20. avgust, 2014
Tischer Trail 260S in Volkswagen Amarok XL: Bivalnik za štiričlansko družino

Izlet z avtodomom v visokogorje se ponavadi konča ob vznožju. Zato se ideja o preskusu avtodoma in vožnja na 1971 metrov visoki Veliki Zvoh, ki se pne vrh Krvavca, zdita utopični. A ne s poltovornjakom Volkswagen Amarok XL in oprtanim bivalnikom Tischer Trail 260S!


Oblike karoserij evropskih pick-upov v sinergiji z bivalnikom


Pick up z enojno kabino (Single Cab) ima najdaljši keson in sedeža za dve osebi. Pick up s podaljšano oziroma eno in pol kabino (Extra Cab ali Crew Cab) ima srednje dolg keson ter štiri sedeže. Prva dva sta udobna, zadnja dva pa zgolj pomožna, a pri nekaterih proizvajalcih presenetljivo velika. Kljub temu je vozilo registrirano za štiri osebe. Pick up z največjo oziroma dvojno kabino (Double Cab) ima najkrajši keson ter udobne sedeže za pet ljudi.
Najbolj poznani modeli pick-upov, ki so na voljo na evropskem trgu, so Ford Ranger, Mazda BT-50, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, ISUZU D-Max, Volkswagen Amarok in Nissan Navara.
Volkswagen ponuja Amaroka samo v izvedbi z enojno in dvojno kabino, preostali proizvajalci pa vse tri različice karoserijskih izvedb.

 

Tischer Trail 260 S & VW Amarok

 

Manjša kabina vozila ponuja večji keson. To pa pomeni, da lahko tovorimo večji bivalnik. A štiričlanska družina mora imeti pick-up z dvojno kabino, da bi lahko udobno in varno potovala, zato si mora zaradi kratkega kesona izbrati manjši model bivalnika. Kratek keson sprejme modele od 200 do 240, srednje velik keson sprejme modele 200, 240 in 260, dolgi keson lahko tovori bivalnik 290. Oznake bivalnikov so dolžina pohodnega dela v cm. Večji bivalniki (modeli od 275 do 360) so namenjeni manjšim kamionom in ameriškim pick-upom.
Štiričlanska družina je z daljšim kesonom dobila večji bivalnik
Nizozemsko podjetje VETH je dobilo zeleno luč od proizvajalca Volkswagen, da podaljšuje Amaroke za 310 ali celo 650 milimetrov. Na model z enojno kabino je mogoče natovoriti model 290 ter na dvojno kabino modela 200 in 220. Nizozemsko podjetje Veth podaljša osnovni model Amaroka iz medosne razdalje 3095 milimetrov na 3405 oziroma 3745 milimetrov. Torej je keson iz osnovnih 1555 milimetrov podaljšan na 1865 mm oziroma na 2205 mm. Tischer je kot prvi izkoristil priložnost in postavil večji bivalnik na 31 centimetrov podaljšanega Amaroka z dvojno kabino. Bivalnik 260, ki je bil v preteklosti namenjen zgolj eno in pol kabinskemu (Extra Cab) pick-upu je po novem mogoč tudi na tako podaljšanem VW Amaroku. Vsekakor velika prednost za štiričlansko družino. Z večjim bivalnikom so kupci pridobili tudi možnost izbire vhoda. Izbirajo lahko vhod na zadku ali s strani. Podjetje Veth izdaja za tako podaljšanega Amaroka evropsko homologacijo in 2-letno garancijo. Podaljšanje vozila s kesonom stane 4827 evrov brez DDV.

 

Tehnikalije

 

Na avtocesti je bila najvišja hitrost z bivalnikom 160 km/h. Varčna vožnja od Celja do Portoroža s povprečno porabo goriva 7,1 l/100 km in nato vožnja od Portoroža do Ljubljane s hitrostjo med 130 in 150 km/h je povprečje dvignila na 14,7 l/100 km. Ostalih 1500 prevoženih kilometrov je z normalno vožnjo med 80 in 120 km/h znašala povprečno 10,2 l/100 km.
Nosilnost vozila znaša 1400 kilogramov. Bivalnik s polnim rezervoarjem vode in polnima jeklenkama tehta približno 800 kilogramov. Kljub pretirani prtljagi vozilo še ni izven dovoljene nosilnosti.

Za ogrevanje skrbi Trumin Combi 6, ki ga upravljamo s pomočjo nove kontrolne plošče CP Plus. Kontrolna plošča bivalnika je pregledna in enaka kot v nekaterih premijskih avtodomih.

 

Tischer Trail 260 S & VW AmarokTischer Trail 260 S & VW AmarokTischer Trail 260 S & VW Amarok

 

Ogrevanje in izolacija kljubujeta ekstremnemu mrazu. Dve petkilogramski plinski jeklenki poleti zadoščata za mesec dni, v mrazu pri –15 °C pa za slab teden. Baterija v zimskem času s stalnim ogrevanjem zdrži približno tri dni 

 

Končno naša doživetja

Ni tako majhen, kot se na prvi pogled zdi ... Vozilo je dolgo več kot pet metrov in pol in skupaj z bivalnikom brez koles na zadnji steni meri 630 centimetrov. Podaljšanje medosne razdalje je posledično povečalo tudi rajdni krog in pri parkiranju zahteva več vrtenja volana.
Kombinacija bivalnika in terenskega vozila kriči po avanturi in padla je ideja; Veliki Zvoh! Vožnja po avtocesti je uglajena, tiha in brez vzdolžnega zibanja. Na cesti, polni ovinkov, je zelo malo bočnega nagibanja, kar je posledica širokega koloteka in dolge medosne razdalje. Kar malce nehumano se je bilo peljati v udobno klimatiziranem terencu po poteh Krvavca. Veliki Zvoh, da ali ne ... Tako daleč nad Krvavcem človek ni vsak dan z bivalnikom in zadnja strmina je bila na začetku malce adrenalinska, po osvojitvi vrha pa je sledilo presenečenje, da je imel Amarok še veliko rezerve. Pri spustu je bil v pomoč sistem za nadzor zdrsa, pa tudi zaviranje s samim motorjem smo testirali. Ravno pri slednjem se je izkazalo, da z vklopljenim reduktorjem motor ne sega v visoke obrate, brez reduktorja pa prekomerno sili v visoke obrate, kar posledično pomeni veliko zaviranja oziroma pregrevanje zavor. Tu smo pogrešali večji motor.
Na strmini pod sedežnico se je bilo lažje peljati kot hoditi peš. Vozilo zmore, a potrebuje občutek voznika.

 

Tischer Trail 260 S & VW Amarok Tischer Trail 260 S & VW Amarok

 

Prednosti snemljivega bivalnika na tovornem vozilu


Že večkrat napisane prednosti še vedno držijo. Bivalnik na tovornem vozilu 4x4 je praktičen zaradi snemanja, vozilo ga s pomočjo 4x4 dostavi tudi do sanjske plaže, v planine ali na težje dostopna smučišča. V zimskem času ni temperaturnih izgub, ker bivalnik nima voznikove kabine. Vozilo snamemo v kampu in se z njim zapeljemo v sipine Sahare ali pa v mesto po pivo in kruh. Bivalnik je za bivanje neodvisen od vozila oziroma lahko v njem bivamo tudi brez vozila. Vozilo med vožnjo nudi udobno in varnejšo vožnjo tudi tretjemu in četrtemu potniku. Kombinacija je odlična tako na avtocestah kot brezpotjih. Bivalnik ni vozilo in se obravnava kot tovor, torej po nakupu ni nadaljnjih stroškov registracije in vzdrževanja. Vozilo zgublja vrednost veliko hitreje od bivalnika. Pick-up je tovorno vozilo, ki ni obremenjeno z davkom na motorna vozila (DMV), prostornina motorja pri cestnini ni obremenjena z davkom na luksuz in njegova višina nad prvo osjo je nižja od zloglasnih 130 centimetrov. Podjetniki, ki uporabljajo vozilo tudi za delo, si lahko poračunavajo davek na dodano vrednost. Pick-up nove generacije je dobesedno postal udoben terenec za vsak dan, s katerim lahko obvladujete svojo obrt, šport ali delo v vinogradu.

 

Snemljivi bivalnik Trail 260S


Bivalnik je po izdelavi konstrukcije in materialih primerljiv z nemškim Carthagom. Zunanjost kalupa je iz visokokakovostnega aluminija, sredica iz 3 cm ekstrudiranega polistirena in notranjost iz vezane plošče topola. Mesta vijačenja imajo distančne letve in podložene alu trakove. Alkoven je delno iz dvojne stene poliestra in polnjen s trdo peno. Bivalnik ima štiri teleskopske noge za dvigovanje in spuščanje bivalnika.
Bivalnik v notranjosti preseneča s svojo velikostjo. Težko je razumeti, zakaj zunaj majhen in notri tako velik. Razpored je dobesedno popoln za to obliko modula, kar dokazujejo tudi kasneje nastali proizvajalci podobnih bivalnikov, ki posnemajo Tischerjev razpored.

 

Tischer 260 S - Postelja v alkovnu meri 200 x 153 centimetrov

 

Postelja v alkovnu meri 200 x 153 centimetrov ter v višino nad posteljo slabih 90. Vzmetena je s Frolistar vzmetenjem, ki postelji daje več zračnosti in udobja. Okoli postelje je speljana Trumina cev za ogrevanje. Okni na obeh straneh alkovna ponujata zračnost in sta tako kot vsa ostala okna opremljeni z mrežo proti mrčesu in rolojem za zatemnitev. Dodatna omarica v stropnem kotu alkovna je izredno praktična za odlaganje knjig, očal ... Omarica ima 12-V vtičnico.

 

 

Tischer Trail 260 S & VW AmarokTischer Trail 260 S & VW AmarokTischer Trail 260 S & VW Amarok

 

Dnevni prostor ima čez dan funkcijo omizja in ponoči pomožnega ležišča za tretjega in četrtega člana. Miza je ekscentrično vrtljiva na kovinski nogi. Sedenje štiričlanske družine je dokaj udobno, saj meri desno sedišče 121 centimetrov in levo 123 centimetrov. Prostor pod omizjem meri med sedežnima klopema dobrih 92 centimetrov. Sprednja klop skriva 80-litrski rezervoar za svežo vodo, tlačno črpalko, elektro blok in 95-Ah baterijo AGM tehnologije. Prostor pod klopema je ogrevan in pod omizjem v tla obrnjeni šobi pihata vroč zrak. Pod sediščema sta odprtini za dostop v prostor kesona. Prostor na levi in desni strani je velik približno 350 litrov. V tem prostoru z napenjalci vpnemo bivalnik na vozilo in s 13-polno vtičnico priključimo na elektro sistem vozila. Elektro povezava omogoča delovanje luči na zadku kabine in polnjenje bivalne baterije. Kadar vozilo ni v funkciji, bivalnik ne troši baterije vozila. Nad sediščem sta dve stropni kotni omari. Čas predelave omizja v posteljo ne traja dlje kot minuto. Blazine sedišča so ravne in sestavljajo posteljo v ravno ležišče.

 

Tischer Trail 260 S & VW Amarok


Kuhinjski blok ima kuhalnik s tremi plinskimi gorilniki z električnim vžigom. Štedilnik ima dva steklena pokrova, ki ponujata več delovne površine. Hladilnik na nasprotni strani kuhinjskega bloka je 95-litrski, zamrzovalnik jih ponuja še devet. Hladilnik deluje na plin, 12 V in 230 V. 
Bivalnik je dovolj velik za štiričlansko družino. Ležišča in sedišča so dovolj velika za normalno spanje in sedenje.

 

Tischer Trail 260 S & VW Amarok

 

Kopalnica omogoča tuširanje, ima velik WC in velik preklopni umivalnik. Garderobna omara je ogrevana in praktična tudi za sušenje jaken in bund.