20. februar, 2022
Adria Sonic Plus I 700 SL

Uspešno podjetje in blagovna znamka kot je Adria Mobil si zasluži, da njihovo paradno vozilo sodi v sam vrh v svojem cenovnem razredu. Četrta generacija Adrijinega integriranega avtodoma (prva je bila sredi prejšnjega desetletja predstavljeni Vision na osnovi Renaulta Master, druga leta 2010 predstavljeni Sonic na osnovi Fiata Ducato, tretja pa leta 2016 predstavljeni novi Sonic) je tako še boljša od predhodnikov, ponuja več razkošja in udobja, na voljo pa je v dveh opremskih in dolžinskih različicah Plus in Supreme.
Adria daje poseben poudarek na uporabniško izkušnjo z zelo specifičnimi izboljšavami, zato tudi novi Sonic ponuja pametno aplikacijo Adria MACH, ki omogoča popoln pregled nad tehnično opremo avtodoma in zalogami vode, plina in električne energije. Na voljo je nov sistem za razvedrilo (večpredstavnostna stena in ozvočenje), nove rešitve za shranjevanje (zasnova garaže, zasnova omare, shranjevanje v dvojnem dnu, ki je visoko 13 centimetrov), novo udobje (zasnova razsvetljave v tehniki LED, sedežev in dinete, nove so vzmetnice) in nova enostavnejša uporaba - nova osrednja servisna enota, v dvojnem dnu vgrajena posoda za čisto vodo, nov elektromagnetni ventil za posodo odpadne vode in nova vrata bivalnega dela. Povsem nov pa je tudi zadek vozila, ki je zaobljeno odrezan, ponaša pa se z novimi zadnjimi lučmi v slogu bratrancev Coral in Matrix.

 

SONIC PLUS

Če opremska izvedba Supreme pomeni vrh ponudbe tovarne iz Novega mesta, lahko za izvedbo Plus brez težav zapišem, da bo zadovoljila večino zahtevnih kupcev integrircev cenovnega razred okrog 100 tisočakov. Avtodomi serije Sonic Plus so štirje, dolžine med 699 in 748 centimetri, podvozje je Ducatovo.
Dva modela imata danes že zelo klasično klop v obliki črke L (I 700 SL tudi z dodanim foteljem ob desni steni), dva pa sta imenitnejša, prostornejša, s postavitvijo »Vis-a-Vis«, »Face-to-Face«, oziroma »Open Salon«, kot so jo poimenovali pri Adrii Mobil (črka D v oznaki). Dnevni prostor je zahvaljujoč dvema, med seboj vzporednima klopema in preklopni mizi v teh modelih nadvse prostoren, prehod pa je širok 90 centimetrov. Modela s črko D v imenu sta dva: I 700 DL ima odprti salon ter ločeni ležišči, model I 700 DC mu je spredaj podoben, v zadku pa ima sredinsko posteljo in ločeno kopalnico.
Sonic Plus I 700 SL ponuja ločeni ležišči in prav tako ločeno kopalnico. Samo en model je krajši od sedmih metrov. Gre za I 600 SL z ločenima ležiščema, kompaktno kopalnico in tudi z nekaj manjšim salonom, kjer ni dodatnega sedeža ob vhodu.

 

MOTORIZACIJA IN OBČUTKI PRI VOŽNJI

O Fiatu Ducato je bilo povedanega že veliko, zato o motorju le nekaj vrstic. V osnovi (na ceniku) Sonica poganja 2,2-litrski turbodizelski agregat s 120 »konji«, ki pa integrircu ni dorasel. Preizkusnega Sonica Plus I 700 SL je poganjal 160-»konjski« agregat, še raje pa bi pod motornim pokrovom videl najmočnejši motor s 177 »konji«. Zato pa se mi je odkupil z odlično avtomatiko, ki mirno in zvezno prestavlja v vseh režimih vožnje, navduši pa tudi med vožnjo navkreber in po serpentinah, ko ne »cinca« ali pa pretirava s pretikanjem navzgor in navzdol. Glede na to, da sva se družila skoraj mesec dni in skupaj prepotovala več kot 1000 kilometrov, lahko rečem, da me je novi Sonic Plus navdušil.
Že zato, ker se v Sonicu Plus sedi odlično. Predvsem zaradi odličnih prednjih sedežev znamke Aguti s prešitim osrednjim delom in čvrstim obodom, ki telesu nudi izjemno oporo tudi med hitrejšo vožnjo skozi ovinke. Tudi na sedežni klopi v obliki črki L se med vožnjo sedi udobno. Že od prenove prednjega dela leta 2016 sta A stebrička dovolj kompaktna, da ne ovirata preglednosti naprej, kakovostni sta tudi vzvratni ogledali, ki sta povsem enaki kot na integrircih nemškega proizvajalca, ki jih izdelujejo v Sloveniji. Posebno pohvalo je od lepše polovice prejelo odpiranje sovoznikovega drsnega okna, ki je lahkotno in omogoča enoročno upravljanje. Zagotovo gre tu za eno boljših rešitev na trgu. Edina »zamera« na začetku je šla beli površini pod desnim bočnim oknom pri sovozniku (nad sicer nadvse uporabno omarico), saj sem se moral bleščave privaditi. To pa je tudi vse, kar mi ni bilo všeč med sedenjem na voznikovem sedežu in vrtenjem volanskega obroča. Podobne pomisleke kot jaz so imeli tudi drugi člani uredništva.

 

SKLADNA ZUNANJOST

Za sezono 2022 so Adrio Sonic temeljito prenovili, spremembe pa so najbolj vidne na zadku vozila, ki je povsem nov. Prednji del, katerega zasnova temelji na uporabnosti in zadovoljstvu kupca, je ostal skorajda nespremenjen. A nič zato, »nos« avtodoma ima, predvsem spodnji del z masko in lučmi, zelo avtomobilske poteze, oblika je všečna, agresivno športna. Zunanjost je bele barve (Gfk), konstrukcija pa je, kljub trendom v industriji počitniških vozil, še vedno ojačana z lesom. Pri Adrii Mobil pravijo, da »edinstvena konstrukcija karoserije Comprex, ki združuje raztezno moč lesa, trajnost poliuretana in sposobnost poliestra, preprečuje nastanek vlage«, hkrati pa nudijo sedemletno garancijo na vodotesnost.
Grafika je prijetna očem in dovolj dinamična, da je Sonic Plus atraktiven z vseh štirih strani. Še posebej spredaj in zadaj!

 

NOVA ZADNJA PLAT

Največja in tudi najbolj opazna novost pri Sonicu je nova »ritka«. Če je prejšnja generacija še imela za počitniška vozila tipično (lahko bi rekli tudi malce dolgočasno) zadnjo steno, je nova zadnja stena z lučmi v tehniki LED (proizvajalca Hella) in z elegantnim odbijačem korak (oz. kar skok) naprej. Bočna linija sicer ostaja značilno »Sonicova«, a se zadaj zaobli (ni več navpično odrezana). Novi zadek, ki je bil premierno pokazan v letu 2020 na serijah Matrix in Coral, se Sonicu še bolj poda kot bratrancema, trenutni vrh ponudbe Adrie pa začini s kančkom seksapila.

 

VGRAJENA TEHNIKA

Za ogrevanje je poskrbelo toplozračno gretje Truma Combi 6. Rezervoar za čisto vodo s prostornino 115 litrov je v dvojnem dnu in zaščiten pred zmrzaljo. Rezervoar za odpadno vodo (prostornina 85 litrov) se pohvali z izpustom s pritiskom na stikalo levo od voznika. Nadvse uporabna rešitev, ki je (končno!) zamenjala neugleden in vedno zamazan vzvod za zadnjim kolesom. Neotesani vozniki, ki vam bodo med vožnjo za vami »blendali«, lahko kar med vožnjo dobijo svojo porcijo odpadne vode na vetrobran … no, šalo na stran, gre predvsem za zelo uporabno rešitev, saj sedaj med odlivanjem odpadne vode ni več treba iz vozila.
Vsa okna so znamke Dometic Seitz. Na strehi čepita dve veliki panoramski okni Midi Heki (v salonu in spalnici), spredaj pa se bohoti panoramsko zatemnjeno okno, ki lepo prezrači prednji spalni prostor. Vsa osvetlitev je izdelana v tehniki LED, veliko luči se prižge z dotikom, kar olajša vklop, ko, na primer, uživamo udobno zleknjeni na kavču.

 

APLIKACIJA ADRIA MACH

Aplikacijo Adria MACH lahko uporabljamo pri večini Adriinih počitniških vozil: počitniških prikolicah Astella, Alpina, Adora, avtodomih Sonic, Coral, Matrix in v sezoni 2022 prvič tudi pri vanih Twin in Twin Sports. Ta pametna mobilna aplikacija je zdaj na voljo v dveh različicah – MACH ali MACH Plus.
Aplikacija Adria MACH uporablja tehnologijo Bluetooth® za lokalni nadzor ključnih funkcij počitniškega vozila: nadzorna plošča, ogrevanje, klimatska naprava (če je vgrajena), hladilnik, razsvetljava, vodna črpalka, nivo rezervoarja za vodo in stanje akumulatorja. Aplikacija omogoča tudi spremljanje zunanje in notranje temperature ter nudi osnovne informacije o vozilu in izravnavi vozila pri niveliranju. Aplikacija MACH različice Plus pa uporablja Bluetooth®, Wi-Fi in LTE za lokalno in daljinsko upravljanje ključnih funkcij: nadzorna plošča, ogrevanje, klima, hladilnik, razsvetljava, vodna črpalka, nivo polnosti rezervoarja za vodo in stanje akumulatorja, vključno s statističnimi podatki in funkcijo napovedovanja. MACH Plus spremlja tudi zračni tlak, zunanjo vlago in omogoča dostop do interaktivnih uporabniških priročnikov, informacij o vozilu in podatkov o izravnavi vozila pri niveliranju ter funkcionalnosti dostopne točke Wi-Fi Mobile Office (potrebna je dodatna kartica SIM, ki omogoča dostop do spleta, IP radia in televizije).

 

BIVALNI DEL

Skozi 65 centimetrov široka vhodna vrata oknom in koškom za odpadke (tega sem med trajanjem testa odstranil, ker je poskrbel za preveč glasbene spremljave med vožnjo), vstopimo brez muke, saj se vhodna stopnica globoko zajeda v dno vozila, dodana je električna pomična stopnica. Zaradi dvojnega dna z višino 13 centimetrov po vsej dolžini bivalnega dela je stojne višine (204 centimetre meri) v salonu dovolj tudi za velikane, svoje doda tudi obilo svetlobe, ki v bivalnik prodira skozi dve veliki panoramski okni spredaj.
Prednja sedeža sta vrtljiva, skupaj s klopjo v obliki črke L (100 x 125 centimetrov) in divanom širine 70 centimetrov ter veliko mizo pa tvorita enega bolj udobnih salonov v avtodomih. Miza ima ploskev veliko 91,5 x 67 centimetrov, nameščena je na višini 75 centimetrov. Kupci lahko izbiramo med različnimi vrstami oblazinjenja.
Na voljo so oblazinjenja iz blaga Arno (temno siva s svetlo sivo), Cecil (kremna), Mabel (siva), Audrey (svetlo siva) in Bernice (zelo svetlo siva).
Imenitnejše usnjeno oblazinjenje nosi ime po moških predstavnikih angleške kraljeve družine: Leather Edvard v črnem odtenku, Leather Harry v rjavi ter Leather Charles v kremni barvi.
V bivalniku s pohištvom Cashmere (na voljo je še temnejši Moro) prevladujejo tri barve: bela (vrata pohištva in ponekod tudi stene omaric), svetlo rjava (vrata, deli pohištva) ter antracitno siva (nekatere stene). Notranjost tako deluje prefinjeno, sodobno in brezčasno, hkrati pa se je sčasoma privadiš in pridobi tudi domačno noto. Pod stropom se omarice zaključijo s pasom posredne osvetlitve. Zapiranje je izvedeno s potisnimi ključavnicami (»push lock«). Pri vhodu so vgradili multimedijski center, kjer lahko popotniki nadzorujejo stanje avtodoma. Na levi steni si sledijo omarice po vsej dolžini dnevnega prostora in se v isti liniji nadaljujejo nad kuhinjo. Tudi nad foteljem so namestili visečo omarico. Dnevni prostor je nadvse svetel, saj si na stropu sledijo panoramsko okno nad prednjo posteljo (v funkciji le ob spuščenem ležišču), Midi Heki nad salonom, Mini Heki nad kuhinjo ter še en Midi Heki nad ločenima ležiščema v spalnici. Zanimivo je, da pri Adrii Mobil povečini v spalnicah vgradijo velika strešna okna, medtem ko tekmeci prisegajo na manjša. Zelo pohvalno!


Kuhinja je tipični primerek Adrijinega oblikovanja kuhinj v obliki črke L. Delovna površina meri 95 x 75 / 60 centimetrov. Delovni pult je tanek (izdelan iz laminata – Fenix NTM) in ponuja veliko delovne površine, predali relativno veliki. Kot vedno imam pripombo na predelek za jedilni pripbor, ki v tako imenitno vozilo ne sodi. Kuhalnik s tremi gorilniki in pomivalno korito (velikosti 30 x 30 centimetrov) sta bila razvita posebej za Adrio (slednje ima lesen, deljen pokrov). Vsi predali se odpirajo samo s pritiskom (push lock tehnika), napa je serijska. Viseča omarica bi lahko bila bolj globoka, malce jo omejuje tudi izpuh nape. Pult je končno nekaj nižji (višina od tal 90 centimetrov) in udoben tudi za osebe nižje od 170 centimetrov, pečica je na seznamu dodatne opreme. Za doplačilo si lahko privoščite tudi kavni avtomat. Hladilnik ima prostornino 142 litrov in je nameščen ob vhodu.


Kopalnica je deljena, kar pomeni kabino za prhanje na levem in kopalnico s straniščem in z umivalnikom na desnem boku vozila. Kakovostna lesena kopalniška vrata širine 55 centimetrov služijo za ločevanje zadnjega (lahko bi rekli spalnega) dela vozila od dnevnega prostora in ne služijo kot vrata spalnice, saj so za zapiranje le-te dodali drsna vrata.
Kopalnica je velika (v osnovi meri 97 x 77 centimetrov, a je na enem vogalu malce prirezana), kopalniški blok pa lepo oblikovan – na steni je na primerni višini, ki omogoča brezskrbno pršenje z vodo med umivanjem, nameščeno veliko ogledalo, na levi steni pa je večja viseča omarica. Stranišče je nameščeno na višini pol metra.
Kabina za prhanje na levem boku je prijetno velika (četudi vanjo posega blatniški koš), s kakovostno prho in dodano prečko za obešanje brisač ali mokrih oblačil. Strešno okno je serijsko.


Nad voznikovo kabino so obesili klasično dvižno posteljo, široko poldrugi meter (190 x 150 centimetrov meri), ki jo pomika elektrika. Spalni prostor je lepo obdelan, navduši predvsem veliko panoramsko okno na stropu. Dodali so dve lučki, ki jih upravljamo na dotik. Za lažji dostop poskrbi lestev, brez težav pa na ležišče »zlezemo« tudi prek petega sedeža. Postelja je v spuščenem položaju od tal oddaljena 122 centimetrov, do stropa pa je bogatih 88 centimetrov.
V lastniški spalnici so namestili ločeni ležišči. Gre za lepo obdelan prostor, ki se hitro prikupi z obilico prostora (do stropa 97 centimetrov) in ravno prav mehkima ležiščema. Obe postelji sta dolgi 205 centimetrov in široki 80, vmesni del pa meri 180 x 60. Na zadnji steni so tri viseče omarice, pri vznožju postelj pa knjižni omari oziroma polici. Do postelje dostopamo po stopnicah, ki so visoke 17, 22, 22 in 50 centimetrov (postelja je od tal oddaljena 111 centimetrov)
Pod posteljo sta dve večji garderobni omari z zanimivim zapiranjem vrat (krilna vrata najprej odpremo z odsunom, potem pa jih cela zapeljemo v omaro, da ne motijo dostopa). Poleg so dodali še dva globoka predala v dostopnih stopnicah.
Spalnico od preostalega prostora ločimo z drsnimi vrati, s čimer si zagotovimo intimo in, če potujete z otroki, tudi jutranji mir.

 

GARAŽA

Garaža je v novem Sonicu visoka 120 centimetrov, s čimer omogoča prevoz tako električnih koles (29-palčna kolesa) kot tudi skuterja. Še vedno pa ima nosilnost 150 kilogramov. Do garaže dostopamo skozi velika vrata na obeh bokih (85 x 120 centimetrov), za pritrjevanje tovora pa so dodali nekaj ušesc. Dve luči v tehniki LED sta vgrajeni na zadnji steni ob obeh vratih.