12. december, 2020
Adria New Matrix Plus M 670 DC

Pred nekaj več kot desetimi leti predstavljeni Matrix je hitro postal velika prodajna uspešnica na večini evropskih tržišč, njegovo ime pa je hitro postalo sinonim za polintegrirce z dvižno posteljo. V vseh teh letih se Matrix ni pretirano spreminjal, zakaj le, ko pa se je odlično prodajal in bil v vrhu prodaje polintegrircev z dvižno posteljo, hkrati pa je bil ves čas najbolje prodajan model Adrie Mobil. Predstavljamo vam novo generacijo Matrixa v izvedbi Plus.

Pri novi generaciji avtodomov Matrix in Coral gre za kombiniran projekt razvoja obeh serij na novo, pri čemer gre za novo skupno oblikovno zasnovo oziroma arhitekturo vozila. Nova je zunanjost s popolnoma na novo zasnovano zadnjo steno z lučmi v tehniki LED (proizvajalca Hella) in z elegantnim odbijačem. Bočna linija ostaja značilno »Matrixova«, a z novo »kapo« nad voznikovo kabino in 15 odstotkov večjim panoramskim oknom, povsem nova je tudi zunanja grafika.
Kot je dejal Matjaž Grm, je s sezono napočil čas za novo generacijo najbolj prodajane modelne serije, ki so jo popeljali na višjo raven s popolnoma prenovljenimi oblikami znotraj in zunaj. Novinec je na voljo v opremskih različicah Plus in Supreme.

 

»STARI« MATRIX KOT AXESS

Obstoječi model Matrixa kot smo ga bili navajeni zadnja leta, pri Adrii Mobil mu pravijo klasični (Classic), je še vedno na voljo v opremski različici Axess, torej kot vstop v svet polintegrircev blagovne znamke Adria z dvižno posteljo. Kupcem je na voljo tako na podvozju Fiata Ducato kot tudi Citroëna Jumper. Na voljo je kar osem različnih notranjih postavitev: 520 ST, 600 SP, 600 SC, 600 SL, 600 DT, 640 DC, 670 SC in 670 SL, ki znotraj in zunaj povzemajo obliko Matrixa prejšnje generacije.

 

NOVI MATRIX V DVEH OPREMSKIH RAZLIČICAH

Novinec, ki je ob predstavitvi na sejmih Caravan Salon in Il Salone del Camper požel veliko zanimanja, je na voljo v dveh različicah. Ti se razlikujeta glede na vgrajeno opremo in materiale, delita pa si notranje razporeditve: 670 DC (sredinska postelja zadaj in vzdolžni klopi v salonu), 670 DL (ločeni ležišči in vzdolžni klopi), 670 SC (klasični salon s klopjo v obliki črke L in sredinska postelja zadaj) ter 670 SL ( klasični salon s klopjo v obliki črke L in ločenima ležiščema).
Na zunaj se modelni različice razlikujeta že na prvi pogled (brez, da bi iskali napis modela), saj ima Supreme srebrno karoserijo, Plus pa belo (za doplačilo je lahko voznikova kabina v srebrni ali temno sivi barvi). V belo-srebrno kombinacijo je bil odet tudi tokratni preizkušanec, Matrix Plus M 670 DC.

 

PRVI OBČUTKI PRI VOŽNJI

Serija Plus je postavljena na osnovo Fiata Ducato najnovejše generacije z motorji, ki ustrezajo najnovejšim okoljskim standardom, ponujajo pa moč med 120 in 180 »konji«. Preizkušeni Matrix je imel pod motornim pokrovom agregat z močjo 160 »konjev«, ki je odlično služil 748 centimetrov dolgemu avtodomu. Motor moči 117 kilovatov (pri 3600 vrtljajih v minuti) ponuja 380 Nm navora (s samodejnim menjalnikom celo 400), po podatkih proizvajalca pa zahteva servisni interval 48 000 prevoženih kilometri ali dve leti.
Tako motorizirani Matrix Plus ni raketa, a se pelje lahkotno, s prazno garažo že prav igrivo in dinamično. Avtodom je bil opremljen z ročnim, šeststopenjskim menjalnikom, a ravno zaradi velike količine navora (ta je na voljo v območju med 1500 in 2750 vrtljaji na minuto, lahko voznik »špara« levo nogo in desno roko, saj se ni treba pretirano ukvarjati s prestavljanjem. Še prijetneje je na avtocesti, kjer motor hitro pospeši do potovalne hitrosti, z malce več priganjanja pa hitro doseže in krepko preseže zakonsko dovoljeno hitrostno omejitev.
Nekaj manj kot motor navdušita velika dolžina (748 centimetrov) in zaradi klasične medosne razdalje (4035 milimetrov) krepak previs preko zadnje osi, ki ga je treba upoštevati pri maneviranju (na primer parkiranju) in vožnji skozi ostrejše ovinke ali zavijanje mimo robnikov v križiščih. A ravno klasična medosna razdalja daje nekaj prednosti pri manevriranju v primerjavi s podobno dolgimi avtodomi s šasijo Al-Ko in 10 ali celo več centimetrov daljšo medosno razdaljo.

 

NOVI TEHNIČNI SLADKORČKI

Tehnološko, vsaj kar se gradnje vozila tiče, pri Adrii ostajajo zvesti tradiciji, saj Comprex izdelava nadgradnje zagotavlja čvrstost in togost bivalnika. Nove pa so rešitve prtljažnih prostorov in odlagalnih mest za shranjevanje v tehničnem dvojnem dnu (višina 13 centimetrov), garaži, ki je odslej vedno (če le model omogoča) visoka 120 centimetrov, nova je razsvetljava, nova sedišča in vzmetnice. Uporabniki se bodo razveselili tudi nove servisne enote, kjer je na enem mestu zbrana vsa električna oprema vozila. Za ogrevanje skrbi toplozračni Truma Combi 6, za doplačilo si lahko omislite toplovodno Alde.

 

NOVA ZUNANJOST

Četudi novi Matrix zunaj povzema linije predhodnika, nikakor ne moremo mimo treh temeljnih značilnosti novinca. Novi sta prednja kapa, ki povezuje bivalnik z voznikovo kabino, novo je panoramsko okno, ki je kar 15 odstotkov večje kot pri predhodniku. Predvsem pa ne moremo zgrešiti povsem na novo zasnovane zadnje stene, ki je mnogo imenitnejša kot prej in zelo avtomotivna, hkrati pa navduši z novimi lučmi v tehniki LED, skladnim odbijačem in novo linijo zaključkov iz umetne mase vrh nje. Za novi zadek Matrixa brez zadrege zapišem, da je poln seksapila!

 

VEČ IZVEDB INTERIERA

Kupci lahko izbiramo med dvema različnima izvedbama pohištva Cashmere ali Moro (obe na voljo v modelni seriji Supreme) ter Alpine White in Naturale v modelnih izvedenkah Plus. Še večja je izbira pri oblazinjenju. Tu lahko izbiramo med tekstilnimi oblazinjenji Arno, Severe, Mabel, Cecil in Nathan, ter tremi usnjenimi Edvard, Mathisse in Charles. Preizkušeni Adria Matrix Plus M 670 DC je tako imel oblazinjenje Cecil, pohištvo pa v očem zelo prijetnih svetlih barvah.

 

NA NOVO ZASNOVAN BIVALNI DEL

V notranjosti, v katero stopimo skozi 65 centimetrov široka vhodna vrata, Matrix ne glede na izvedbo razvaja z novo notranjo opremo in s pretočno zasnovanimi bivalnimi prostori (še posebej v različici DC in DL). V notranjosti je prenovljeno prav vse, vključno z novim dnevnim prostorom, kuhinjo, kopalnico in spalnico, z novo dvižno posteljo, novimi rešitvami za shranjevanje in osrednjo servisno enoto. Uporabnikom sta na voljo tudi aplikacija za pametne naprave Adria MACH, s katero imajo popoln nadzor nad sistemi vgrajenimi v vozilo in novi sistem za razvedrilo z večpredstavnostno steno in ozvočenjem v bivalnem delu.

 

ADRIA MATRIX PLUS M 670 DC

Oznaka DC označuje dve oblikovni dominanti interierja: salon z dvema vzdolžno ležečima klopema (face-to-face) in sredinsko nameščeno posteljo v spalnici. 748 centimetrov dolgi avtodom se ponaša s pretočno zasnovanim dnevnim prostorom, ki se brez fizičnih ovir nadaljuje v kuhinjo. Šele stena kopalnice avtodom razdeli v dva ločena prostora – dnevni in spalni.
Salon je nadvse prostoren, kljub temu, da je avtodom namenjen četverici, pa zlahka poleg posadke sprejme še nekaj gostov. Klopi sta namreč dolgi 97 (leva) in 93 centimetrov (desna), vsaka torej povsem dovolj za (vsaj) dve zadnjici. V klopeh sta »skriti« naslonjali homologiranih sedežev, ki ju relativno preprosto sestavimo in postavimo v smeri vožnje. Sedenje je udobno, le za stopali umanjka nekaj prostora. Miza je nastavljiva v vse smeri (ploskev je velikosti 84 x 75) in za lažje prehajanje po prostoru preklopna. Nameščena je na višini 79 centimetrov. Nad voznikovo kabino so za še več svetlobe v salonu vgradili novo panoramsko strešno okno, ki je za 15 odstotkov večje kot pri predhodniku (ali aktualnem modelu Axess): Pri odpiranju okna rokam pomagata dva plinska blažilca. Nad obema klopema so obesili viseče omarice, ki so lepo vpete v strešno linijo. Dvižni postelji navkljub znaša stojna višina v predelu salona 188 centimetrov.
Nosilec TV zaslona je nameščen ob vhodu v vozilo, nad njim je tudi kontrolni center vozila. A ker lahko vso vgrajeno tehnično opremo nadzorujemo preko aplikacije Adria MACH, ta podatek niti ni tako pomemben.

 

KUHINJA

Kuhinje v avtodomih z vzdolžno nameščenima sedežnima klopema so po navadi izdelane v obliki narobe obrnjene črke L, kjer je ožji del pri prehodu med klopjo in kuhinjskim blokom. Tako je prostor zelo zračen, prehoden, uporabnost kuhinje pa ni okrnjena. Tako je tudi pri novem Matrixu.
Kuhinjski blok je visok 90 centimetrov, delovna površina pa meri 95 centimetrov v širino ter 75 oziroma 60 v globino. Kuhalnik je razvit posebej za Adrio Mobil, nameščen pa je ob bočni steni vozila, torej malce umaknjen navznoter, s čimer so zagotovili uporabno delovno površino bližje uporabniku. Korito je skorajda kvadratnih mer in nameščeno ob levi strani. Nad njim je večja polička.
Prostora v viseči omarici ni na pretek, se pa kuhinja odkupi s prostornostjo predalov pod pultom in na nasprotni steni nad 142-litrskim hladilnikom.

 

SPALNICA

Adria Matrix Plus M 670 DC je fizično razdeljena v dva prostora, ki jih delijo čvrsta, lesena krilna vrata kopalnice. Tako avtodom ponuja pravo lastniško spalnico, kjer bosta svoj prostor (na primer) lahko našla starša, mladež pa bo prespala spredaj na dvižni postelji. Spalnica ponuja udobno centralno, na višini 80 centimetrov nameščeno posteljo širine poldrugega metra. Do stropa je bogatih 118 centimetrov. Vzmetnica je udobna, pohvaliti moramo premičnost ležišča, ki hkrati zagotavlja dvignjeno vzglavje (za spremljanje TV programa na primer). Na desni steni (v smeri vožnje) so predvideli prostor za TV zaslon, ob levi pa so nameščena drsna vrata, s katerimi poskrbimo za intimo v spalnici. Ob vzglavju sta dve pokončni garderobni omari, med njima pa venec treh visečih omaric. Še dve uporabi omarici ponuja spalnica – v vznožju postelje in v desni steni. Obe sta uporabni za pospravilo perila ali garderobe.

 

LOČENA KOPALNICA

Notranja postavitev s centralno posteljo zahteva ločeno kopalnico, kar pomeni veliko prostora za umivanje. Stranišče je postavljeno na udobni višini, omaric je dovolj. Pult je dovolj velik, navdušita nanj postavljeni umivalnik v obliki kadice in elegantna pipa. Nežnejši spol bo znal pogrešiti ogledala, saj kopalnica ponuja le eno ogledalce nad pultom.
Kabina za prhanje je na desnem boku vozila in pravokotne oblike. Vrata so iz pleksija, odpirajo se v obe smeri. Navduši skrbna obdelava (predvsem silikonske linije), tudi zasnova stene s prho je lepo izvedena.

 

NA NOVO ZASNOVANA DVIŽNA POSTELJA

Dodatno dvojno ležišče so namestili nad salonom. Zasnovano je popolnoma na novo, veliko lepše je integrirano v strop vozila kot doslej. Posebna konstrukcija omogoča elegantno navpično premikanje ležišča, ki meri 130 x 200 centimetrov. Spuščeno ponuja 75 centimetrov prostora do stropa, nameščeno pa je na višini 131 centimetrov od tal. Za dostop so dodali lestev, za varnost poskrbita dve varnostni mreži. Na žalost se ležišče v spuščenem položaju zajeda v prostor vhodnih vrat, malce pa »pokrije« tudi kuhalnik v kuhinji.

 

PRTLJAŽNI PROSTOR

Adria Matrix Plus M 670 DC nima garaže, temveč pod posteljo le večji prtljažni prostor. Kolesa boste tako primorani voziti zunaj. V kolikor ne morete brez prave garaže, posezite po modelu M 670 SC, ki ima v zadku po višini nastavljivo sredinsko posteljo, ki omogoča tudi večjo višino garaže. Škoda, da model DC, ki je zelo priljubljen v Franciji, te možnosti nima. Prtljažni prostor ima na obeh bokih enaka vrata (85 x 90 centimetrov), v njem pa sta zelo uporabni vtičnici za električni omrežji napetosti 12 in 230 voltov.