1. februar, 2022
Rimor Seal 12 P

Rimor Seal 12 P je že tretji Seal v zadnjih treh mesecih, ki so nam ga pri slovenskem zastopniku in prodajalcu, podjetju Izara HF d.o.o. iz Celja, odstopili v preizkus. Model 12 P je poseben predvsem v tem, da ponuja notranjo razporeditev, kakršna je bila razširjena in priljubljena pred desetletji. Prehodnost in prostornost sta značilnosti tega vsega 6,5 metra dolgega polintegrirca.

 

Kot že večkrat poudarjeno na teh straneh, ima blagovna znamka Rimor eno daljših tradicij na Apeninskem polotoku. V ponudbi imajo vse oblike avtodomov razen integrircev, tokrat pa smo se popeljali s polintegrircem serije Seal. Ta serija pomeni vstop v svet Rimorja in že v osnovi ponuja nekaj udobja.

 

NOVOSTI SERIJE SEAL

Že za sezono 2021 so serijo Seal temeljito osvežili, za letošnjo pa je doživela še nekaj blagih sprememb, ki so vidne predvsem znotraj. Od letos so serijska bivalna vrata z oknom, ki imajo še vedno enotočkovno zaklepanje, a so mnogo imenitnejša od predhodnih.
Nova je obloga okrog kuhinjskega okna, ki je izdelana v skladu z najnovejšimi trendi iz trenutno zelo priljubljene sivo-bele barvne kombinacije. Korito in kuhalnik imata steklena pokrova, zagon iskre je vedno električni. Pohištvo je svetlih barv, vratca omaric in vrata omar pa so v temnem odtenku. Viseče omarice imajo potisna zapirala (»push-lock«). Pod visečimi omaricami so še dodatne poličke za drobnjarije.

Tudi tehnična oprema je solidna. Za ogrevanje v osnovi poskrbi Truma Combi, hladilnik je v osnovi sicer podpultni, za doplačilo pa vedno lahko »dobite« večjega. Osvetlitev je v tehniki LED, kar je dandanes standard, za doplačilo lahko v kuhinji vgradite še napo in plinsko pečico. Rezervoar za čisto vodo ima 85 litrov prostornine (kar je malo v primeru šestih potnikov), za odpadno pa 100.


SERIJA SEAL P

Polintegrirci serije Seal so na voljo v dveh izvedbah. Plus ponuja spredaj dvižno posteljo, serija P pa združuje klasične polintegrirce, kakršne smo poznali nekoč. Gre za avtodome z nizko strešno linijo, brez dvižne postelje nad salonom in posledično s precej veliko stojno vošino tudi nad salonom. Ta v modelih Seal P znaša 2075 milimetrov, kar pomeni zračen in prav nič utesnjen prostor.
Klasična serija Seal P ponuja dva modela polintegrircev, oba z resnično precej klasično zasnovo. Seal 12 P ima v salonu celo klasično, danes bolj redko videno dvojno dineto, voznikova kabina je namenjena le prevozu, ni pa del bivalnega dela ob postanku. Seal 98 P je bolj trendovski, saj zadaj ponuja spalnico z ločenima ležiščema. Zanimiva je rešitev zapiranja spalnice, ki ima samostojna vrata, kopalnica je enotna, z veliko ločeno kabino za prhanje. Ob desnem boku je pri vhodu kuhinjski blok, tudi salon je takšen, kot smo jih danes navajeni – s sedežno klopjo v obliki črke L in dodanim sedežem ob desni steni. Pod spalnico je večja garaža.

 

FIAT DUCATO Z BOGATO OPREMO

Prav vsi avtodomi serije Seal se vozijo na osnovi preverjenega Fiata Ducato, ki je lani doživel korenito prenovo. Že v osnovni ceni vozila s 120-»konjskim« turbodizelskim motorjem so zajeti voznikova in sovoznikova zračna blazina, električno pomična ogledala, zavorni dodatki ABS, ESP in ASR, , tempomat (cruise control), originalna radijska antena s predpripravo za radio, sprednji zvočniki, zatemnjena kabinska stekla, razširjen zadnji kolotek (1980 milimetrov) in vrtljivi kabinski sedeži. Za hlad v vročih poletnih dneh skrbi kabinska mehanska klima. Za doplačilo si lahko omislite samodejni devetstopenjski menjalnik (znamke ZF).

Novi 2,2-litrski motor je mogoče dobiti z močmi od 120 do 180 »konjev«, testnega pa je poganjalo 140 »konjičev«. Zagon je bil v tem vozilu še klasični, »na ključ«, lahko pa bi bil tudi s pritiskom na tipko, ki je nameščena namesto volansko ključavnice. Merilniki so precej bolj imenitni kot poprej tudi v osnovni izvedbi. Ostalo je precej enako kot prej – Ducato ostaja Ducato, še posebej v veselje pri vožnji krajših avtodomov, ki so nekaj lažji, predvsem pa okretnejši. Tak je tudi Seal 12 P, ki je dolg malce manj kot šest metrov in pol, z medosno razdaljo 3800 milimetrov. Do popolnosti mu manjkajo le večja kolesa s 16 palci.


SEAL 12 P

Rimor Seal 12 P je tisti simpatični mali polintegrirec za dva, ki znotraj ponuja veliko prostora. Že sam občutek ob vstopu, zaradi zračnosti, kakršne v večini vozil nismo vajeni, sta nekaj posebnega, novega. V spomin mi prikliče avtodome iz preteklosti, ko je bila tovrstna postavitev pogosta, dvojna dineta pa nekaj samoumevnega. Danes smo se tako navadili vrtljivih sedežev v voznikovi kabini, da se dvojna dineta v avtodomu za dva (oziroma za štiri, če boste vsakič iz sedežne skupine sestavljali dvojno ležišče) zdi kot šala inženirjev. Pa ni! Pomislite – oba imata na voljo slab meter široko klop, miza je precej velika in stabilna. Tudi stensko okno je veliko, lahko bi rekel velikansko, v prostor prepušča obilo svetlobe, hkrati pa nadomešča televizijo. Le kaj je lepšega kot velikansko okno s pogledom na prelepo pokrajino, morje ali zasneženo smučišče?
V bivalni del vstopimo približno na polovici avtodoma. V pod vozila je vrezana stopnica, tako da ni potrebe po zunanji stopnici, vrata so klasične širine in z oknom. Na naši desni je veliki hladilnik, na levi kuhinja. Pred »nosom« je dineta. Prostor je, z izjemo lesene predelne stene med dineto in ležiščem, neprekinjen, zračen, občutek je, kot da smo v avtobusu in ne v avtodomu precej krajšem od sedmih metrov.
Voznikova kabina tu ni del bivalnika, saj je za voznikovim sedežem naslonjalo klopi, za sovoznikovim pa omara. Ta je v modelih z malim podpultnim hladilnikom velikanska, v preizkusnem avtodomu pa je tu našel svoje mesto veliki hladilnik. Nad njim je, kjer je predviden prostor za plinsko pečico, večja omarica. Nad njo je polica, ki lahko služi za odlaganje drobnjarij, saj se nahaja ravno pri vhodu v vozilo.
Dnevni prostor predstavlja dvojna dineta, dve nasproti si ležeči dvojni klopi širine okrog metra, ki jima »družbo dela« velika jedilna miza vpeta v steno. Sedenje je prijetno, oblazinjenje standardno. Za doplačilo si lahko omislimo še pritrdila isofix za otroški sedež. Navkljub temu, da v prispevku govorim kot o avtodomu za dva, pa vozilo ponuja šest sedežev, v dineti pa so štirje varnostni pasovi. Dva sta tritočkovna, vgrajena na klopi obrnjeni v smeri vožnje, na prednji pa sta dvotočkovna. Skupaj se tako lahko v Sealu 12 P vozi šest potnikov.
Nad dineto so namestili niz treh velikih visečih omaric, pod njimi je dodana še več kot meter dolga polica. Navdušila me je tudi posredna osvetlitev.


KUHINJSKI KOT(IČEK)

Levo do vhoda so namestili kuhinjski kot. Gre za klasični, kvadrasti kuhinjski blok, kakršnega smo navajeni in ponuja ravno prav delovne površine. Okno obkroža okvir iz umetne mase, ki sledi letošnjemu trendu – ta vzorec smo že videli v počitniški prikolici nemške izdelave, pa tudi na keramičnih ploščicah v eni od gradbenih trgovin. Kot kaže gre res za hit sezone 2022.
Kuhalnik je trikotno prirezan (električni zagon iskre je v serijski opremi), pomivalno korito je okroglo. Oba imata steklen pokrov, s čimer se poveča delovna površina, ko jo potrebujemo. Pod pultom je v osnovni izvedbi mali hladilnik, preizkušeni Seal 12 P pa je imel velikega ob vhodu, zato so namesto »malčka« vgradili omarico s krilnimi vrati in policami. Pod koritom je predal s predelkom za jedilni pribor, pod njim omarica s krilnimi vrati. Avtodom tako ponuja veliko skladiščnega prostora za posodo in zaloge že pod pultom, še nekaj ga je v viseči omarici nad njim. Tudi tu niso pozabili za uporabno poličko pod visečo omarico, pohvaliti pa moram še obešala za krpe na steni.

 

KOPALNICA

Kopalnica je doma zagotovo eden najpomembnejših prostorov in večina popotnikov jo tudi v počitniških vozilih redno uporablja. Te uporabnike so imeli pri razvoju kopalnice v mislih Rimorjevi inženirji, saj je prostor kljub kompaktni širini dovolj prostoren za udobno uporabo. Še posebej s prostornostjo razveseljuje kabina za prhanje, ki je nameščena povsem v zadnjem desnem kotu vozila. Kadica je skoraj kvadratnih mer, odtok en sam. Na steni je tudi tu pomična prha, ki je pritrjena z magnetom, ki ga pomikamo po steni, v kateri je vgrajena kovinska letev.
Kopalnica je v prednjem delu prostora, kabino za prhanje pa ločimo z vrati iz umetne mase. Na levi strani (ob desnem boku vozila) so vgradili kopalniško omarico z umivalnikom. Na steni je večje okno, nad straniščem odprta omarica s poličkami. Prostora za shranjevanje potrebščin je veliko – pod pultom je omarica, nad okno še dodatna viseča omarica z ogledalom. Kopalnica je dovolj prostorna za tudi za hkratno uporabo dveh uporabnikov.

 

SPANJE

V zadnjem levem kotu vozila so namestili veliko francosko ležišče. To oznako nosijo zakonske postelje, ki so umeščene ob eno stran vozila, ponavadi v zadku in pri vznožju za lažji prehod prirezane. Nekoč so, kot sem v prispevku že večkrat poudaril, bile zelo pogoste, danes jih ponujajo le še redki proizvajalci. Veliko je x centimetrov, nameščeno na ravno pravi višino, da se nanjo »samo prevalimo«. Ob stenah ste okni – na levem boku vozila večje, na zadnji steni malce manjše. Tako je spalnica prijetno svetla, zračna in ponuja razgled na okolico (obenem pa zvečer zahteva malce več pozornosti, da vas sosedje ne bi ujeli gole …). Nad posteljo so na daljši stranici postelje obesili viseče omarice, na zadnji steni (nad vzglavjem) pa je velika odprta polica, ki je dolga vso širino ležišča.

 

PRTLJAŽNIK

Seveda pa Seal 12 P zaradi svoje kompaktne dolžine nekje mora skleniti kompromis. V njegovem primeru je to prtljažnik oziroma garaža. Te tu ni, pod francoskim ležiščem je le velik prtljažni prostor, ki pa ga omejujeta višina ležišča (tega bi lahko dvignili za slabih 15 centimetrov, kolikor je še višine od ležišča do stranskih oken) in pod posteljo vgrajen grelec Truma Combi 4. Edina vrata za dostop so velika 45 x 100 centimetrov.
Morda gre res za kompromis, a vseeno se Seal 12 P izkaže z dovolj prtljažnika in odlagalnih površin ter omaric, če je govora o le dveh potnikih. Prostora bo v tem primeru več kot dovolj, le kolesi bosta morali na zunanji prtljažnik.