17. december, 2019
Adria Compact Plus DL

Kompaktnost je gotovo ena od bolj želenih lastnosti avtodomov, četudi se ponavadi izključuje z drugo, tudi zelo želeno lastnostjo: prostornostjo. A temu ni več tako, saj so kompaktni avtodomi preudarno zasnovani, »manko« širine pa nadomestijo z dobro izkoriščenim notranjim prostorom in kompaktno zasnovanimi sklopi, še posebej kopalnico. Na daljšem testu smo se popeljali s povsem novim Adrio Compact DL, odgovorom dolenjskega proizvajalca na čedalje bolj priljubljeno »francosko« dineto in bili navdušeni.

 

Pred desetletji je bila velika večina avtodomov krajša od šestih metrov, široki pa so bili do 220 centimetrov, kolikor je pokazal meter prostornejšim primerkom. Kar je takrat veljalo za udobno in prostorno, je danes kompaktno, za nekatere celo asketsko. V zadnjem desetletju so proizvajalci podlegli splošnemu trendu, ki ga lahko povzamemo nekako v slogu olimpijskega slogana »višje, hitreje, močneje«, in »prilezli« vse do 235 centimetrov zunanje širine, kolikor so široki najširši »navadni« avtodomi. Linerjem meter pokaže še do 15 centimetrov več.


Rast velikosti v vse smeri pa ni prinesla le notranje prostornosti, prinesla je tudi velika, okorna vozila, z velikokrat velikanskim previsom preko zadnje osi in, glej ga zlomka, dostikrat z brez domišljije izdelanim bivalnim delom, ki ponuja mnogo premalo udobja glede na dolžino vozila. Pri kompaktih tega praviloma ni, prostor je preudarno izkoriščen, zunanje mere prijazne do mestnih središč, podeželskih cest in celo nekaterih parkirnih mest.


ZAKAJ KOMPAKTNOST?

Zanimivo vprašanje, kajne? Najbrž ste se malce nasmehnili in se vprašali, kaj sploh hočem povedati? Če revijo prebirate na domačem kavču, potem odgovora ne poznate. Če pa ste že kdaj vozili po zavitih cestah grških otokov, »plezali« na Vršič ali skušali prevoziti kakšno mestno ali celo vaško središče, potem vam je jasno, kam pes taco moli: večina »udobnih« avtodomov je prevelika za udobno potepanje. Vsaj kar se potovanja, torej vožnje, tiče, bivanje je povsem druga zadeva.
In tu nastopi ta magična beseda: kompaktnost. Avtodomi, ki jih lahko štejemo med kompaktne, so ob skoraj neokrnjenem notranjem udobju ožji in krajši od večjih bratov. Lahko so polintegrirani in integrirani, alkovnov, vsaj med serijskimi izdelki, načeloma ni.

 

PREDNOSTI KOMPAKTNIH AVTODOMOV

Prva in največja prednost so kompaktne mere vozila, ki ga mnogo lažje vozimo po ozkih podeželskih cestah in mestnih središčih. Lažje najdemo parkirno mesto in lahko ga »stisnemo« tudi pod kakšen nižji nadstrešek. Zaradi manjših zunanjih mer ni previsa preko zadnje osi oziroma je dosti manjši kot pri »dolginih«. Majhna širina, ki je le malo večja od kombijev in velikih mestnih terencev pa omogoča vožnjo skozi ožine in po kolovozih, brez da bi praskali po stenah vozila.
Da so takšna vozila dosti bolj »srčkana«, je sicer opazka moje boljše polovice, a gotovo ni edina, ki tako misli. Tu sta še manjša teža vozila in poraba goriva.
Kar nekaj prednosti v primerjavi s klasičnimi avtodomi, kajne? Seveda pa kompakti niso brez slabosti.


SLABE STRANI KOMPAKTOV

Največja slabost kompaktov naj bi bile ravno kompaktne mere. Kljub vsem pozitivnim lastnostim, ki mnoge prepričajo, so kompakti, predvsem, kar se tiče notranje širine, manj udobni od večjih avtodomov. Manjša notranja širina se pozna predvsem pri dnevnem prostoru, kjer je dvajset centimetrov manj še najbolj opaznih. Tesno je okrog mize, da bi udobno sedeli okrog sredinsko postavljene mize, pa najraje kar pozabite. Tudi ležišča so kompaktnejših mer, prečna, na primer, so krajša od dveh metrov. Tudi prehod mimo kuhinje je malo bolj na tesno odmerjen. Vendar! Adrijin Compact DL s francosko dineto z dvema nasproti si ležečima sedežnima klopem odpravi prav vse prej naštete zamere kompaktom – dnevna soba je nadvse prostorna, zračna, kuhinjski blok prostoren, prehod mimo njena dovolj širok za dva nemška pivoljubca!


TRI MODELNE SERIJE

Dolenjski kompaktnež je na voljo v treh modelnih serijah: Axess, Plus in Supreme. Kupčevi denarnici najprijaznejša serija Axess se vozi na osnovi Citroëna Jumper, ki ima, odkar ustreza okoljskemu normativu EURO 6 Temp-d, turbodizelski agregat z 2,2 litra delovne prostornine in močjo med 120 in 165 »konji«. Največji »hendikep« tega motorja in s tem tudi serije Axess je v dejstvu, da si pri Citroënu ni mogoče omisliti samodejnega menjalnika. Na voljo so trije modeli: DL, postavitev, ki smo jo preizkusili tokrat, SL, priljubljeni tloris z ločenima ležiščema v zadku, kuhinjo ob desnem boku in kopalnico ob levem ter z dodanim divanom, ki je vkomponiran v steni garderobne omare pri vhodu (ta model je dolg 679 centimetrov) ter model SP, klasični in nekoč nadvse priljubljeni avtodom s prečno postavljenim dvojnim ležiščem in skorajda enakim bivalnim delom kot ga ima SL. Model SP je dolg nadvse kompaktnih 599 centimetrov.

 

Serija Plus predstavlja nadgradnjo serije Axess, poleg standardne opreme, ki jo ponuja že cenovno najugodnejša serija, pa ponuja tri različne obarvanosti zunanjosti, in dve različni barvi pohištva. A najbolj zanimiva zadeva te serije je četrti model, ki je na voljo le v seriji Plus. Gre za pred petimi leti predstavljeni in večkrat nagrajeni model SLS z izvlečnim modulom v zadku vozila, s katerim se vozilce, dolgo le šest metrov, izjemno podaljša (do 70 centimetrov se izvleče gornji del zadnje stene), s tem pa nastane prostor za ločeni ležišči. Ob preizkusu pred leti (Revija Avto-Dom številka 142, maj 2016) smo bili nad njim navdušeni.


Serija Supreme v hišni maniri predstavlja vrh ponudbe serije Compact, na voljo pa so trije modeli: DL, SL in SP. Zunanjost je vedno v srebrni barvi, pohištvo v imenitnem odtenku »Sandy White«. Seveda se Supremu poda tudi usnjeno oblazinjenje s seznama dodatne opreme.

 

Adria Compact DL


SKORAJ KOT GOKART

Slabih sedem metrov dolžine, 2,12 širine in dobrih 280 centimetrov višine je kompaktnih kot le kaj. Compacta sicer že iz spoštovanja do drugih udeležencev v prometu ne bomo »tlačili« na klasična parkirna mesta. Zlahka pa se znajde v ožinah, mestnih središčih, pa na ozkih podeželskih cestah, kjer ga je prav užitek peljati. Edina zamera pri vožnji je slabša vidljivost desnega vzvratnega ogledala, ki ga zakriva ohišje okenskih zastiral. Ker so ogledala na kratkih »pecljih« še toliko bolj.
Preizkušeni Compact je imel pod motornim pokrovom še stari Ducato 2,3-litrski motor s 150 »konji«, ki je povsem zadoščal za premikanje le 2746 kilogramov težkega avtodoma. Na lokalnih cestah se pelje kot predelani kombi, na avtocestah zahvaljujoč dolgi medosni razdalji udobno in ves čas z občutkom popolnega nadzora nad dogajanjem. Najvišja hitrost je zaradi nizke lastne teže nad omejitvijo na avtocestah. Edina zamera – 15-palčna platišča. Ne zaradi nosilnosti, bolj zaradi slabših voznih lastnosti.


VGRAJENA TEHNIKA

A dovolj splošnih besed o ponudbi serije in o vožnji, raje se posvetimo preizkušenemu avtodomu, ki nam je delal družbo v redkih sončnih obdobjih prve polovice letošnjega novembra. Vhodna vrata so klasične širine in zadoščajo za udoben vstop, poleg tega je stopnica globoko vrezana v dno vozila. Roko na srce – če bi vgradili danes tako čislana XL vhodna vrata, bi ga pri Compactu pošteno polomili – kompaktnost gre pač lahko z roko v roki le s kompaktnostjo …
Za ogrevanje poskrbi Trumin Combi 4, za doplačilo tudi Combi 6. Rezervoar čiste vode nosi 140 litrov, kar je izjemno veliko za ta razred (Pohvalno!), tisti za odpadno pa še vedno zadostnih 85. Baterija ima kapaciteto 100 Ah. Vse luči so v tehniki LED, dodali so tudi nekaj vtičnic USB za polnjenje »pametnih sopotnikov«.
S seznama dodatne opreme so dodali strešno klimatsko napravo Truma, pa vzvratno kamero Camos in avtoradio.

 

IZJEMNO PROSTOREN ZA DVA

Ob vstopu se odpre zračen dnevni prostor, ki navduši s prostornostjo in svetlostjo. Ta je izjemna zahvaljujoč velikemu panoramskemu oknu nad voznikovo kabino, ki se zajeda še v dnevno sobo. Namesto klasične, polovične dinete ima model DL dve vzdolžni klopi, prav takšni, kakršne so sedaj nadvse priljubljene na evropskem trgu. Prostor je tako vzdolžno odprt, ker je tudi kuhinja vzdolžna, pa poteka enotna linija prostora vse od prednjih sedežev do ležišč v zadku. Klopi sta široki 90 in 80 centimetrov, ker pa bosta v Adrii Compact DL najlepše spala dva, sta ti dve klopi nadvse prijetni za večerno posedanje in druženje. Priznam, v dvoje sploh nisva potrebovala vrtljivih sedežev! Miza je velika in preklopna, kar olajša prehod do voznikove kabine. Ta je nekoliko dvignjena (približno ducat centimetrov visoka stopnica loči bivalni del od voznikove kabine), zato velja ob prehodu nekaj pazljivosti. Miza je kljub preklopnosti in teleskopsko poklopni nosilni nogi nadvse stabilna. Kar pa je najbolj zanimivo – v dnevnem prostoru nikakor ni čutiti kompaktne zasnove vozila, ki meri v širino le 212 centimetrov.

 

Adria Compact Plus DL


Nad voznikovo kabino so tri velike poličke, ki dopuščajo zračnost prostora, ob straneh pa so nanizane sodobno oblikovane viseče omarice. Prednje ploskve so ravne, zapirala pa so potisna in očem nevidna. Glede na velikost vozilca in zasnovo, je omaric precej, na levem boku so sledijo vse do konca kuhinje (stene hladilnika), na desnem pa do vhodnih vrat. Tista nad desno klopjo v ozadju skriva nosilec televizijskega zaslona, ki se spusti iznad klopi.


PAMETNA KUHINJA

Takoj za dnevnim prostorom so postavili kuhinjski blok, tako imenovano Smart Kitchen, pametno kuhinjo, torej, dolg pa je nekaj čez meter in širok 55 centimetrov. Delovni pult se nahaja na višini 95 centimetrov. Pametna kuhinja sicer ne bo kuhala namesto vas, a je zasnovana z veliko mero misli na uporabnika. Okno je obrobljeno s pleksi steklom, posredna svetloba pa doda k občutku ugodja. Posebej za Adrio Mobil razviti kuhalnik s pomivalnim koritom omogoča hkratno kuhanje v več večjih posodah. Kuhalnik s tremi gorilniki in električnim zagonom je opremljen tudi s čvrstim steklenim pokrovom, s katerim povečamo uporabnost delovne površine, korito je brez »strehe nad glavo«. Pod pultom je peterica predalov, od katerih ima gornji levi dodan predelek za jedilni pribor. Vsi predali imajo vgrajen sistem mehkega zapiranja. Kuhinjska napa je seveda samoumevna.
142-litrski kompaktni hladilnik so vgradili ob kuhinji, pod njim pa je še dodatna omarica.

 

KOMPAKTNA KOPALNICA

Kopalnica je nadvse kompaktna, podobne zasnove kot v predelanih kombijih serije Twin, a vseeno nekoliko prostornejša. V desni kot so »stisnili« omarico z umivalnikom elipsaste oblike, vodovodna pipa je kakovostna, sramovali se je ne bi niti v kakšnem mnogo dražjem modelu. Stranišče je nameščeno na višini okrog pol metra, torej še vedno zelo udobno. Ko se želite oprhati, lahko z eno potezo kopalniški blok z ogledalom zasunete v levo, s čimer nastane večja kabina za prhanje. Vrata kopalnice so lamelna.


SPANJE ZA DVA. PLUS DVA.

Sam si ne zamišljam, da bi nas v Compactu DL bivalo več kot dva, saj gre za simpatično ljubezensko gnezdece na kolesih. A pri Adrii Mobil so vseeno pomislili malce širše in posadki ponudili četverico ležišč, od katerih sta dve malce manj udobni. Zato tisti »plus dva« v naslovu odstavka.
Spalnica v zadku je dolga približno dva metra. Ločeni ležišči sta od tal oddaljeni približno 115 centimetrov. Desno, dolgo 195 centimetrov, je ob vzglavju široko 75 centimetrov, ob vznožju pa 65, levo je dolgo 193 in široko 82 centimetrov. Do njiju vodita dve stopnici, v eni od njih je večji odlagalni prostor. Dovolj prostora bo tudi za udobno spanje, saj je razdalja do stropa večja od 80 centimetrov.
Tretji potnik, ki se bo namestil zadaj, ima na voljo 157 x 42 centimetrov veliko posteljico, zato bo tu prostor po vsej verjetnosti našel otrok.
Četrti potnik se bo namestil spredaj, kjer lahko iz sedežnih klopi, jedilne mize in dodatnih blazin sestavimo zasilno ležišče velikosti 190 x 90 / 80 centimetrov. Ampak, kot rečeno, sam vidim Compacta predvsem v vlogi vozilca za dva!
Garderobni omari sta pod ležiščema, dokaj veliki sta in opremljeni vrati, ki se v odprti poziciji na vodilih umaknejo v omari. Dodali so še večji predal, na zadnji steni pa so tri viseče omarice. Za dovajanje svetlobe in prezračevanje so vgradili dve stenski okni, na stropu pa dodali panoramsko okno velikosti 70 x 50 centimetrov.

 

PRTLJAŽNI PROSTOR

Kljub kompaktnosti vozila se v zadku nahaja spodoben prtljažni prostor, ki bo zadoščal potrebam dvojice. Prostor je lepo obdelan, nekaj malega je celo odlagalnih mest pod desnim ležiščem. Rezervoar za čisto vodo je vgrajen zadaj in pokončno, skozi ozko odprtino pa lahko spremljamo nivo vode v njem. Vrata so na obeh bokih enakih mer in merijo 80 x 105 centimetrov. Za osvetlitev so dodali luč v tehniki LED.

 

 

ZAKLJUČEK

Adrijin Compact v novi preobleki ostaja eden najboljših kompaktnih avtodomov na trgu, ki je na voljo v treh glede na opremljenost različnih serijah in celo z izvlečnim modulom. Model DL, še posebej v izvedbi Plus, pa se izkaže kot dober kompromis med prostornostjo in kompaktnostjo in glede na obilo kakovostne opreme tudi z odlično ceno.