20. april, 2020
Adria Matrix Axess M 670 SL

Kot smo že med novicami napisali, Adria Matrix letos praznuje desetletnico. Že ob svoji predstavitvi je Matrix na novo zapisal uspešno zgodbo Adrie Mobil, podjetju dal vetra v krila, hkrati pa s svojo zasnovo in opremljenostjo tekmecem pokazal, da misli resno z osvajanjem kupcev. Danes, desetletje kasneje, so na voljo tri modelne serije, Axess, Plus in Supreme, na voljo pa je kar 24 različnih modelov, od katerih ima eden celo šasijo Al-Ko. Preskusili smo avtodom vstopne linije Axess, model M 670 SL.


24 RAZLIČNIH MODELOV

Vstop v svet Matrixov predstavlja linija Axess z osmimi modeli, ki zadostijo željam in potrebam večine. Že v osnovi so vozila dobro opremljena in tudi očem všečna, ponujajo pa vsaj štiri homologirana sedišča, nekateri tudi pet.
Najkrajši je model M 520 ST, ki meri tri centimetre manj kot šest metrov, namenjen pa je dvema popotnikoma. Glede na število sedežev in ležišč bi se v njem pogojno dobro znašla tudi četverica, a dvema je pisan na kožo. Sledi četverica modelov krajših od sedmih metrov (699 centimetrov merijo v dolžino) – M 600 DT z nasproti si ležečima klopema in kopalnico z omaro v zadku, M 600 SC s sredinsko posteljo in M 600 SP s prečnim dvojnim ležiščem in M 600 SL z ločenima ležiščema v zadku.
Ostala četverica je daljša od sedmih metrov. M 670 SL (ločeni ležišči v zadku) meri 738 centimetrov, M 670 SC (sredinska postelja) in M 670 DC (sredinska postelja in klopi »face-to-face«) ter M 670 DL (ločeni ležišči in nasproti si ležeči klopi) pa 750 centimetrov.

Tudi serija Plus se pelje na osnovi Fiata Ducato in tudi tu je na voljo devet modelov. Od serije Axess se na zunaj loči predvsem v poslikavi, ki je nekoliko bogatejša. Paleta modelov je zelo podobna seriji Axess, le da tu ni na voljo model M 520 ST, dodan pa je model M 670 SLT z ločenima ležiščema in kopalnico v zadku.

Vrh serije Matrix predstavlja linija Supreme, kjer je na voljo šest modelov. Najkrajši je M 670 SL z ločenima ležiščema, sledi četverica dolžine sedmih metrov in pol (M 670 DL, M 670 DC, M 670 SC in M 670 SLT), najdaljši pa je model M 700 dolžine 680 centimetrov, ki se pelje na osnovi šasije Al-Ko z medosno razdaljo 450 centimetrov. S serijskim toplovodnim ogrevanjem Alde se ta serija že spogleduje s prestižnim razredom polintegrircev.


ZNAČILNA ZUNANJOST

Prednji del Jumperja, ki je po mojem skromnem mnenju celo oblikovno skladnejši od Ducatovega, ima serijsko v barvo karoserije obarvan odbijač, meglenki pa na žalost nista v serijski opremi. Grafika se z voznikove kabine lepo nadaljuje na bivalni del in se pred zadnjimi kolesi zaključi navzgor. Zadnji del povzema poteze ostalih serij avtodomov Adria Mobil in navdušuje z veliko oddaljenostjo od tal, ki pride še kako prav pri vkrcavanjih na trajekte ali pa vožnji preko višjih neravnin.
Vhodna vrata bivalnega dela pa ima vgrajeno okno in dodana košek in komarnik. Pohvalno je dejstvo, da četudi gre za vstopno oziroma cenovno dostopnejšo serijo Adrie, so okna kakovostna, kasetna in tudi zatemnjena. Strešne line so velikosti 40 x 40 centimetrov, nad voznikovo kabino je dodano veliko panoramsko okno, ki v prostor vnaša veliko svetlobe.

 

CITROËN JUMPER

Serija Axess se za razliko od imenitnejših bratov z oznakama Plus in Supreme vozi na osnovi Citroëna Jumper, kar seveda ni nič slabega. Znotraj voznikve kabine razlika sploh ni opazna, saj je armaturna plošča z volanskim obročem vred popolnoma enaka, bolj je razlika vidna pod motornim pokrovom. Tam se vrti 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik z močmi med 120 in 165 »konji«.
Citroën Jumper tako ponuja tri različice:
-BlueHDI 120: 120 KM / 300 Nm navora
-BlueHDi 140: 140 KM / 340 Nm navora
-BlueHDi 165: 165 KM / 370 Nm navora
Bolj kot dejstvo, da si lahko Fiata Ducato omislimo tudi s 180 »konji« zmoti, da dostavnika (Citroën Jumper in Peugeot Boxer) iz koncerna PSA ne nudita možnosti samodejnega menjalnika. Ta je v Ducatu odličen in ponuja kar devet prestav.


NOTRANJOST SE SPOGLEDUJE Z VIŠJIM CENOVNIM RAZREDOM

Kljub temu, da gre za vstopni razred serije Matrix, se bivalni del spogleduje s prestižnejšimi avtodomi. Pohištvo v barvnem odtenku Tempo Brown je prijetnega izgleda, menjavanje temnih in svetlih ploskev pa se spogleduje z navtiko. Pod stropom se pohištvo zaključi s pasom posredne osvetlitve, ki serijo Axess »dvigne« nad cenovni razred, v katerem se nahaja.

Trije okvirji iz pleksi stekla lepo zaokrožijo predel vhoda, dodan je še osvetljen ročaj za pomoč pri vstopu. Ker se nad vhodnim delom nahaja dvižno ležišče, so kontrolni center prestavili nad hladilnik. Tam sta tudi kontrolka ogrevanja in stikalo za pomik dvižne postelje.
Skozi vrata znamke Metalarte širine 60 centimetrov s serijskim oknom in koškom za odpadke vstopimo brez muke, saj se vhodna stopnica globoko zajeda v dno vozila. Spredaj se nahaja velik dnevni prostor s klopjo in malim enosedom ter dvema vrtljivima sedežema. Oblazinjenje Leather Mathisse je prijetno svetlih odtenkov, nekaj manj prijetno je le na otip, ko je hladno.

Jedilna miza je velika, njena ploskev meri 105 x 75 / 65 centimetrov, tako da popolnoma zadošča za potrebe posadke. Da bo veselje popolnejše, jo lahko s podaljškom povečamo za dodatnih 33 centimetrov. Tako velika miza bo zadoščala tudi za večerne kulinarične »žurke« z več hodi.
Na levi steni sta pod posteljo dve viseči omarici, njuna linija pa se nad kuhinjo nadaljujejo proti steni kopalnice. Tudi nad enosedom je večja omarica. Pohvaliti moramo kar dve omarici za obutev – manjša je v podnožju enoseda, druga je znotraj sedežne klopi. Tu so namestili tudi grelec toplozračnega ogrevanja Truma, tako da je v dnevnem prostoru prijetno toplo tudi, ko se zunanje temperature spustijo globoko pod ledišče.
Vsa osvetlitev v Matrixu je izdelana v tehniki LED, veliko luči (v voznikovi kabini in kuhinji) se prižge z dotikom, kar olajša vklop. Odlični sta lučki v voznikovi kabini na dotik, ki izdatno osvetljujeta ta ponavadi temen prostor.


KUHINJA

Kuhinja je takšna, kot smo je v Adriah zadnjih let navajeni: sodobna in uporabna ter uporabniku prijazna. Navduši predvsem z ravno pravšnjo višino tudi za nižje osebe (95 centimetrov) in z dovolj dostopnimi visečimi omaricami. Delovna površina v obliki črke V meri 90 x 80 / 60 centimetrov, kuhalnik s tremi gorilniki in električnim zagonom in pomivalno korito pa sta bila razvita posebej za Adrio. Predalov je dovolj, nekoliko zoprno je le odpiranje predalov v levem delu kuhinjskega bloka, ki se zaradi linije vrat kopalnice pri odpiranju zadevajo v vrata, ko so ta zaprta.
Hladilnik navduši z dovolj prostora za hrambo prehrambenih artiklov za vso posadko in z uporabno velikim zamrzovalnikom.

 

LOČENA KOPALNICA

Kopalnica je deljena, kar pomeni kabino za prhanje na levem in kopalnico s straniščem in z umivalnikom na desnem boku vozila. Kakovostna lesena kopalniška vrata širine 55 centimetrov služijo tudi kot vrata spalnega prostora, ves zadnji del vozila pa je dvignjen za 12 centimetrov, s čimer so pridobili servisni prostor in v pod poskrili vso vodovodno napeljavo, električne instalacije in cevi ogrevanja. Dodali so še manjši predal v tleh, kamor lahko poskrijemo dokumente ali vrednejše predmete.
Kopalniški blok je lepo oblikovan, drsna vratca omarice nosijo veliko ogledalo. Ogledal je dovolj, dodano je še okno na steni. Stranišče je nameščeno na višini pol metra.
Kabina za prhanje na levem boku vozila meri 75 x 60 centimetrov in je prijetno velika, s kakovostno prho. Kakovostna vrata so iz umetne mase in enaka kot v veliko dražjem integriranem modelu Sonic.


SPALNICA

V zadku so namestili dve veliki ločeni postelji, ki ju je mogoče združiti v velikansko ležišče. Letveno ogrodje in kakovostne penaste vzmetnice poskrbijo za prijetno spanje. Ležišči merita 200 x 80 in 190 x 80 centimetrov (pri vznožju se nekoliko zožita), vmesni del pa je širok 40 centimetrov.
Pod ležiščema sta dve garderobni omari, ki imata zanimivo rešitev zapiranja. Vratca se najprej odprejo (sicer v kontra smeri vožnje), potem pa se jih potisne v omaro.
Do postelj dostopamo po visokih stopnicah (v prvi je velik predal), pogrešali pa smo dostop do garaže iz bivalnega dela. Z lučmi lahko upravljate tudi z ležišča. Na stranskih stenah sta veliki okni, na strop pa so dodali manjše okno velikosti 40 x 40 centimetrov, tako da bo počutje v spalnici nadvse ugodno. Če boste imeli ob sebi pravo osebo, še toliko bolj ... Spalnico od kopalnice ločimo s plisiranimi drsnimi vrati.

 

DVIŽNA POSTELJA

Dvižno ležišče v prednjem delu upravlja elektrika. Ležišče meri 185 x 130 centimetrov, ob vznožju se nekoliko zoži in meri za dva že skoraj skromnih 110 centimetrov. Ob straneh so dodali varovalni mreži, letveno ogrodje je samoumevno. Ob vzglavju sta dve kakovostni bralni lučki.
Pod posteljo je ob vhodu dobrih 195 centimetrov stojne višine, v dnevnem prostoru pa še vedno dovoljšnih 182. Dvižno ležišče ob uporabi blokira vhod v bivalni del, kar je sicer pri tej notranji postavitvi tudi pri tekmecih »normalno«, a za uporabnika manj prijetno.

 

VELIKA GARAŽA

Garaža je glede na notranjo razporeditev z ločenimi ležišči zgledno prostorna, sploh zaradi dejstva, da se pod ležiščem nahaja tudi rezervoar čiste vode. Ta v Matrixu Axess meri navdušujočih 140 litrov! Ob njem je tudi lahko dostopna tlačna črpalka vodovodnega sistema, skozi odprtino v steni pa lahko tudi iz garaže vizualno preverimo nivo pitne vode v rezervoarju. Z odstranitvijo predala v spalnici prosto dostopamo do pokrova rezervoarja, kar olajša čiščenje in vzdrževanje. Do garaže dostopamo skozi velika vrata na obeh bokih, za pritrjevanje tovora pa so dodali nekaj ušesc. Edina zamera gre relativno majhni nosilnosti garaže (150 kilogramov).