29. marec, 2020
Rapido M 96

Rapido je lani septembra obeležil kar nekaj pomembnih prelomnic. Prva je bila predstavitev nove modelne serije M, ki temelji na Mercedesu Sprinter. Gre za dva modela M66 in M96, prvi z ločenima ležiščema, drugi s sredinsko posteljo, ki sta namenjena zimski uporabi.

Druga, za nas še kako pomembna pa je, da je po skoraj desetletju znamka zopet prisotna na slovenskem trgu – na novo jo zastopa ljubljanski Avtocenter Martin Stipič na Zaloški 179. ). Novi zastopnik je hitro videl priložnost in k nam hitro pripeljal nekaj vozil. Popeljali smo se z modelom M 96.

 

RAPIDO GROUP

Rapido se je v sedemdeset letih delovanja razvil iz majhne pohištvene delavnice v spoštovanja vredno podjetje, ki združuje lepo število blagovnih znamk. S širitvijo so pričeli leta 1993, ko so pripojili Esterel, sledili so Rapidhome (1998), Fleurette (2005), Itineo (2006), Campereve (2009), Westfalia (2010), Dreamer (2014), PLA/Giottiline (2016), Wildax (2017) in Stylevan (2017). Podjetje ostaja v lasti družine Rousseau in nadaljuje osnovno poslanstvo: ohranjati duh mojstrstva s posluhom za podrobnosti.

 

VEČ KOT 70 LET TRADICIJE

Rapido se lahko pohvali z več kot sedemdesetletno tradicijo. Leta 1948 je podjetje ustanovil Constant Rousseau, človek velike kreativnosti in poln vizij, ki se je sprva ukvarjal z izdelavo pohištva. Zelo je cenil delo s kakovostnimi materiali, obdeloval pa je vse tipe lesa. Lesa 1961 si je za potrebe preživljanja počitnic izdelal zložljivo šotorsko prikolico, ki je bila narejena tako, da jo je lahko izven počitniške sezone uporabljal za prevoz tovora.
Pierre Rousseau se je podjetju pridružil leta 1976, da bi pomagal očetu. Tudi on je bil inovator po srcu in duši in hitro je nastal prvi avtodom. Prvi serijski avtodom je zapustil tovarno leta 1983, torej pred 36 leti. Šlo je za model Randonneur 410. Leta 2014 se je podjetju pridružil še Pierrov sin Nicolas in prevzel področja prodaje in marketinga. Tako v podjetju deluje že tretja generacija družine Rousseau. Še nekaj: tri silhuete v logotipu podjetja predstavljajo tri generacije Rousseaujev.


BOGATA PONUDBA ZNAMKE RAPIDO


Rapido ima v ponudbi široko paleto predelanih kombijev, polintegrircev in integrircev. Večina modelov je na osnovi Fiata Ducato, nova serija M pa na osnovi Mercedesa Sprinter z Al-Ko podvozjem.
Serija Rapido Van ponuja tri modele, posebnost pa je možnost panoramskega okna nad voznikovo kabino, ki vanjo prepušča obilo svetlobe. V 55 je dolg 599 in ponuja klasično postavitev za to velikost kombija s prečno posteljo zadaj, nekoliko manj običajen je V62 s francosko posteljo (125 x 198 centimetrov) in kopalnico ob njej, ki je dolg 636 centimetrov. Enake dolžine je V68 z ločenima ležiščema.
Polintegrirana serija 6F prav tako ponuja pet modelov. Najkrajši je 656F, ki je dolg 679 centimetrov, ponuja pa klasično francosko postavitev s kotno posteljo. Sledijo 665F z ločenima ležiščema in kopalnico v zadku, 666F z ločenima ležiščema in prav tako ločeno kopalnico, ter dva modela s sredinsko posteljo, 686F in 696F.
Sledijo integrirane serije. Prva v vrsti je serija 8F, kjer je na voljo šest modelov. Model 855F je nekaj manj kot sedem metrov dolg avtodom z ločenima ležiščema, sledi 856 F s francosko posteljo, 866F ima prav tako ločeni ležišči, 880F sredinsko posteljo, 883F prečno dvojno ležišče in 896F prav tako sredinsko posteljo.
Serija 8dF je na voljo v petih različnih izvedbah. 8065dF ponuja »skandinavsko« rešitev s kopalnico v zadku in ločenima ležiščema pred njo, 8066dF ločeni ležišči, 8086dF sredinsko posteljo, 8094dF zanimiv tloris z dnevno sobo v zadku, 8096dF pa spet sredinsko posteljo. Vse modele si lahko omislite tudi z ogrevanjem Alde (za doplačilo, seveda).
Serija Distinction pomeni vrhunec ponudbe na osnovi Fiat Ducato, vozi pa se na Al-Ko šasiji, ponuja dvojno dno in serijsko ogrevanje Alde (razen pri modelih i86 in i96). Na voljo je sedmerica modelov. Model i66 ima ločeni ležišči, i86 in i96 centralno posteljo, i165 ločeni ležišči in kopalnico v zadku, i190 sredinsko posteljo in možnost kar šestih ležišč (dolg je 799 centimetrov!), sledita pa še dva lepotca na treh oseh, i1066 z ločenima ležiščema in i1090 s sredinsko posteljo.
Vrh ponudbe predstavlja serija M, ki so jo predstavili lansko jesen na sejmu Caravan Salon v Düsseldorfu. Trenutno sta na voljo dva modela. M66 ima ločeni ležišči, M96 pa sredinsko posteljo. Oba sta na voljo na podvozju Mercedes Sprinter s podvozjem Al-Ko, opcijsko tudi z odlično prestavno avtomatiko.

 

ZVEZDA NA NOSU

Pri Rapidu M za osnovo služi Mercedes Sprinter 414 CDI z največjo dovoljeno maso 4500 kilogramov in Al-Ko nizkopodno šasijo. Pod motornim pokrovom se serijsko vrti motor s 143 »konji«, preizkušenemu modelu pa je v vseh pogojih vožnje služilo 177 poskočnih vrancev. Za prestavljanje poskrbi odlični samodejni menjalnik 9G. Ob ravno prav odebeljenem, v usnje prijetnega otipa oblečenem, volanskem obroču sta v primeru avtomatike celo dve lopatici v slogu športnih vozil, s katerima boste lahko ročno pretikali v slogu superšportnikov kar ob volanskem obroču. Če boste sploh občutili željo, saj avtomatika prestavlja tako gladko, kot da bi vozili električno vozilo. Električna je tudi ročna zavora, ki se vklopi avtomatsko ob izklopu motorja. Stikalo za vklop in izklop je levo od volanskega obroča.
Armaturna plošča je v najimenitnejši različici povsem avtomobilska, času, v katerem živimo, primerna, na njej pa kraljuje velikanski, skorajda enajst palcev veliki zaslon na dotik MBUX, prek katerega upravljamo tudi z elektronskimi sistemi osnovnega vozila.
Posebej za trg počitniških vozil so pri Mercedes Benzu razvili še nekaj sladkorčkov: brezstični vžig motorja preko stikala »start-stop« in sistem hibernacije, ki je namenjen zimskemu počitku vozila, v tem času pa skrbi za »zdravje« vitalnih delov vozila in baterije. Serijsko so dobavljivi varnostni zračni mehovi za integrirce, novost pa je tudi center za pomoč v stiski oziroma center za pomoč uporabnikom, ki je dosegljiv 24 ur na dan, vse dni v letu.
Lahko bi napisali, da je šele z Mercedesom Sprinter trg počitniških vozil pridobil pravo osnovno vozilo v razredu med sto in dvesto tisočaki. Roko na srce: Fiata Ducato je tudi s prenovljenim agregatom povozil čas, zastarelost pa je vidna predvsem v voznikovi kabini.
Vozilo je polno opremljeno s kopico asistenčnih sistemov, med drugim s sistemom za nadzor varnostne razdalje Distronic, sistem za pomoč pri bočnem vetru in seveda sistem za zaviranje v sili. Dodani so asistenčni sistemi svetil, senzor za dež in celo sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika. Vse sisteme nadzorujemo preko stikal na v usnje oblečenem volanskem obroču. Tu so tudi stikala tempomata, upravljala radijskega sprejemnika in telefona, kot smo to navajeni iz avtomobilov.

 

M KOT »MAGNIFIQUE«

Črka M v imenu modela seveda pomeni, da je vozilo zgrajeno na osnovi Mercedesa Sprinter, a tudi »magnifique« odlično opiše veličastno zunanjo podobo nove modelne linije. Prednji del zaznamuje velikanska zvezda, simbol proizvajalca vozil iz nemškega Stuttgarta, ki se lahko pohvali z eno najdaljših tradicij proizvodnje motornih vozil. Veliko masko motorja ob straneh zaokrožujeta žarometa, ki sta pod masko povezana s temnejšim »trakom«, ki nosi tudi dnevne luči v tehniki LED. Meglenki in smernika so nameščeni spodaj v odbijaču. Veliki vetrobran ponuja odlično preglednost naprej in vstran, brišejo pa ga trije brisalci, kar ne vidimo prav pogosto pri integrircih. Stranici sta manj impozantni, a vseeno težko skrijeta, da gre za najimenitnejšega med Rapidi. Diskretna grafika objema okna voznikove kabine in se v zadnji tretjini nežno izteče v belino zadka. Ta je nadvse imeniten, eden lepših na trgu. Zajetni odbijač nosi veliki zadnji luči, ki ju povezuje kromirani nosilec, pod katerega je obešena registrska tablica. Nad njim je Mercedesova zvezda, sredi zadka pa velik Rapidov emblem. Zadnji del zaokrožuje velika črna površina z napisom Rapido in vzvratno kamero.
Vsa okna so kasetna, strešne line kakovostne in velike. Pohvaliti moramo tudi kakovostna servisna vrata odprtin v dvojnem dnu, ki omogoča odlično dostopnost predalov. Potniki bodo lahko smuči vozili v prehodnem prostoru pod osrednjim delom vozila, velika servisna vrata pa omogočajo tudi preprost dostop do grelca Truma Combi, ki se nahaja v levem delu vozila pod kuhinjo.

 

TEHNIČNA OPREMA

Rapido M se pelje na podvozju Al-Ko, stene, streha in pod so iz izoliranega sendviča, na zunanji strani je Gfk. Tehnično dvojno dno je visoko do 20 centimetrov in ogrevano po vsej dolžini vozila. Rezervoar čiste vode ima 130 litrov prostornine, odpadne pa 110. Za ogrevanje poskrbi Truma Combi 6 CP Plus z iNet nadzorom, baterija bivalnega dela ima kapaciteto 100 Ah. Za doplačilo se lahko odločite tudi za toplovodno ogrevanje Alde, ki pa k skupni teži doda kar 65 kilogramov (cevi, tekočina in konvektorji).

 

DNEVNI PROSTOR

Ob vstopu skozi 54 centimetrov široka vhodna vrata se na desni odpre velik dnevni prostor, ki je prehoden od ročice menjalnika pa vse do spalnice. Tovrstna notranja postavitev z vzdolžnima klopema, ki je prav francoska »pogruntavščina«, je zadnja leta velik hit na trgu počitniških vozil. Ker gre za prestižni model, se v vznožjih klopi skrivata sedeža Aguti s tritočkovnima pasovoma. Jedilna mizica je v beli barvi, rob pa ima kromiran zaključek. Nameščena je na višini 75 centimetrov. Ponaša se z ogrevano nogo. Ta je votla, skoznjo je speljan topel zrak ogrevanja, ki tik pod vrhom noge izhaja pod mizno ploskvijo in ogreva noge ob mizi sedečih. Mizna ploskev je uporabno preklopna, s čimer omogoča nemoten prehod iz voznikove kabine.
Klopi sta dolgi dober meter, vse sedežne površine pa so oblečene v usnje Toronto temne barve s svetlimi šivi. Tu navduši kakovost izdelave s popolnimi šivi.
Nad voznikovo kabino je »obešena« dvižna postelja, ki je na spodnji strani oblečena v svetel material, vgrajene so tudi luči v tehniki LED. Panoramsko okno nad omizjem je obdano s pleksisteklom z vgrajenimi lučmi. Tudi robovi omaric so ozaljšani s trakovi posredne osvetlitve.
Nad klopema so viseče omarice. Zelo zanimive so bralne lučke, ki odlično osvetljujejo prostor, dodajo pa tudi k imenitnosti salona. Pohištvo je iz linije Duna in je zelo elegantno.

 

KOTIČEK ZA KUHANJE

Avtodomi z nasproti si ležečima, vzdolžnima klopema imajo po navadi obstenski kuhinjski blok, pri Rapidu pa so ga oblikovali v obliki narobe obrnjene črke L. Tako so ohranili prehodnost in zračnost salona, hkrati pa niso okrnili uporabnosti kuhinje.
Ta ima dovolj delovne površine, pod pultom pa je pet predalov, ki imajo mehansko centralno zaklepanje (to je ločeno na levi in desni del). Kuhalnik s tremi gorilniki (opcija, serijsko sta le dva) in električnim zagonom so vgradili ob oknu oziroma steni, korito je na levi. Oba imata stekleni pokrov, ki še poveča uporabnost pulta. Napa je serijska, dodano je tudi držalo role papirnatih brisač. Okrog okna so dodali pleksi zaščito stene, za katero je vgrajena posredna osvetlitev. Nad kuhinjskim pultom sta dve viseči omarici, tako da bo prostora za shranjevanje več kot dovolj.
Nasproti kuhinje, poleg vhoda, so postavili veliki hladilnik s prostornino 149 litrov in z zamrzovalnim delom, ki ima na vrhu uporabno polico namesto zaprte omarice.

 

LASTNIŠKA SPALNICA

V zadnjem delu vozila se nahaja lastniška spalnica, kjer osrednje mesto zavzema veliko centralno ležišče velikosti 198 x 160 centimetrov. Tako veliko širino zakonske postelje so lahko dosegli s posebno obliko garderobnih omar, ki sta spodaj nekoliko ožji, a ker sta namenjeni obešanju garderobe, ta »zvijača« prav nič ne okrni uporabnosti. Med omarama je most visečih omaric, stena je mehko obložena. Za prezračevanje in osvetlitev poskrbijo dve stenski okni in panoramsko na stropu, ki ga obkroža obroba s svetili.
Pod posteljo je večji predal, sama postelja pa je navpično pomična. Razmak med najvišjo in najnižjo lego je 30 centimetrov, mehanizem poganja elektrika s stikalom v garaži.

 

LOČENA KOPALNICA

Za kuhinjskim delom so postavili ločeno kopalnico. Na levem boku je kopalnica s straniščem in umivalnikom. Omarica pod kopalniškim pultom je velika, dodali pa so še eno na steni. Vrata, ki hkrati ločijo dnevni prostor od kopalnice in spalnice imajo na zunanji strani ogledalo.
Kabina za prhanje je ob desnem boku in lepo obdelana. Opremljena je z elementom s kopico poličk in kakovostno prho. Zapremo jo s čvrstimi vrati iz pleksija. A najboljše je vgrajeno v spalnici – tam preko upravljavca uravnavamo osvetlitev kabine, s čimer poskrbimo za svojevrstno svetlobno terapijo, ki pomaga pri sproščanju telesa in premagovanju stresa.

 

DVIŽNA POSTELJA

754 centimetrov dolgi M 96 bo najbolje služil dvema popotnikoma, a zavoljo širše namembnosti so dodali še dve ležišči. Nad voznikovo kabino so namestili dvižno posteljo, ki jo pomikamo ročno. Ležišče je veliko 191 x 140 centimetrov, spusti pa se dovolj nizko, da do njega dostopamo kar preko desne klopi.

 

PRTLJAŽNI PROSTORI

Kar se prtljažnega prostora tiče, pri tem vozilu ne bo zadrege.
V dvojnem dnu se »skrivata« dva večja prtljažna prostora. Prvi, prehodni skozi celo širino vozila, je namenjen prevozu daljših predmetov, na primer smuči. Ta prostor meri v preseku 17,5 do 20 krat 58 x 83 centimetrov dolg pa je celotno širino vozila, to je 210 centimetrov. Pod desno klopjo je dodaten prostor, pohvalno pa je tudi dejstvo, da so s kakovostnimi servisnimi vrati omogočili zunanji dostop do ogrevanja, ki je vgrajeno pod kuhinjskim blokom.
V zadku se pod spalnico nahaja garaža velikosti 120 x 114 x 210 centimetrov, ki ima po višini (do 30 centimetrov) pomičen strop, kar omogoča tudi prevoz skuterja ali pa električnih koles. Vrata merijo na obeh bokih 117 x 89 in 112 x 89 centimetrov, garaža je osvetljena, ogrevana in opremljena s pritrdilnimi očesci. V garaži je tudi zunanji tuš.