11. november, 2021
Roller Team Kronos 284 M

V januarski številki revije smo pisali o polintegrircu Kronos 284 TL, tokrat pa vam bomo podrobneje predstavili njegovega bratranca s spalnim nadstreškom in enako notranjo postavitvijo bivalnega dela. V sezoni 2018 predstavljena serija Kronos je sprva ponujala polintegrirce in avtodome s spalnim nadstreškom, kasneje še integrirce, gre pa za lepo opremljeno in očem všečno vstopno modelno paleto, ki kljub nižji ceni lastnika razveseli z dovolj avtodoma za vplačani znesek. Tokratni preizkušanec nas je skušal prepričati z družinsko prostornostjo in opremljenostjo.

Če so alkovni pred nekaj desetletji veljali za tiste prave avtodome in so jim potem pred slabim desetletjem napovedovali izumrtje, danes še vedno »držijo« malo manj kot desetino trga avtodomov in je kot kaže še zlepa ne mislijo prepustiti drugim oblikam avtodomov. Zakaj le, ko pa je avtodom s spalnim nadstreškom še vedno edini tisti pravi družinski avtodom z veliko prostora, večjim številom vedno pripravljenih ležišč in predvsem z veliko stojno višino bivalnega dela in s tem zračnostjo.

 

SERIJA KRONOS

Že v osnovi je Kronos opremljen z ročno klimatsko napravo, komarnikom na vhodnih vratih, fotovoltaičnim panelom na strehi in dobro vzvratno kamero z zaslonom namesto vzvratnega ogledala.
Črka M v imenu pomeni spalni nadstrešek, številke pa razodevajo notranjo razporeditev. 27 prinaša pograd ležišče, 28 ločeni ležišči, 29 pa prečno dvojno ležišče. V seriji Kronos Mansardato, kakor naši zahodni sosedje poimenujejo avtodome s spalnim nadstreškom, je na voljo sedem različnih modelov. Kronosi z alkovnom so dolgi med 599 in 745 centimetri, od sedmerice pa sta dva centimeter krajša od šestih metrov in po dolžini povsem primerljiva s predelanimi kombiji. A seveda mnogo prostornejša!
Po dolžini si sledijo: Kronos 271 M z dvojno dineto in pogradom in 291 M z dvojnim ležiščem in polovično dineto s klopjo v obliki črke L. Oba sta krajša od šestih metrov (599 centimetrov). Sledijo trije 699 centimetrov dolgi avtodomi: Kronos 277 M je namenjen sedmerici, saj poleg ležišča v nadstrešku in pograda zadaj ponuja še dvojno dineto in dodatno ležišče iz manjšega sedežnega kota ob desnem boku. Kuhinja je ob vhodu, kopalnica nasproti njega. Kronos 279 M ima pograd v zadku, dineta je dvojna, kopalnica kompaktna. 295 M ima šest sedišč in prav toliko ležišč, v zadku ima širši pograd, v salonu pa dvojno dineto.
Skoraj sedem metrov in pol sta dolga dva modela: Kronos 284 M ima vrtljiva sedeža, sedežno klop v obliki črke L in dodatni sedež, v zadku sta ločeni ležišči, tudi kopalnica je ločena. Kuhinja je v obliki črke L. To je s 745 centimetri dolžine najdaljši Kronos. 290 M ponuja velikansko dvojno ležišče, podoben salon in kuhinjo kot prej omenjeni, kopalnica je med večjimi. 743 centimetrov dolgi model je namenjen peterici, ponuja pa le štiri ležišča. Na voljo je s po višini nastavljivo posteljo zadaj, s katero lahko nastavljamo višino garaže (v njej lahko prevažamo tudi štirikolesnik).

 

DOSTOPNA CENA, A VELIKO OPREME

Serija Kronos M se kljub relativno dostopni ceni pohvali s kakovostno vgrajeno opremo. Vhodna vrata so opremljena z oknom in se lepo zapirajo. V voznikovi kabini, kot smo pri Roller Teamu že navajeni, navduši kamera za vzvratno vožnjo, ki imam zaslon vgrajen namesto vzvratnega ogledala, slika je jasna, dodane črte pomagajo pri razumevanju prostora za nami. Kamera je vgrajena v plastično ohišje vrh zadnje stene in se lepo sklada z oblikovanjem zadka. Dodali so fotovoltaični panel. Za ogrevanje poskrbi Truma Combi 4, hladilnik ima 140 litrov uporabne prostornine in večji predal za plastenke.

 

OBČUTKI ZA VOLANOM

Vožnja z alkovnom že dolgo ni nič kaj utrudljiva. Če smo se nekoč pritoževali nad težavnostjo vožnje z avtodomom s spalnim nadstreškom, še posebej med vožnjo v vetru ali pri višjih hitrostih, so danes te težave zaradi obilice vgrajenih asistenčnih sistemov le še oddaljen spomin. Edini razliki v primerjavi s polintegrircem sta večji hrup (piš zraka) in višja poraba goriva.
Roller Team Kronos 284 M je postavljen na klasično Ducatovo nizkopodno šasijo z najdaljšo medosno razdaljo 404 centimetre, dolžina 745 centimetrov pa prinaša kar nekaj previsa preko zadnje osi. Rezultat je avtodom, ki je nekaj manj okreten le v mestnih središčih in pri obračanju na mestu. Tudi tistega značilnega občutka utesnjenosti, ko si se pod spalnim nadstreškom »pogreznil« v voznikovo kabino ni, saj je del ležišča dvižen, s čimer se ustvari zračna voznikova kabina. Sedeža sta dokaj visoka (na prvi pogled zaradi vrtljive konzole), a se višine hitro navadiš. Alkoven zaradi svoje dolžine meče senco na vetrobran, kar bo priročno predvsem v vročih poletnih dneh. Volanski obroč je tudi v novem Fiatu Ducato serijsko v plastični izvedbi. Serijsko vgrajena vzvratna kamera je dobrodošla pomoč pri vožnji nazaj.

 

ExPS EVO TECHNOLOGY

Preden se posvetimo uporabnosti, še beseda o tehnologiji, zaradi katere so skrbi glede vlage in gnitja nadgradnje pri avtodomih znamke Roller Team že nekaj let odveč. Gre za tehnologijo Roller Teama, ki so jo poimenovali ExPS EVO. Vsem je skupno, da v stenah ni prav nobenih lesenih ojačitev, dodali so profile iz umetne mase, v katerih so kovinske ojačitve. Gladke stene, streha in dno bivalnega dela so izdelani iz sendviča, ki je izdatno izoliran. Pod je debel 54 milimetrov, stene in streha 31, za izolacijo povsod skrbi čvrsti styrofoam, s čimer so težave z gnitjem postale le še oddaljen spomin.

 

BIVALNI PROSTOR

Bivalni del je po vsej dolžini (razen zadaj pri ležiščih) visok bogatih 208 centimetrov, V prednjem delu se nahaja dnevni prostor s sedežno klopjo v obliki črke L (sedalni del širok 90 centimetrov in globok 52, dodatni del klopi je dolg 58 centimetrov) z dodanim petim sedežem širine skoraj 60 centimetrov, na katerem se udobno sedi. Iz slednjega se preprosto sestavi peti homologirani sedež za prevoz petega člana posadke, opremljen pa je z dvotočkovnim varnostnim pasom. Vsi sedeži imajo sedalno površino na višini 55 centimetrov. Mizica je velika 100 x 61 centimetrov, noga je nameščena sredinsko in je zelo stabilna. Površina mize se nahaja na višini 76 centimetrov. Ploskev mize z enim pritiskom vzvoda brez večjih težav premikamo enoročno v vse smeri. Na prehodu iz voznikove kabine v bivalni del na potnike preži majhna stopnica (preko katere sem se dvakrat spotaknil …). Nad hladilnik so namestili kakovostno kontrolno ploščo avtodoma.

Kuhinjski blok je klasične L zasnove, ponuja pa kuhalnik s tremi gorilniki in veliko okroglo korito. Pod pultom sta dva predala, od katerih ima gornji vgrajen predelek za jedilni pribor, oba pa se pohvalita z mehkim zapiranjem. Pod koritom je velika omarica z vrati. V viseči omarici je dovolj prostora za hrambo lažjih kosov posodja, začimb in hrane. Nasproti so namestili kompaktni hladilnik s prostornino 140 litrov in velikim predalom za pijačo. Vanj boste zlahka »stlačili« devet velikih plastenk.

Ker je vozilo dolgo skoraj sedem metrov in pol, so si snovalci lahko dali duška tudi v kopalnici. To so ločili v dve enoti. Na desnem boku je večja umivalnica s straniščem, ki se nahaja na tovarniško določeni višini in omogoča prijetno sedenje, na levem pa večja kabina za prhanje, ki je sicer okrnjena z blatniškim košem levega zadnjega kolesa, a hkrati nadvse prostorna. Najbrž bi se kot uporabnik kmalu navadil približno za ped visoke stopnice, ki bo marsikomu olajšala ritual prhanja.

V zadku se nahaja »lastniška spalnica« z ločenima ležiščema. Namenjeni sta nadpovprečno velikim (dolgim) potnikom, saj sta dolgi okrog dva metra, široki pa po 80. Do njiju dostopamo po dveh stopnicah, ki sta visoki po četrt metra, tretja je visoka 75 centimetrov. Postelja je tako od tal oddaljena dobrih 125 centimetrov, s čimer ostane do stropa še vedno dobrih 80 centimetrov prostora za glave. Na zadnji steni so dodali viseče omarice, pod posteljama pa dve garderobni omari. Pohvalno je, da so dodali še dve viseči omarici pri vznožju, kar je pri tej notranji postavitvi prej izjema kot pravilo, omar in omaric pa nikdar ni preveč …
V spalnem nadstrešku, ki je nasajen zelo visoko (vzmetnica je 169 centimetrov od tal), je veliko dvojno ležišče. To ponuja dovolj prostora tudi za spanje odraslih, saj je široko 160 centimetrov (globina alkovna je sicer 178 centimetrov), dolgo pa 209 (prostor je sicer dolg 220). Strop je zgledno obdelan, dodali so bralno lučko. Prostor je izdatno ogrevan s tanjšo cevjo vzdolž oboda ležišča. Za doplačilo si lahko omislite še panoramsko okno spredaj. To je lahko veliko 800 x 600 milimetrov.

 

GARAŽA IN PRTLJAŽNI PROSTORI

Garaža v zadku je prostorna in dovolj velika za prevoz štirih koles. Na tleh so dodali kakovostna ušesa za pritrjevanje tovora. Vrata na obeh bokih so dovolj velika za udobno nameščanje tovora in merijo 117 x 82 centimetrov.