetno stranišče je vrtljivo, preseneti pa število omaric. Ena je pod kopalniškim pultom, vrh katerega tiči lepo oblikovan umivalnik, druga nad njim, tretja pa je »skrita« v steni za straniščem. Razveseli diskretna osvetlitev pulta s spodnje strani. Ogledalo je veliko, pozabili niso niti na držalo toaletnega papirja. Vrata kopalnice hkrati ločujejo dnevni del od spalnice.

 

 

KRALJEVSKA SPALNICA

Ne glede na model, je spalnica v Supersonicu kraljevska. Tako je tudi v modelu SL z ločenima ležiščema, ki sta daljši od dveh metrov, in dovolj široki tudi za obilnejše osebe. Do njiju dostopamo po stopnicah. Pod ležiščema sta garderobni omari, dodana sta še dva velika predala. Tako kot v salonu, so tudi tu vrata visečih omaric vbočena in vizualno lepo povežejo vzglavje postelje s stropom. Stene in okvirji oken so oblečeni v temen tekstil. Prednjo dvižno posteljo pomika elektrika, dvojno ležišče pa je veliko 190 x 150 centimetrov. Spalnica je tudi tu lepo obdelana, za prijetno počutje poskrbi veliko panoramsko okno (kot smo v Adriinih Sonicih vajeni).

 

 

GARAŽA

Edina točka, kjer nekateri tekmeci (tu zopet izpostavljam Nemca, ki ga izdelujejo pri nas) morda prekašajo novega Supersonica, je garaža v zadku. Ta ni med največjimi, a bo zadostila potrebam dvojice. V njej boste lahko vozili električni kolesi in nekaj kamping opreme, dodani sta vtičnici z napetostjo 12 V in 230 V. Dobrodošle so police v prednjem delu, kamor lahko pospravimo manjše dele opreme ali kablovje, na primer. Vrata so na obeh bokih enako velika, odlikuje jih enoročno rokovanje.

 

 

ZAKLJUČEK

Priznam, morda se tokratni test Supersonica bere kot PR, toliko navdušenja je nad njim. V svoj bran moram reči, da gre resnično za (daleč) najboljšo Adrio vseh časov, ki je oblikovno in tudi tehnično precej dovršena, hkrati pa (vsaj po neuradnih informacijah) razveseljuje tudi s ceno. Z eno besedo: gre za prestižen avtodom, ki brez težav opraviči besedo »super« v imenu.