25. december, 2019
Eura Mobil Integra Line 695 EB

Integra Line predstavlja cenovno dostopnejšo serijo integrircev znamke Eura Mobil, a nikakor ceneno. Že v osnovi ponuja 11 centimetrov visoko dvojno dno, polno zimsko namembnost in toplovodno ogrevanje Alde (!). Izmed desetih modelov smo se na daljšem preizkusu popeljali z modelom 695 EB.

 

Eura Mobil Integra Line 695 EB

 

 

TEHNIKA

Ko je govora o tehniki izdelave in vgrajenih materialih pri Euri Mobil, govorimo o več desetletni tradiciji. Kar seveda ni nič slabega, saj je Eura Mobil že pred desetletji veljala za eno redkih blagovnih znamk avtodomov z dvojnim dnom in zimsko namembnostjo na našem trgu. Tako tudi danes ostajajo zvesti svoji tradiciji, njihovi avtodomi se lahko pohvalijo z lepljeno in ne vijačeno nadgradnjo s strukturo brez lesa, Integro Line pa ogreva toplovodno ogrevanje Alde. Sendvič je izdelan iz Gfk na zunanji in notranji strani, robne površine pa so ojačane z aluminijastimi profili. Za izolacijo so uporabili tako imenovani stirodur, dvojno dno je visoko 11 centimetrov. Stene in streha so debeli 30 milimetrov, pod 38. Naj vas debelina poda ne zavede – gre za to, da je le-to dvojno in ogrevano, kar pomeni, da bo tudi 38 milimetrov več kot dovolj. Baterija v tehniki gel ima kapaciteto 80 Ah.
Okna so kasetna, okvirji aluminijasti. Vsa servisna vrata imajo dvojno tesnjenje, vhodna vrata v bivalni del pa so širša in imajo okno. Zelo uporabna zadevica je električno odpiranje ventila odpadne vode, ki je vgrajeno serijsko, močno pa olajša izpuščanje umazanih voda in pušča, še posebej v primerjavi z vozili, ki imajo zunanje ročice za odpiranje ventila, čiste roke. Rezervoarja nosita 140 (čista voda) in 100 litrov (umazana), kaseta stranišča je klasična.
Preizkusno vozilo je imelo vgrajeno pakete opreme Mondial (vsebuje Comfort in Touring) ter Arctic. Tako pripravljen avtodom je resnično pripravljen na zimo. Paketa združena pod oznako Mondial ponujata vso »nujno opremo«, od motorne klimatske naprave, do večjih strešjnih lin centralnega zaklepanja obeh vrat. Paket Arctic pa je tisti, ki posadki še polepša bivanje v haldnih zimskih dneh: ponuja namreč električno upravljanje senčila vetrobrana (pliseja), ogrevane brisalnike, dvojno zasteklitev voznikove kabine, Duo Control priklop plina, toplotni izmenjevalnik, ki ogreva bivalnik tudi med vožnjo in talno ogrevanje voznikove kabine.

 

 

VOŽNJA

Kompromisi niso vedno najboljša možna rešitev in tega se mnogo proizvajalcev ne zaveda. Pri Euri Mobil je drugače, rešitvi svoje kabine pa pravijo »Short Cabin«, kar pomeni, da sedimo približno toliko oddaljeni od cestišča kot pri serijskem Fiatu Ducato. Morda se bo kdo še spomnil integrirane Terrestre izpred desetletja in več, kjer je voznik sedel močno zadaj, a ti časi so s predstavitvijo novih modelov Integra in Integra Line dokončno mimo. Avtobusno obešeni ogledali sta veliki, mrtvih kotov skorajda ni. Vzvratna kamera je kakovostna. Pregled naprej je zelo v redu, a kot pri večini integriranih avtodomov, je tudi pri Integri Line pogled nekoliko okrnjen zaradi zajetnih A stebričkov. Tako je potrebno biti pazljiv pri vožnji v manj preglednih križiščih in vključevanju v krožiščih, kjer je preglednost v integrircih praviloma nekoliko slabša kot v avtodomih s klasično kabino.

 

Eura Mobil Integra Line 695 EB


Kolesa so 16-palčna, Ducatova lita platišča prav imenitna. Velika kolesa so kos večji nosilnosti zadka, hkrati pa pripomorejo k udobnejši vožnji.
Konjenica pod motornim pokrovom zadošča za lahkotno vožnjo s približno tri tone težko Integro Line 695 EB. Novi 140 »konjski« motorji, ki so sedaj v osnovni ponudbi, imajo namreč v primerjavi s predhodnikom deset »konjev« več, hkrati pa so nekoliko manj požrešni. Od sezone 2020 »jih dela« okolju prijaznejše dodatek AdBlue. Morda bi tu dodal le, da bi bil užitek v vožnji še večji s samodejnim ali robotiziranim menjalnikom, ki bi vozniku olajšal delo in »šparal« levo nogo.

 

 

ZIMSKI BIVALNIK

Že navzven deluje Eura Mobil robustno in obljublja varnost in udobje tudi v najtežjih razmerah. Dvojno dno višine enajstih centimetrov je ogrevano, vgrajeno toplovodno ogrevanje Alde Compact pa poskrbi za prijeten občutek topline. Še ena prednost v primerjavi s toplozračnim – toplota neslišno in predvsem brez nadležnega pihanja prodira v prostor. Vanjo vstopimo skozi široka vhodna vrata z oknom. Stopnica je vrezana v dvojno dno, tako da je vstop lahkoten in udoben.

 

Eura Mobil Integra Line 695 EB

Eura Mobil Integra Line 695 EB


Na desni se odpre dnevni prostor, kjer so v salonu namestili sedežno klop v obliki črke L (široka 105 in dolga 115 centimetrov), vrtljiva sedeža in približno pol metra široki fotelj. Vsa sedišča so oblečena v kombinacijo usnja in tkanine v sivem odtenku. Oblazinjenje deluje robustno, a je na otip mehko in prijetno za sedenje tudi v poletnih mesecih.

 

Eura Mobil Integra Line 695 EB

Prednja sedeža znake Aguti se lahko pohvalita z napihljivim ledvenim delom, ki ga preprosto upravljamo z ročno »pumpico« (glej sliko 1), blazinica pa nadvse blagodejno podpira hrbtenico ravno tam, kjer je to med daljšo vožnjo najbolj zaželeno. Miza je premična v vse smeri, morda ni med največjimi, a zadošča za četverico. Pod petim sedežem (foteljem) je vgrajeno toplovodno ogrevanje Alde Compact. Nad voznikovo kabino je obešeno dvižno ležišče, nad salonom pa sta dve viseči omarici – manjša je ob vhodu, večja pa nad sedežno klopjo ob levem boku vozila.

 

 

KUHINJA

Takoj za dnevnim prostor so postavili kuhinjski blok v obliki zaobljene črke L, ki se linijsko zelo lepo ujema s prehodom iz dnevnega prostora v spalnico in umivalnico. Pod pultom je peterica predalov, korito je okroglo in dovolj globoko za udobno pomivanje posode. Kuhalnik s tremi gorilniki ima samoumevno električni zagon iskre, pokrov pa je iz enega kosa. Oblika kuhalnika omogoča kuhanje z dvema večjima posodama hkrati, kar je v počitniških vozilih prej izjema kot pravilo. Pult je na prijetni višini tudi za nižje rasle, ki se mnogokrat pritožujemo, da za kuhanje v nekaterih vozilih potrebujemo pručko. V Integri Line teh težav ne bo. Tudi dostopanje do vsebine velike viseče omarice nad kuhinjo bo preprosto.

 

Eura Mobil Integra Line 695 EB


Ob kuhinji so vgradili velik hladilnik s prostornino 142 litrov, ki zaradi svoje nekoliko ožje širine omogoča večjo prostornost v zadnjem delu.

 

 

KOPALNICA

Trenutni trend v svetu počitniških vozil so ločene kopalnice, kjer je kabina za prhanje na enem, kopalnica pa na drugem boku. Sam v vozilih dolžine okrog sedmih metrov mnogo raje vidim kompaktno kopalnico po sistemu »vse-v-enem«, saj se, roko na srce, umivamo le nekajkrat dnevno, medtem ko so daljša ležišča bolj zaželeni del opreme. Tudi v Integri Line 695 EB je tako: kopalnica je relativno kompaktna, a še vedno dovolj prostorna za

udobno umivanje, prhanje ali uporabo stranišča. Slednje je na zadosti udobni višini.

 

Eura Mobil Integra Line 695 EB

Eura Mobil Integra Line 695 EBEura Mobil Integra Line 695 EB


Kabina za prhanje je integrirana v prostor, ustvarimo pa jo z zamikom umivalnika v levo (nad straniščno školjko) in zasunom okroglih vrat kabine za prhanje iz umetne mase. Tako nastane krožna kabina za prhanje premera dobrih sedemdeset centimetrov, ki je dovolj velika za povprečnega uporabnika, navduši pa tudi s prostornostjo in višino. Vrata kopalnice so čvrsta, kljuka kakovostna.

 

 

SPALNICA V ZADKU

Ločeni ležišči sta trenutno nadvse »in« in tudi Integra Line 695 EB ju ponuja. Dolgi sta 1900 in 1850 milimetrov, široki pa 800. Levo (v smeri vožnje) je ob nogah prirezano. Med njima je približno 400 milimetrov ležišča, ki ga lahko po potrebi podaljšamo in ustvarimo enotno ležišče.

 

Eura Mobil Integra Line 695 EB

Eura Mobil Integra Line 695 EB

 

Do ležišč dostopamo do stopnicah, od vzmetnice do stropa pa je udobnih 90 centimetrov. Ker je stojna višina v vsem avtodomu skorajda dva metra (198 centimetrov), je tudi spalnica zračna in prostorsko razkošna. Nad vzglavjem so dodali dve veliki viseči omarici, dve dodatni pa sta ob vznožju. Ker sta pod posteljo še dve garderobni omarici, zadrege s shranjevanjem oblačil ne bi smelo biti.

 

 

DVIŽNA POSTELJA

Nad voznikovo kabino je nameščena dvižna postelja, ki jo upravljamo ročno, spusti pa se vse do višine naslonjala klopi, kar pomeni, da do nje udobno dostopamo tudi brez lestve. Ležišče je veliko 1850 x 1500 milimetrov, kar pomeni, da ni med največjimi v razredu, kljub temu, da je vozilo znotraj široko 217 centimetrov. A ker v integrircih po navadi spredaj spijo otroci ali pa obiski, zamera ni prevelika. Še posebej, ker je prostora nad glavo precej, snovalci pa so poleg klasičnih luči na stropu dodali še dve retro bralni svetilki, enaki kot zadaj v spalnici.
Dodatno, a za dva kar zasilno, ležišče bil lahko sestavili iz sedežne skupine, če bi ob nakupu dokupili sklopljivo nogo mize (teleskopsko). V tem primeru bi pridobili še dvojno ležišče velikosti 2000 x 1150 milimetrov.

 

 

PRTLJAŽNI PROSTOR

Če se vam zazdi, da v omarah in omaricah ni dovolj prostora za prtljago, lahko le-to pospravite še v garaži, ki ima nosilnosti 250 kilogramov. V osnovi pri največji dovoljeni masi 3500 kilogramov ostane 510 kilogramov nosilnosti (lahko se odločite tudi za NDM 4,4 tone, ki pa s seboj prinaša kopico omejitev in tudi višjih stroškov s cestninami), kar je za sedemmetrski integrirani avtodom veliko, a vseeno priporočam pazljivost pri pakiranju, saj nosilnost hitro kopni ob vgradnji velike markize, nosilca za kolesa ali klimatske naprave bivalnega dela.

 

Eura Mobil Integra Line 695 EB


Vseeno boste tu brez težav tovorili električna kolesa, kamping stole, mizo in ostalo opremo. Za varovanje prtljage so dodali talne letve z utorom in pritrdilna očesca. Kolesa boste brez težav nalagali le na desni strani, saj so vrata na levi dovolj velika, a se dvignjeni rob vozila izkaže za malce nerodnega pri nalaganju večjih kosov prtljage. Dno je izdelano iz izoliranega sendviča Gfk, poskrbeli so tudi za odtekanje vode (na primer, če ste površno očistili sneg s smuči).

 

 

PONUDBA INTEGRA LINE

Na koncu še nekaj vrstic o preostalih modelih serije Integra Line. Tovarna iz Sprendlingena ponuja šest modelnih serij, od tega le dve integrirani, a se vsaka lahko pohvali s kopico različnih modelov. Kar deset različnih modelov ponujajo v seriji Integra Line, najkrajši pa je dolg le šest metrov in pol. Ta nosi oznako 650 HS, ponuja pa za naše kraje nekoliko manj običajno notranjo postavitev z veliko dnevno sobo v zadku. Tam so namestili sedežno skupino v obliki črke U in jedilno mizo, za voznikov kabino je kopalnica, ob desnem boku pa kuhinja. Morda nekoliko nenavaden tloris, a nedvomno odličen za dva. Sledijo štirje modeli dolžine 699 centimetrov. 655 EB ponuja ločeni ležišči in kompaktno kopalnico, kuhinja je na desnem boku. 675 SB ima v zadku francosko posteljo s kopalnico ob njej, zaradi česar je prtljažni prostor nekaj manjši. A se odkupi z dnevno sobo z veliko dvojno klopjo ob desnem boku. O modelu 695 EB ste brali v tokratnem preizkusu, 695 HB pa je edini z nekoč zelo priljubljenim prečno postavljenim dvojnim ležiščem. 695 QB ima sredinsko ležišče z ločeno kopalnico, dolg pa je 709 centimetrov. Najdaljši so štirje modeli dolžine 741 centimetrov: 720 EB ima ločeni ležišči, 720 QB sredinsko, 720 QF ponuja poleg sredinske postelje še »francoski salon« s face-to-face klopema, 730 EB pa ločeni ležišči s kopalnico v zadnjem delu vozila. Vsi modeli so na voljo s štirimi homologiranimi sedišči, nekateri, tudi tokratni preizkusni, pa za doplačilo ponujajo tudi peti sedež.

 

Eura Mobil Integra Line 695 EB