15. maj, 2018
Benimar Mileo 263 Northautokapp: Španec v Skandinaviji

Še pred nekaj leti so bili avtodomi španske znamke Benimar, ki spada pod okrilje koncerna Trigano, le še eni v vrsti cenovno dostopnih avtodomov, ki so pomenili vstop v svet karavaninga. Danes so še vedno cenovno dostopni, a nič več vstopni. Z opremo Northautokapp pa »silijo« že razred višje.

 

MAGIČNIH SEDEM


Modelov serije Mileo, namreč … Klasično ponudbo zastopajo Mileo 242 z dvojno prečno postejo, Mileo 263 z ločenima posteljama ter 295 in 296 s centralno posteljo v zadku. Mileo 224 pa je strogo namenjen družinam z otroki, saj ima v zadku nameščeno pograd ležišče.
Nekoliko manj »običajna« sta Mileo 294 z lepotilno mizico na sredi ob vhodu v spalnico in ločeno kopalnico ter Mileo 282. Slednji je resnično zelo zanimiv, saj ponuja tri fiksna ležišča, ki so vsa po vrsti dvižna. Spredaj nad dnevnim prostorom je pod stropom enojno ležišče, ki ga z obratom ključa upravlja elektrika. A mnogo bolj zanimiv je zadek vozila. Tu so namestili dnevno sobo širine dvojnega ležišča, ki je podnevi skrito pod stropom. Velika zofa v obliki črke L in klubska mizica vabita k počitku, ob desni steni pa so dodali nizko omarico, kamor boste lahko namestili tudi večji TV sprejemnik. Da bo uporabnost vozila popolna, se v zadku skriva prava garaža, kjer boste lahko peljali tudi dve kolesi. Nad njo pa je garderobna omara.

 

NOVOSTI SEZONE 2018

Pri Benimarju niso počivali, zato se Milei sezone 2018 naokrog vozijo še izboljšani. Dodali so namreč zvočnike v bivalnem delu (nameščeni na stropu), napo nad kuhalno površino, dvižno posteljo odslej pomika elektrika, strop pod njo pa je olepšan. Tudi zunaj in v garaži so bili Milei deležni izboljšav – pod garaže je trpežnejši, zvočniki v bivalnem delu, dodana pa je tudi plastika zgoraj na zadnjem zunanjem delu avtodoma, ki doda k estetiki in dodatno preprečuje dostop vode do stikov sten in strehe.
Pri naše preskusnem modelu, ki ima v zadku ločeni ležišči, pa so dodali LED ambientalno osvetlitev pri zadnjih dveh posteljah.

 

OPREMA NORTHAUTOKAPP

Če bi želel našteti in opisati prav vso opremo, ki jo omenjeni opremski paket ponuja, bi morali za test dodati še nekaj strani. Španci, ki s tako opremljenim avtodomom nedvomno ciljajo tudi na skandinavski trg, so si pri opremljanju dali duška, kupec pa bo dobil resnično veliko. Paket namreč združuje vse opremske pakete, ki jih ponuja Benimar svojim kupcem, »zadeva« pa velja nekaj več kot osem tisoč evrov oziroma povedano v bolj razumljivem jeziku: če bi vse štiri pakete dodali ločeni, bi plačali skoraj štiri tisočake več, a še vedno ostali brez »sladkorčkov« paketa Northautokapp, ki omenjenim štirim (Design, Selekt, Winter in Delivery) doda še LED dnevne luči, ki se prižgejo ob obratu ključa, senzor za dež in imenitne kromane zaključke ventilacije.


OBČUTKI PRI VOŽNJI


Fiat Ducato zadnje generacije je odličen sopotnik in prav nič čudno ni, da ima daleč največji tržni delež med osnovnimi vozili. Preskušanec je bil »postavljen« na 16-palčna lita platišča. Voznika pa je najbolj razveselil močnejši motorni agregat z robotiziranim menjalnikom, ki preverjeno poskrbi za prijetnejšo in manj stresno vožnjo – predvsem na daljših avtocestni odsekih in vožnji po podeželskih cestah, medtem ko sam pri vožnji navkreber raje pretikam ročno.
Sedeži so serijski, a nekoliko dodelani in oblečeni v oblazinjenje dnevnega prostora. Položaj za volanom je dobro poznan. Poraba bo seveda odvisna od teže noge voznika, kljub ravni strehi vozila in veliki višini pa se tudi ob agresivnejši in hitrejši vožnji ne bi smela dvigniti nad 12 litrov na sto prevoženih kilometrov. Mileo 263 je dolg 739 centimetrov, velik previs preko zadnje osi pa zahvaljujoč visokemu zadku ne bo preveč moteč pri cestnih neravninah. Bolj pazljivi boste morali biti pri manevrih vstran.

 

VGRAJENA TEHNIKA

Avtodomi Benimar so serijsko bogato opremljeni. Vhodna vrata so Hartalova in imajo dodano okno in košek za smeti. Ponašajo se z dvotočkovnim zapiranjem, upravljamo pa jih z daljinskim upravljavcem. Pri Benimarju so odpiranje uredili tako, da lahko vrata odklepamo ločeno – simbol odpiranja tovornega prostora na ključu namreč odklepa vrata bivalnega prostora, gornji pa vrata voznikove kabine. Doslej smo to rešitev videli le pri precej dražjih modelih.
Toplozračni grelec Truma Combi 6, ki greje tudi na elektriko (sicer s samo 2 kW moči) že ima novo kontrolno ploščo Truma CP Plus iNet, ki za doplačilo (vgradnjo posebnega modula) omogoča upravljanje ogrevanja kar preko aplikacije na pametnem telefonu ali tablici.
Vgrajena kontrolna plošča nudi dovolj informacij o stanju vozila. Še to: vsa vgrajena svetila so v tehniki LED. Električna oprema je shranjena pod kavčem, priklop na električno omrežje pa je na levem boku. V bivalnem delu je kar nekaj vtičnic 12V, dodali pa so tudi vtičnici USB, ki bosta razveselili naše milenijce …

 

RAVNA STREHA ZA NOTRANJO PROSTORNOST

Fiatova platforma za avtodome omogoča relativno majhno oddaljenost dna bivalnega prostora od tal, zato za vstop ni potrebna dodatna zunanja stopnica. Vhod je na polovici avtodoma – na desno se nahaja dnevni prostor, proti zadku pa je velika spalnica, ki jo od dnevnega prostora ločimo z drsnimi vrati.
Benimar Mileo ima ravno streho, ki zagotavlja notranjo prostornost po vsej dolžini bivalnika. Ravna streha prispeva k nižji proizvodni ceni manj je tudi prilagoditev pohištva v notranjosti. Stojna višina je lahko višja - v Mileu meri 210 centimetrov, v zadnjem delu, kjer so pod dvignili za 15 centimetrov in vanj poskrili vse inštalacije, pa 195. Tudi pod dvižno posteljo v sprednjem delu je dovolj stojne višine (približno 185 centimetrov), postelja pa omogoča celo uporabo na polovični višini. Tako bodo zgoraj otroci že počivali, starša pa bosta spodaj še kramljala in uživala večer. Tretja pa je dejstvo, da bo voda z ravne strehe lažje odtekala.
289 centimetrov višine navkljub se Mileo 263 ne zdi visok, z večjo višino pa tudi »lepo skrije« svojih 739 centimetrov dolžine.

 

KUHINJA

Kuhinjo so namestili levo od vhoda. Kuhinjski pult je relativno visok (nameščen na višini 97 centimetrov) in izveden v obliki črke L in širok 87 centimetrov. Pod pultom so uporabni predali. Kuhalnik ima tri gorilce, zelo me je razveselil deljen pokrov, ki nudi nekaj dodatne delovne površine med pripravo obrokov. V sezoni 2018 so dodali celo kuhinjsko napo, tako da bo kuhinja zadovoljila tudi najbolj zahtevne. Korito ima pokrov, dodali so plastični odcejalnik, ki je lahko tudi rezalna deska. Nasproti kuhinje stoji hladilnik kompaktne širine in s prostornino 140 litrov. Spodaj je ločen izvlečni predal za pijačo, kamor pospravimo devet plastenk prostornine 1,5 litra. Odlična rešitev, saj težke pijače ne vozimo več na vratih hladilnika.

 

DNEVNI PROSTOR

V prednjem delu se nahaja velik in precej svetel dnevni prostor. Zahvaljujoč velikemu panoramskemu oknu nad voznikovo kabino kljub dvižni postelji nad jedilno mizo prostor ni prav nič utesnjen. Namenjen je peterici, ki se bo zlahka udobno namestila okrog velike mize. Klop v obliki črke L je na levi strani, na desni pa je večji kavč širine 98 centimetrov. Jedilna miza je velika 110 x 55,5 centimetra in nameščena na solidno trdni nogi. Prednja sedeža sta vrtljiva in lepo nastavljiva. Tudi obračanje bo relativno preprosto. Nad voznikovo kabino je nekaj polic, viseče omarice pa so pod dvižnim ležiščem. Zaradi domiselne zasnove sedežne skupine umikanje blazin ob pomiku postelje ni potrebno.

 

SPANJE

V zadku se skriva spalnica za dva, ki se bosta odlično počutila na ločenih ležiščih širine 80 centimetrov. Levo ležišče je dolgo 192 centimetrov, desno pa je 6 centimetrov daljše. Na posteljo zlezemo po treh stopnicah, ki jih izvlečemo iz omare. Spodnji dve stopnici sta visoki po 25 centimetrov, zadnja pa točno pol metra. Po posteljo sta omari - na levi je večja garderobna omara z možnostjo obešanja garderobe, na desni pa, pohvalno, trije veliki predali za perilo oziroma oblačila. Nova ambientalna osvetlitev doda k pravljičnosti spalnice.
Prednjo dvižno posteljo pomika električni sistem podjetja Project2000. Ležišče je ob vznožju spodrezano, zato ne moti dostopa do vhodnih vrat. Tu je široko 125 centiemtrov, medtem ko je pri vzglavju dvajset centimetrov širše. Za varnost poskrbi dodatna varovalna mreža, bralna lučka pa bi morala biti boljša. Še sladkorček – nosilnost dvižne postelje znaša 230 kilogramov!

 

LOČENA KOPALNICA

Kopalnica leži med spalnico in kuhinjo in je ločena. Vanjo stopimo preko 15 centimetrov visoke stopnice, saj je ves zadnji del nekoliko privzdignjen. Kabina za prhanje, ki jo zapremo s čvrstimi vrati iz umetne mase, meri 50 x 50 centimetrov, dodali pa so še leseno rešetko. Pult, ki nosi elipsoidni umivalnik iz prozorne umetne mase, ima spodaj omarico, dodali so še eno v višini glave. Za prezračevanje poskrbi strešna lina Mini Heki.

 

VELIKA GARAŽA V ZADKU

V zadku se nahaja velik garažni boks, ki bo dovolj za prevoz motorja ali koles. Visok je 126 centimetrov. Na obeh bokih so vgradili dovolj velika vrata.Dodaten manjši boks je pod kuhinjskim pultom in dostopen od zunaj.

 

ZAKLJUČEK

Obilo opreme, kakovostna izdelava in izbrani materiali so aduti tudi Milea 263, ki se je na testu izkazal za enega boljših preskušenih avtodomov vstopnega razreda. Z opremo Northautokapp pa Mileo 263 že posega v višji razred ne samo po opremljenosti, temveč tudi po primernosti za zimsko uporabo.