25. februar, 2023
Rimor Kilig 95 Plus

Italijanski proizvajalec avtodomov Rimor iz Poggibonsija v Toskani je bil lansko poletje eden prvih, ki je predstavil serijo avtodomov na osnovi Forda Transit. S to potezo so želeli rešiti težave z dobavami osnovnih vozil, ki zadnje leto in pol pestijo industrijo počitniških vozil. Pri Rimorju ne skrivajo, da imajo s serijo Kilig precej smele načrte. Izmed enajstih različnih avtodomov serije Kilig smo se popeljali z integriranim 95 Plus.


Ime Kilig je zanimivo, sveže in, zanimivo, četudi italijanščina ponuja množico ušesom prijetnih besed, ne izhaja z Apeninskega polotoka. Beseda prihaja iz jezika filipinskega plemena Tagalog in opisuje občutek, navdušenje, ob nečem romantičnem ali čudovitem. Notranjost avtodomov Kilig je mladostna, barve prijetne očem. Kupci lahko izbirajo med 11 različnimi avtodomi: polintegrirci in avtodomi s spalnim nadstreškom, večina pa jih je namenjenih družinam z otroki. Vsi avtodomi serije Kilig so široki 234 centimetrov, visoki pa 304 (alkovni) ali pa 284 centimetrov (polintegrirci).

 

 

AVTODOMI S SPALNIM NADSTREŠKOM

Avtodomi s spalnim nadstreškom so tisti najbolj pravi odgovor, ko pomislimo na družinsko namembnost. Šest alkovnov serije Kilig ima vedno na voljo vsaj štiri fiksna ležišča, dve v spalnici in dve v nadstrešku visoko nad voznikovo kabino.
Kilig 4 je dolg vsega 595 centimetrov, kar pomeni, da bo z njim vožnja s trajektom še posebej ugodna. V zadku je precej visoko prečno postavljeno dvojno ležišče, pod katerim je za to dolžino dovolj velika garaža za prijeten oddih. Kopalnica in kuhinja sta kompaktni, tudi salon je kompaktnih mer.
Kilig 5 je dolg 697 centimetrov. V dnevnem prostoru ima dvojno dineto, v zadku prečno dvojno ležišče. Garaža je dovolj velika za prevoz opreme.
Kilig 9 je tisti pravi za družine z malimi otroki, saj ponuja pograd. Pri enaki dolžini kot model 5 ima dve dineti, skupaj pa ponuja šest ležišč. Ob pogradu v zadku je velika kopalnica, kuhinja je tik ob vhodu.
Kilig 50 ponuja tisti znani Rimorjev tloris z dvojnim pogradom v zadku in zagotavlja kar šesterico fiksnih ležišč. Dolg je točno tri centimetre manj kot sedem metrov, njegova edini manko pa je mini kopalnica, ki je stisnjena med oba pograda. Spredaj so namestili dve sedežni skupini, kuhinja v obliki črke L je nameščena za dnevno sobo.
Kilig 669 je daljši in meri 7,3 metra. V zadku ima sredinsko nameščeno zakonsko posteljo, med dnevnim prostorom in spalnico pa veliko prehodno kopalnico.
Enake dolžine je Kilig 695 z ločenima ležiščema v zadku, ki ima podoben dnevni prostor kot Kilig 4, a z dodano vzdolžno klopjo. Tloris je precej prostoren.

 

 

POLINTEGRIRCI

Podobne notranje rešitve ponujajo tudi polintegrirci, le da se tu tretje in četrto fiksno ležišče nahajata na dvižni postelji nad salonom (modeli z oznako Plus).
Najkrajši v seriji je 595 centimetrov dolgi Kilig 18 Plus, ki povzema tloris modela 4, le da nima spalnega nadstreška, dvižno ležišče pa je nad salonom.
Kilig 66 Plus je 733 centimetrov dolgi polintegrirec z dvižno posteljo, ki ima v zadku po višini nastavljivo sredinsko posteljo, ločeno kopalnico v salonu pa vzdolžni klopi. Kuhinja se nahaja za salonom.
Kilig 67 Plus odstopa od ustaljenih notranjih postavitev z veliko kopalnico z garderobno sobo v zadku. Avtodom nima fiksne postelje (v ta namen ima dvižno posteljo in pod njo možnost sestave dvojnega ležišča iz dinete), vseeno pa se v zadku nahaja dovolj velika garaža za prevoz dveh koles in nekaj opreme za kampiranje. Avtodom je dolg vsega 644 centimetrov.
Kilig 69 Plus je dolg 7,3 metra, v zadku pa ima sredinsko postavljeno dvojno ležišče. Kopalnica je ločena, v salonu je poleg sedežne skupine v obliki črke L še fotelj. Tudi kuhinja je v obliki črke L.
Kilig 95 Plus se od modela 69 Plus razlikuje le po izvedbi spalnice, saj ima v njej ločeni ležišči. Ta nam je delal družbo na tokratnem preskusu.

 

 

MODRI OVAL

Priznam, z vsakim preizkušenim avtodomom na osnovi Forda Transit mi je le-ta bolj všeč. Sedi se prijetno nizko, kot v osebnem S-Max, na primer. Pregled je dober in ogledali sta dovolj veliki. Volan je neposreden in oblečen v mehko usnje. Že v osnovni različici s 130 »konji« bo Transit dovolj poskočen za prijetno vožnjo, za tiste, ki želimo več, pa sta na voljo še 155- in 170-»konjski« turbodizelski agregat. Najzahtevnejšim je na voljo še sodoben samodejni menjalnik. Skrbi, ki jih je voznikom Forda Transit pred poldrugim desetletjem predstavljal zlovešči turbodizel, so povsem odveč. Transit zadnje generacije ima sodobne in zanesljive motorje, z dokaj nizko porabo goriva in z dodatkom AdBlue.
Z doplačili se Ford Transit tudi v voznikovi kabini in pod motornim pokrovom precej približa avtomobilskim bratom, asistenc je lahko cel kup, tudi avdio vmesnik je lahko precej imeniten. Lahko pa se vam ob nakupu vozila iz zaloge zgodi, da bo radijski sprejemnik osnoven in tudi asistenc bo manj, kot bi jih lahko bilo. Vseeno pa je občutek pri vožnji prijeten, vozilo odzivno in lahkotno za vožnjo. Ker je bil testni Kilig 95 Plus prazen in še brez dodatne opreme, je bila vožnja z njim po cestah v okolici Celja en sam užitek.

 

 

TEHNIKALIJE

Dandanes si je oprema avtodomov podobna kot jajce jajcu, saj se večinoma vgrajujejo komponente preverjenih proizvajalcev (ki jih ni veliko), poleg tega pa so si vozila znotraj koncernov in tudi blagovnih znamk po tehnični plati precej podobna. K temu je seveda botrovala tudi politika nižanja proizvodnih stroškov. Tako ima serija Kilig precej podobne tehnične značilnosti kot najdražja serija Super Stene, streha in pod so iz sendviča z Gfk na zunanji strani, spoji so lepo obdelani. Pod je debel 56 milimetrov, stene in streha pa 30. Navduši panoramsko okno nad voznikovo kabino, ki je na voljo za doplačilo. Okna so cenejše izvedbe, a zatemnjena. Vhodna vrata imajo že serijsko okno in dve polički, nadležnemu mrčesu vstop onemogoča komarnik. Zaklepanje je enotočkovno.
V mrzlih zimskih dneh vas bo grelo toplozračno ogrevanje Truma Combi 4. V rezervoar boste lahko nalili 85 litrov čiste vode (20 + 65 litrov), odpadne pa pridelali kar 120. Sam bi sicer raje videl obrnjene vrednosti v prid večje količine čiste vode … Vsa razsvetljava je v tehniki LED. Trivalentni hladilnik je v elegantni slim izvedbi s prostornino 141 litrov.
Zunanja grafika je všečna, tudi zadek vozila je lepo oblikovan. Navduši izvedba zadnjih luči, ki so sestavljene iz treh okroglih svetil znamke Jokon. Delujejo sveže in sodobno.

 

 

KILIG 95 PLUS

Rimor Kilig 95 Plus je tisti tipični predstavnik polintegriranih avtodomov z ločenima ležiščema v zadku in dvižno posteljo nad salonom. Gre za priljubljeno notranjo razporeditev s salonom spredaj, kuhinjo v obliki črke L, ločeno kopalnico in ločenima ležiščema v zadku. Piko na i takemu tlorisu doda dovolj velika garaža v zadku. Ta ima vrata velikosti 105 x 85 centimetrov.
Vhodna vrata so široka 50 centimetrov, v pod pa sta vrezani dve stopnici. Tako za vstop ni potrebna zunanja stopnica, vstopanje pa je udobno. V prednjem delu je manjša stopnica, ki loči bivalni del od voznikove kabine.
Salon je prostoren, zahvaljujoč panoramskemu steklu nad voznikovo kabino (s seznama dodatne opreme) pa prijetno svetel. Tega odpiramo z vrtenjem ročice, kar je za ta cenovni razred prijetno presenečenje. Okrog velike preklopne jedilne mize se lahko na fotelju, klopi v obliki črke L (ta ima lahko za doplačilo tudi pritrdišča isofix za otroške sedeže) in prednjih vrtljivih sedežih stisne do šest odraslih, za štiri pa bo precej udobno. Pod dvižno posteljo meri stojna višina okrog 190 centimetrov, kar bo dovolj tudi za višje ljudi. Nad foteljem in ob levi steni nad sedežno klopjo so vgradili viseče omarice.

 

 

KUHINJA NAVDUŠI

Stojna višina v predelu kuhinje meri več kot dva metra (206 centimetrov, če smo natančni), prehod v zadnji del pa je širok 59 centimetrov. Kuhinjski blok je ravnih linij in deluje preprosto. V dobi kuhinj s kopico predalov morda res ni najbolj sodobnih oblik in linij, a priznati moram, da sta me krilni vrati navdušili. Omogočata namreč preprost dostop do pod pultom pospravljenih zalog in posode, ker pa so za jedilni pribor dodali izvlečni predalček v sami omari, pa je zasnova uporabniku prijazna in bi jo z veseljem videl tudi v dražjih vozilih. Trikotno prirezani kuhalnik ima tri gorilnike, okroglo korito iz nerjavnega jekla je premera 39 centimetrov. Na steni, ki meji na kopalnico, so dodali magnetni stenski nosilec, ki je enakih barvnih odtenkov kot oblazinjenje. Marsikomu bi znal biti všeč. Hladilnik je postavljen na desni steni vozila in ima 141 litrov uporabne prostornine. Pečica in napa sta na voljo za doplačilo.

 

 

ŠTIRI STALNA LEŽIŠČA

Skozi leta potovanj z avtodomom sem prišel do sklepa, da je precej »fino«, če ima avtodom toliko fiksnih ležišč, kot ima homologiranih sedežev. Tisto zlaganje ležišča iz sedežne skupine ali sedežev zna biti precej zamudno in tik pred spanjem tudi nadležno … Avtodomi serije Rimor Kilig imajo vedno štiri stalna ležišča (razen modela 67 Plus).
Spalnica v zadku je mladostnih barv in prijetno svetla. Na obeh bokih sta večji stenski okni, na stropu pa strešna lina. Ležišči sta nadstandardnih mer in veliki 80 x 202(levo) ter 80 x 210 (desno) centimetrov, lahko pa ju združimo v približno štiri kvadratne metre veliko ležišče. Kljub veliki garaži v zadku, je razdalja med posteljama in stropom slabega tričetrt metra. Tako lahko zadaj na posteljah brez težav tudi posedite. Pri glavah je v modro alkantaro odeto okroglo vzglavje, med posteljama pa je nosilec časopisov ali revij, ki je izdelan iz elastik. Do ležišč vodi lesena stopnica, ki olajša dostop, saj sta postelji nameščeni precej visoko. Pod ležiščema sta dve veliki garderobni omari. Tista na desnem boku je resnično velikanska.
Dodatni dve ležišči se nahajata nad salonom. Posteljo pomika elektrika, premik med obema skrajnima legama pa opravi presenetljivo hitro. Ležišče meri 121,5 x 200 centimetrov in se v spuščenem položaju zajeda v odprtino vhodnih vrat.

 

 

LOČENA KOPALNICA

Kopalnica je ločena. Umivalnica meri 80 x 84 centimetrov. Umivalnik stoji vrh precej visokega kopalniškega bloka, na steni je večja viseča omarica. Stranišče je vgrajeno na »domačih« 45 centimetrih, kar je treba pohvaliti. Prostora je dovolj, za prezračevanje je na steni vgrajeno večje okno. Prehod oziroma hodnik med kabino za prhanje in kopalnico meri 60 centimetrov. Ločena kabina za prhanje je pravokotnih mer (80 x 73 centimetrov), zapiramo jo s čvrstimi vrati iz pleksija. Na steni so namestili držalo za prho, slušalka je velika. V dno se zajeda blatniški koš, ki otežuje udobno stanje med prhanjem.

 

 

GARAŽA ZA SKUTER

Garaža v zadku je dovolj velika za prevoz nekaj koles, stolov in mizice. Udoben dostop omogočajo velika vrata, ki merijo 105 x 85 centimetrov. Dno je lepo obdelano in ob straneh ojačano z rebrasto pločevino, dodana je tudi osvetlitev, ki pa je nameščena prenizko.