Če so alkovni pred nekaj desetletji veljali za tiste prave avtodome in so jim potem pred slabim desetletjem napovedovali izumrtje, danes še vedno »držijo« približno desetino trga avtodomov in je kot kaže še zlepa ne mislijo prepustiti drugim oblikam avtodomov. Zakaj le, ko pa je avtodom s spalnim nadstreškom še vedno edini tisti pravi družinski avtodom z veliko prostora, večjim število vedno pripravljenih ležišč in predvsem z veliko stojno višino in s tem zračnostjo. Tudi preizkušeni Roller Team Kronos 279 M povsem ustreza naštetim merilom.
V sezoni 2018 predstavljena serija Kronos je sprva ponujala polintegrirce in avtodome s spalnim nadstreškom, kasneje še integrirce, gre pa za lepo opremljeno in očem všečno vstopno modelno paleto, ki kljub nižji ceni, lastnika razveseli z dovolj avtodoma za vplačani znesek.
Na prvi pogled se seriji Zefiro in Kronos ne ločita preveč, zato si, preden se posvetimo modelni paleti avtodomov s spalnim nadstreškom Kronos, oglejmo tiste temeljne razlike v primerjavi med serijama. Na zunaj je razlika v ceni najbolj vidna pri oplatah in zadnjem odbijaču, ki so pri Kronosu beli. Poenostavljen je tudi zadek, ki vključuje preprostejši odbijač z »navadnimi« lučmi. V osnovi pa je bivalna nadgradnja, ki se, kot je dandanes že skorajda samoumevno, ponaša z brezlesno sestavo, bolj ali manj enaka pri obeh modelnih serijah. Ne glede na dostopnejšo ceno se tudi Kronos pohvali s kasetnimi okni z zatemnjenimi stekli.
Več razlik je znotraj, ne samo pri opremljenosti, temveč tudi pri barvnih tonih. Medtem, ko ima Zefiro temne površine pohištva kombinirane s sivkastimi vrati omaric, so te v Kronosu svetleče bele. Okrasja v salonu okrog okna ni, tako da snežno belo steno zakrivata le zavesi (v Zefiru maska iz umetnega usnja). Tudi hladilnik je v cenejšem modelu nekoliko manjši in ima 140 litrov prostornine, a se ponaša z nadvse uporabnim predalom za devet 1,5-litrskih plastenk pijače.
V osnovi pa je Kronos opremljen že z ročno klimatsko napravo, motorjem s 140 »konji«, komarnikom na vhodnih vratih, fotovoltaičnim panelom na strehi in dobro vzvratno kamero.
V seriji Kronos Mansardato, kakor naši zahodni sosedje poimenujejo avtodome s spalnim nadstreškom, je na voljo pet modelov. Kronosi so dolgi med 699 in 745 centimetri, od peterice pa so kar trije centimeter krajši od sedmih metrov in kot taki nadvse primerni za plovbo s trajekti, kjer sedmica predstavlja magično mejo, kar se cen tiče.
Kronos 277 M je namenjen sedmerici, saj poleg ležišča v nadstrešku in pograda zadaj ponuja še dvojno dineto in dodatno ležišče iz manjšega sedežnega kota ob desnem boku. Kuhinja je ob vhodu, kopalnica nasproti njega. Tokratni preizkušanec, model 279 M, je zanimiv zato, ker na vsega sedmih metrih ponuja kar osem ležišč, v njem pa se lahko pelje šesterica. Kronos 284 M ima vrtljiva sedeža, sedežno klop v obliki črke L in dodatni sedež, v zadku sta ločeni ležišči, tudi kopalnica je ločena. Kuhinja je v obliki črke L. To je s 745 centimetri dolžine najdaljši Kronos. 290 M ponuja velikansko dvojno ležišče, podoben salon in kuhinjo kot prej omenjeni 284 M, kopalnica je med večjimi. 743 centimetrov dolgi model je namenjen peterici, ponuja pa le štiri ležišča. 295 M ima šest sedišč in prav toliko ležišč, v zadku ima pograd, v salonu pa dvojno dineto.
ExPS EVO TECHNOLOGY
Skrbi glede vlage in gnitja nadgradnje so pri avtodomih znamke Roller Team že nekaj let odveč, saj so vsi avtodomi znamke Roller Team zgrajeni po posebni tehnologiji. Gre za tehnologijo Roller Teama, ki so jo poimenovali ExPS EVO. Vsem je skupno, da v stenah ni lesenih ojačitev, dodali so profile iz umetne mase, v katerih so kovinske ojačitve. Gladke stene, streha in dno bivalnega dela so izdelani iz sendviča, ki je izdatno izoliran. Pod je debel 54 milimetrov, stene in streha 31, za izolacijo povsod skrbi styrofoam, s čimer so težave z gnitjem postale le še oddaljen spomin.
NIZKA CENA, A VELIKO OPREME
Serija Kronos M se kljub relativno dostopni ceni pohvali s kakovostno vgrajeno opremo. Vhodna vrata so opremljena z oknom in se lepo zapirajo. V voznikovi kabini razvaja kamera za vzvratno vožnjo, ki imam zaslon vgrajen namesto vzvratnega ogledala, slika je jasna, dodane črte pomagajo pri razumevanju prostora za nami. Kamera je vgrajena v plastično ohišje vrh zadnje stene in se lepo sklada z oblikovanjem zadka. Dodali so fotovoltaični panel. Za ogrevanje poskrbi Truma Combi 4, hladilnik ima 140 litrov uporabne prostornine in večji predal za plastenke.
OBČUTKI ZA VOLANOM
Priznam, alkovni so mi od nekdaj pri srcu, saj sem bil lastnik kar dveh, prvega na Fordu Transit, drugega na Fiatu Ducato in z Al-Ko šasijo. Tistega značilnega občutka utesnjenosti, ko si se pod spalnim nadstreškom »pogreznil« v voznikovo kabino že zdavnaj ni več, a alkovni so, kar se vožnje tiče, še vedno zgodba zase. Višji so, nekoliko bolj občutljivi na bočni veter, a imajo tudi veliko prednostni. Ena od njih je, da alkoven »meče« senco v voznikovo kabino, zato se ta manj segreva, hkrati pa zajetni nadstrešek poskrbi, da vozniku ne sveti v oči poletno opoldansko sonce. Potem je tu še pregovorna uporabnost nadstreška, kamor lahko pospravimo vso robo, ki je med vožnjo ne potrebujemo.
Kljub relativno kratki dolžini znaša medosna razdalja 404 centimetre, saj je Kronos M postavljen na klasično Ducatovo nizkopodno šasijo z najdaljšo medosno razdaljo. Rezultat je stabilen avtodom, ki je nekaj manj okreten le v mestnih središčih in pri obračanju na mestu. Poraba goriva je odvisna od voznikove noge.
Volanski obroč je serijsko v plastični izvedbi. Že prej večkrat omenjena serijsko vgrajena vzvratna kamera je dobrodošla pomoč pri vožnji nazaj, sam pa bi jo nadgradil tako, da bi služila ves čas vožnje kot dodatno vzvratno ogledalo.
140-»konjski« motor je v osnovi povsem dovolj za prijetno vožnjo, če pa boste želeli več vozne dinamike, pa posezite po močnejših različicah.
BIVALNI PROSTOR
Bivalni del zapirajo kakovostna vhodna vrata, vanj pa vodi udoben dostop z v pod vrezano stopnico.
Bivalnik je znotraj po vsej dolžini zelo visok in se šele v zadnjem delu in pri pogradu spusti na nekaj preko dveh metrov. Natančno 208 centimetrov pokaže meter, kar pomeni, da boste v njem zlahka shajali tudi dolgini.
Notranjost je narejena po preverjenem receptu avtodoma s spalnim nadstreškom za šest oseb, ki ponuja dvojno klop, veliko kopalnico, kuhinjski blok, veliko garderobno omaro in v osnovi štiri fiksna ležišča – dve v alkovnu in dve zadaj. A 279 M namesto klasičnega pograda z otroško širokimi ležišči ponuja nadvse bogato odmerjeni ležišči, o čemer več v nadaljevanju.
Prednja sedeža nista vrtljiva, zato boste lahko okrog mize sedeli le na dveh dvojnih klopeh širine 125 centimetrov, mizica je vpeta v steno in stabilna.
Nad omizjem je večje število visečih omaric, prostor pa osvetljuje veliko stensko okno. Na prehodu iz voznikove kabine v bivalni del na potnike preži majhna stopnica.
Ob desnem boku je velikanska garderobna omara, ki sprejem oblačila celotne posadke, pod njo pa je prostor našel boks za plinski jeklenki.
KUHINJA
Kuhinja je ob desnem boku in lepo opremljena. Kuhinjski pult je dolg nekaj čez meter, ponuja pa kuhalnik s tremi plinskimi gorilniki in steklenim pokrovom in pomivalno korito.
Ob desni strani je obilje delovne površine. Pod pultom so uredili večje število omaric, kamor boste zlahka pospravili tudi del zalog. Nad kuhinjo sta dve viseči omarici.
Nad vhodna vrata so namestili kakovostno kontrolno ploščo avtodoma, ki prikazuje celo napetost baterij (!), kontrolka Truma je vgrajena poleg, a ne ponuja povezljivosti s sistemom iNet oziroma je »še stare sorte«. No, ker je to le eden redkih varčevalnih prijemov, ga je škoda omenjati.
VELIKA KOPALNICA
V osrednjem delu vozila, tik nad zadnjo osjo je velika kopalnica, ki se lahko pohvali z izjemno prostorno kabino za prhanje.
To le malenkostno »ovira« blatniški koš levega zadnjega kolesa. Umivalnica s straniščem, ki se nahaja na tovarniško določeni višini in omogoča prijetno sedenje, je lepo odmerjena. Na steni so dodali okno.
SPANJE ZA OSMERICO
Na sedmih metrih? Kar čudite se, tudi sam sem se ob pogledu na vsega 699 centimetrov dolgi alkoven in podatek o kar osmih ležiščih. A mi je bilo ob vstopu hitro jasno, kako je to mogoče. V zadku so namreč vgradili velik pograd, katerih ležišči sta široki 110 centimetrov, eno od njih ob vzglavju celo 20 več. Ker je spodnje nameščeno dokaj nizko s tem sicer izgubimo uporabnost garaže in se moramo zadovoljiti z le manjšim prtljažnim prostorom, a spanje štirih to vsekakor odtehta.
V spalnem nadstrešku je veliko dvojno ležišče, ki ponuja dovolj prostora za spanje tudi odraslih, saj je široko kar 160 centimetrov, dolgo pa 209. Strop je lepo obdelan, dodali so bralno lučko. Prostor je izdatno ogrevan tako s tanjšo cevjo vzdolž oboda ležišča kot z izpuhom ogrevanja na vrhu garderobne omare.
Do alkovna, ki je nameščen precej visoko dostopamo po kakovostni lestvi.
Ležišči številka sedem in osem sta del postelje, ki jo sestavimo iz sedežne skupine in mizice, veliko pa je 186 x 125 centimetrov. Gre morda za zasilno, a dovolj prostorno rešitev za dva gosta ali pa otroka.
GARAŽA IN PRTLJAŽNI PROSTORI
V zadku se skriva manjši prtljažni prostor, o garaži pa lahko govorimo, ko dvignemo spodnje ležišče. Takrat nastane 110 x 130 centimetrov veliko brezno po vsej širini vozila, vanj pa vodijo 130 x 102 / 72 centimetrov velika vrata na obeh bokih.
ZAKLJUČEK
Kronosu se vidi, da gre le za malce oskubljeno izpeljanko imenitnejšega Zefira, zato razvaja z rešitvami značilnimi za nekaj dražja vozila. Tako vgrajena oprema kot tudi izgled sta nad pričakovanji v tem cenovnem razredu, vozilo pa razvaja tudi z udobjem in obilo prostora v omaricah. Največja prednost pa je zagotovo osmerica ležišč.