17. december, 2019
Rapido 8096dF Premium Edition

Francoski Rapido, proizvajalec kakovostnih avtodomov, je pred leti pri nas že bil prisoten, tudi prodajne številke so bile zelo lepe. Konec septembra so spet podpisali pogodbo o sodelovanju na slovenskem trgu, kjer jih zastopa Avtocenter Martin Stipič iz Ljubljane z blagovno znamko Avtodomi Stipič. Ta se je posla lotil zelo resno in že takoj v oktobru na svoje dvorišče pripeljal prvi avtodom, model 8096dF Premium Edition, ki smo ga temeljito preizkusili.

 

70 LET TRADICIJE

Rapido se lahko pohvali s sedemdesetletno tradicijo. Leta 1948 je podjetje ustanovil Constant Rousseau, človek velike kreativnosti in poln vizij, ki se je sprva ukvarjal z izdelavo pohištva. Zelo je cenil delo s kakovostnimi materiali, obdeloval pa je vse tipe lesa. Lesa 1961 si je za potrebe prevoza na počitnice izdelal zložljivo šotorsko prikolico, ki je bila narejena tako, da jo je lahko izven počitniške sezone uporabljal za prevoz tovora.
Pierre Rousseau se je podjetju pridružil leta 1976, da bi pomagal očetu. Tudi on je bil inovator po srcu in duši in hitro je nastal prvi avtodom. Prvi serijski avtodom je zapustil tovarno leta 1983, torej pred 36 leti. Šlo je za model Randonneur 410. Leta 2014 se je podjetju pridružil še Pierrov sin Nicolas in prevzel področja prodaje in marketinga. Tako v podjetju deluje že tretja generacija družine Rousseau.


RAPIDO GROUP

Rapido se je v sedemdeset letih delovanja razvil iz majhne pohištvene delavnice v spoštovanja vredno podjetje, ki združuje lepo število blagovnih znamk. S širitvijo so pričeli leta 1993, ko so pripojili Esterel, sledili so Rapidhome (1998), Fleurette (2005), Itineo (2006), Campereve (2009), Westfalia (2010), Dreamer (2014), PLA/Giottiline (2016), Wildax (2017) in Stylevan (2017). Podjetje ostaja v družinski lasti in nadaljuje osnovno poslanstvo: ohranjati duh mojstrstva s posluhom za podrobnosti.

 

Rapido 8096dF Premium Edition - Rapido logo

 

Še nekaj: tri silhuete v logotipu podjetja predstavljajo tri generacije Rousseaujev.

 

BOGATA PONUDBA ZNAKE RAPIDO

Rapido ima v ponudbi široko paleto predelanih kombijev, polintegrircev in integrircev. Večina modelov je na osnovi Fiata Ducato, nova serija M pa na osnovi Mercedesa Sprinter z Al-Ko podvozjem.
Serija Rapido Van ponuja tri modele, posebnost pa je možnost panoramskega okna nad voznikovo kabino, ki vanjo prepušča obilo svetlobe. V 55 je dolg 599 in ponuja klasično postavitev za to velikost kombija s prečno posteljo zadaj, nekoliko manj običajen je V62 s francosko posteljo (125 x 198 centimetrov) in kopalnico ob njej, ki je dolg 636 centimetrov. Enake dolžine je V68 z ločenima ležiščema.
Polintegrirana serija 6F prav tako ponuja pet modelov. Najkrajši je 656F, ki je dolg 679 centimetrov, ponuja pa klasično francosko postavitev s kotno posteljo. Sledijo 665F z ločenima ležiščema in kopalnico v zadku, 666F z ločenima ležiščema in prav tako ločeno kopalnico, ter dva modela s sredinsko posteljo, 686F in 696F.
Sledijo integrirane serije. Prva v vrsti je serija 8F, kjer je na voljo šest modelov. Model 855F je nekaj manj kot sedem metrov dolg avtodom z ločenima ležiščema, sledi 856 F s francosko posteljo, 866F ima prav tako ločeni ležišči, 880F sredinsko posteljo, 883F prečno dvojno ležišče in 896F prav tako sredinsko posteljo. Model 883F bomo spomladi prejeli na daljši supertest, kjer ga bomo skozi mesece objav in reportaž bolje predstavili ljubiteljem počitniških vozil.
Serija 8dF je na voljo v petih različnih izvedbah. 8065dF ponuja »skandinavsko« rešitev s kopalnico v zadku in ločenima ležiščema pred njo, 8066dF ločeni ležišči, 8086dF sredinsko posteljo, 8094dF zanimiv tloris z dnevno sobo v zadku, 8096dF pa spet sredinsko posteljo. Vse modele si lahko omislite tudi z ogrevanjem Alde (za doplačilo, seveda).
Serija Distinction pomeni vrhunec ponudbe na osnovi Fiat Ducato, vozi pa se na Al-Ko šasiji, ponuja dvojno dno in serijsko ogrevanje Alde (razen pri modelih i86 in i96). Na voljo je sedmerica modelov. Model i66 ima ločeni ležišči, i86 in i96 centralno posteljo, i165 ločeni ležišči in kopalnico v zadku, i190 sredinsko posteljo in možnost kar šestih ležišč (dolg je 799 centimetrov!), sledita pa še dva lepotca na treh oseh, i1066 z ločenima ležiščema in i1090 s sredinsko posteljo.
Vrh ponudbe predstavlja serija M, ki so jo predstavili letos jeseni na sejmu Caravan Salon v Düsseldorfu. Trenutno sta na voljo dva modela. M66 ima ločeni ležišči, M96 pa sredinsko posteljo. Oba sta na voljo na podvozju Mercedes Sprinter s podvozjem Al-Ko, opcijsko tudi z odlično prestavno avtomatiko.

 

PREMIUM EDITION

Ne glede na bogato modelno paleto, ki ponuja za vsakogar nekaj, so se pri Rapidu odločili, da nekaj najbolj prodajanih modelov še dodatno obogatijo in ponudijo po posebni ceni. Tako je nastala posebna izdaja Premium Edition, ki ponuja vsega skupaj šest različnih modelov, od tega enega polintegrirca in pet integrircev.

 

Rapido 8096dF Premium Edition

 

Gre za modele 696F (polintegrirec z nasproti si ležečima klopema v salonu in sredinsko posteljo v spalnici ), 8066dF (integrirec z ločenima ležiščema), 8096dF (integrirec s sredinsko posteljo zadaj), i96 (integrirec s sredinsko posteljo), i1066 (integrirec na treh oseh z ločenima ležiščema zadaj) in i1090 (integrirec s sredinsko posteljo).
Ta šesterica je opremljena s Premium Edition opremo in dodatki, ki zajemajo premijsko dekoracijo zunanjega dela bivalnika, aluminijasta platišča, posebno oblazinjenje Paris, zelo lepo izveden okvir panoramskega okna nad dnevnim prostorom s posredno (ambientno) osvetlitvijo, iNet nadzor nad ogrevanje (tako Truma kot tudi Alde), sladkorček, ki bi ga želeli imeti prav vsi – ogrevano nogo jedilne mize (kar ni možno, če se odločite za teleskopsko nogo, ki omogoča sestavo dodatnega ležišča) ter dva dodatka vezana na določeni model: polintegrirec ima voznikovo kabino v metalno sivi barvi s sijoče črno masko motorja, integrirana serija i10 pa zaključke ob panoramskem oknu v spalnici z LED lučmi. Priznati moram, da je Rapido 8096dF Premium Edition z dodatki prav imeniten, svoje doda še diskretna grafika z velikim logotipom posebne serije.

 

PRVI OBČUTKI

Ob letošnji »ekološki« prenovi motorjev, so pri Fiatu nekoliko spremenili tudi moči sojih turbodizelskih motorjev. Najšibkejši, vsi imajo prostornino 2,3 litra, ima tako 120 »konjev«, po vrsti pa si sledijo še 140-, 160- in 180-»konjski«. Rapido v osnovi pod motorni pokrov »skrije« 140 poskočnih vrancev, kar bo za večino uporabnikov povsem dovolj. Rapido 8096dF Premium Edition ima Al-Ko šasijo, kar poleg dvojnega dna prinaša tudi stabilnejšo vožnjo z manj nagibanja v ovinkih in nižje težišče.
Sedenje na v oblazinjenje bivalnega dela oblečenem sedežu je udobno, še posebej, ker je sedež izdatno nastavljiv. Volanski obroč je oblečen v usnje, Ducatova armaturna plošča pregledna in brez presenečenj. Pogled naprej je dober, vzvratni ogledali pregledni. Ropota bivalnega dela skoraj ni, tudi motorni prostor je znamki primerno dobro zvočno zatesnjen.

 

BIVANJE

V Rapido 8096dF Premium Edition vstopimo skozi vhodna vrata klasičnih mer (54 centimetrov širine), dodana je električno pomična stopnica. Ker ima vozilo po vsej dolžini uporabno dvojno dno, je v notranjem delu še ena stopnica. Prvo, kar »pade v oči« je svetlost prostora – tega naredijo svetlega pohištvo v zelo svetlih tonih in izdatna osvetlitev tako skozi okna in strešne odprtine kot tudi z lučmi.
Na desni se odpre velik dnevni prostor, ki je prehoden od ročice menjalnika pa vse do spalnice. Tovrstna notranja postavitev, ki je prav francoska »pogruntavščina«, je zadnja leta velik hit na trgu

počitniških vozil.

 

Rapido 8096dF Premium Edition

 

Klopi sta dolgi, na obeh straneh pa imata debele opore za roke. Iz njiju sestavimo tretji in četrti sedež. Jedilna mizica, ki ima v omejeni seriji Premium Edition tudi ogrevano nogo, je uporabno preklopna, s čimer omogoča nemoten prehod iz voznikove kabine. Ploskev je v beli barvi, rob pa ima kromiran zaključek. Nameščena je na višini 75 centimetrov.
Nad klopema so viseče omarice. Zelo zanimive so bralne lučke, ki so odlično osvetljujejo prostor, dodajo pa tudi k imenitnosti salona. Sramovali se jih ne bi tudi v mnogo dražjih linerjih.
Nad voznikovo kabino je »obešena« dvižna postelja, ki je na spodnji strani oblečena v svetel material, vgrajene so tudi luči v tehniki LED. Panoramsko okno velikosti 70 x 50 centimetrom nad omizjem je obdano s pleksisteklom z vgrajenimi lučmi.

 

KUHINJA

Avtodomi z nasproti si ležečima, vzdolžnima klopema imajo po navadi obstenski kuhinjski blok, pri Rapidu pa so ga oblikovali v obliki kontra obrnjene črke L, s čimer so ohranili prehodnost in zračnost salona, hkrati pa niso okrnili uporabnosti kuhinje.

 

Rapido 8096dF Premium Edition

 

Ta ima tako dovolj delovne površine, pod pultom pa je šest predalov, ki imajo mehansko centralno zaklepanje (to je ločeno na levi in desni del). Kuhalnik s tremi gorilniki in električnim zagonom so vgradili ob oknu oziroma steni, korito je na levi. Oba imata stekleni pokrov, ki še poveča uporabnost pulta. Okrog okna so dodali pleksi zaščito stene, za katero je vgrajena posredna osvetlitev. Napa je serijska, dodano je tudi držalo role papirnatih brisač.

 

Rapido 8096dF Premium Edition

 

Nad kuhinjskim pultom sta dve viseči omarici, tako da bo prostora za shranjevanje več kot dovolj.
Nasproti kuhinje, poleg vhoda, so postavili veliki hladilnik z zamrzovalnim delom, ki ima na vrhu uporabno polico namesto zaprte omarice.
Dvojno dno po vsej dolžini bivalnega dela ima tri uporabne predale, dostopno pa je tudi z zunanje strani.

 

LOČENA KOPALNICA

Za kuhinjskim delom so postavili ločeno kopalnico. Na levem boku je kopalnica s straniščem in umivalnikom. Omarica pod kopalniškim pultom je velika, dodana je še ena na steni. Vrata, ki hkrati ločijo dnevni prostor od kopalnice in spalnice imajo na zunanji strani ogledalo.

 

Rapido 8096dF Premium Edition

Rapido 8096dF Premium Edition Rapido 8096dF Premium Edition

Kabina za prhanje je ob desnem boku in lepo obdelana. Opremljena je z elementom s kopico poličk in kakovostno prho. Zapremo jo z vrati iz pleksija.


LASTNIŠKA SPALNICA

V zadnjem delu vozila, za kopalnico, se nahaja prava lastniška spalnica, kjer osrednje mesto zavzema veliko centralno ležišče velikosti 195 x 158 centimetrov. Tako veliko širino zakonske postelje so lahko dosegli s posebno obliko garderobnih omar, ki sta spodaj nekoliko ožji, a ker sta namenjeni obešanju garderobe, ta »zvijača« prav nič ne okrni uporabnosti omar. Med omarama je most visečih omaric. Za prezračevanje in osvetlitev poskrbijo dve okni na stenah in panoramsko na stropu, ki ga obkroža lepa obroba s svetili.

 

Rapido 8096dF Premium Edition


Pod posteljo je večji predal, sama postelja pa je navpično pomična. Razmak med najvišjo in najnižjo lego je 30 centimetrov, mehanizem pa poganja elektrika.

 

DVIŽNA POSTELJA

Nad voznikovo kabino so namestili dvižno posteljo, ki jo pomikamo ročno. Ležišče je veliko 191 x 140 centimetrov, spusti pa se dovolj nizko, da do njega dostopamo kar preko desne klopi. Tudi to ležišče je opremljeno z letveno podlogo, vzmetnica pa je iz spominske pene.

 

Rapido 8096dF Premium Edition

 

Vzglavje je dvižno, cela postelja pa je tudi vzdolžno pomična s čimer se poveča prehod med posteljo in kabino za prhanje oziroma steno kopalnice.

 

PRTLJAŽNI PROSTORI

Kar se prtljažnega prostora tiče, pri tem vozilu ne bo zadrege. V zadku se pod spalnico skriva garaža velikosti 120 x 114 x 210 centimetrov, ki ima po višini (do 30 centimetrov) pomičen strop. Vrata merijo 117 x 89 in 112 x 89 centimetrov, garaža je osvetljena, ogrevana in opremljena s pritrdilnimi očesci.

 

Rapido 8096dF Premium Edition - garaža

Rapido 8096dF Premium Edition - prehodno dvojno dno


A to še ni vse! V dvojnem dnu se »skrivata« še dva večja prtljažna prostora. Prvi, prehodni skozi celo širino vozila, je namenjen prevozu daljših predmetov, na primer smuči. Pod desno klopjo je dodaten prostor, pohvalno pa je tudi dejstvo, da so s kakovostnimi servisnimi vrati omogočili dostop do ogrevanja, ki je vgrajeno pod kuhinjskim blokom.

 

TEHNIČNA OPREMA

Na koncu se dotaknimo še tehnične opreme Rapida 8096dF Premium Edition. Da se pelje na podvozju Al-Ko smo že omenili, tu dodajmo še, da so stene, streha in pod iz sendviča, na zunanji strani je Gfk. Tehnično dvojno dno je visoko do 20 centimetrov in ogrevano po vsej dolžini vozila. Rezervoar čiste vode ima 130 litrov prostornine, odpadne pa 110. Za ogrevanje poskrbi Truma Combi 6 CP Plus z iNet nadzorom, baterija bivalnega dela ima kapaciteto 100 Ah. Serijsko ima Rapido 8096dF največjo dovoljeno maso 3500 kilogramov, zato preseneča, da ima v osnovi le 15-palčna platišča. To je tudi ena redkih zamer temu avtodomu.